{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Hvilken alarm til hus/lejlighed uden abonnement? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har brug for en alarm til min lejlighed og dens driftsomkostninger skal være så tæt på 0 kr som muligt. Det ville være lækkert med noget SMS advisering uden at man skal betale for et dyrt SIM kort abonnement (eller måske kan et billigt abonnement gå an). Den skal gerne have 1 bevægelsessensor som minimum. Er der nogen som kan anbefale et godt system som virker og er robust (ikke melder fejl hele tiden osv)?
L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken alarm til hus/lejlighed uden abonnement?
  • #1   12. dec 2016 Du kan jo købe overvågnings kamera med sensor, og sms beskeder og wifi, til billede opload til en evt server, koster fra en 1000kr og op inc, natte syn, havde nok selv valgt et til en 2000kr, da deres nattesyn er noget bedre.

  • #5   12. dec 2016 Hvis ikke du vil bruge nogen penge. Så er noget videoovervågning det eneste for dig.
    Et alarmsystemer der kan bruges til noget som helst koster penge (+10.000 kr).


  • #6   12. dec 2016 Bevægelses sensor og ingen fejlalarmer.... ???

  • #7   13. dec 2016 Hej
    Køb en Profort Remote LAN samt op til 4 stk PIR sensorer
    0 Kr i abonnement og fuld tilgang over mobil APP enten Androy, Windows eller iPhone samt PC. Endvidere kameratilslutning (Stills)

    så er du kørende
    MVH KP


  • #8   13. dec 2016 Skal et alarm system faktisk kunne bruges til noget og hvor man skal være sikker på der faktisk rykkes ud af en vagt ved alarm så kræver det abbonement... Dette kan endda reducere prisen hos nogle forsikringsselskaber... Og fra 239 kr pr mdr, Så er det jo ikke mere end hvad man gennemsnitligt giver for sin internetforbindelse... Eller sin telefon... lille pris for sikkerhed (som man med 100% sikkerhed ved er lovlig og kan bruges i retten)
    bare selve skiltet med Alarm og overvågning af et vagtfirma fungerer som præventiv beskyttelse... (dette har flere undersøgelser vist)


  • #9   13. dec 2016 Nabo hjælp.. er det eneste der reelt virker...
    Ved godt det ikke er det du søger... men...;)....
    Derudover så det der med næsten gratis og virke uden fejl... det er en by i Rusland...
    HIK lave rigtig gode kameraer... men de gange folk vi kender har haft besøg så har de bare drejet kameraet eller haft hue osv på...


  • #10   13. dec 2016 En stor beskidt Schæfer..

    profilbillede
  • #11   13. dec 2016 smiley hc

    profilbillede
  • #12   13. dec 2016 Tommy A: Er vildt imponeret over det nattesyn? Er det lige så godt hvis der er helt mørkt (du har jo lys fra huset og vejen)?

  • #16   13. dec 2016 Idéen med en alarm kan jo lige så godt være for at stresse tyven med larmen - om der kommer en vagt ud giver jeg ikke meget for, tyven er sgu nok alligevel hurtigt væk.

  • #17   13. dec 2016 Tommy A, det er altså muligt at få noget billigt kineser noget til 1000kr, men jeg ville personligt ikke selv vælge det.

    Og det er ikke nødvendigt at svare som du gør, fordi du måske ikke er enig.

    Jeg bruger selv Verisure, virker upåklageligt, men oversigt over alt hvad der foregår i huset, men det koster så også penge hver måned.


  • #18   13. dec 2016 #13

    Det er ikke en ide jeg bare har fået. Det er noget jeg ved, efter at have arbejdet i sikkerheds branchen i over 10 år.
    Jeg kan komme forbi dit alarm system, uden du på noget tidspunkt bliver adviseret.

    #15

    Din søn har en dårlig oplevelse, fordi han ikke har købt det rette produkt.


  • #19   13. dec 2016 #15 Well nu kan jeg ikke udtale mig om vores konkurrenter, men jeg skal da klart selv have et ordentligt alarmsystem og ikke bare noget kina gøjl.

    men ret skal være ret, jeg får det jo nok lidt billigere gennem firmaet... (G4S)

    Og en vagt der bare kommer ud og siger "nåh"... det lyder ikke særligt professionelt...


  • #21   14. dec 2016 Sikkerthjem.dk er lige til at lukke op og skide i.

  • #22   14. dec 2016 Jeg griner hver gang nogen i storcentret prøver at sælge mig et alarmsystem...

    Jeg har købt mit i Kina, altså selve alarmen, kostpris ca. 350,-kr, med 4 rumfølere, som sagtens kan give fejlalarm, fordi værkstedet ikke er helt tæt, med hensyn til mus og andre småkravl, men så er der 10 stk dør og vindues kontakter, samt røgalarm.

    Til fejlalarmerne har jeg tilkøbt i Harald Nyborg, ip cameraer med fjernbetjening, hvor jeg kan tjekke om der er et reelt indbrud. kostpris 650,-kr. pr. stk.

    Dertil har jeg købt dummy camaraer som er sat op flere steder, procektører med sensorer, samt mærkater og skilte og et taletidskort.

