Ur taget i tolden {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg vil lige høre, om der er nogle der kan hjælpe mig med det her. Som i nok ved, åbner postdk i forhold til UK, stortset ALLE pakker, der kommer uden for EU, der ligner noget der er over 80 kr værd.
Jeg har bestilt et ur. Et designer mærke, jeg har betalt et par 1000 kr for. Det er et replica.
Jeg bad ham jeg købte det af, og sætte det endnu længere ned til omrking 500 kr, så skattefar ikke ville kræve for meget.
Men. Har fået en med posten, at de tilbageholder mit ur.
Problemet er. De aner ikke om det er et ægte ur, eller ej.
Hvordan står jeg her? Jeg kan jo ikke sige, jeg godt ved det er et "fake" ur. Da det jo er ulovligt.
SKAL de ikke tage efter, hvad der står på kvitteringen? Jeg kan jo også sagtens give dem en kvittering på, jeg ikke har givet mere.
Men de jo ikke dumme derinde. De ved jo godt, hvad der er dyre, og hvad der ikke er dyre ure.
Nogle der kan hjælpe lidt? Jeg vil bare gerne have mit ur, men vil ikke betale 5000 kr, for at få det. Det jo klart.
Det jo ikke anderledes, end køber man et ur sydpå der er et kopi.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
-Jo, det plejer jeg også at gøre når jeg får en Ferrari hjem fra USA. Sælger laver en kvittering på 1500 Kr. for bilen. -Som du selv skriver, de er jo ikke dumme.
Er det et fake eller ægte ur du har købt? Og hvor meget er det værd i gadeværdi i 2017? Det er det du skal betale ud fra - og ja, det er pisse træls. Men du vidste det jo inden du bestilte det går jeg ud fra.
Du kan ikke rigtig gøre noget udover at gøre som de siger. Advokater og andet gøjl hjælper ikke rigtig..
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Held og lykke.
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 401
maj 2005
Nej det passer så ikke nu skal der jo ikke betales afgift for at køre i uret??
Der kommer dansk moms og er toldgebyr til postnord
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Svar: 1.754
jul 2007
jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men sagen er.
Har købt et rolex i en 1:1 format. Jeg har i forvejen dyrer ægte uge, men folk siger det her, altså ikke kan ses forskel på. ( meget lidt)
Og det er FINT for mig. Så det ER et fake.
Men et virkelig godt fake.
Og har også kostet mig en del, som jeg har skrevet øverst.
Jeg skal skrive til skattefar, og oplyse om nogle ting og sådan.
Men er det korrekt, jeg godt må eje uret, selvom det et kopi, og der står Rolex på?
Det jo ikke til videresalg. Fordi hvis det er sagen, kan jeg jo ligeså godt, bare sige det som det er til dem
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Pas på med ikke at indrømme , at du har forsøgt at snyde. Det kan koste en bøde. ( fik jeg at vide engang SKAT troede jeg havde fiflet med prisen ).
Jeg skulle dokumentere via bank eller Paypal, den aktuelle transaktion, med varebeskrivelse og beløb.
........ dog mener jeg godt du må købe replica til eget forbrug. ...... Medmindre der er kommet nye regler med dette
jan 2017
Vil gerne betale skat for uret. Bare ikke for et "ægte" ur
nov 2014
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
har de fortalt i, et af de pogramme i tv, hvor man følge SKAT, rundt på markeder,
så længer man ikke sælger kopi varen
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Du skal kun betale told af varens pris, ikke fragten. Så hvis fragten fx var 100 kr og uret kostede 1000 kr, men sælgeren har sat værdien til 500, så skal du ikke betale told af de sidste 600 (hvis de så er sat som fragt). Meeen.. når det er så store beløb tror jeg ikke skat hopper på den
jan 2017
Så kan de jo se, det ham der har lavet fejlen.
jeg ville bare IKKE ende med, og skulle betale skat for et ægte ur, når det altså ikek er det..
Men mange tak folkens.
jun 2012
nov 2014
Det er KUN hvis du holder prisen på varen under kr.80, at der ikke skal betales moms og (told) , af fragten.
jun 2012
Beklager
maj 2005
maj 2005
nov 2014
Trådstarteren søger jo lidt hjæp herinde, ikke ?
jun 2012
jul 2007
-Det jeg ville frem til var jo at bare fordi man har en kvittering på et mærkeligt beløb, så hopper de jo ikke på den af den grund.
Afgiften er jo først når der skal plader på bilen.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
Køber du online
Kopivarer til eget brug, som du har købt på nettet i et land inden for EU, er ikke købt ulovligt. Men du risikerer at virksomheden, som har rettighederne til designervaren, stævner dig, hvis de mener, at du har købt for at sælge videre.
SKAT har ret til at beslaglægge varerne i tolden og destruere dem, hvis de er sendt fra et land uden for EU. Du har ikke krav på kompensation. Du kan derudover også risikere at få en regning fra dem, der har ophavsretten på designet til den originale vare.
https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/kopivarer-er-det-lovligt
Kopivarer - er det lovligt?
Sådan er reglerne
I Danmark er det som udgangspunkt lovligt at eje kopivarer til eget brug
Du må dog under ingen omstændigheder købe kopivarer med henblik på videresalg
Køber du kopivarer på nettet indenfor EU, er der en chance for, at de bliver standset af SKAT i tolden. Du risikerer herefter at blive stævnet, af den virksomhed der har rettighederne til produktet, hvis de vurderer, at det ikke er til eget brug. Dine varer bliver tilbageholdt, indtil sagen er afgjort
Køber du på nettet uden for EU, risikerer du, at dine varer bliver destrueret af SKAT. Hvad enten det er til eget brug eller ej, kan virksomheden med rettighederne til varen vælge at lægge sag an mod dig
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
Ur taget i tolden