{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Fu****g 50 øre {{forumTopicSubject}}

ved ik lige hvor mange der kan huske det.
men for et års tid siden, var der en politiker der syntes at vi skulle betale 50 øre
når vi hev DanKortet igennem maskinen.
og de andre politikere klappede i deres små hænder af glæde.

men folket sagde NEJ, vi vil sku ik gi 50 øre pr gang,
nej fy da føj, det bliver jo til maks en plov i løbet af et år.

men købe en helt ny bil, og betale 180% i reg. afgift.
DET er sku fair. fordi sådan har man gjort meget længe....
og hva så?

nej, os danskere fatter ik en skid.
vi skulle stå sammen, på samme måde som med den latterlige 50 øre, og sige, Fu** reg. afgiften, ny biler.
vi nakker brugtmarkedet i, ja bare 6 mdr vil være nok.

men hva sker der istedet for?
folk køber nye biler som aldrig før.

men det er måske bare mig der ik lige fatter det hele.
i så fald, fortæl mig det endelig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fu****g 50 øre
  • #1   11. aug 2006 Jeg er sku enig.....

• #2   11. aug 2006 du blir da rigtigt nok hurtigt sur,hva?

• #3   11. aug 2006 ja der skal ik så meget til her sidst på dagen smiley

• #4   11. aug 2006 Tjaa.. tænk på hvor lidt din bil bliver værd, hvis afgiften sættes ned.

• #5   11. aug 2006 Tja alle nasserne skal jo have penge....
    Tag et land som England, godt nok ser du en masse hjemløse i gaden, men det ville jeg fanme hellere se på end at skulle betale syge afgifter smiley

Men der bliver ikke lavet om på det, for der er for mange ventre orienteret i Danmark til det vil ske smiley

• #6   11. aug 2006 helt sikkert er det et nice land, men hvad så med at hæve skatten et par %, det vil "gå ud over" alle,
    på den anden måde, er det så ik lidt dem der køber ny bil der betaler?

• #7   11. aug 2006 jeg er med på den... men jeg har så heller ikke råd til en ny bil smiley

• #8   11. aug 2006 Et hurtigt ex.
    Vores by (Korsør) med en befolkning på 20.000, smider 40.000.000kr om året til nassere (jeg skriver ikke hva jeg virkelig mener her, nok ikke en god ide smiley Selv om det er hvor pengene forsvinder hen)

• #9   11. aug 2006 Jep, alle andre end os er nassere....de svage er helt klart nassere.....børn er nassere (de arbejder ikke, og slider en del på skolerne...)....de studerende er nassere...de slider også EN DEL på skolerne......og dem der bliver syge, er helt klart TOP nassere, de slider en del på sygehuse og apoteker...
    Fåk dem, og lad os få super billige biler !!!!

Eller ?

• #10   11. aug 2006 "hvem skal betale for sygehuse osv? synes det er cool nok. DK er et nice land."

Det skal alle de folk som sidder derhjemme og nasser på bistand, kontanthjælp eller SU uden at ville noget med uddannelsen.

Balancen i det danske velfærdssamfund stemmer ikke overens med folkets meninger

• #11   11. aug 2006 Nu skal du jo regne med at der er en del folk som har en dyr biler (ikke mig smiley ). Så hvis afgiften faldt så ville deres bil falde drastisk i værdi, og det vil de nok ikke blive så glade for.
    Derimod ville det være mere acceptabelt for dem at afgiften faldet lidt efter lidt.

Men så er det lige at få folk med på den. Ellers ville det jo være en falit erklæring hvis man lige havde købt en bil til 400k og taget lån til den hvor efter den pludselig kun koster 125k.

• #12   11. aug 2006 Elsker at komme ind på en tråd, hvor jeg kan se at 83,76% af dem der skriver, er DF's kernevælgere.............top $ !

• #13   11. aug 2006 Dennis J
    Hvad er en nasser i dine øjne? Sådan helt præcis.. For det kan vel ikke kun være bistands klienter du tænker på?

• #14   11. aug 2006 325i> Har en...idé hvem han tænker....på....

