{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.164 visninger | Oprettet:

Blitzet på motorvejen {{forumTopicSubject}}

Hej folks.

Var så uheldig og dum på vej hjem fra københavn at blive blitzet på fyn på det nye stykke inden lillebælt.. Fuckhovederne holdte lige ved en motorvejskørsel på striberne der adskiller tilkørsel og banerne.. Ja jeg kørte for stærkt og tager også straffen uden at skabe mig da det var mig der trådte på speederen.. Mit spørgsmål er så om I ved om der er 130 zone eller 110 zone.. Kort tid efter kom et skilt med 110, så er lidt i tvivl.

Takker på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blitzet på motorvejen
  • Bo
    Bo Tilmeldt:
    feb 2011

Følgere: 2 Biler: 16 Svar: 16
    #1   5. feb 2017 Så kan du lære det smiley
    Hvis du har kørt 160 eller derover, kan det være lige fedt om det er 110 eller 130 km zone, du tager jo bare din straf smiley

• #2   5. feb 2017 "Tager straffen uden at brokke mig"
    Straffen fra hvem? Fuckhovederne ? smiley

• #3   5. feb 2017 Jeg er næsten sikker på, at stykket inden broen er 110 km/t zone.

• #4   5. feb 2017 Det er 110 zone. Jeg blev advaret mod den med min skønne Trafik app. Men de er nu snu nok de sataner ..

• #5   5. feb 2017 .. Eller det kommer han på hvor tæt du kørte på broen. Angående 110 eller 130 zone.

• #6   5. feb 2017 Er der overhovedet en 130 zone på fyn..? Må nok indrømme at jeg køre 140 på alle motorveje, den eneste undtagelse er da vidst i vejarbejde.

• #7   5. feb 2017 da jeg opdagede den stod speedo ca. 160 sparkede bremsen i og så kom blinket.. tror den er under 160 eftersom jeg bremsede lidt ned inden og der er fejlvisning på speedo samt de trækker lidt fra når det er fotovogne.. Ret mig hvis jeg tager fejl..

• #8   5. feb 2017 Din fart er længe målt når blitzen rammer.. så held og lykke, vi håber på det bedste

• #9   5. feb 2017 Der er 130 zoner på begge sider af Odense på fyn.

Ved lillebælt går den over til 110 en kilometers penge inden broen fra fyn siden.

• #10   5. feb 2017 Så tro da pokker der altid er et uheld i det område, de kan jo ikke finde ud af at køre over 110, og generel motorvejskørsel er ikke noget for dem.. smiley

• #11   5. feb 2017 Jeps den måler dig ude på 75 meters afstand og tager et billede af dig når du er inde for 25 meters afstand.

• #12   5. feb 2017 #8 du siger farten er længe målt inden blitzen rammer, men det er jo ligegyldigt hvad den er før blitzen, det er vel farten når blitzen rammer jeg bliver sigtet for?

• #13   5. feb 2017 nej det er målingen de går efter der bliver kun taget et foto hvis du overskrider fartgrænsen.

https://www.youtube.com/watch?v=_O5368tjcmY

• #14   5. feb 2017 De laver vidst en gennemsnits måling over den længde de måler dig på.

• #16   5. feb 2017 Her kan du se det. Den måler længere ude end den tager billedet http://www.einspruch-gegen-poliscanspeed.de/ Så det hjælper ikke at bremse ned lige inden bilen. Da målingen er startet 75 m ude

• #17   5. feb 2017 Du ved ikke om der var 110 eller 130 og kører omkring 160..
    -det er dig der er et fuckhoved! FRYD...

• #19   5. feb 2017 Slap dog af Von Z !

• #20   5. feb 2017 Odense V til Middelfart er 130

Odense V til Tietgenbyen er 110
    Tietgenbyen til Nyborg er 130

Tror nok det er sådan..

Men ved 160, så er det ligegyldigt smiley

• #21   5. feb 2017 Skal vi ikke lige blive enig om hvem der er fuckhovedet her... der er en rigtig god grund til at de står der med jævne mellemrum det er tåber som dig der ikke kan køre efter forholdene det sted er ikke egnet til at køre 160 km/t, håber de napper dit kort.......

• #24   5. feb 2017 slap da af folks, alle har da kørt for stærkt.. jeg plejer aldrig at køre stærkt, at man så lige gør det nu og går i fælden, tja shit happens. Det eneste jeg spørger om er om det er 110 eller 130 for at vide om der er klip eller ej, hvis den nu skulle vise sig at være under 160..

• #25   5. feb 2017 ja der er kun Vestmotorvejen E20 der fungere

• #26   5. feb 2017 Hvis du er i tvivl om du har kørt lidt over eller under 160 i timen så får du mindst et klip eller to.. Muligvis tre

• #27   5. feb 2017 110 km

profilbillede
  • #28   5. feb 2017 Jeg ser hver dag folk der kører 150+ og tænker hver gang de er nogle uansvarlige idioter, og af og til er det mig der er idioten, og kører for stærkt!

