{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Blå Bosch, Håndværker erfaring!? {{forumTopicSubject}}

Hey, dette ligger lidt udenfor Bil området og så alligevel ikke, men blev placeret i Off Topic, just in case!

Søgte en ny Slagboremaskine, blandt andet til arbejde på Mc, bil, hus osv. osv.

Efter at have søgt lidt rundt omkring, købte jeg først den store AEG Slagboremaskine, som pt. er på tilbud i Bauhaus! Jeg endte dog med at returnere den, alene af den grund, at batterierne ikke sad ordentligt fast, de små plastikpaler som skulle yde modstand, ja der var pasformen elendig, så batteriet kunne skydes frem og tilbage ca 5mm og desuden var de så tynde, at de formentlig ville knække første gang maskinen fik et slag - Jeg tjeckede de andre af samme slags i butikken og de havde alle samme problem - Super ærgeligt, for ellers lækker robust maskine!

Idag endte jeg så, faktisk lidt mod hvad jeg først havde bestemt mig for, at købe et sæt Blå Bosch i Stark, en akku skrue-/boremaskine og slagsboremaskine, Model: GSB 18 VE-2LI og GSR 18-2-LI PLUS

Grunden til jeg var lidt usikker på købet var at jeg i en anden butik havde fået at vide at de havde en del reklamationer på de blå bosch akku maskiner, mere specifikt motorerne der brændt af og som ikke altid blev lavet på garantien, da Bosch mente de var blevet overophedet!
Nu har jeg så talt med en kammerat der er tømrer, som på god kammeratlig vis har bedt mig kaste lortet i havet, for de brænder af, det er bare et spørgsmål om tid!

Så nu sidder jeg her, med en kasse foran mig, med super legetøj for voksne drenge og kan ikke bestemme mig for om jeg skal åbne den eller levere skidtet tilbage og holde mig til Makita!

Så kort sagt, hvad har i af erfaringer med Bosch akku maskiner! Jeg taler her ikke om alt blå bosch værktøj, for jeg ved at det generelt er super kvalitet! Har deres store kap/geringsav på 6-7 år nu og den fungerer stadig 100% til trods for at være blevet brugt MEGET!

Jeg må sige at jeg godt nok er i tvivl! Bosch står for mig for kvalitet, omvendt kan alle mærker have problemer med specifikke produkter/dele, det ved vi alle jo!

Ps. Følgende emne er også oprettet på Mc- og boliggalleri, da jeg håber at "fange" nogle gutter/gutinder der har specifik erfaring med enten ovenstående modeller eller nyere Bosch 18v akkumaskiner i helhed!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blå Bosch, Håndværker erfaring!?
  • #1   31. aug 2016 Har selv GSR 18 VE-2LI maskinen, og er super glad for den. Har haft den i knap 1 år nu, og den fungerer altså bare...

• #2   31. aug 2016 Har alt i Bosch nu, og er super glad for det smiley
    Har haft en reklamtion, på deres helt billige stiksav - fik bare en ny, bedre endda smiley

Næste gang vil jeg dog have Dewalt da jeg synes det er lidt mere lækkert smiley

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #3   31. aug 2016 Jeg tror de fleste proffer vil anbefale Makita når det kommer til skrue/slagboremaskine smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #4   31. aug 2016 Er normalt ikke for DeWalt men har brugt en på job i 2 år næsten hver dag og der har aldrig været noget med den.
    Makita laver dog også ordentlige maskiner vil jeg mene og er af samme overbevisning med Bosch at de har tendens til at brænde af, men aldrig oplevet de ikke kunne ordnes på garantien dog.

• #6   31. aug 2016 Det gamle firma jeg var i vat alt akku værktøj Bosch, og må sige det fungerede det var udsat for alverdens ting og det holdte til det. Vil til enhver tid anbefale det.

• #7   31. aug 2016 Har os Bosch 18v blå både på arbejdet og hjemme. Har en skrue maskine der 4 år gammel. Kører bare. Og stik sav, slag nøgle og hele deres 10,8 volt serie.

Bosch. Mekita osv er smags sag. Som Mercedes og Audi.

Tøv ikke med og tage dit grej i brug.

• #8   31. aug 2016 Hej
    Har lige erhvervet en FEIN 12C 4 gears. til tyskerpris ca 2000 incl forsendelse og lygte til
    Det er sgu Nürnberg kram. Meget let og handy
    MVH KP

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #9   31. aug 2016 gearkassen stod af på min blå bosch, jeg køber det ikke igen

• #10   1. sep 2016 Har os ødelagt to dewalt og en Hilti. Alt kan smadres jo. Hvis det bliver trævet og får lov og arbejde på max

• #11   1. sep 2016 På ren hobby plan har jeg selv den blå bosch GSB 18V du nævner og er meget tilfreds med den! -den er fra 2011 og kører stadig bare derudaf.. Har også en dewalt skruemaskine ( http://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-bore-skruemaskine-3322p.html) og den er jeg sgu også meget godt tilfreds med, bruger den og bosch'en lidt på skift eller borer med bosch og skruer med dewalt.. Har en slagnøgle også fra dewalt ( http://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-18v-kompakt-5881p.html) og den tager da hjulboltene når jeg skifter mellem sommer og vinterhjul, det er egentlig mest det jeg bruger den til..

På job har vi nogen 36 volt blå bosch skruemaskiner til de tungere opgaver, de er knap så handy men de dur! førhen kørte vi med de gode gamle (og tunge) 18v dewalt maskiner, men de nye lettere modeller af dem stod af i løbet af de første par dage og måtte byttes ud..
    Til de lettere opgaver kører vi stadig med de små dewalt og så har vi også en del makita men dem synes jeg ærlig talt er lidt overvurderet selvom det da også er en fin maskine.
    Så har jeg altid godt kunne lide hilti, det havde vi hvor jeg blev udlært og det holdte altså bare til det meste!

• #13   1. sep 2016 jeg bruger blå bosch på jobbet, og synes tit de lugter meget varme. jeg ville vælge makita

• #19   2. sep 2016 Tommy
    Den er bare lækker sådan en ja og med Hiltis egne bor er det som at bore i smør smiley
    Men den der bøjle du snakker om? Er det den der irriterende en til at hænge maskinen i bæltet? Det er det første jeg skruer af smiley magnetholderen sidder stadig på min dewalt men har ikke brugt den én eneste gang... Så for mig betyder det ikke så meget smiley

• #21   2. sep 2016 Ah okay, du er trikker lige som mig kan jeg fornemme smiley hehe.. Synes bare den bøjle der er mest i vejen og selvom de nye kompakte maskiner ikke er så tunge synes jeg de er trælse at have hængende i lommen.. Har en løkke i min så den kan hænge på wienerstigen når jeg står der og ikke lige kan lægge den fra mig andre steder..

Synes man hører meget godt om milwaukee, men har ikke selv haft arbejdet med det.. Har ikke prøvet bedre bor end Hilti, hverken på effekt eller holdbarhed smiley

• #23   2. sep 2016 Ja det synes jeg bare bliver for stiv så jeg har brugt en stump flagsnor smiley

Kommentér på:
Blå Bosch, Håndværker erfaring!?

Annonce