• #15   11. aug 2006 Aardvark- kan se hvad du mener, men nej, jeg syntes ik de er nassere, men de snakker jo også om at vi sviner for meget, Co2. og en ny bil sviner altså mindre end en old nordisk gammel opel.

og da det der partikelfilter kom til diesel biler, je der skulle da osse kæmpe afgift på, så der helt sikkert ik bliver solgt ret mange af dem,
    der burde staten gi tilskud til dem der valgte det istedet for.
    det vil sikkert også give færre sygedag til vejarbejderne, da de ik skal stå i alt det Co2..... hvem ved?

• #16   11. aug 2006 325i T- ser du, nu var det ik mig der bragte det der nasser ind i billedet, for der skal være plads til os alle.

• #17   11. aug 2006 Dennis J> Den del kan jeg helt sikkert tilslutte mig, den er både rigtig og intelligent. Har tit diskuteret netop dette i min venne kreds, men den er problematisk (som en længere oppe selv nævnte).
    Måden er gøre det på, er måden det er gjort på tidligere, med afgiftsnedsælttelser på biler med fx. enten sikkerhedsudstyr (fx dengang med ABS bremser og Airbag), og så netop partikelfilter. En Diesel med partikelfilter er næsten CO2 neutral, og forurener mindre end en moderne benzin med KAT.

• #18   11. aug 2006 Dennis> Lige præcist.

• #19   11. aug 2006 For helvede sgu og fanden - Nu fatter folk fandme at det er CO der forurener!! En katalysators job er netop at omdanne CO til Co2.

• #20   11. aug 2006 Bjørn J- ja den skal jo også lige spille ind, tror da også jeg vil blive godt gal i skallen hvis det skete for mig.

• #21   11. aug 2006 Henrik> Vi blander ting sammen, og du har ret. En diesel udleder forøvrigt ikke (kun) CO2, men især andre tungere partikler (som faktisk er "nemme" af filtrere fra).

• #22   11. aug 2006 jo henrik, go pointe, takker.

• #23   11. aug 2006 JOJO> Som et sidste....skud i denne (efterhånden udmærkede) snak, er man så skal sammenligne real lønnen i DE og DK...dvs. lønnen skåret for skatter, udgifter til sundhedspleje og skoler.
    Så har DK og DE reelt samme købekraft at købe biler for.

• Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 36
    #24   11. aug 2006 fjern afgfiten på bilen og læg den på brændstof i stedet..

• #25   11. aug 2006 aardvark --> Præcis hvor kommer det der med kernevælgerne af DF ind i billedet? Er det specielt højreorienteret at synes høje afgifter på biler er noget hø? Vil bare høre din pointe..?

• #26   11. aug 2006 Steffen> Nej, men det er meget højreorienteret at skyde skylden på svage grupper. Netop en af de ting jeg er stolt af i dette land (måske ikke så meget mere) er at vi hjælper de svage.

• #27   11. aug 2006 Michael> Det var en mulighed, men alle ville så køre diesel og Kia Picanto...

• #28   11. aug 2006 Michael B - både og, men så skulle man jo også til at betale vejskat, ligesom længere syd på. brugerbetaling....

• Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2006

#29   11. aug 2006 Måske Aardvark.. Men så havde du måske råd til en søndagscruiser ved siden af smiley

• #30   11. aug 2006 Jojo> Sørgeligt? Jeg synes sgu det er helt fint....jeg ved ik om ret mange herinde nogensinde har stiftet bekendtskab med ordet solidaritet??

Dem som har råd køber dyre biler.
    Dem som har mindre råd køber billligere biler
    Dem som ik har råd køber sgu ingen biler

Og dem som køber biler betaler lidt mere til det fælles gode og det sikkerhedsnet, det danske samfund kan tilbyde den gruppe, nogle vover at kalde nasserne, om det så er unge, studerende, gamle, ledige, herboende af anden etnisk herkomst, syge eller hjemløse. Resten bliver betalt over skattebiletten eller firmaskatten og statens afgifter.
    Jeg synes sgu det er iorden og det kan vi være stolte af. Jeg hader også skattefar for hans stunts overfor enkelt personer som bliver frataget deres invalidepension i skat og lign, men betaler sgu fint min skat...dem som har mest betaler for dem der intet har og det synes jeg rigtig glimrende om !

• Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2006

#31   11. aug 2006 vejskat ville heller ikke være tosset Dennis J.. uanset hvad ville vejskat være løsningen på hovedstadsområdets trafikhelvede i dagtimerne

• #32   11. aug 2006 Anderes> HØRT....betaler ovenikøbet glædeligt min top skat (piver lidt indimellem, men har så et lommetørklæde)....

• #33   11. aug 2006 et lommetørklæde hjælper tit og ofte på den slags

• #34   11. aug 2006 Dennis> Jep, kan jo ikke tage fonen og råbe af en eller anden udskyldig medarbejder hos SKAT smiley

• #35   11. aug 2006
    Vi bor i et dejligt land med hykleriske folk der NÆGTER at betale 50øre pr. "hævning", men ikke 180% afgift?

Jeg hader selv at skulle af med penge, men har ikke noget imod den høje danske moms, da momsen er på næsten alle varer. Men fordi at de 180% ABSOLUT skal pålægges ene og alene motorkøretøjer, Dét pisser mig af... hva med papir? Det koster skov?

• #36   11. aug 2006 Har man råd til at købe en super topfed vogn til 1,2 mil, så er man en heldig mand og det er andre også som får glæde af de 600.000 i afgift, de går til dem der ik skal ud og køre smiley Ideelt set i hvert fald.

• #37   11. aug 2006 JOJO: DELER kontanthjælpen...? Arh, 1 overførselsindkomst pr. beboer, ikk? smiley

• #38   11. aug 2006 Man kunne jo se sig om efter andre ting at beskatte end KUN biler og "nydelsesmidler" som tobak og spiritose (er ikke afhænging af nogen af dem..)

Det er jo ren facisme at angribe bilerne på den bestialske facon!

• #39   11. aug 2006 JOJO> Sgu da dig der tuder ligenu.
    Vil man have en Top nice vogn, må man ud og tjene til guldet. Men rolig..senere kommer andre prioriteter.....Og senere vil du være glad for vores velfærdssystem.

• #40   11. aug 2006 Johnny> Som..hvad fx ? Bolig ? De er beskattet grundigt. Fortæl mig goder, som kan beskattes, uden nogen brokker sig ???

• #41   11. aug 2006 et ord.... SVERIGE!!!

• #42   11. aug 2006 Anders T- ja det er jo lige det, men hvad så med at bruge de 600.000 på vejnettet, eller den offentlige trafik, (DSB) de kunne godt trænge til en hjælpene hånd.

• #43   11. aug 2006 Kim> Må lige henføre til, at de betaler delvist for deres lægehjælp o.a. De har begrænsninger på indkøb af fx. alkohol...de tykker skrå (kæft det er klamt)....de uddeler ikke ligeså mange penge til deres uddannelses system (se aktuel debat mht. over 50% svenskere på visse studieretninger i DK)....

I rest my case.

PS. Har arbejdet i midtsverige i laang tid da jeg var ung...fåk jeg var glad for at komme hjem....(købte endda også en bil..en SAAB 99...som 18 årig....)

• #44   11. aug 2006 og!???? alt det du lige har sagt er super.... på nær skrå men det sku ikk noget jeg har tænkt mig at prøve når jeg ingengang ryger...

sverige er 100000 gange sejere end dk...

• #45   11. aug 2006 Aardvark: Du har ret, det er højreorienteret, men tilsvarende "radikalt" at gemme sig bag begrebet solidaritet - det er sgu så nemt, mest fordi det er en almengyldig sandhed kun de færreste med en smule retfærdighedssans kan være uenig i...

• #46   11. aug 2006 Aardvark -
    Det kan ikke undgås at vi egenkærlige (læs yderst selvcentrerede) danskere vil brokke os. Men hele 180% af bilen? Så skyldig er den heller ikke. Det er satsen af reg. afgiften jeg ikke kan lide. Var afgiften 1/10 var det nemmere at leve med. Bilforhandlererne ville sælge flere biler, de ville forurene mindre, og staten får mere i skat fordi bilerne nu sælges dyrer excl. reg. afg.