-men jeg sidder ikke på BG og klynker, og kalder dem der prøver at begrænse den alt for høje fart for fuckhoveder! tag din bøde som en mand (21 år!)

• #29   5. feb 2017 jeg klynker heller ikk. Jeg kaldte dem fuckhoveder fordi det er en pengemaskine at stille den ved en motorvej med 3 spor og ikke ret meget trafik.. så hellere stille den inde i byen en aften. der er jeg helt ok med det.. Jeg tager skam også straffen som en mand, ryger pappet tager jeg det igen og tænker det var surt men har lært af det..

• #30   5. feb 2017 Hold da op hvor vi ser verden forskelligt.. Jeg ser hverdag Økoaber der vil have fartgrænsen længere ned så de kan køre længere på literen, og regelryttere der så prøve at håndhæve den lave fartgrænse vi iøvrigt har.

Den eneste grund til at det er så pisse farligt at køre 140km/t er fordi at sandsynligheden for kollision med en der køre 90 er højere.
    Og hvis så bare jer der vil køre 90 bliver inde i trailerbanen sammen med lastbilerne. så tror jeg da sagtens vi kan enes på motorvejen.

• #31   5. feb 2017 Det er løgn, jeg så sku da igår en vw up, med 150km/t... smiley

• #32   5. feb 2017 Hvis du har kørt 160 hvor der muligvis er 110, så viser det jo bare at det er nødvendigt der holder en fotovogn der...

I min verden er der ikke meget der er mere patetisk end folk der piver over deres fartbøder, og kommer med deres snak om pengemaskiner!

• #34   5. feb 2017 det tro da fanden når folk luller afsted med 90 eller 80 i en 130 zone..

Det der er så skønt ved lige netop denne snak, er at den har været oppe en mio, gange her inde, og selvfølgelig bliver vi aldrig enige..
    Men hvorfor skulle vi også være enige, så ville det da hurtigt blive noget dødt.

Men ærligt talt, 110 er simpelthen for lidt på motorvej, og hvis man ikke kan li at køre 110km/t så kan man fise ud på hovedvejen, som i rigtig mange tilfælde ligger parallel med motorvejen. smiley

• #35   5. feb 2017 Hvis du vil køre stærkt, så gør det kl. 04.00 om natten! -gør du det ved en sammenfletning før/efter en bro, så er du sgu' en klovn, og må høre på de løftede pegefingre når du piver...

• #37   5. feb 2017 #34 Hvor tit ser du folk der kører 80 i en 130 zone?

• #38   5. feb 2017 Var det en 110 zonen med en fart mellem 154-164 for du en bøde på 2500+1500 for overskrivning mere en 30%
    Og et klip

130 zone med en fart mellem 156-168 er bøden på 1500kr

• #39   5. feb 2017 alt for tit ser jeg det... Men jov jov jeg nyder da at køre køre mere end tilladt.
    men ikke 150 eller mere..

Men i kommer heller aldrig til at høre mig hyle over en bøde eller en bule af den årsag..

• #40   5. feb 2017 dragos. du er helt gal på den. 160 og derover ryger kortet og ingen klip

• #42   5. feb 2017 P-bøder er pengemaskiner, det kan få mig helt op i det røde felt smiley
    Fotovogne derimod er for vores alles sikkerhed, og en god ting tror jeg smiley

-Kør forsigtigt...

• #43   5. feb 2017 "38 højhastighedstillæg fra 160 til 169 er på 2000 kr så det er 2500+2000

• #44   5. feb 2017 Så har du jo også kørt stærkere en 160 for at din gennemsnits fart bliver målet over 160

• #46   5. feb 2017 P-bøder er for mig helt ok, hvis der er parkeret et sted hvor der er privat parkering, ellers kan det ogs få mit pis i kog.. Fotovogne har jeg det fint med at de står i byer og omkring skoler og institutioner.. smiley men at placere den på en 3 sporet motorvej med ikke ret meget trafik? come on. så ville den have gjort mere gavn i en nærliggende by.
    Nu venter jeg bare til den kommer.. Sket er sket og der er ikke noget at gøre ved det, er den under 160 er jeg lykkelig, er den over tager jeg teori og køreprøve igen..

• #47   5. feb 2017 Ja hvis han er blevet målt til over 160 så er det 2000 oveni

• #49   5. feb 2017 140 - 149 1000kr
    150 - 159 1500kr
    160 - 169 2000kr

Så det passser ikke helt med det du selv har skrevet

• #50   5. feb 2017 Der blev i 2016 dræbt 178 mennesker i trafikken, det kunne være dig eller nogen du kender...

-syntes en hver anden dag er trist, men synes også det er utroligt det ikke er flere, når jeg ser hvordan folk kører, især håndværker biler om morgenen, det er tit med hovedet under armen..

