{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat altea rudehejs og centrallås defekt
  • #3   16. okt 2016 har haft en strøm tester på nu der lyser hvis der er strøm... der er ingen strøm til elrudehejs heller ikke lys i kontakten og ingen synlige brud på ledninger mellem dør og karrosseri (gummirør)

har os testet alle sikringer der er os strøm hvad kan det så være?

• #4   16. okt 2016 Men hvor finder man denne sikring?

Centrallås virker ikke i førerdør kan ikke indstille spejle og rudehejs dur ikke

profilbillede
  • #5   16. okt 2016 Du kan ikke fejlfinde med en prøvelampe på sådan en.
    Den kører canbus ud i døren, og der er indbygget styreboks i rudemotoren.

Er der ikke den rette modstand i ledningen, så bliver der ikke sendt spænding ud, så prøvelampen kan du godt smide over højre skulder.

Det er btw ofte styreboksen i førerdøren der er defekt.
    Kan du kommunikere med førerdøren med tester?

• #6   16. okt 2016 som skrevet. tester på og se om du kan snakke med styreenheden, hvis du ikke kan, så mål om der kommer spænding til styrenheden til at "vække" den, hvis der gør så kender du svaret.

• #7   22. okt 2016 Har haft tester på igår

airbag venstre side intet signal/stel
    rudehejs venstre side intet signal/stel
    el spejle intet signal/stel

og skilte så døren ad igår og kigget alle de små ledninger igemmen de så fine ud.. fik så fat i en tekniker fra seat der sagde man skulle prøve og måle + og - på rudemotor(styrenhed) og der kan jeg intet måle så går ud fra den er stået af

• #8   22. okt 2016 målte du + og - ind til boksen eller ud fra boksen?

• #9   23. okt 2016 ind til boksen

• #11   23. okt 2016 har fundet ud af det er komfortmodulet der er gået død, da der er gemmengang hele vejen.. fik så et forslag fra en inde ved vagcars at man skulle lodde komfortmodulet det virket dog heller ikke så har bestilt et nyt på ebay til en 400kr og så håber jeg at det er løst

profilbillede
  • #12   16. jan 2017 Det var rudemotor/comfortmodul der var brændt af.. nu er det udskiftet og spiller bare

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 5
    #13   19. okt 2017 Kan man skifte comfortmodulet alene... eller skal rudemotor med...? ( kan ikke få døren til at stå aktiveret lukket... og derfor kan jeg heller ikke bruge centrallås til at låse dørene med... låse/kontakt fungerer.. og pludselig kan venstre bagrude til at kører ned ) så håber at det er rudehejs modulet
    Mvh Poul

• #14   20. okt 2017 der kan man sagtens det koster omkring 700kr ved en hugger og omkring 2000kr ved seat

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    okt 2017

#15   20. okt 2017 Lyder godt... men er i tvivl om min konklusion er rigtig...? Døren står aktiveret åben i display.. selvom den er lukket.. dørlås med switch fungerer.. panel med oprul til alle døre er skiftet..jeg kan ikke låse bilen med med fjernbetjeningen... men kan godt låse op med den ( alle døre) jeg kan indimellem køre venstre bag siderude ned... fra føredøren.. men ikke altid.. v/bag siderude kan kører umotiveret ned under kørsel eller når bilen er parkeret...jeg er sku lidt i vildrede ... gode ideer .. er det styremodulet ved oprulmotor eller ?
    Mvh Poul L

• #16   28. okt 2017 ville prøve at skifte det komfortmodul i venstre fører dør og så se hvad der sker... det burde tage nogen hvis ikke alle problemer

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    okt 2017

#17   29. okt 2017 Ok for rådet... i hører nærmere smiley

• #18   16. dec 2017 hvad blev det til

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    okt 2017

#19   16. dec 2017 Hej ... desværre ikke noget endnu pga travlhed...dog har jeg talt lidt med Seat.. og de var enige i konklusionen.. dog kun de ikke få det til at passe med bagruden der pludseligt kører ned... et modul/rudehejsmotor koster ved dem 3000kr ?? og jeg ved ikke om det modul der er i bilen er det rigtige ( ved at rudehejs har været skiftet før jeg købte bilen og modulet har ikke fungeret i den tid jeg har haft den ??)derfor ikke så nemt at finde et brugt .. (VW /Seat skifter nr på de nye moduler løbende ) så det jeg mangler at finde ud a nu er hvilke brugte moduler der passer på min bil ?? nogen ideer ?
    Mvh Poul

• #20   12. jan 2018 Den her styreboks sad i min da jeg afmonteret den hvis det kan hjælpe

evt slå nummerpladen op: ga95079 så kan du se om din bil er samme årgang osv osv smiley

profilbillede
  • #21   12. jan 2018 og ja en ny styreboks koster 3000kr orginalt.. mener at gram autoophug ligger til 600-900kr med moms for en brugt

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    okt 2017

#22   12. jan 2018 Tak for hjælpen... har lige fået en styrebox med fragtmanden i går.... den hedder bare M til sidst i stedet for G... skal lige ha tid til at sætte den i smiley i hører nærmere smiley

Kommentér på:
Seat altea rudehejs og centrallås defekt

Annonce