    Jeg kan nok selv nå på værkstedet eller andre kan i nærheden, inden evt. banditter er væk, jeg kan ikke bruge en vagtmand til ret meget.

    Min kone arbejdede på en kommunal skole hvor bla, G4S havde tjansen, men skolen havde jævnligt inbrud, og en af gangene kom vagten forbi kl. 06,30 om morgenen, da min kone lige var mødt på arbejde kl. 06.00 men ifølge logbogen havde indbruddet været klokken 02.00 om natten.
    Der blev stjålet ca. 12 computere og noget andet it udstyr...
    Så nej jeg har ikke behov for vægtere der ikke kommer frem hurtigt.
    Kender også til flere som mener det samme, og tror det er falsk sikkerhed, og et forsikrings spørgsmål. (billigere forsikring osv.)

    Jeg vil gerne se dem der kan komme uset forbi min opsætning af alarm, uden jeg når at komme til at stå i døren med mit jernrør...

    Og selvfølgelig vil i der arbejder indenfor branchen ikke anbefale noget i ikke selv sælger eller servicerer, men det jeg har virker fint nok.
    Grunden til at jeg har investeret i ip cameraer er fordi jeg Hvis der er larm (fejlalarm) kan visuelt tjekke mine cameraer, så jeg ikke altid skal ud af dynen om natten.
    Før slog jeg bare alarmen fra, og satte den til igen via telefon, og hvis den gik i gang igen så måtte jeg jo ned på værkstedet.

    Så alarmskilte, og godt med lys der selv tænder så er man langt.

    Politiet kommer jo ikke ud og anholder folk, osv. mine svigerforældre måtte sidst vente 3½ time på at politiet havde tid, pga. vagtskifte fik de at vide.
    Menge tyveknægte køre jo også rund i tyvstjålne biler eller andres nummerplader, så at man får et godt billede af en bil med stjålne nummerplader, ligersom at tyvende har hættetræjer på, det får jeg jo ikke mine ting tilbage ved, men derimod får tyvene en tur med jernrøret, og mine ting forbliver på matriklen.

    Og nej kom ikke med forklaringer til at det er selvtægt eller ulovligt, jeg er pisse ligeglad.
    Hvis man vil passe på sine ting, så gør man det bedst selv., og ikke ved at smide en masse penge ud på alarm abonemnter eller vagter.

    Bum.


  • #23   14. dec 2016 Buggi Boy

    Og hvad gør du den dag tyven er større, stærkere og farligere end dig? Og dit indbrud nu har kostet dig førligheden?
    Jeg ville som tyv starte med at cutte strømmen... Det kan gøres i meget sikker afstand helt ude ved vejen... (fra strømskabet) på den måde kan jeg i sikkerhed kontrollere om du har batteri backup på din alarm og dine kameraer... (Det har man selvfølgelig) Derefter ville jeg finde ud af hvor hurtigt du reagerer på alarmen... Og så ville jeg bevæbne mig... = good fucking luck...

    Dit system vil måske kunne sikre dig mod den tilfældige narkovrag af en indbrudstyv... Men ikke mod de proffe der lave bestillingsarbejde... Eller mod østbander der ingen respekt har for dit liv og lemmer... (du tror vel ikke en tyv kommer alene?)

    Og nej jeg er ikke tyv osv... smiley Jeg er vagt... Så det er erfaring der taler desværre...


  • #25   14. dec 2016 Det ser vi så meget forskelligt på, billiggenhed er også en factor.
    Reaktionstid, vil du nok kunne finde ud af men du vil jo blive opdaget inden.
    hver gang nogen paserer værkstedet, får jeg jo et billede tilsendt via mail og sms, og så har du ikke fået tjekket noget endnu.
    Derfor har jeg alarm via simkort.
    nettet kører trådløst fra min bopæl, via flere rutere og extendere, kører på to forskellige udbydere af samme grund.
    hvis strøm skal afbrydes skal man jo først finde indgangen til bygningen, og ja så er der den med strømmen den er også sikkret.
    Der er kun en brugbar adgangsvej. derfor kan en tyv ikke slippe væk med værdier.
    bygningen er jo heller ikke fancy og fin, og reklamerer ej heller ikke med hvad der er der men alt er jo relavtivt.


  • #26   14. dec 2016 Buggi Boy: Så er det godt der findes både GSM og WiFI jammere som de professionelle tyve bruger ;).

    Men faktum er at kun Kravs/niveau alarmer har GARANTI for udrykningstiderne. Alm alarmer lover man ikke nogen specifik tid for udrykning. Og det er der INGEN der gør.


  • #27   14. dec 2016 #22

    Hvor meget giver du mig, hvis jeg kan tømme dit hus, uden du finder ud af det?

    Kan fortælle dig at jeg har et system, du ikke kan komme udenom, uden jeg ved det smiley


  • #28   14. dec 2016 #25
    Jeg har arbejdet som elektriker på forsyningen... jeg kan afbryde dit hus uden at komme i nærheden... smiley Såeh tror du ikke en proff tyv kan?