• #51   5. feb 2017 det er også alt for mange.. mange af de tilfælde har jo også været uopmærksomhed, manglende rutine og ja for høj fart uden forholdene har været til det..

• #52   5. feb 2017 Ja det er hvis han er blevet målt til 160 og der over men er det den hastighed han har kørt efter sit speedometer vil den målte hastighed være laver ind 160 kmt

• #53   5. feb 2017 Se nu her Og dertil er der en bøde på 3000 kr oven i de 4000

Detaljeret forklaring
    Hastighed Bøde Tillæg0 km/t 0 kr Ingen
    112 km/t 1000 kr Ingen
    145 km/t 3000 kr Betinget frakendelse af kørekort

profilbillede
  • #57   5. feb 2017 Mathias P -vi elsker dig alle sammen, bare husk alt her i livet har en konsekvens!

-en dag vil du selv tænke det måske ikke var så smart, men sådan er det at være 21, du skulle bare gerne også blive ældre end det smiley

• #58   5. feb 2017 Jamen sådan noget regelrytteri er slet ikke noget for mig.. Vi bliver som sagt aldrig enige, og igen, det skal vi heller ikke blive.. Men så brug lige jeres sidespejler når i køre på motorvej så i ikke køre lige ud foran vi andre..

• #59   5. feb 2017 Udgangspunktet er at han siger han har kigget på speedometeret og siger at hastigheden lå på 160 km/t i en 110 zone
    Og alle speedometer viser en lille procentdel over den fysiske hastighed (hvis bilen er med den forskrevet dæk/fælge størrelse osv)
    Så jeg tager tager udgangspunkt i at den hastighed han er blevet målt til vil dermed være under 159 km/t ergo vil højhastighedsbøde tillægget være 1500kr

• #60   5. feb 2017 Dragos læs nu hvad der står Bøde for overskridels af hastighed på 145 km i timen er 3000 kr

Der til kommer der

38% overskridelse, takst 2 2000
    Højhastighedtillæg 1500
    Total 3500

Hvis de har målt ham til 157 km i timen ergo en samlet bøde på 6500 kr

Og er det over 30% så er kørekortet væk og ikke kun et klip

• #61   5. feb 2017 Mathias# jeg har kørt det pågældende stykke motorvej over et par år hver dag Både før og efter de fik udvidet med et spor ved Lillebælt. Og det er altså ikke for sjov det er 110 km/t strækning. Der er åndssvagt meget tryk på, på visse tidspunkter af døgnet. Og uheld er nærmest en ugentlig ting lige før Lillebælts broen fra fyen siden.
    Tag din straf, stop med at klynk og fis ind på en bane hvis du føler voldsomt for at køre stærkt.

• #62   5. feb 2017 Er han målt til 157 vil han ligge mellem 154-164 skalaen og det vil koste 2500kr ved bødetakst 2 plus 1500kr plus et klip på motorvej

Så bøden bliver 4000kr

De 3000 du ligger oveni er sku da det rene volapyk..

• #63   5. feb 2017 Så passer denne her ikke http://www.fartboeder.dk/fartboede-beregner

Eller denne her http://koerekort-guiden.dk/klip-i-koerekort-hastighed , fra 160 er kørekortet væk ved 110 km

eller her

http://www.fdm.dk/biler/love-regler/fartgraenser-bil så din skala fra 157 til 164giver ikke kun klip.

• #64   5. feb 2017 Hold nu kæft man der er ved at gå morfar i den herinde! smiley

• #65   5. feb 2017 Once det gør den ikke for står selv med hæftet politiet selv bruge når de skriver bøder til folk

• #67   5. feb 2017 Ja han mister kortet betinget hvis han er blevet målt til 160 og der over.. men du læser tydeligvis ikke hvad jeg skiver.. er han som du selv skrev blevet målt til 157 km/t vil han kun få en bøde på de 4000 og et klip.. den skala jeg snakker om har kun betydning for bøde prisen

• #69   5. feb 2017 #65 den har jeg også selv der skriver de ved 160 km er det væk
    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/C9FC7B95-779E-49C8-9C27-5C7BEF71D348/0/Boedetakster_01012012.pdf

Dragos du skrev jo selv fra 157 til 164 gav det kun klip. Det passer jo ikke når det ryger ved 160 km

• #70   5. feb 2017 Nej jeg skiver at han for en bøde som passer inde for den skala.. og derefter skriver jeg at han også for et klip, da jeg som skrevet længer oppe antager at at han har kørt 160 km/t efter hvad han kunne se på sit speedometer

Så nej har ikke sagt at man ikke mister kortet ved en hastighedsoverskridelse over 160 km/t

• #71   5. feb 2017 Så læs lige dit svar 38 igen med en fart mellem 154 til 164 giver kun klip siger du NEJ fra 160 giver det frakendelse. Fra 154 til 159 giver det kun klip længere er den ikke så kan du sige hvad du vil.

