{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

svejsetråd m. gas godt/skidt {{forumTopicSubject}}

http://www.primusdanmark.dk/svejsetr%C3%A5d-mgas-p-670.html er det lige så godt som at bruge alm co2, eller er det elendigt. Min kammerat bruger det selv. Og synes det virker fint. Men min anden kammerat mener det noget værre noget. Er det bare at sætte tråden i. Også ellers svejse, eller skal man gøre noget specielt før det køre ordentligt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svejsetråd m. gas godt/skidt
  • #1   29. mar 2017 Jeg er ikke tilhænger af det, men det fungerer i en snæver vending.
    Det er relativt dyrt, svejsningen bliver ikke så pæn som almindelig mig-svejsning, - men det er MIN mening.
    Jeg foretrækker den "rigtige" 0,8 mm tråd og en flaske kulsyre.

• #2   29. mar 2017 Gas og flaske er bare skide dyrt. Og tænkte at det kunne nok bruges til jeg fik en rigtig flaske. Har hørt det også nemmere brænder fast på dysen

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   29. mar 2017 Det er noget værre lort i forhold til at bruge rigtig tråd og gas, det sprutter og sviner, og svejsninger bliver rigtig grimme.

• #4   29. mar 2017 Arhhhh, så dyrt er det da ikke at køre med bollesprøjte. Så skulle du prøve en TIG svejser!

En co2 svejser kører satme lang tid på en flaske.

• #5   29. mar 2017 Hvad koster det ca at få fyldt en flaske op. 11 kg flaske

• #6   29. mar 2017 Jeg gav "vist" omkring 700,- sidst jeg fik fyldt.

Men har selv brugt det du skriver om, nogen af dem kan du få så du kan sætte flaske på...

Jeg har selv brugt sådan en svejser tidligere, uden flaske, og det eneste problem jeg syntes der var, at de blev for hurtigt varme og slog fra, og så skulle man vente til den var kølet af.(altså man kan ikke fuldsvejse ret langt tid af gangen)

Købte en som ekstra for 2-3 år siden, som reserve, hvis min store svejser skulle stå af, mens man bruger den.
    Jeg bruger selv en Keppi nu, men brugte en ældre Migatronic tidligere, men er godt tilfreds med min nuværende.
    Og jo en 11 kg, flaske holder længe, hvis man ikke bruger den, men svejser man meget så bruger man jo også mere, ligeledes med tråd.

Men tråden du linker til er da også i den dyre ende.

Men mange sælger jo halvfyldte eller tomme flasker på DBA.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   29. mar 2017 jeg gav 650kr her i sønderjylland sidst, ved løma i løgumkloster

• #8   29. mar 2017 Jeg har haft en svejser med hultråd og det er såmen ok. Problemet er at du ikke kan "lappe" som med en Co2 svejser, du skal først fjerne slagger som hvis det var en elektrodesvejser. En Co2 kan du bare køre ovenpå igen med hvis du lige skal lukke et hul eller noget.

Af samme årsag valgte jeg en Co2 svejser fordi jeg var træt af hele tiden at rense svejsninger.

Jeg gav 1600kr for en helt ny fyldt pantflakse og det koster 700 at få en ombytter. Jeg har fået den byttet 2 gange på 7 år ! Så ja det koster lidt men til gengæld er tråden MEGET billigere og du får et meget pænere resultat.

• #9   29. mar 2017 Mener jeg gav 800 noget for 11kg argon. Co2 er en anelse billigere.

• #10   30. mar 2017 Tror det bliver en flaske

• #11   30. mar 2017 Co2 slukker kan bruges til lidt af hvert:) passer lige på

profilbillede
Kommentér på:
svejsetråd m. gas godt/skidt

Annonce