    Wifi jammere, og GSM jammere findes der massere af og proffe tyve har dem...

    Og husk de kommer jo ikke når du er hjemme... de kommer når du ikke er... Proffe tyve har desuden holdt øje med dig i længere tid inden de rydder dit hus for værdier... Længe inden du når at komme g gøre noget som helst...

    Men siden du har kamera... Så har du husket at skilte med kameraovervågning ikke? Ellers må det ikke bruges som bevis = kameraovervågning værdiløs... Og et sted der har kamera overvågning giver med det samme indtryk af at der er værdier... smiley


  • #30   14. dec 2016 Cody

    Dig og de andre kloge hoveder, kende jo ikke området hvor mit værksted ligger, ej heller muligheden for adgang..

    Et tyv skal da have en fornemmelse for om det er besværet værd.

    At i vil kunne afbryde strømmen skal i da være velkommen til, men husk lige at i så skal afbryde ALT i en omkreds af 6 kilometer.
    Der er ikke kun MIT hus, da der er naboer, og disse naboer er tilsluttet samme lysnet som mit værksted får forsyningen fra, men ud over det så er værkstedet tilsluttet en anden bygningsgruppe..

    Og ja i kan jamme osv. men der er så mange i skal jamme i området hvor jeg bor.
    At man kan gå og aflure området uden at blive knipset af diverse kameraer, da jeg ikke kun er den eneste der har overvågning osv.
    Hvis man skulle bruge billederne forsvinder de jo ikke fra diverse apperater da de jo samtidig gemmes som fil, bare ikke samme sted.
    Og i siger jo at en tyv er ligeglad, men så er han også ligeglad om han skal gennemsøge ALT for at finde filer eller ting det overvåger, og det lyder det jo til at i følge jeres opfattelse så har en ty v selvfølgelig tid til det.

    Og hvad angår skiltning om overvågning som du nævner, kunne du jo læse hvad jeg skriver, for så havde du jo nok set jeg har brugt penge på diverse skilte.
    Om jeg skal bruge det som bevis,, NOPE det har jeg allerede skrevet at jeg ikke skal...
    Jeg har meget skov i min baghave, som er privat, og alt kan forsvinde, for som i skriver at hvis en tyv vil ind så kommer han ind..
    Og det samme gælder for mine ejendele, de forbliver på matriklen for jeg vile 1000 gange hellere få fat i en tyv, og beholde mine ting, frem for at miste dem eller betale vagtfirmaer for at passe på mine ting, som ikke reder noget alligevel hvis det skulle komme en tyv forbi.
    Tvivler på at hverken politi eller vagtselskaber kan kunne her med under 20 minutter respons...

    Jeg har fået stjålet nok i mit liv, uden at få nogen hjælp, eller at nogen har fanget banditterne...
    Men vi bliver jo ikke enige, så hvorfor tærske langhalm på noget der ikke ændre sig.


  • #31   14. dec 2016 #29

    "SKAFOR" hehe, er det længe siden du forlod branchen? smiley

    #30

    Problemet ligger jo i at du intet kendskab har til de teknologier der ligger bag dine sikringsprodukter. Hvilket også er grunden til at du famler i blinde, når du skal mod argumentere.
    Det er jo som sådan fint nok.



  • #32   14. dec 2016 Martin J

    Ked af at sige det, at selv om du mener dette, så virker det jeg har, fuldt ud tilfredsstillende.

    Og det er jeg glad for...

    Hvor stor er statestikken egentligt for at vagt selskaber og alarmer faktisk afværger indbrud, eller at folk har deres ting i fred...

    Det handler om billigere forsikringer, og ikke ret meget andet.

    Jeg har engang haft indbrud og fået stjålet værktøj osv.

    Ringede og anmeldte det til politiet, og blev i telefonen spurgt om hvilket forsikringsselskab jeg havde.
    Og da jeg ikke havde mit værksted forsikret på det tidspunkt måtte jeg jo svare det til politimanden.
    Hvortil han faktisk spurgte mig om hvorfor jeg så ringede og anmeldte, da det eneste jeg kunne bruge anmeldelsen til var overfor forsikringen.
    Dertil havde politiet ingen interesse i at komme og tage fingeraftryk osv..
    Kan i argumentere for at alle de selskaber osv. med abbonement osv. ikke bare er mere for erstatningen via forsikringen, da min historie ikke står alene.

    Kom da frisk med andre påstande, som viser at man undgår indbrud og tyveri, som mit er sat op, kontra alle de forskellige selskaber der tilbyder dyre løsninger.


  • #35   14. dec 2016 Jeg synes det er sjovt at folk tror at vagter er til for at fange tyve... I fatter ikke en bjælde af hvad vagtjobbet faktisk går ud på... nøjagtigt lige som mange "actionhelte" der vil ind i branchen fordi de tror de nu skal fange forbrydere...

    En vagts arbejde består i at alarmere og observere... afdækning osv er det ofte et håndværker firma der står for og slet ikke vagten... At vi så nogle gange får fingrene i indbrudstyve... (fordi det sker sgu faktisk) det er sådan set kun en bonus for kunden... Men det er slet ikke vores job... .Hilsen en vagt...


