{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Tillægsforsikring til mobil (køb hos Power) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min mor havde brug for en ny mobiltelefon, og derfor bestilte vi én online på Power´s hjemmeside til levering på hendes privatadresse, og jeg hjalp hende med bestillingen.

Efter at have afgivet ordren, stod det i ordrebekræftelsen, som kom pr. mail, at der var indgået en aftale om en forsikring på telefonen.

Da det er en mobil i den billige ende, ønsker vi selvfølgelig ikke forsikringen.

I handelsbetingelserne - som vi jo klikkede af inden købet - stod nedenstående tekst, men vi troede, at det var noget man AKTIVT skulle tilvælge. Nu ser det imidlertid ud til, at det er noget man AKTIVT skal fravælge.

(Det skal siges, at vi ikke har klikket af nogen steder under købet, at vi ønsker en forsikring)

Må de egentlig gøre det på den måde iht. købeloven? Nu er det jo ikke værre, end at man bare kan fortryde forsikringen inden 14 dages fristen udløber, men jeg synes ærlig talt det er lidt svinsk, at det er noget der aktivt skal fravælges, når man ikke har bedt om det.

Havde man købt i forretningen, ville de jo også have spurgt, om man ønsker en tillægsforsikring, og så ville man have haft muligheden for at sige nej.

-------------------------------
9. Forsikringer
For visse varer tilbyder POWER, at du kan tegne en forsikring. Hvis du ønsker at tegne en forsikring, kan du finde priserne samt vilkår her. Der er 14 dages fortrydelsesret på forsikringer. Se alle forsikringsbetingelserne her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillægsforsikring til mobil (køb hos Power)
  • #1   19. mar 2017 Har aldrig forstået folk tegner de forsikringer, husstandens elektronik forsikring dækker alt elektronik i huset og koster som regel ikke ret meget

    Jeg synes det er noget man aktivt skal tilvælge og ikke automatisk følger med, men kender intet til regler eller love på området smiley


  • #2   19. mar 2017 Tak for input - og JA - jeg er helt enig, det er sjældent, at det giver mening at tegne en ekstraforsikring, når man er eller kan blíve dækket ind via sin egen husstandsforsikring smiley

  • #3   19. mar 2017 Hvis de skriver det - så må de. Om det så er etisk med god smag i munden kan diskuteres.

    Men der er jo de 14 dages fortrydelse, så det er bare om at sige fra..:)



  • #5   19. mar 2017 @Tommy - Ja det er en lidt underlødig måde at gøre det på. Tror lige jeg tager fat i dem i morgen, for det er lidt en principsag smiley

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #6   20. mar 2017 Køre de ikke med 14 dages fuld returret, plus det er online handel så er der altid 14 dages fuld returret hvis jeg ikke tager helt fejl, tænker ring og snak med dem om du ikke skal have forsikring, ellers du annullere handlen.

Kommentér på:
Tillægsforsikring til mobil (køb hos Power)

Annonce