{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Vej striber {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen har lige et hurtigt spørgsmål hvis der holder en bus her på vejen og fx er ved at sætte personer af må jeg så godt køre venstre om udover de punkteret linjer for at køre uden om ?

har en diskussion om det med en kammerat smiley og jeg men at man godt må når det er punkteret linjer ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vej striber
  • #1   10. feb 2017 Det må du ja..

• #3   10. feb 2017 Må du gerne

• #4   10. feb 2017 kanon bare de svar jeg skulle bruge smiley tak venner og kanon god weekend til jer ! ??:):)

• #6   10. feb 2017 Kommer vel også an å om det er den gule bus eller den blå... For hvis det er den blå må han jo ikke køre ud og være til gene men den gule har forkørselsret

Edit: Mener selvfølgelig den busrute der har det gule stoppe sted smiley

• #7   10. feb 2017 bussen var blå smiley men har nu aldrig hørt at der er forskel på om bussen er gul eller blå ? hvertfald ikke noget man har hørt om til teori undervisning og har alle kort smiley

• #9   10. feb 2017 Du skal holde tilbage for busser der har gulestoppesteder smiley de blåstoppesteder må bussen ikke være til gene
    Det kan også ses på billedet, hvor den øverste busrute har gule skilte og den nede under har et blåt skilt

• #10   10. feb 2017 okay og busserne vi mødte var blå så det rigtige vi gjorde var at køre uden om ? smiley

• #11   10. feb 2017 Det er ikke det der bliver spurgt om...

Du må køre udenom den uanset hvilken farve den har, hvis den holder stille.. De regler i snakker om er når bussen giver tegn til at den vil trække ud..

Her snakkes om når den holder og tager passagerer med.. Altså holder den stille og blinker ind til højre..!

• #12   11. feb 2017 der er ingen forskel om den er gul eller blå, når det er inden for by grænsen

• #14   11. feb 2017 Da jeg tog kørekort lærte vi at der var forskel på om busruten var gul eller blå... Det er ikke selve bussens farve, men den farve der er på busstoppestedet smiley

• #17   11. feb 2017 Vi lærte bare at lokal og regional busserne (fjerntrafik) havde blå skilte og de måtte ikke være til gene når de kørte ud
    Og at bybusserne (nærtrafik) har forkørselsret da de har gule skilte

• #19   11. feb 2017 Det eneste jeg kan finde på dette punkt er dette:

§ 19. Kørende, som i tættere bebygget område nærmer sig et stoppested, hvor en bus er standset, skal, hvis føreren af bussen giver tegn til igangsætning, nedsætte hastigheden og om nødvendigt standse, således at bussen kan forlade stoppestedet. Føreren af bussen fritages dog ikke herved for at udvise særlig forsigtighed for at undgå fare.
    Stk. 2. Kørende, som nærmer sig en skolebus, der er standset for at optage eller afsætte passagerer, skal udvise særlig agtpågivenhed. Det samme gælder, når en skolebus forlader et sådant sted. Føreren skal specielt være opmærksom på, om børn befinder sig på kørebanen eller er på vej ud på denne.

Samt:

§ 24.
    Stk. 2. Føres et køretøj i en vognbane, der ved afmærkning er forbeholdt en vis art af færdsel, forbi et køretøj i en anden vognbane, som ikke er forbeholdt en sådan art af færdsel, eller bliver det forbikørt, anses dette ikke som overhaling.

Så må i rette mig hvis jeg tager fejl. Efter min klare overbevisning er det lovligt jf. § 24. Stk. 2

• #20   12. feb 2017 Busser ved busstoppested
    I tættere bebygget område, skal man holde tilbage for busser, der giver tegn til at sætte i gang fra et stoppested.
    og det er ligemeget om det er blå eller gule skilte

• #21   12. feb 2017 Hold nu op drenge for fanden.. Det er ikke det spørgsmålet går ud på jo...
    Han spørger om han må benytte sig af den dertilindrettede midterrabat at overhale bussen som holder og tager passagerer med...

Det må han, da bussen holder stille og ikke giver tegn til at ville køre..
    Hold jer til emnet og opret jeres eget forum til det her roderi...

God Søndag til alle..

profilbillede
  • #22   12. feb 2017 #20 korrekt selvom det intet har med spørgsmålet at gøre smiley

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #24   13. feb 2017 #23
    Ved at svinge ud, når den er ved at sætte passagerer af?

Kommentér på:
Vej striber

Annonce