  • #37   15. dec 2016 Buggi Boy >>

    Det er da også fint.
    At du hverken kender statistikkerne eller teknologien. Men dette ændrer ikke på fakta.
    Du siger at folk kun har alarmer i deres virksomheder på grund af krav fra deres forsikringsselskab? Kan du selv gætte hvorfor forsikringsselskaberne stiller disse F&P krav til deres erhvervskunder?

    Martin P >>

    Du skulle have hoppet i anlægs afdelingen i stedet for så smiley
    Vi bliver ikke vækket om natten og har til med væsentlig højere løn.


  • #38   15. dec 2016 Martin J

    Nu syntes jeg den kører et andet sted hen. ( jeg er ikke intereseret i at få noget dækket af en forsikring, jeg vil hellere sikre mig selv og mine værdier )

    Man skal jo huske om hvad ts spurgte til.
    Du kan jo godt selv sikre dig i forhold til at du vil gøre alt, hvad du selv kan for at undgå indbrud, man kan også vende den om, at jeg bla. ikke vil ofre månedelige ydelser til vagtselskaber osv, når jeg selv kan klare det billigere.
    (det var min pointe fra start af)

    Man bliver jo selv kontaktet, og skal jo alligevel selv afsted, min svigerfar er ansat som leder i et ret så stort firma på verdensplan, og bliver tit ringet op om natten,, fordi vagtselskabet ringer ham op.
    Tit er det pga. medarbejdere der lige er gået hjem, eller som har glemt at lukke døre osv.
    Han er en ansvarlig mand af gammel skole, så han kører altid ud på firmaet og tjekke og evt. låser døre osv.
    Og hvad han fortæller, så koster det jo hver gang uanset om de kommer eller ej.
    Det syntes jeg personligt er spild af penge, da det jo ikke kun er en måned man skal sikre sine ting, men over flere år.
    Om jeg har teknisk indsigt eller ej, er da ikke noget de forskellige kan bedømme, før de har set mit system eller ej.
    Det ligger vel også i at hvis et firma sikrer sig, og sætter deres logo eller reklame op på et firma eller et hus, så kan en tyv vel også se det, og så har man jo allerede et hint om hvad der egentligt er monteret, eller bare en lille ide, og hvis det er som nogen skriver er proff tyve der undersøger alt, så må de jo have en viden, og erfaring. (evt. ved at have arbejdet i branchen)

    At man bare her, som fortaler for alarmer der købes igennem vagtfirmaer osv, så samtidig fortæller at alt kan knækkes, og at hvis en tyv vil ind så kommer han ind. JA det er der måske en sandhed i, men jeg ser det også som en lad holdning til ikke at gøre alt for at sikre sig.

    Cody

    #35
    Hvorfor så bringe på bane som du skrev længere oppe, at jeg ville blive slået ned, fordi der en dag stod en tyv der var størrer end mig, eller som der også blev skrevet at man kunne afbryde strømmen osv.
    Afdækning osv. skal jeg nok selv klare, da jeg syntes det er for dyrt med et abbonement.
    Selvfølgelig kan man vælge forskellige abb. ved g4s og dertil kan komme gebyr for evt. alarmer.
    Og fordi jeg syntes det er for dyrt, kan jeg jo oplyse at et abb. og et par fejlalarmer, oså hurtigt kan løbe op på årsplan. og derfor ligger det jo nok mest i et forsikrings spørgsmål.
    Man får jo som privat dækket et indbrud uanset om man har alarm på i forhold til en indbo forsikring.
    Erhvervsmæssigt kan forsikringen jo stille krav, som sikrede nøgleskabe, til foreksempel kundebiler, eller salgsbiler,, derudover er det mange andre ting, selv hvis der svejses på en virksomhed, risikerer man en højere præmie...
    Så ja der kan stilles mange krav, ligesom hvis en taxavognmand har mange skader på hans biler, kan forsikringen jo stille krav, eller et max af skader hvert år, jeg kender flere der er blevet smidt ud af forsikringen fordi de havde for mange skader, pga. dårlige eller uheldige chauffører.

    Hvis vi tager G4S som du selv nævnte, kan som firmaet i helhed ikke, så hvad der gør dem bedre end en billig alarm i forhold til dem, når der evt. er en alarm, men der vil altid være folk der ikke gider selv, eller folk der ikke kan selv.
    Jeg har på arbejdet på et værksted hvor vi havde en kunde inde 7 gange på et år, med skader på deres bil, og de havde sikret sig i form af en kasko forsikring.
    Det var tyveri fra bilen, gps, telefoner og tablets, skader hvor man havde bakket imod eller glemt at man havde tagboks på, når man kørte ind i garagen.
    Jeg syntes ikke det er i orden at være ligeglad, bare fordi forsikringen betaler hver gang, det kan vi jo sammenligne lidt i tråd med kontanthjælps modtager der bare får og får... ( bare som en idegrundlag som så mange også har en holdning til)