• #73   6. feb 2017 en ting der kan pisse mig helt af, er de idioter der ligger i den midterste bane med 90-100 i timen. som bare trækker ud foran os der køre 140+ bare fordi de ikke lige kan vente med at overhale den lastbil til vi er kommet forbi. brug jeres fucing sidespejl. og lad vær og træk ud før i kan se hvad fart bagfra kommende bil har. bare fordi den er et stykke væk i spejlet betyder det ikke vi snegler afsted ligesom jer!

• #74   6. feb 2017 73# kan også pisse mig af når folk køre 90 kmt på motorvejen, men når DU vælger at køre 140+ er det altså dig som er skvadderhovedet og ikke bilisten der overholder loven, længere er den sådan set ikke, jeg køre typisk mellem 115-130 på motorvejen og tit mener selvbestaltede tumper at de er i deres gode ret til at ligge 10cm fra min bagkofanger.

• #75   6. feb 2017 ja JEG vælger at køre 140. Men derfor kan dem der køre 90 godt bruge det indvendige af deres hoved og lige bruge 2-3 sek på at vurderer hvor hurtigt bagfra kommende køre før de vælger at trække ud.. og bare fordi man køre 140 betyder det ikke at man ligger og køre helt oppe i røven på folk.. Men når folk køre 90 i venstre spor så skal de bare fucke af! hvis de vil køre så langsomt kan de smutte ind i det inderste spor!

• #76   6. feb 2017 Betaler mine fartbøder når eller hvis jeg får dem. Den sidste fik jeg aldrig og jeg ligger konsekvent på omkring 120 eller 140, afhængig af om man må kører 110 eller 130 på motorvejen. Jeg bliver noget så irreteret når folk bare blinker og maser sig ud, for at komme fobi en lastbil sådan at man skal op og stå på bremsen istedet for at de venter til der er et hul.

Det hurtigste jeg har kørt på motorvejen det er 240 Km/T kl lort om natten uden en eneste bil på vejen.

• #78   6. feb 2017 Hvis det er en 110 km/t zone og du kører MERE end 30% for stærkt giver det et klip, altså MERE end 143 km/t.

Kører du MERE end 160 km/t uanset om der har været 110 eller 130 km/t udløses der en betinget frakendelse / 3 klip af dit kørekort.
    Får du en betinget frakendelse betyder det at du skal bestå en ny køreprøve og teoriprøve for at kunne beholde dit kørekort.
    Består du prøverne har du derefter en prøvetid på 3 år.
    Hvis du i din prøvetid kvajer dig med endnu engang med 3 klip udløser det en ubetinget frakendelse af dit kørekørt og du får ikke lov at køre videre.
    Derefter kan du først generhverve dit kørekort efter 6 måneder.

• #79   6. feb 2017 #77
    jeg tilpasser da også hastigheden? jeg siger jo netop at jeg ikke ligger oppe i røven på folk. selvfølgelig skal folk ha lov at køre 110 hvor man må køre 110. Men dem der køre 90 og så trækker ud i venstre spor lige foran mig der kommer med 140 de skulle måske lige lære at orientere sig før de skifter vejbane. og hvor fanden har du selv trukket dit kørekort ? som om du er verdens mest lovlydige og bedste bilist tsh haha

• #81   6. feb 2017 ha ha ha så siger vi det morfar !

• #82   6. feb 2017 #73 #74 Sådan som jeg læser eksemplet, så tyder det på dem der trækker ud ikke overholder deres vigepligt.

Så det at den bagfrakommende bil kører for stærkt, er ikke samtidig en billet til selv at bryde loven.

• #83   6. feb 2017 Sådan en gang vrøvl, det hedder vognbaneskift, der er ikke noget der hedder vigepligt på en motorvej, og det berettiger stadig ikke tåber til at køre for stærkt, det er stadig fartsynderne som bryder loven....

• #84   6. feb 2017 Så håber jeg da at du lige får læst op på færdselsloven igen inden du får skabt farlige situationer. Mærkelig måde at hævde dig på. Det er godt nok ikke omtalt som vigepligt, men du må ikke trække ud foran nogen uanset om de kører for stærkt eller ej.

§ 18.
    Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter hastigheden.

• #86   6. feb 2017 Det er føreren af bilen, der skifter bane, der ene og alene, står for at vurdere det. Hvis de ikke kan vurdere det, så risikerer de at bryde færdselsloven, og så bør de enten blive i deres spor, helt uden at skifte bane, eller måske overveje at lade være at køre bil.

• #87   6. feb 2017 Hvis det er ham der kører for stærkt der har skylden i et evt. uheld grundet en bilist fejlvurderer og trækker ud foran, hvordan er det så i tyskland på autobahn og de kommer med 250 i yderste spor.. Så er det ham/hende der trækker ud der har skylden.. Det er det samme herhjemme.. Folk i inderbanen SKAL til hver en tid være 110% sikker på at det er en sikker manøvre der bliver foretaget og ikke kommer til at sænke bagfrakommende på nogen måder.. Er de i tvivl SKAL de lade vær med at trække ud

• #88   6. feb 2017 Nu er der også forskel på 140 og 250. Faktisk ret meget. Men hvis vi nu legede det var faktum i danmark, så er der jo tale om en grov tilsidesættelse af færdselsloven, som ville give ubetinget frakendelse på stedet. I så fald ville det utvivlsomt være svært at vurdere hastigheden på bilen.

