{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Fotofælder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hoveder.

I dag på vej hjem på motorvejen så jeg en fotofælde på en rasteplads (Gudenåen ved Randers), og jeg så den først da den blinkede til mig smiley

Spm. er i hvor skrå vinkel de kan bruge deres udstyr?

Denne holdt som sagt på en rasteplads, hvorefter der er ca 5m autoværn/græs, nødspor, inderspor, og jeg fik så et blink i yderspor, og jeg var max 30 - 40 m fra den.

Er det en måling de kan bruge til noget?

PS:

Drop de hellige kommentarer om at overholde hastighedsgrænserne. Jeg skal nok stå på mål for det jeg har gjort.

Det er det måletekniske aspekt jeg spørger om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotofælder.
  • #1   21. sep 2016 Jeg tror sku de kan tage det meste med det nye udstyr desværre

• #2   21. sep 2016 Jeg har Trafik Alarm app'en. Den koster 199,- om året men har reddet mig for de første 10-15 af de lange. Jeg er ALDRIG blevet overrasket - den advare mig hver eneste gang. Ikke kun med fotofælder men vejarbejde mm.. God investering ; )

• #3   21. sep 2016 Den kan klare op til tre vognbaner smiley

• #4   21. sep 2016 Fakta om politiets nye fotovogne:

Politiets nye udstyr hedder PoliScan-speed fra tyske Vitronic, det kan tage op til 2 billeder i sekundet og er med nummerpladegenkendelse.
    Man måler hastigheden med 3D-laserstråler, som er monteret med to digitale kameraer med forskellig størrelse linser. Der er også et fremadrettet kamera i fotovognens forrude, som betjenten kan aktivere hvis der kommer en bilist/motorcyklist uden nummerplade foran.
    Foto-strækningen, hvor fotoet bliver taget, er i et område på 20-50 meter bag laseren, selve laseren måler cirka 75 meter ude.
    Til fotoudstyret bruges en rødblitz, som også blev anvendt på de gamle fotovogne. Den nye blitz har en kortere lysperiode men samme styrke som tidligere og affyres også i dagslys.
    Udstyret kan monteres på en 3-fod (tripod), drives af et batteri som placeres ved siden af udstyret, og kan styres fra vognen med ét kabel, op til 15-30 meter væk, som medfører at fotofælden både bliver sværere at spotte, men også for at den kan placeres steder hvor det ikke er muligt at parkere en varevogn. Standardkablet er dog 15 meter langt, men politiet forventes at indkøbe 30 meter kabler også og helt op til 60 meter er teknisk muligt.
    Udstyret kan måle over fire vognbaner og måle i begge færdselsretninger, politiet overvejer også at eksperimentere med at sætte måleudstyret i en trailer eller ligefrem sætte det fast i vejkanten i en periode.
    Foto-overtrædelserne vises straks på skærmen, så operatøren hele tiden kan overvåge billedkvaliteten.
    Alle fotovogne er per februar 2015 af typen VW Transporter, på gule nummerplader og med forhøjet tag (se billede længere oppe). Der findes 2 fotovogne på hvide nummerplader, men disse er ikke beregnet til almindelig brug. Desuden er der ikke længere solfilm i bagruden, da udstyret skal kunne drejes for at fotografere forskellige vinkler.

https://www.youtube.com/watch?v=_O5368tjcmY

• #5   21. sep 2016 Hej
    Yes
    Det nye udstyr regner Cos Phi til vinklen ind i regnestykket for hastigheden i de 2 efter hinanden målinger. 10.000 sekund billedet bliver taget. Derfor altid blitz.
    Fik en spottet i dag - troede de alle gik og traskede rundt ned ved grænseovergangen til tysken

MVH KP

• #6   21. sep 2016 LYLLOFF

den er fin nok,men hjælper jo intet hvis der ikke er nogen der rapportere ind at der holder en politibil og måler

• #7   21. sep 2016 #6 Ja det ved jeg godt, men der er efterhånden så mange danskere der har den app. Jeg er virkelig altid blevet advaret. Man skal bare lige huske at tænde for den ; )

• #8   21. sep 2016 Nå. Vi får at se om de sender en billet, og hvis de gør så hører jeg om det smiley

Det var chefens bil jeg kørte i smiley

Uanset hvad, så er den ikke til et klip, kun 150 på klokken i 110 zone, og han har selv indkasseret 2 klip på under et år smiley

• #9   21. sep 2016 Så er det da netop du får klip smiley det giver klip fra 144 km i en 110 zone.

• #10   21. sep 2016 Som jeg skriver så var det på klokken. GPS sagde 140, og så er der de 3% de skal trække fra som fejlmargin smiley

• #11   21. sep 2016 sikker på de kun stiller dem op, der hvor deres udstyr virker. hc

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #12   22. sep 2016 Mon ikke man fremover skal vænne sig til at de sidder på lur rundt om hvert et gadehjørne, nu da det ikke længere er betjente der sidder i bilerne men der simpelthen er ansat folk udefra til at sidde og måle folk dagen lang hver eneste dag..?

http://bilnyhederne.dk/index.php/using-k2/latest-items-by-users/item/92-slut-med-betjente-i-danske-fotovogne

• #14   2. nov 2016 Nå.

Så har jeg modtaget bøden.

1.500 kr for at køre minimum 137 på en 110 strækning, så med god sikkerhedsmargin til klippet smiley

Kommentér på:
Fotofælder.

Annonce