    G4S skriver på deres side at de har 1900 medarbejdere i danmark, 900+ vagter, og 914 biler på gaden.
    Og hvad jeg lige kunne finde om antallet at byer fra 2006 i gyldendal, så er der 1450 definerede byer i danmark, definerede byer, og der tæller de jo ikke byer med med under 200 indbyggere og landområder osv.
    Så der må jo være omkring 2 definerede byer pr. alarm, (bil)
    Så er der medarbejderne, som sider ved en vagtventral, som jo er på 24/7 hele året rundt, så selvfølgelig kan man ikke dække alle, jo på skærmen og til at ringe ud til folk, men der er jo også fejlalarmer, eller alarmer der er forårsaget af kun den.
    Jeg skal ikke kunne sige om der er et samarbejde, mellem de forskellige vagtfirmaer, om deling af biler og mandskab.
    Men umiddelbart holder den ikke til at dække de statestikker, der er for indbrud.
    jeg har ikke noget imod en debat, men fordi nogen arbejder inden for et område, behøver man ikke stå så hårdt på, at de er de eneste der kan sikre en virksomhed eller en privat bolig.
    Når jeg ser på de forskellige tilbud og priser fra vla. 4gs så kan jeg hurtigt komme frem til at jeg kan bruge foreksempel 100.000 på en 20 årig periode, uden en eneste alarm, for alt efter abb. så kan det jo koste hvis man har en alarm uanset årsagen, så kan det koste.

    Bevar mig vel, for den som ser det som et gode, at der er andre der kan ringe dem op og fortælle at de har en alarm, og tage ud og tjekke deres ejendom og få det sikret ved smadrede ruder osv. (men husk på at en indbo forsikkring jo betaler for det samme, ) altså sikringen og efterfølgende reperation.

    Men i forhold til spørgsmålet som det hele startede med, om hvad man kunne gøre til en pris af næsten 0 kroner, så er mit bud nu et af de bedre, som ikke koster det vilde i forhold til abb. diverse steder.
    Men når i argumenterer, så ser jeg det lidt som dem der har en BMW eller AUDI, så er der overhovedet ikke andet der dur.
    Det samme er gældende for mange af dem der har smidt deres kærlig på en gammel G1 eller G2 som tror at de har fundet en diamant...

    Man som skrevet tidligere, så bliver vi jo ikke enige.... (hvad jeg kan læse)


  • #39   15. dec 2016 Buggi Boy >>

    Ja, vi bliver ikke enige. Da du taler i øst og jeg i vest. Dette er dig på baggrund af at du intet kendskab har til hverken alarmer eller forsikrings krav. Hvilket jo, som sagt før er fint.
    Det jeg skrev var at, dit billige skrammel fra Kina, kan omgås med meget få midler. Hvor der findes masser af produkter, det ikke kan.
    Jeg er som sådan ikke fortaler for alarmer der er tilknyttet en central. Men jeg er fortaler for godkendt metariel og ikke mindst transmission udstyr.
    Kan så også tilføje, at din svigerfar enten ikke kender til sit abbonement hos sin udbyder eller ikke taler sandt. For selvfølgelig får han ikke en ekstra regning bare for en opringning.


  • #40   15. dec 2016 Ja kina hysteri er næsten lige så farlig som aids og kræft.....

  • #41   15. dec 2016 Ja, det er det.
    Men nu, sagde du selv at det var fra Kina og du nævnte også prisen. smiley


  • #42   15. dec 2016 Martin J

    Ja til spørgsmålet i tråden...

    Var det ikke dig der kom frem til følgende. dit billige skrammel fra Kina

    Har jeg skrevet at andre alarmer er noget billige skrammel, eller påstået andet, end jeg syntes det er spild af penge, hvis man kan selv... ?

    Mit har virket i flere år nu, og jeg er godt tilfreds...og er da glad for at jeg ikke skal betale yderligere 389,-kr. hver måned plus montering, og advisering og diverse.
    Det giver jo 4668,- kr pr. år. dertil skal jo ligges montering osv.
    Så får man følgende som startpakke.
    4 stk. vindue/dørsensorer
    3 stk. videodetektorer
    1 stk. bevægelsessensor
    i alt 11 alarmenheder

    Alt det andet der tilbydes, det dække ens alm. indbo jo alligevel........................... Både afdækning og reperation og erstatning for stjålne ting.
    Så hvorfor skal 4gs så bruge det som reklame for salg i øje.
    Udstyret forbliver 4gs ejendom.
    Hvis man vælger den "large" pakke (altså grundpakken som minimum) 11 enheder. Og vel og mærke til private.

    Hvis du vælger samme løsning til erhverv, så er deres umiddelbare starttilbud som grundpakken jo med montering til 2640,-kr.
    Den "large grundpakke til erhverv vil koste følgende.(som minimum)

    Passer til:
    4 rum (med værdier)
    2 yderdøre
    Pris:
    Installation: 2.640 kr.
    Abonnement: 618 kr./md.


    Det giver jo i første års abb. jo mindst 7416 + montering. 2640 sammenlagt for noget sparsomt alarm. 10056,-kr.
    Og derefter et minimum på 7416,-kr pr. år...