• #89   6. feb 2017 enig i at det er grov tilsidesættelse af færdselsloven, men det var mere princippet i det.. Det er ham der trækker ud foran der har skylden.. Det ville nok også være svært at vurdere hastigheden i tyskland, men der bliver folk sgu i indersporet og venter.. Blinker man af dem vinker de gerne undskyld og skynder sig væk, kontra herhjemme bliver folk satme så sure og giver div. håndtegn og blinker igen og jeg ku blive ved..

• #90   6. feb 2017 Jeg kender ikke færdselsloven i Tyskland i detaljer, men et sådan scenarie, i danmark, hvor en bil trækker ud foran en bil med 250 km/t, så vil skylden, efter min bedste overbevisning, blive delt imellem begge bilister, da man vil vurdere, at personen der skifter vognbane, havde ringe chance for at vurdere bagfrakommendes hastighed.

• #91   6. feb 2017 Skylden bliver uddelt til dem der kommer bagfra, der er ingen absolut ingen undskyldning vælger man at køre for stærkt og brager op bag i en har man skylden og sådan bliver det typisk også tolket af forsikringen.

• #92   6. feb 2017 Bjørn.

Jeg kan godt poste loven igen hvis du har svært ved at læse den? Vi må håbe dem du skal hævde dig overfor har et dashcam.

Men vi behøver heldigvis ikke diskutere det. Det er bare sådan det er. Jeg var endda så rar at poste loven, nu hvor du ikke gad sætte dig ind i den.

• #93   6. feb 2017 Bjørn. hvem får så skylden hvis fartgrænsen bliver overholdt og man brager op bagi en der trækker ud med 100 km/t??

• #94   6. feb 2017 folk der trækker ud uden at ha en ide om hvor meget fart bagfra kommende har på, er da til meget større fare end folk der køre for stærkt. folk som jer der er i og åh så hellige når det kommer til at køre bil, i kunne bare lære at bedømme en bagfra kommende hastighed. hvor svært kan det lige være. i skal bare holde øje med bilen i jeres sidespejl et par sekunder så har i et rigtig godt indtryk af om i kan trække ud eller skal vente? jeg har da ihvertfald ikke problemer med at bedømme deres hastighed.. og hvis i har så travlt at i bliver nød til at trække ud foran en der kommer bagfra med mere fart på end jer selv. ja så kunne i da bare sætte hastigheden op i stedet for at ligge og skabe farlige situationer! Men når nej i sætter jo ikke farten op fordi i er så artige at i køre LIGE PRÆCIS 110 og ikke 111. tsh. regel ryttere så det basker. Men det er jer der skaber nogle farlige situationer

• #95   6. feb 2017 #93

Hvis ham der trækker ud gør det i god tid, men den bagved kørende kommer med så høj fart, at han ikke kan nå at stoppe, så er det ham der får skylden fordi han kørte for stærkt.

For ham der kører for stærkt er jo opmærksom på trafikken og ser ham blinke ud.

Folk kan også bare køre hvad de må smiley Det kan squ ikke være så svært..
    De 5 min du henter på at køre 160 fremfor 130 - at du gider det med risiko for at miste kørekort, slå andre ihjel osv smiley

• #96   6. feb 2017 selvfølgelig skal man ikke ligge og køre 200 det er jo hjernedødt. Men 140 syntes jeg nu godt man kan køre. og de 5 min du snakker om det kommer da godt nok an på hvor langt man skal. at køre 140 frem for 110 fx. der kan man godt spare noget tid hvis man skal langt!. Men hvis man vil køre 110 kan man i mine øjne ihvertfald. bare holde sig i det midterste spor og dem der køre 80 - 90 osv. skal bare holde sig til højre. så burde der jo ikke være noget problem

• #97   6. feb 2017 #95 Kan du ikke lige poste den regel, der siger at du gerne må trække ud foran biler der kører for stærkt?

Held og lykke med det

• #98   6. feb 2017 #97

Det kræver nu ingen regler - Det er tilladt at køre 110, så folk forventer at du kører 110 og ikke 160.

Så vurderer de ud fra det, at de kan trække ud, men når du så kører for stærkt så går det galt.

Prøv at forklar det når du er ude for uheldet, hvor du kører for stærkt. Det er dig som bliver dømt uanset hvilken paragraf du leder efter smiley Prøv bare og hør politimanden smiley

Men når du kører så stærkt, så er du vel opmærksom på trafikken og ser ham blinke ud, så du kan nå at bremse ned, eller er det bare "det er hans skyld"?

