{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Stofa 4k/UHD {{forumTopicSubject}}

Godaften. Jeg har læst mig frem til at Stofa har en 4k kanal gratis resten af året, jeg har fundet den på kanal 13. Jeg lavede en søgning og fandt den, men kan ikke se den. Den siger ugyldigt format, har selvfølgelig et 4k tv. Stofa siger de ikke forstår jeg ikke kan se den. Men skal man bruge noget specielt for at se 4k? Udover 4k tv. Håber der er en "ekspert" herinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stofa 4k/UHD
  • #2   23. nov 2016 Jeg har stofa og på min kanal 13, de kalder den "ekstra kanalen", kan jeg høre noget men ikke se billedet smiley
    Jeg har ikke UHD

• #3   23. nov 2016 Hej.
    Enten er dit tv ikke 4k eller også er det et der kører 30hz på 4k. Den stofa sender ud er på 50 eller 60 hz. Hvis du kan oplyse hvilket tv du har, skal jeg finde ud af det.
    Mvh. Gert

• #4   24. nov 2016 Lg uf695v

• #5   24. nov 2016 Pokkers . Så det nok derfor . Kan køre 4K over min nvidia shield

• #6   24. nov 2016 Det kan sagtens være at dit tv kan vise 4K opløsning gennem billeder fra f.eks HDMI, men hvis du ikke har en dvb-c tuner der kan tage 4K, så vil du ikke kunne se billedet men kun høre lyd.

• #7   24. nov 2016 Kan ikke høre lyd eller noget. De sagde derinde det bare krævede en dvb-c tuner og 4k tv. Og hvad jeg kan læse har mit:
    Antenne DVB-T2
    Kabel DVB-C
    Satellit DVB-S2
    CI+ CI+1.3 .

Satme trist hvis jeg har 1 års gammelt tv som ikke kan tag det. Var en af grundene til jeg købte det, var da sikker på det kunne tag 4k på tv kanaler.

• #8   24. nov 2016 Som jeg lige kan læse det ud fra LG's hjemmeside ( http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UF695V) så har dit TV HEVC som er afløseren for MPEG4, hvilket gør det muligt at dit TV kan vise 4K. Der står dog ud for det, at det er USB/IP Only. I mine øjne kunne det tyde på at det derfor kun er billeder/video fra en USB eller fra internettet, som kan vises med 4K.

• #9   24. nov 2016 Damn. Så føler jeg mig sku "snydt" hvordan skal en almindelig dansker vide det. Så skal jeg vel vente på man kan få en boks , og så sætte i Hevc og vise derfra.

• #10   24. nov 2016 Må indrømme jeg synes det er lidt vildt. At et tv der er et år gammelt ikke kan vise det. At det kun er via usb og internet. Den havde jeg godtnok ikke set komme.

• #11   24. nov 2016 Har lige snakket med lg support. Det er desværre rigtigt. Kan ikke se hvordan en normal dansker skal vide det.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #12   24. nov 2016 standarden på 4k er da heller ikke fastsat endnu, om det h264/265?

• #13   24. nov 2016 Ja jeg ved det ikke. Har meget styr på eletronik. Men da jeg købte tvet var jeg da sikker på jeg kunne se 4k via tv pakke. Anede ikke det kun var via usb og stream

• #14   24. nov 2016 TV industrien er helt bevidst lavet til at forvirre og snyde kunderne så meget som muligt. Man skal virkelig kigge sig for når man er ude og købe. Her er et par eksempler:

1) UHD og 4K er ikke det samme. Imens ægte 4K er en opløsning på 4096 x 2160, så er Ultra HD formatet i virkeligheden 3840 X 2160. Men da industrien ikke fortæller det, så skal man selv opsøge informationerne for at vide at der er en forskel.

2) 1080p (Full HD) blev navngiver efter hvor mange horisontale pixels de havde. UHD, eller 4K blev navngivet efter hvor mange horisontale pixels de har. Det lyder nemlig som en større opgradering.

3) De forskellige firmaer markedsfører forskellige måder at "måle" frame rates på. De kombinerer flere forskellige metoder for at booste det tal de kan smide på deres labels, så det reele tal bliver gemt bag ved marketing. I virkeligeheden er det ofte en kombination af Frame rate og Refresh rate blandes med interpolation og andre spændende cocktails..

LG bruger TruMotion
    Panasonic bruger Intelligent Frame Creation
    Samsung bruger Auto Motion Plus eller Clear Motion Rate (CMR),
    Sony bruger MotionFlow
    osv. osv.

Det hele er Buzz ord - intet andet. Man kan ikke bruge det til en skid.

• #15   24. nov 2016 Det kan jeg godt se. Troede sku 4k og uhd var det samme. Skulle åbenbart have ventet og givet mere.

Kommentér på:
Stofa 4k/UHD

Annonce