    Mit kostede ca- 350,-kr i engangs beløb, for selve alarmen, med mere end 6 sensorer, inkl. gas og røgalarm.
    Video overvågning er noget jeg har tilkøbt for ca. 650,-kr.
    Så er jeg mindst oppe på 1000,-kr. dertil skal jeg betale for et taletidskort eller tlf. abb, men har valgt taletidskort til 100 kr. om året, da man nu ikke kan købe mindre, (det kunne jeg tidligere) og alt afhæning af hvor jeg køber det, så får jeg også mindst 1x doppel op på taletid.
    Det eneste der er træls er at jeg skal forny mit taletid mindst en gang årligt.
    Alarmen kører med batteri backup...
    Jeg komme længere med den lille tusse, frem for at jeg minimum skal betale 7416,-kr . pr. år, hvert år...
    Jeg vil hellere have andet for de penge, og det er det jeg skriver.
    Jeg kan ikke bruge en vagt til noget, da han som jeg skrev tidligere ikke kan nå frem hurtigt nok til at stoppe et indbrud.
    Det kan jeg selv eller mine nærmeste, eller mine flinke naboer, der både holder øje med mit værksted og hus, selv om det ligger 250 meter fra hinanden.
    Værkstedet er på 350m2, og består af flere rum, og skulle jeg have det sikret ved et firma eller et abb. så ville jeg smide mine penge ud af vinduet, og det er bare min mening.
    Folk må da gøre som de selv vil, og har de penge de ikke skal bruge så kunne de jo smide dem ud på noget man faktisk ikke er mere sikker på, end at investere i noget der er billigt, til under 500,-kr. hvis de har behov for det...

    Hvad Cody skrev og andre om at en tyv bare kunne vente på at jeg kom og slog alarmen fra, og stikker mig ned, eller andet godt fra havet, er jeg jo sikret ved netop cameraer og alarm osv. så jeg kan tjekke billeder og video inden jeg kører ned og blokerer adgangs vejen til mit værksted, og har jeg først blokeret den adgang, skal de igennem en rimmelig bakket og tæt skov.
    Og nej jeg er ikke palle alene i verden, da jeg har familie og naboer, og naboerne bor imellem mig og værkstedet, og kan høre sirenen, på både for og bagside af bygningerne.
    Det selv samme kan jeg hvis deres alarm lyder., og dertil ringer alarmen og videoovervågningen jo ikke kun til mit ene telefon nummer, men flere og sender sms med billeder.

    Før jeg flyttede herud, var der et smede værksted der havde indbrud indimellem 2-3 gange i ugen...
    Men dengang jeg overtog værkstedet (bygningen ) kunne jeg jo se at sikringen var opretholdt med beslag med en hængelås på, man kunne brække op med lethed..
    Jeg har siden skiftet døre ud med sikringsdøre, med rigtig gode låse, og har sikringer på alle vinduer, selv om de sidder så højt at en evt. tyv skal løftes op eller have en stige med.
    Mine låse er med nøgle på begge sider, så kommer de ind af et vindue skal de først brække døren op, for at komme ud med noget af den store værdi.
    Alle maskiner er boltet fast i gulvet, ligesom skabe er aflåst med rukolås, og her menes ALLE
    Nøgler til biler er slet ikke på værkstedet, same Motorcykkler er låst med 2xskivelås, på for og baghjul, ratlås, og med kæde i gulv (nedstøbt)
    Jeg har lås med nøgle på begge sider af dørene, og ja det er bøvlet at gå og låse det hele op, når jeg er her, men jeg mener det er nødvendigt.
    Men man skal jo aldrig sige aldrig, jeg har bare gjort mit, den udvendige overvågning er jo aktiv altid, og som skrevet så kører det via wifi, kabel, fastnet, simkort, dobbelte udbydere.
    Jeg har tillige pc. sat op til at optage døgnnet rundt, på ca. 9 kablede overvågnings cameraer, som også er låst inde for sig selv i er rum.

    Så jeres kommentarer om jeg ikke aner noget om sikkerhed, kan stå for jeres egen regning.
    Jeg ved godt hvordan tingene fungerer, og i forhold til min beregning på de 1000,-kr er det en oplysning, da jeg siden har investeret i flere tiltag for at sikre mine ejendele.
    Jeg er typen der ikke låner eller lejer penge til noget,, alt jeg har er betalt kontant, og med de penge jeg ikke har ofret på abb. som giver det samme som jeg har, er brugt på noget jeg kan forholde mig til, og ikke sætte min lid til andre.

    Men hvis i virkelig mener, at i har en bygning som i ikke ved hvad den indeholder, vil bruge JAMMERE, Afbryde STRØMFORSYNINGEN og ikke mindst frakoble diverse kabler, til fastnet, og internet 2 stk. som ikke er ført ved siden af hinanden, men forskellige steder fra...
    Så er det ønsketænkning....

    Jeg tror ikke på det.... og det må jeg vel godt, men i ti år, har der ikke været indbrud i området. bum bum,.....