Mærkelig holdning at have, men det mærker du den dag det går galt for dig smiley

• #99   6. feb 2017 § 18.
    Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter hastigheden.

Så må den snart være sevet ind. I øvrigt langt fra altid politiet selv kender reglerne. Så det ville jeg ikke nødvendigvis tage for gode varer.

• #100   6. feb 2017 det er sgu sjældent folk blinker ud. og hvis de gør så er det imens at de trækker ud og ikke før så man kan nå og se de i god tid !

• #101   6. feb 2017 Kan ikke rigtigt se hvad du vil bruge den til, for han vurderer jo netop at det er sikkert at trække ud, for han forventer du kører 110 og 160 smiley

Men held og lykke med det argument ved uheld smiley Jeg håber bare, at du kun tager dig selv med smiley

Er du også typen som ligger helt oppe i røven fordi han kører hvad han må ? - Well, så er du helt klart den farlige bilist der skal have frataget kørekortet smiley

• #102   6. feb 2017 Nej. Jeg er typen der udpensler loven for typer som dig, der tror I kender færdselsloven.

Men du har jo indtil videre ikke været i stand til at poste nogen lovgivning der skulle bakke op omkring dine opdigtede regler. Så mit ønske er at du snart mister dit kørekort, så du kan få genopfrisket færdselsloven.

• #103   6. feb 2017 #102

Jeg kan færdselsloven rigtigt fint, men prøv du bare at brug den paragraf når du smækker op i røven på en bilist, fordi du tror du er hellig og må køre 160 pga. din § 18 der giver tilladelse til at køre 160, hvor du må køre 110, for det er jo ham der skal sikre sig at det er sikkert. smiley

Good luck chuck.

Du mærker det nok en skønne dag.

• #104   6. feb 2017 Hvor har jeg skrevet at jeg kører 160?

Du er dygtig til at digte smiley

Du har tabt på forhånd. Du "kender" færdselsloven, og alligevel formår du at opdigte regler. Det er sgu for sølle.

• #105   6. feb 2017 Mit budskab er, som jeg også indledte med, at hvis en bilist bryder loven, så er det ikke en billet til selv at bryde loven. Sådan er det bare. Nicht weiter.

Men går ikke ud fra du gider læse tråden inden du poster...

• #106   6. feb 2017 Jeg vil tro, at du mister det før jeg med din forståelse af færdselsloven.

Det er jo alle andres skyld, for du gør intet galt i at køre for stærkt.. De andre skal jo tage højde for du kører stærkere end det tilladte.

Det er også op til folk selv om de vil køre for stærkt, bare de kun tager sig selv med i døden, så er jeg squ ligeglad om de kører 200 for at komme tidligere hjem smiley

• #107   6. feb 2017 Jamen, hvad med at poste den regel, der skulle bakke op om det du mener?

Jeg venter stadig spændt smiley

Jeg kan ikke lade være med at krumme tæer hver gang du skriver. Jeg poster en regel, og selvom du er 26 år og udmærket kan læse, så vil du ikke forholde dig til den, og mener i stedet at de regler du opdigter er de rigtige smiley

• #108   6. feb 2017 ok, færdselslovens §3 stk 1.

#41, stk. 1.

Seriøst, tag dig sammen.

• #109   6. feb 2017 Skal jeg også hjælpe dig med hvad de betyder?

• #110   6. feb 2017 #108 der modsiger du dig selv så, da du ikke må trække ud foran en, så vedkommende skal bremse op. Uanset om du kun køre det du må, må du ikke trække ud foran en uden du er til fare for andre.

§3 Grundregler m.v.
    Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

• #111   6. feb 2017 #109

Du kan jo tydeligvis ikke forstå dem selv.

Jeg modsiger ikke mig selv, for prøv nu lige at læs §41 stk. 1.

Har aldrig sagt at han må trække ud foran, men han forventer at du kører hvad du må, og at du så ikke tager hensyn til andre end dig selv kan han ikke gøre for.

• #112   6. feb 2017 Den første regel du poster handler om gensidig respekt i trafikken. Altså at begge parter har et ansvar. Er det så svært at forstå?

• #113   6. feb 2017 § 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold.

Du har stadig ikke påkørsels ret. Du må stadig ikke udsætte andre for fare selvom de køre for stærkt. Så i det du trækker ud for an en er ikke lovligt hvis du udsætter dem for fare.

• #114   6. feb 2017 #112

Nu forholder du dig ikke til min §41 stk. 1, er du så bedre selv ?

Ja, GENSIDIG respekt - er det gensidigt respekt at køre 160 hvor du må køre 110 ?¨

Kan godt høre, at du ikke rigtigt forstår hvad jeg skriver, så vi lader den bare ligge her.

Vi finder nok ud af det den dag der sker et uheld pga dette smiley

Alene det du kører stærkere end det tilladte udsætter dine medtrafikanter for fare.