Men hvad vi skal beskatte i stedet for? en anelse mere for at køre i dem, benzinen, dette ville automatisk få folk til at vælge økonmiske biler.

Mere afgift på electricitet der forurener over en vis grænse, fx fra fossile brændsler og andet de fyrer op med.

• #47   11. aug 2006 jojo- som Bjørn J skrev,

afgiften skulle sænkes stille og rolig.

men go nat du.

• #48   11. aug 2006 oork man jeg er træt af DK.... men ved ikke hvad de kæmper med i andre lande...
    - Høj reg. afgift..
    - Høj moms (okay, den ka' jeg leve med for det gælder næsten alt)
    - Alt for høj skat i forhold til kvaliteten af de offentlige ydelser.
    - Hysteriske folk ang. alt (larmende MC potter, folk der brokker sig over larmen i byen og vil belæggen støjende dæk med afgift.. suk)

I England må man meget med "bilen"... smiley

Nogen der vil trøste mig smiley

• #49   11. aug 2006 hey johnny, du må godt låne en skulder.

men for at lige forsvare den med potten til MC´erne
    forestil dig lige 50 Harley D maskiner, komme kørende igennem byen, kæft det larmer.

nu bor jeg i Middelfart, så det sker sådan ca hver weekend.

• #50   11. aug 2006 Dennis> har kontor på Svendborg vej i Odense...og de sidste par dage, er en Boss Noss kørt forbi..ca 3x i timen...kæft vi var trætte af det til sidst..det larmede som ind i helvede....
    Jeg er MC mand, men DET var for meget...

• #51   11. aug 2006 BOSS HOSS...sorry (har set for meget Starwars...)

• #52   11. aug 2006 ja jeg gad så godt være MC mand men droppede det da jeg skulle til at tage kortet.

og siger også tit, FUCK til migselv, over at jeg ik tog det,

men der er sku nogle der larmer ALT for meget,
    men der er så også dem der larmer tilpas, ganske vist over de 80 db som de maks siger.

• #53   11. aug 2006 Dennis> Netop, tilpas....men sjovt nok er dem der larmer mest...."chopper typer" af MC*ere...kan være at det er fordi jeg ikke er til den type, at jeg har den...holdning smiley

• #54   11. aug 2006 Tak for skulderen *tude tude*

- en til sagen... jeg er selv møgtræt af de fri-udsøtnings maskiner der kører rundt, men at hæve bøde til det 10 dobbelte?
    Desuden genere det ikke MIG mere end jeg har glemt det bagefter.

Kan godt forestille mig at det er trælst at bo et sted hvor det larmer, men:

Bor du på ladet må du finde dig i lugt,
    Bor du i DK må du finde dig i hvad dette indlæg handler om
    Bor du i byen må du finde dig i trafikstøj og "smog"
    Bor du et stille og rligt sted, langt ude i ødemarken må du finde dig i mangel på bredbånd og undvære "ikke længere end du kan gå til diverse steder som købmand, bager etc.

Sådan er det bare, man kan ikke få det hele, men vælg det der passer dig bedst. =)

• #55   11. aug 2006 nej men 80 db, det er ik ret meget, sagt på en anden måde,
    det andet firma jeg arbejdede ved, kørte jeg fra Horsens til Esbjerg,
    i en Hi Ace, med min Nokia arbejder mobil målte vi 93-94 db i kabinen.
    på motorvejen med 130, med slukket radio og kæften lukket.
    det burde koste 5000 i bøde.... eller hva?
    det var da så slemt at vi kørte med hørre værn, ellers vil det være ulovligt ifølge arbejdstilsynet, da man maks må stå i 83-85db i 3 timer i løbet af en hel dag, dog maks ½ time af gangen.

det var det vi fik at vide, ved ik om det er rigtigt.

• #56   11. aug 2006 nå, men sengen kalder. go nat alle sammen

• #57   12. aug 2006 Dennis J

Hehe sådan kan det gå smiley

• #58   12. aug 2006 God nat!

Kommentér på:
Fu****g 50 øre

Annonce