    Ja vi kan jo blive ved, men i er ikke kommet med andet end påstande, om jeg var proff tyveknægt tror jeg at jeg gik videre, hvis jeg ikke har en fornemmelse af hvad der at komme efter i en bygning.
    De kan jo ikke nå at fjerne alle spor, og hvis de tjekker bygningen på forhånd, har jeg jo diverse billeder, jeg kan give videre til ordensmagten eller offentliggøre på diverse sites, og jeg er som jeg skrev tidligere, vær komplet ligeglad om det er lovligt eller ej, det samme gælder selvtægt...
    Jeg bliver stjerne psykopat hvis nogen stjæler noget fra mig.

    Og nej jeg er glad for mit værktøj, jeg har købt og betalt, og ville være grov ked af at alle mine minder og timer sammen med et stykke værktøj i mange år, skulle byttes ud med noget nyt, og slet ikke fordi nogen ikke kan holde nallerne for sig selv...
    Længere er den vel egentligt ikke.

    Jeg vil stadig råde trådstarter til at købe noget uden abb. som han selv syntes er rimeligt til pengene, og det er egentligt hvad tråden handler om....
    Og ikke gætterier, om hvad jeg ved og ikke ved.....

    Men tak for debatten..... smiley


  • #45   15. dec 2016 Buggi Boy >>

    Hvorfor i alverden bliver du ved med alle dine udregninger? Jeg er fløjtende ligeglad med hvad du synes om priser på abonnementer. For som jeg også har skrevet tidligere, så har jeg på intet tidspunkt sagt at jeg er fortaler for netop denne type sikring.
    Det jeg prøver at fortælle dig er, at til de penge du har givet for dit system, har du fået noget der køre på 433MHz og kun kommunikerer en vej.
    Hvis jeg lige skal uddybe hvad det betyder. Så kræver det en jammer til 500 kr på eBay, den tager man så i lommen og så bryder man ind hos dig. Du vil aldrig få så meget som en SMS fra det system.
    Men alt dette er jo ligemeget, for du har alligevel ikke nok værdier i dit erhverv til at dit forsikringsselskab har et krav til dit sikrings niveau.


  • #46   15. dec 2016 #44
    Vel formuleringen er selvfølgelig uheldig... Skal naturligvis understreges at jeg på ingen måde direkte ønsker nogen får indbrud... Det var skrevet i irritation over man kan være så påståelig... Men man bliver lidt irriteret over at der sidder en lommeexpert og rådgiver andre ud fra en ekstremt forkert vurdering af hans egne talenter inden for sikring... Jeg kan finde flere fejl i hans sikkerhed... Har arbejdet på forsyningen og i de sjove små strømskabe ude ved vejene der sidder hver husstands forsyning i... = du kan afbryde strømmen i 1 hus helt uden at komme i nærheden af det... Der er flere huller i hans sikkerhed... f.eks. som der er nævnt at det ikke kræver andet end en billig og simpel jammer at gøre den alarm komplet tavs... Lys på sensor? de reagerer jo også på dyr så det reagerer de færreste på... Kameraer? Well man er jo bare maskeret så who cares... "Jeg har gode naboer" Og ikke en eneste vil risikere liv og lemmer bare for andres ting... Og du vil møde tyven med et jernrør? Well så skal du nok genoverveje den der livsforsikring, som bliver nødvendig da østbander ikke har helt samme respekt for menneskeliv som vi normalt har herhjemme...


  • Annette G
    Annette G Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #47   13. feb 2017 Martin J - er det virkelig rigtigt, hvad du siger? Jeg fik installeret alarm, fordi jeg lever i lidt af et helvede med en person, der meget gerne vil ind i min lejlighed. Efter jeg fik alarm installeret har jeg slappet af og bare taget afsted osv. og sover om natten!!! Men det er måske en falsk sikkerhed jeg har anskaffet mig? Jeg har abonnement hos Falck, kan det bare omgås? Vi har at gøre med personer, der er teknisk duelige, der var installeret et eller andet i min telefon ... Og jeg har af omveje fået at vide, at manden har overvejet at gå ind i min lejlighed, mens jeg er i bad, så jeg slår først alarmen fra, når jeg er ude af badet nu. Men kan han komme ind alligevel?

  • #48   13. feb 2017 Det kan de jo ifølge specialisterne herinde, så du skal nok ikke vide dig sikker.

    Men det er da også underligt at specialisterne oplyser offentligt hvordan folk kan omgå dette.

    Da de jo udtaler sig om det jeg har, selv om de ikke ved precist hvad jeg har.
    Men prøv at forhør dig ved falck, de må jo kunne svare dig sagligt og give dig en form for garnti for at lige deres system er jammerfri.

    Men selvfølgelig er en alarm jo ikke ensbetydende mod at du er sikker. imod alle de østbander de skriver om. smiley


  • #49   13. feb 2017 Annette G, en alarm stopper ikke nogen i at lave indbrud eller andet. Men den afskrækker de fleste fra det.

  • #50   13. feb 2017 Hmm Alene i min afdeling hos G4S har vi da taget flere indbrudstyve... Tror nu alligevel at de kunder er meget glade for at have betalt vores "Høje pris"... man kan også vælge buggi boys løsning... Få jammet sin alarm... aldrig modtage en SMS, og til sidst se hvordan der er rendt med værdier for langt over det beløb en rigtig alarm havde kostet...