• #115   6. feb 2017 Jeg snakker ikke om hvor vidt det er ulovligt at køre for stærkt.

Du må ikke skifte vognbane ud foran en der kører for stærkt så du er til fare.

• #116   6. feb 2017 Selv forsikring siger det er den der svinger ud foran en anden der har skylden, så er det lige meget om det erpå motorvej eller landevej.
    http://www.forsikringogpension.dk/Documents/Webpjecer/Bilen_og_forsikring.pdf

• #117   6. feb 2017 Og somdet står her:

Hvad skal man være opmærksom på?

Ifølge Færdselsloven skal du tage hensyn til dine medtrafikanter og sikre dig, at vognbaneskiftet “udføres uden fare og unødig ulempe for andre”.

Dvs. du må først skifte vognbane, når der er så meget plads, at du ikke forulemper andre. I yderste konsekvens kan du endda blive nødt til at standse helt op og vente, til det bliver din tur – vel at mærke uden at bryde sikkerhedsafstanden til medtrafikanterne.

• #118   6. feb 2017 Jeg hader dem der lige blinker ud og køre ud når man er en bremse længde fra en og de kun køre 100km der hvor man må køre 130km eller et elefant vædeløb der vare 5 minutter det er bare lige til at lave harmonik sammenstød og lave unødig kø. Folk tænker ikke på at få trafikken til at glide. Gid folk tænkte på at gi plads for dem der køre det de må.

• #119   6. feb 2017 "Inden et vognbaneskift på motorvej skal du ALTID give tegn i god tid ved hjælp af blinklys og først skifte vognbane, når spejlene viser, at der er fri bane. "

http://koerekort-guiden.dk/motorvej

• #120   6. feb 2017 #117

Well, igen læs hvad jeg skriver..

Der kan sagtens være tilstrækkeligt med plads, men fordi du kører stærkere end du må, hvilket bilisten ikke forventer, så er pladsen pludselig ikke stor nok.

Havde du så kørt det tilladte, så var han ikke til fare.

Men anyway, det er ikke noget vi behøver at diskutere, for vi bliver ikke enige. Det er trods alt ikke noget vi vurderer hvad der er korrekt.

• #121   6. feb 2017 Jeg har kørt meget i Tyskland og der lære man hurtig at se sig for når der kommer en stor Audi eller en stor stjerne og andre fine biler. Vigtig!! hold god afstand det er der ikke mange der gør, selv min kæreste kan ikke holde afstand og jeg bander hver gang over det når hun køre.

• #122   6. feb 2017 Den køber jeg trods alt ikke, desværre. Sødt forsøgt at redde den.

Måske hvis den anden kører 200 km/t eller mere, men det er jo ikke tilfældet. Og selv når det er sagt, så bliver det ikke mere lovligt, selvom skylden formentlig vil blive delt imellem begge parter.

• #123   6. feb 2017 Det er heller ikke noget du behøver at købe, for du er hverken politibetjent eller politiets jurister, så det er ikke noget du skal vurdere.

Det er heller ikke noget vi behøver at diskutere.
    Du har din mening, jeg min.

• #124   6. feb 2017 Du har din mening og jeg har postet loven. Det må være udgangspunktet.

• #125   6. feb 2017 Du har din fortolkning af et par linjer som må være udgangspunktet.

Sidste indlæg herfra.. Ingen grund til at diskutere mere, for alle kan kopiere et par linjer fra loven og selvfortolke, at alle der trækker ud og ikke tager højde for at den bagfrakommende kører 250 får skylden, som er din fortolkning af et par linjer..

• #126   6. feb 2017 " forventer ikke " pak lige den sætning sammen engang. man forventer ikke noget i trafikken man kigger og er opmærksom. man " forventer " heller ikke at folk holder tilbage ved højre vigepligt fx. man kigger altid og er sikker før man køre. trafikken er ikke et sted man " forventer " ting

• #127   6. feb 2017 Michael.

Prøv at kontakte din kørelære, hvor du tog kørekort, og spørg ham hvordan han tolker det.

I øvrigt, så er de regler du henviser til i mit favør og det gør det jo ikke mindre pinligt smiley

• #128   7. feb 2017 Michael N, jeg har så prøvet op til flere gange at folk trækker ud lige foran mig, og kun lige blinker lige inden min snude "rammer" deres bagende når jeg kører den lovlige hastighed på motorvejen. For derefter at skifte ud og tvinge mig til at bremse ned.

Og det pisser mig af. Blinker de ud 100-200 meter før at jeg er oppe ved dem, så fred være med det. Men skal jeg bremse ned, så har de faktisk brudt den lov så mange folk allerede har skrevet.

Man er nemlig til unødig ulempe hvis at den bil der kommer bagfra er tvunget til at bremse fordi at du trækker ud. At være til ulempe, så skal jeg bare slippe speederen ;).

