{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.113 visninger | Oprettet:

Gratis fragt fra Kina. Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg handlet fra eBay flere hundrede gange. Jeg tænkte tit hvorfor og hvordan kan fragten være gratis selvom produktet kun koster 5 kr. Jeg har prøvet at Google lidt, men jeg kunne ikke finde et præcis svar på det. Har i svaret på det?

Seriøse svar tak.. Er bare lidt nysgerrig over det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gratis fragt fra Kina. Hvorfor?
  • #1   10. sep 2016 tror nok du får det bedste svar ved at skrive til et firma på ebay og hør dem ad
    nogen firmaer i UK gør det også smiley

• #2   10. sep 2016 Det var mere fordi hvis nogen havde svaret på det her ind smiley ikke fordi jeg skal bruge svaret til noget, ren nysgerrighed.

• #3   10. sep 2016 har sku også tit tænkt over hvordan det er gratis at sende hele verden rund

• #4   10. sep 2016 Helt enig.. Altså hvad fanden tjener de så hvis nu man bestiller et lort kabel fra kina der ikke vejer en skid og koster 3-5 kr? Hvis jeg skal sende noget til kina med almindelig brev der vejer maks 50 gram koster fragten 25 kr?? Altså der sætter man lige et spørgsmålstegn

• #6   10. sep 2016 Det er som sådan ikke varen de tjener på, men mængden de sælger.
    Tit og ofte er det direkte producenten du får varen fra, dvs, der er ikke flere forhandler der skal tjene penge.
    Og i fleste tilfælde er producenten i Kina, men har afdelinger rundt omkring i EU.
    Fx bestilte jeg et indsugningsrør til en vens japaner, firmaet ligger i Kina, men pakken jeg modtog var fra Holland.

• #7   10. sep 2016 Ofte hænger leveringstid og pris sammen, når det er fra Kina.

• #8   10. sep 2016 Har engang købt en nøgleringe til 0,01$ med gratis fragt, og når man købte en, fik man en ekstra med gratis. Det var billigt smiley

• #11   10. sep 2016 Fragt i Kina koster INTET. Det er så billigt så det er helt til grin.

Jeg gav 5 kr for fragt i stedet for gratis. Så blev det leveret på en uge rekommanderet.

• #13   10. sep 2016 Staten Kina betaler fragtomkostningerne for at fremme eksporten.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #14   10. sep 2016 Som der allerede er pointeret så er det fordi de får dækket deres omkostninger - lidt ligesom vi kan trække ting fra i SKAT smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #15   10. sep 2016 som nævnt virker det tosset.

HK (hong kong) har samme statsstøtte til eksport også.
    Men ja man undres med alle de hænder der kan være på produkter til under 1$ med gratis fragt,, det jo ikke kun firmaet, men lufthavns/havne personel, diverse EU import luft/havne områder, vej transport osv.

Nyd det så længe det varer smiley

• #18   11. sep 2016 #9 hvem betaler så for den container? Hvis fleste fragt koster næsten intet. Lad os sige den container koster 12.000 kr som du siger og den SKAL sendes idag men de fik kun 10.000 kr hvad gør de så? Venter endnu en dag?

#11 men ikke alle sælgere på ebay man kan vælge andre post selskaber, kan man? Jeg har lige tjekket et par stykker og der kn man kun vælge gratis fragt når jeg trykker på køb? På aliexpress kan jeg omvendt vælge mange selskaber som f.eks DHL koster ca + $4.50 og leveres mellem 7-12 dage

• #19   12. sep 2016 #18 Ja, så venter de bare med at sende. Derfor kan der hurtigt gå en måned med levering, på de helt billige fragt muligheder.

Har selv bestilt noget til 40 kr, og 7 kr i fragt fra Wish.com. Og der er leveringstiden op til en måned.

Omvendt har jeg også købt noget der var lidt dyrere via aliexpress, hvor fragt med DHL var inkluderet i prisen. Der gik en uge fra bestilling til jeg havde varen.

• N H
    N H Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 11 Svar: 1
    #20   7. jul 2017 Jeg faldt lige over denne ældre tråd, og tænkte at jeg lige ville dele et tip hvis andre også skulle falde over i jagten på viden om fragt - hvis du skal have fragtet noget til Kina, eller hvis du skal have noget hjem fra Kina, og leverandøren IKKE tilbyder at betale fragten, så kan jeg anbefale Pakke.dk. Ja de sender nu også til alle andre lande end Kina.

De bruger UPS, DHL, FedEx og de andre store, men til en brøkdel af prisen. Både import og eksport og de er ligeglade med om du er privat eller har et firma.

Hvis det lyder brugbart, så kan de findes på:
    https://www.pakke.dk/fragtpriser

- NH

• #21   7. jul 2017 Tænker mere over hvor meget det koster postdanmark at levere alt det man bestiller til gratis fragt, det sku mange.

Kommentér på:
Gratis fragt fra Kina. Hvorfor?

Annonce