Køb af bil hvad gør I ? {{forumTopicSubject}}
Kære forum!
Jeg sidder i den situation at jeg har fundet en bil jeg rigtig godt kunne tænke mig, mit spørgsmål går så på, hvordan I plejer at finansiere jeres køb? Jeg har flere tilbud som jeg kan gøre brug af, jeg har følgende:
1) Finansiering gennem bilforhandleren
2) Finansiering gennem banken
3) Finansiering gennem https://justmoney.dk/
Hvad har I af erfaringer med de forskellige løsninger? Det er min anden bil nogensinde - den første har jeg fået lidt penge for, som skal gå til indskud.
Jeg glæder mig til at læse jeres svar.
På forhånd tak for alle inputs!
Kram
Maiken
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Blogger
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Jeg finder det som en hæmmesko at havde et billån. Og.stå jeg med 5-15.000kr. Vil jeg havde en mulighed for at betale det ind og korte min afbetalings periode
Nordea køre med en udvidet 7års garanti på en ny bil. Har ikke gennemlæst betingelser og vilkår. Men umiddelbart dækker det mine behov
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 284
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Jeg benytter mig af den gode gammeldags elefanthue-og-pistol-metode. Det kræver noget arbejde, men det er bare så meget mere tilfredsstillende når man ved at man har gjort sig fortjent til pengene.
Hemmeligheden ligger i at have flere forskellige elefanthuer, så man på den måde ikke kan forbindes til de forskellige jobs, i tilfældet af at man skulle blive taget. Jeg ynder også at bære en Adidas træningstrøje og et par Nike Shox, da det indsnævrer politiets eftersøgning til Randers-egnen.
Mit personlige yndlingsværktøj er en pistol, da den er nem at skjule. Mange tror at et oversavet jagtgevær er at foretrække, men det er en typisk begynderfejl.
Eftersom bankerne er blevet mere og mere kontantfrie og mange tankstationer har indelåste kasser, er det blevet lidt sværere at benytte sig af denne finansieringsform. Man skal fokusere mere på døgnkiosker som f.eks 7eleven og det kræver derfor noget mere arbejde. Men som sagt, så gør det købet af ens nye bil meget mere tilfredsstillende.
Håber du kunne bruge det.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er i hvert fald påfaldende, at der her i august er oprettet lignende "forespørgsler" på mange fora rundt omkring på nettet, hvori hjemmesiden netop indgår på forskellig vis.
Tilsyneladende har alle forumindlæg dét til fælles, at de er oprettet i august af helt nye brugere på de respektive sites. Det samme er tilfældet her.
Se fx
http://byggeri.dk/debat/forum.asp?katid=10
http://www.min-mave.dk/debat/generelle-debatter/aaben-debat/adoption-opsparing-laan.htm?p=2
https://www.libero.dk/foraldresnak/amne/252707-krav-til-at-blive-adoptivforaldre-fair-eller-unfair/
For mig er det ret åbenlyst, at der foregår noget skjult reklame. En i min optik usmagelig måde at markedsføre sig på.
Jeg vil gerne give en god flaske vin til forurettede, hvis mine beskyldninger viser sig uholdbare
okt 2010
Bay.
Det dog stadig et ok spørgsmål.da jeg personligt føler mig totalt uvidende over for finansiering og selvom jeg læser på de forskellig tilbud kan jeg ikke se fordelen i at vælge et frem for et andet. Og kan ikke helt lure ideen i at låne penge samt hvad fradrag osv ender ud i så jeg kan se hvad der reelt mangler på kontoren hver måned..
Så du som bank kyndig er da velkommen til at prøve at hjælpe
maj 2006
Er der noget specifikt, du gerne vil vide?
Blogger
Lyder meget som en BOT
(...) jeg har flere tilbud som jeg kan gøre brug af, jeg har følgende: (...)
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 284
(kan man anmelde emnet)?
Blogger
okt 2010
Har ikke noget specifikt lige nu. Men syntes det er meget bøvlet at sætte det hele op oy tage stilling til Renter. Åop. Afdrag. Fradrag. Betalings Periode, oprettelses gebyr og andre ting op så det let overskueligt.
Min bank er desvære en stor bankkæde med standart beskeder "det skal du ikke tænke så meget over", "du finder bare den bil du gerne bil/hus havde så ser vi på det"
Kan du anbefale et godt sted at læse op på de forskellige ting uden det er advokat/politiker sprog.?
maj 2006
ÅOP er i min optik et af de mest misvisende nøgletal, der findes, når det kommer til billån. Men forhandlerne er glade for det - for det er til deres fordel i de fleste tilfælde, når de sælger deres finansieringer
Jeg kender ikke lige nogle steder, man kan læse op på det, desværre. Måske Mybanker.dk eller lignende har nogle guides?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Levering
Forsikringsgebyr
Nummerpladegebyr
osv osv.
Har prøvet en der bare tog ved gashåndtaget, det kostede mig 13.000 kroner i gebyrer
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Køb af bil hvad gør I ?