{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.800 visninger | Oprettet:

Benny H
Benny H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ur taget i tolden {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg vil lige høre, om der er nogle der kan hjælpe mig med det her. Som i nok ved, åbner postdk i forhold til UK, stortset ALLE pakker, der kommer uden for EU, der ligner noget der er over 80 kr værd.

Jeg har bestilt et ur. Et designer mærke, jeg har betalt et par 1000 kr for. Det er et replica.

Jeg bad ham jeg købte det af, og sætte det endnu længere ned til omrking 500 kr, så skattefar ikke ville kræve for meget.

Men. Har fået en med posten, at de tilbageholder mit ur.

Problemet er. De aner ikke om det er et ægte ur, eller ej.

Hvordan står jeg her? Jeg kan jo ikke sige, jeg godt ved det er et "fake" ur. Da det jo er ulovligt.

SKAL de ikke tage efter, hvad der står på kvitteringen? Jeg kan jo også sagtens give dem en kvittering på, jeg ikke har givet mere.

Men de jo ikke dumme derinde. De ved jo godt, hvad der er dyre, og hvad der ikke er dyre ure.

Nogle der kan hjælpe lidt? Jeg vil bare gerne have mit ur, men vil ikke betale 5000 kr, for at få det. Det jo klart.

Det jo ikke anderledes, end køber man et ur sydpå der er et kopi.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ur taget i tolden
  • #1   19. jan 2017 Kan jeg ikke give dem en kvittering på hvad jeg har givet?
    -Jo, det plejer jeg også at gøre når jeg får en Ferrari hjem fra USA. Sælger laver en kvittering på 1500 Kr. for bilen. -Som du selv skriver, de er jo ikke dumme.

Er det et fake eller ægte ur du har købt? Og hvor meget er det værd i gadeværdi i 2017? Det er det du skal betale ud fra - og ja, det er pisse træls. Men du vidste det jo inden du bestilte det går jeg ud fra.

Du kan ikke rigtig gøre noget udover at gøre som de siger. Advokater og andet gøjl hjælper ikke rigtig..

• #2   19. jan 2017 De gange mine ting er blevet taget i tolden har jeg skulle fremvise kontoudskrift så de har kunne se prisen jeg har givet for varen og så har de regnet prisen ud fra den, med hensyn til kopivarer http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Snyd-og-bedrag/Kopivarer/Kopivarer-paa-internettet?tc=71292D651A9E46E4B9995ADCD3A44568
    Held og lykke.

• #3   19. jan 2017 Få en avisrute og spar op til et rigtigt ur

• #4   19. jan 2017 #1 Er det et fake eller ægte ur du har købt? Og hvor meget er det værd i gadeværdi i 2017? Det er det du skal betale ud fra - og ja, det er pisse træls. Men du vidste det jo inden du bestilte det går jeg ud fra.
    Nej det passer så ikke nu skal der jo ikke betales afgift for at køre i uret??
    Der kommer dansk moms og er toldgebyr til postnord

• #5   19. jan 2017 Du kan jo bare få sendt det retur. Og prøve lykken igen smiley

• #7   19. jan 2017 Hvor fanden skriver jeg at han skal betale for at køre i et ur? Der er jo ingen forskel på en bil og et ur når det kommer til moms for fanden.

• Benny H
    Benny H Tilmeldt:
    jan 2017

#8   19. jan 2017 Jeg ved ikke lige, hvordan jeg svare folk individuelt. Altså quoter dem herinde.
    Men sagen er.

Har købt et rolex i en 1:1 format. Jeg har i forvejen dyrer ægte uge, men folk siger det her, altså ikke kan ses forskel på. ( meget lidt)
    Og det er FINT for mig. Så det ER et fake.
    Men et virkelig godt fake.

Og har også kostet mig en del, som jeg har skrevet øverst.

Jeg skal skrive til skattefar, og oplyse om nogle ting og sådan.
    Men er det korrekt, jeg godt må eje uret, selvom det et kopi, og der står Rolex på?

Det jo ikke til videresalg. Fordi hvis det er sagen, kan jeg jo ligeså godt, bare sige det som det er til dem smiley

• #9   19. jan 2017 Ha ha ha ha , hold da kæft........., Ja så er det ikke nemt at gøre det mere besværligt for sig selv smiley :-)

Pas på med ikke at indrømme , at du har forsøgt at snyde. Det kan koste en bøde. ( fik jeg at vide engang SKAT troede jeg havde fiflet med prisen ).

Jeg skulle dokumentere via bank eller Paypal, den aktuelle transaktion, med varebeskrivelse og beløb.

........ dog mener jeg godt du må købe replica til eget forbrug. ...... Medmindre der er kommet nye regler med dette

• Benny H
    Benny H Tilmeldt:
    jan 2017

#10   19. jan 2017 Tak for svaret.. Hvis jeg må eje et replica, er der intet problem smiley
    Vil gerne betale skat for uret. Bare ikke for et "ægte" ur smiley

• #12   19. jan 2017 Hvordan kan du give dem en kvittering på du kun har givet kr.500 , når de skal have et udskrift af din konto eller Paypal, eller hvordan det nu er betalt. ?