    Anette du har abbonnement hos falck... dvs. der vil komme en vægter ud til dig... Så du har valgt helt rigtigt... overvej dog en overfalds alarm, hvis du har seriøst problem med en stalker tosse der vil ind... Dette giver en noget hurtigere reaktionstid end den alm alarm... overfalds alarmer vil blive prioriteret højest, er der ikke en vægter der er istand til at komme til dig hurtigt nok vil politiet blive adviseret...


  • #51   14. feb 2017 Annette, Vi tilbyder faktisk de her "overfaldsalarmer" som Cody snakker om

    Cody, vi har da også taget flere indbrudstyve hvor jeg arbejder (Falck). Men faktum er at hærdede forbrydere er ligeglad med en alarm for de ved hvor lang tid det ca tager i snit for AP og politi at komme frem så de er inde og ude hurtigere end de kan nå at komme frem. Men når det er sagt så virker en alarm afskrækkende på de fleste forbrydere og alm mennesker.

    Og Cody, siger du at jeres alarm ikke kan jammes? ;). Men jeg giver dig ret i at der er store fordele i at have en overvåget alarm idet at vi har reddet mange folk fra at miste madvarer/solceller osv pga strømsvigt, miste minder osv pga af vandskade mm.


  • #52   14. feb 2017 Det korte af det lange er, at hvis nogen vil ind når man ikke er hjemme, så går de ind.

    En alarm gør ikke fra eller til hvis de virkelig vil ind, men man kan håbe at de i stedet vælger naboens hus uden alarm.

    Personligt har jeg alarm abonnement hos en lokal hundevagt, og han kommer HVER gang der er en alarm. G4S kom aldrig selvom jeg betalte dyrt for det.

    Derudover har jeg kameraovervågning, projektører med lyssensor, samt jeg har højt hegn og låste låger omkring haven.

    Jeg er stadig ikke sikker, men vælger at tro at en indbrudstyv føler det er for besværligt at skulle forcere alle de ting så længe nabohusene ikke har noget.


  • #53   14. feb 2017 Danger

    nej Alle alarmer kan jammes... Men nogle er en del nemmere end andre..

    Falck har også en fin succes rate... jeg er ikke G4S fanatiker... de betaler bare min løn lige nu... Som vagt kan man hurtigt komme til at skulle skifte firma, specielt hvis der hvor man arbejder overtages af et andet firma, og man helst vil blive på stedet... Så overtages vagter ofte af det nye firma...

    men ja en Ap'er kommer ikke i det sekund alarmen går... fra alarmen går ved vi jo der går 3-5 minutter før centralen faktisk modtager alarmen, da der skal være plads til hvis ejeren selv får lavet en fejl... Derefter afhænger det af hvor langt væk AP'eren er... har da oplevet både at være lige ved siden af bygningen da alarmen går og også at være i den modsatte ende af byen...


  • #54   15. feb 2017 Cody, det er vi enige om. Det kommer jo primært an på hvad frekvenser man vælger at kører på og hvor godt man sikrer sig mod det. Men jo mere sikring jo dyrere central i indkøb smiley

    Og ved hvordan du har det, var super glad for at være ved Falck, men det er jo ikke engang Falck længere, det er opkøbt af verisure, så ja nu har jeg bare samme tilgang til det som dig, jeg er ikke fanatiker de betaler bare min løn. Vi fik så tilbuddet om at komme med over i Verisure, det betød så bare at vi enten skulle flytte til sjælland eller pendle allesammen og jeg pendler sq ikke fra trekantsområdet og til Køge/Glostrup, så i det her tilfælde får de ikke en eneste ny ansat pga deres opkøb. Istedet for søger jeg personligt enten over i et andet selskab, eller sadler helt om og skifter branche..... igen :S. Ville da helst være blevet hvor jeg er, men når de lukkker afdeligen så...

    Og plejer man ikke ca at sige at vagterne i gennemsnit er fremme indenfor 30 minutter og det gælder mere eller mindre over alt?. For vagtens opgave er jo ikke at fange tyvene med hænderne i krukken men snarere at sikre stedet sådan at indbruddet ikke kan gentages umiddelbart samt sikre bygningen mod følgeskader hvis det fx regner mm.


  • #55   15. feb 2017 mener faktisk det er inden for 20 min... Eller det påstås der, men det overholdes ikke altid... og nej vores job er netop ikke at fange tyve som mange fejlagtigt tror... vagtens opgave er at observere og rapportere... At vi så tager en med fingrene i kagedåsen (Eller på ipad'en) en gang imellem er jo så bare en bonus... Dog findes der dog den mere uheldige type vagt som vi også har et par af i min afdeling... Dem der tror de nu er blevet små politimænd... "jeg er vagt, jeg har magt" typen... de findes også som dørmænd desværre,.. Giver os desværre et dårligt ry...

Kommentér på:
Hvilken alarm til hus/lejlighed uden abonnement?

Annonce