• #129   7. feb 2017 Der er flere aspekter i det her. Det er jo ikke kun et spørgsmål om hvem der har skylden. Fakta er at vælger folk og køre 160km/t har de ikke skyggen af chance når/hvis nogen trækker ud foran dem, og sker der en stor ulykke som kenne være undgået ved at overholde fartgrænsen så giver det nok nogen ar på sjælen, personligt ville det nok give noget søvn besvær hvis jeg vidste jeg havde været medvirken til en større ulykke pga for høj fart.
    Det der provoker mig er at man rent faktisk begynder at argumenter for hvem der overtræder loven mest, politiet er fuckhoveder fordi de passer deres arbejde, og det er en pengemaskine når de står et sted hvor der ugentligt sker ulykker bla pga tumper som trådstarter der kørte 160km/t.
    Det jeg slet ikke forstår er når man hyler over andre bilister der overholder fartgrænsen men åbenbart er til stor fare og gene for dem der bevist bryder loven, hvis man mener det er så farligt så skulle man da mene at farten blev sat ned så man kan overskue og reager i trafikken, det er tegn på en noget anløben moral og direkte stupid adfærd. Jeg er opdraget til at tænke mig om inden jeg handler, og har lært at mine handlinger har en konsekvens det er ikke altid alle andres skyld, noget tyder det er mangelvare for flere i denne tråd.

• #130   7. feb 2017 Jeg er enig i at man max må køre det tilladte, men når det så er sagt så er det da lige så umoralsk og stupidt, når den anden bilist trækker ud foran bilisten der kører for stærkt - simpelthen fordi den anden ikke vil forholde sig til loven. Det er farligt og kommer ingen til gode. Det er kun i Danmark janteloven eksisterer desværre.

Du må lige adskille tingene.

• #131   7. feb 2017 Der er vi så ikke enige, det er nu engang tumpen der køre for stærkt der skaber den forhøjede risiko for en ulykke( når vi ser bort fra dem der køre90), og enhver der har bare en smule sundfornuft burde være klar over at folk har en tendens til trække ud når de kommer op bag ved feks en lastbil og at det måske ville være en god ide lige at passe på, igen vil du være medvirkende til en stor ulykke..
    Det kan aldrig blive dem der køre 110km/t der skal tage hensyn til dem der køre 140+, ved ikke hvor du ser janteloven henne men det har ikke noget med trafikken og gøre, det har noget med almindelig omtanke at gøre.

• #132   7. feb 2017 Fordi en rationel tænkende person vil leve op til loven som i det her tilfælde vil blive brudt af begge biler. Hvis man kører 110 og der kommer en hurtigere bil kørende, så må bilen med 110 vente til der er frit. Det står i loven.

Man kan ikke bare vaske sine hænder og fraskrive sig sit ansvar fordi den anden bryder loven.

Dermed er der tale om janteloven, da man siger at den ene bryder loven, så må jeg også. Det er sgu for plat.

Jeg vil dog gerne medgive dig, at hvis man vælger at køre for stærkt, så må man forvente at der KAN opstå situationer, f.eks kan man læse trafikken når en bil nærmer sig en lastbil, så er chancen væsentlig for at bilisten trækker ud uden at orientere sig. Det gør det dog stadig ikke mere lovlig.

• #134   8. feb 2017 Så når man vælger at kører for stærk er man ikke længere "en rationel tænkende person"? smiley

Lige meget hvor meget man forsøge at retfærdiggøre at man kører for stærk vil det altid være forkert.

• #135   8. feb 2017 Nej det kan man sige. Jeg har har heller aldrig sagt at det var okay at køre for stærkt. Jeg har endda skrevet at det ikke er okay. Men det er stadig ikke det diskussionen går på.

• #136   8. feb 2017 Onkel Per du misforstår jo det der bliver skrevet. Michael siger at hvis en person trækker ud for an en der køre for hurtigt så straffes han ikke. Da han kørte det han måtte. Dette passer ikke. Da selvom du kun køre det du må, så må du ikke bare trække ud foran andre og derved skabe en fare for andre. Uanset modpartens fart er det ikke tilladt at trække ud i ydre banen hvis modparten derved skal bremse for dig.

• #137   8. feb 2017 Jeg har skam ikke misforstået noget Once.., og jeg er ret sikker på at vi er meget enige her. smiley

Jeg har vist heller ikke direkte henvendt mig til Michael og hans holdninger.
    Og selv om det er ikke op til mig hvor stærkt folk ønsker at køre, er det stadig min holdning at man ikke på nogen måde kan retfærdiggøre det. Det kan højest blive til et forsøg på en dårlig forklaring.

• #138   10. feb 2017 Livet begynder først ved 300 smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #139   11. feb 2017 Så må du have et kedeligt liv?

• #140   18. feb 2017 Så har jeg fået bøden i E-boks. Har stadig pappet. smiley Det er en 130 zone, så ingen klip heller.

Kommentér på:
Blitzet på motorvejen

Annonce