{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Nikolaj J
Nikolaj J
Emner: 3 Svar: 3

Valg af svejserværk {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Står og skal købe en brugt svejser til semi hobby brug.
Budget har jeg sat til max 5000 kr, med flaske.

Har fundet frem til dem her:

Migatronic kdo 325: 4500 kr.
Esab lka 180: 3000 kr.
Hede Nielsen Euroboy 25: 3500 kr.
Esab power compact 315: 4000 kr.

Alle er med Co2 og flaske.. Hvilke erfaringer har i med de her modeller/mærker og hvad ville være bedst at gå efter? Skulle gerne kunne svejse 3-12 mm. Og hvilke er lette og få reservedele til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af svejserværk
  • #1   24. mar 2017 Migatronic virker altid, har ikke erfaring med de andre

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   24. mar 2017 hede nielsen virker også godt samme kval som migatronic

• #3   24. mar 2017 Uundværligt værktøj smiley ....... har en gammel Migatronic 160.

........ 30 år gammel, og still going strong smiley .......... fik på et tidspunkt ny inderleder i , men ellers har den bare kørt perfekt.

( kun hobbybrug )

De andre mærker du nævner kan sikkert være ligeså gode. smiley

• #4   24. mar 2017 hede nielsen. fint værk.. sviger-faderen har et der er 35 år gammelt og det eneste der er skiftet er en stel ledning. og den har svejst rigtig meget..

• #5   25. mar 2017 har selv en 180 migatronic har haft den fra ny så den er 10 år nu har aldrig fejlet noget og virker stadig som ny og jeg har brugt den meget

• Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

Svar: 18
    #6   25. mar 2017 Tror endnu ikke jeg i mine +20år som smed har mødt en som kunne finde på at vælge Migatronic eller H.N hvis der er Esab.

Esab er kvalitet, H.N er ganske godt og Migatronic tjaaa nogle syntes også at en burger fra Mc.D er fantastisk smiley

• #7   25. mar 2017 Der er jo heller ingen, som har sagt det skulle være Migatronic.

Vi har bare fortalt vores erfaringer med et svejseværk.

Tror nu et Migatronic ville opfylde behovet for de fleste , både professionelt og hobby.

• #8   25. mar 2017 Hej
    Kan desværre kun anbefale Migatronic
    Har selv lige købt et stk Rally 16i i Bauhaus, hvor de måtte give prisgarantien på 12%, så netto 5200 for dyret i en fin kinøjsisk papkasse med dansk tekst . Flasken og regulator havde jeg fra en 180XE som jeg solgte.Så slipper jeg for at slæbe 13 kg istedet for 54 kg op og ned fra kælderværkstedet.
    En Rally kan også Mag svejse så du kan komme op de ønskede 14 mm i stål
    MVH KP

• #9   25. mar 2017 Mag svejsning er co2 svejsning ! smiley ?

......... tror der er lidt begrebforvirring her smiley

Du tænker nok på elektrodesvejsning ?

• #11   25. mar 2017 Ja, det er da ikke sikkert Migatronic er samme gode kvalitet, som da det blev fremstillet i Jylland i 80'erne, men mon ikke der stadig er en ok kvalitetskontrol, selv om det bliver fremstillet i kina idag.

.......... det gælder jo snart alle ting alligevel smiley ?

• #12   25. mar 2017 Jeg er normalt Kempii mand men migatronik fungere ok. Men køre sjældent super godt. Esab har jeg kun pindsvejst med og det er kanont

• Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

#13   25. mar 2017 Det gamle Migatronic var/er en helt anden vare end det man får idag men ja er fint til hjemmebrug men bliver man tilbudt Esab til samme pris er valg let smiley

Er det Tig så er Kempi en af dem man smiler over når man arbejder men er jo ikke aktuelt.

• Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    jul 2016

Emner: 3 Svar: 3
    #15   28. mar 2017 Hej! Tak for de mange gode råd!
    Planerne har ændret sig lidt og er nu kommet frem til den beslutning at købe en splinter ny maskine.. Esab, migatronic eller Kemppi.. Men kan næsten ikke finde nogle forhandler på nettet. Nogle der kender nogle hjemmesider? Budget er blevet forhøjet til max 10k.

• #16   29. mar 2017 Hej
    Værktøjseksperten i Viborg bl.a.
    MVH KP

• Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

#17   28. apr 2017 Der er en del auktions sider som har fokus på konkursbo af virksomhedder, der kan du ofte finde et godt svejseanlæg med tråd og gas til en super pris, ja værktøj osv det samme hvis der skulle være behov for det.

Søg på "konkursauktioner" og de kommer frem.

Kommentér på:
Valg af svejserværk

Annonce