{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

Kompressor lufttank {{forumTopicSubject}}

Tænker at der er nogle herinde som også går lidt op i deres kompressor, så håber der er en som vil hjælpe.
Har købt en kompressor med med 40L tank og 2udtag som kan køre op til 10bar, har så købt en tank ved siden af som er på 100L.

Det er vel helt i orden at jeg bkobler dem sammen med slange, eller skal det være faste rør som bruges?

Og kan jeg ikke montere en trykregulator på min ekstra tank, så jeg kan køre lavere bar fra den tank også har 10bar til rådighed ved det ene udtag på kompressoren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor lufttank
  • #1   19. sep 2016 Jeg bruger slange til sammenkobling, der har virket fint i årevis. Det er noget tyk 1" vandslange jeg har brugt. Det bliver selvfølgelig mørt og skal skiftes en gang i mellem, fordi det står udenfor.

• #2   19. sep 2016 Super, så bliver der bare brugt slange imellem de to tanke.
    Har valgt at købe en vandudskiller, hvor trykket er justerbart.

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #3   21. sep 2016 smider lige et ekstra spørgsmål i tråden.
    På en min alm lille hobby kompressor har jeg et Max tryk på 8 bar og en luftmængden på 120 liter/min. Hvordan hulen regner jeg ud hvad luftmængden er hvis jeg skruer trykket ned til eksempelvis 2, 4 og 6 bar.

• #4   21. sep 2016 Ved ihvertfald at du skal være sikker på at det er den effektive luftmængde, om det så er ved 1 bar eller 6 bar er svært at sige, hvis det ikke er oplyst. det kan også være den luft den suger ind i cylinder ellers kan det vidst også regnes ud, hvis man kender cylinderens "CCM"
    hvis du ved hvor mange liter tanken er på, kan du med et stopur tage tid på hvor langtid den tager fra 4 til 5 bar, så kan du ca regne ud hvor mange L/min den levere mellem 4 og 5 bars tryk. For hver bar pumper den 1x tankens liter ind.

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #5   21. sep 2016 kan man sætte sin kompressor til et minimums tryk, så den ikke tømmer tanken inden den begynder at fylde luft i tanken

Kommentér på:
Kompressor lufttank

Annonce