{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Kan det svare sig at lave? Motor skift på gammel bil {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min elskede Skoda Octavia fra 1999 har valgt at stå af i motoren, hvorfor en ny skal i.

Det vil koste mig 10.000 kr + 3500 kr jeg i forvejen har smidt i den for at finde ud af hvad den fejlede, samlet 13500 kr.

Kan det overhovedet svare sig, når jeg ikke selv kan lave bilen, men skal have en mekaniker til det versus at finde en anden model/bil der har kørt ligeså langt eller længere til 10-15.000 kr?

Motoren er en privat jeg kan købe, hvorfor der ingen garanti er på. Hos en hugger vil den formentlig koste en 7-10.000 kr, hvilket i hvert fald ikke kan svare sig.

Ved at købe en anden bil, så kender jeg ikke noget til bilens fejl og mangler, hvilket jeg gør ved min egen.

Min egen bil har lige fået nye bremsekalibre, skiver, klodser og styrekugler på, samt den har fået omlakeret hele den ene side + én forskærm.
Den er pæn i bunden og har fået undervognsbehandling flere gange.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det svare sig at lave? Motor skift på gammel bil
  • #2   29. apr 2017 Jo, den pris er en kammerat jeg kender der kan lave det. Det er inkl. kobling, tandrem, olie, filter mv.

  • #4   29. apr 2017 du kan jo vælge at finde en magen til din med et ok lavt km og så gemme din gamle bil til stumper vis du har pladsen til det så du kan gå og tage stumper fra den og når du har brugt hvad du vil fra den så skrot den . eller købe en anden bil uden syn billigt og vælge at flytte motoren over i den du har og gemme resten men det jo kun igen vis du har pladsen

  • #5   29. apr 2017 7000 er da voldsomt dyrt.. munks i maribo/nykøbing f/nakskov tager 2000-3000 for en motor og vvis lortet ikke virker så tager de den da tilbage

  • #6   29. apr 2017 det da ikke dyrt når der kommer ny komplet tandrem sæt multirem ny komplet kobling olie filter kølervæske plus divs det sådan jeg forstår det så alt det er med til prisen og alt det koster også en del penge

  • #7   29. apr 2017 Hvad motor er det ?

  • #8   29. apr 2017 1.9 tdi 90 HK, kode Agr

  • #9   29. apr 2017 en tandrem olie og kølervæske. koster da ikke 4000

  • #10   29. apr 2017 en kobling koster omkring 1300kr og tandrem kit 1400kr køler væske Ca 150kr olie 300kr filter 100kr og multirem evt 150kr det Ca 3400kr plus det skal monteres koster også og det thansen priser det billig mærke af det så vis det skal være dyrt mærke så bliver det kun dyre

  • #11   29. apr 2017 hvis du er glad for bilen. og der ikke er noget rust i den . så syntes jeg at du skal få skiftet den motor.

  • #12   29. apr 2017 Du ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får.

    Smid en anden motor i skidtet smiley


  • #13   29. apr 2017 Har i ret, men problemet er jo bare at den motor jeg har kigget på er en brugt privat, hvorfor der formentlig ikke er garanti på. Det vil være der være hos en hugger. Men tror jeg vil ringe mandag og høre et par huggere om prisen på en motor mv.

  • #15   29. apr 2017 Hvis du er glad for bilen og ikke har tænkt dig at sælge den men kører til den ikke kan mere. ville jeg gøre det uden tvivl og prisen for arbejdet er også ok. Men få lige skiftet tandrem pumpe termostat Osv inden den bliver lagt i

  • #16   29. apr 2017 Hmm ja, syntes det er svært og vælge. Kan se der er en del til salg med km på 350-400.000 - mest op i sidstnævnte til omkring 12-10.000 kr, eller lidt mere.

    Ligefor jeg overvejer at købe sådan en der lige er synet og så tage 2 års tid i sådan en, men så igen er det jo også rart med ens egen bil som man kender.

    Helt alternativt skal jeg finde noget helt andet. Syntes bare ikke rigtigt noget lever op til mine krav til billige penge og så skal jeg investere en 3-50.000 kr i stedet for, hvilket jeg ikke har Lyst til, Da disse penge er fra min husopsparing som jeg er igang med.

    Ved squ ikke - det er skide svært smiley


Kommentér på:
Kan det svare sig at lave? Motor skift på gammel bil

Annonce