• #14   19. jan 2017 det er ikke ulovligt og importere kopi vare til eget forbrug,

har de fortalt i, et af de pogramme i tv, hvor man følge SKAT, rundt på markeder,

så længer man ikke sælger kopi varen

• #15   19. jan 2017 Du kan sagtens købe fake i udlandet og importere det til eget forbrug. I Italien er det fx ulovligt i det hele taget bare at eje eller have kopivarer på sig - af enhver art.

Du skal kun betale told af varens pris, ikke fragten. Så hvis fragten fx var 100 kr og uret kostede 1000 kr, men sælgeren har sat værdien til 500, så skal du ikke betale told af de sidste 600 (hvis de så er sat som fragt). Meeen.. når det er så store beløb tror jeg ikke skat hopper på den smiley

• Benny H
    Benny H Tilmeldt:
    jan 2017

#16   19. jan 2017 Tak for svarene.. Jeg betaler bare det, som min kvittering er på.
    Så kan de jo se, det ham der har lavet fejlen.

jeg ville bare IKKE ende med, og skulle betale skat for et ægte ur, når det altså ikek er det.. smiley

Men mange tak folkens.

• #17   19. jan 2017 Nej nej, du kan jo nemt bevise det er fake, som regel tikker et fake ur meget i forhold til en ægte, som med et godt urværk, er nærmest lydløst.

• #18   19. jan 2017 #15 ........ du skal også betale moms + evt. told af fragen.

Det er KUN hvis du holder prisen på varen under kr.80, at der ikke skal betales moms og (told) , af fragten.

• #19   19. jan 2017 Det er sådan set også korrekt Henrik - jeg forklarede mig forkert. Moms og told udregnes af både varens pris og fragten, men moms og told udregnes af varens pris før fragt. Det vil sige at der skal betales moms af hele beløbet da varens pris er mere end 80 kr. Der skal dog ikke betales told, da varens pris ikke overstiger 1135 kr før fragt. Det er derfor dumt at fremvise en kontoudskrifter da fragt og varen jo er trukket som én post på kontoen. Og så kan det fx overstige 1135 og så skal der betales told smiley Hvis man derimod kan fremvise en kvittering på fx 1000 kr og 200 kr fragt skal der ikke betales told smiley

Beklager smiley så tricket er at holde prisen på selve varen (men ikke fragten) under 80 kr for at undgå moms, men at holde varens pris (men ikke fragten) under 1135 kr for at undgå told smiley

• #20   19. jan 2017 #7 du skriver i dit første indlæg "hvad er gadeværdien 2017" hvad skal det bruges til der skal jo ikke betales afgifter at uret som der skal på en bil.

• #21   19. jan 2017 Puha som altid i disse sager er der en masse der udtaler sig om noget de intet aner om, mit forslag vil være du læser lidt om det på skats side.

• #22   19. jan 2017 #21....... hvorfor fortæller du ikke lige nogle "guldkorn" , nu når du er så godt inde i sagerne, at du kan sige andre ikke ved hvad de taler om.

Trådstarteren søger jo lidt hjæp herinde, ikke ?

• #23   19. jan 2017 Det er jo nemmere at henvise til skats hjemmeside ..

• #24   20. jan 2017 Jannik: Det skal der da.. Jeg snakker ikke om afgifter på biler. Hvis du fører en bil til DK fra et ikke EU Land skal der også svares moms og told jo..
    -Det jeg ville frem til var jo at bare fordi man har en kvittering på et mærkeligt beløb, så hopper de jo ikke på den af den grund.

Afgiften er jo først når der skal plader på bilen.

• #25   20. jan 2017 Dennis men told må tage alt kopi vare de finder i tolden. Hvis producenten har anmodet skat om det.

Køber du online

Kopivarer til eget brug, som du har købt på nettet i et land inden for EU, er ikke købt ulovligt. Men du risikerer at virksomheden, som har rettighederne til designervaren, stævner dig, hvis de mener, at du har købt for at sælge videre.

SKAT har ret til at beslaglægge varerne i tolden og destruere dem, hvis de er sendt fra et land uden for EU. Du har ikke krav på kompensation. Du kan derudover også risikere at få en regning fra dem, der har ophavsretten på designet til den originale vare.

https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/kopivarer-er-det-lovligt

Kopivarer - er det lovligt?
    Sådan er reglerne

I Danmark er det som udgangspunkt lovligt at eje kopivarer til eget brug
    Du må dog under ingen omstændigheder købe kopivarer med henblik på videresalg
    Køber du kopivarer på nettet indenfor EU, er der en chance for, at de bliver standset af SKAT i tolden. Du risikerer herefter at blive stævnet, af den virksomhed der har rettighederne til produktet, hvis de vurderer, at det ikke er til eget brug. Dine varer bliver tilbageholdt, indtil sagen er afgjort
    Køber du på nettet uden for EU, risikerer du, at dine varer bliver destrueret af SKAT. Hvad enten det er til eget brug eller ej, kan virksomheden med rettighederne til varen vælge at lægge sag an mod dig

• #27   28. jan 2017 Først så prøver du at snyde den danske stat for skattekroner, ved at lave det klassiske svindelnummer med at få nedskrevet værdien, og så brokker du dig bagefter over at du bliver snuppet i det. Derefter indrømmer du det så, i et offentligt forum, og beder folk om at hjælpe dig med at svindle den danske fælleskasse. Du ved godt at økonomisk kriminalitet, er noget af det der bliver straffet hårdest i Danmark ikke? Nå ikke, men så gør du det nu...

Kommentér på:
Ur taget i tolden

Annonce