{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.691 visninger | Oprettet:

Kompressor til hobby værksted {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg står og skal have fundet en kompressor til fornuftige penge (budget omkring 2500kr).

Jeg skal primært bruge den til luftnøgle, luftskralder, malersprøjte og sandblæser.

Jeg har kigget på denne fra Biltema der lyder til at være ganske fornuftig, nogen der har andre foreslag?

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Trykluft/Kompressorer/Kompressor-30V-50-2000033785/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor til hobby værksted
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   7. maj 2017 Du finder ikke en der leverer mere luft i den prisklasse, jeg har selv lige købt en

• #2   7. maj 2017 Nej synes også det ser meget fornuftigt ud, har du købt den som er i linket? Jeg tænker med det luftindtag der i cylinder størrelse må den også snildt kunne fylde en ekstra tank, jeg overvejer nemlig at sætte en ekstra tank ved siden af på 90L.

Hvis det er den samme du har købt, kan du så svarer på hvor meget den larmer? Fylder den hurtigt den 50L tank eller hvor lang tid tager det ca? Og kan den holde de der ca 8bar's tryk uden problemer? smiley

• #3   7. maj 2017 Jeg har selv den model og syntes den gør det den skal.
    Den kan ikke holde 8 bar vedvarende tryk.
    Den fylder ret hurtigt tanken.

• #4   7. maj 2017 Hvis du skal sandblæse (i lille kabine/skab) så vil jeg mene den er for lille, jeg har selv lige modellen lidt større fra Harald Nyborg med 50l men som kører på kraft, og den har svært ved at følge med, så den vil jeg mene er minimum, hvis du skal "blæse" noget.

http://www.harald-nyborg.dk/p7995/scheppach-kompressor-4hk-50l har haft min i ca. 4-6 år.

Har dog den fejl at aluminiums røret fra cylindre til tanken brækker er sket to gange, men her sidste gang Er det blevet erstattet med at bukke et kobberrør i stedet, så den kører igen, ellers er jeg godt tilfreds med den.

/Steffen

• #5   7. maj 2017 Må det være til 400v?

• #6   7. maj 2017 De er værdiløse de billige kompressore, det var meget bedre med en brugt til 2500, fra feks FF eller stenhøj

• #7   7. maj 2017 Kan nu ikke anbefale den biltema model.. har selv haft den, godt nok købt i harald nyborg men samme model, og den kunne slet ikke følge med.. kørte ud med den igen og købte den større model som steffen linker til og den køre bare meget bedre.. haft den i et par år nu og har ikke haft problemer med den...

• #8   7. maj 2017 Problemet er at den skal stå i et værksted på privat grund der er lejet, og der er ikke noget kraftstik, og ejeren vil ikke have der bliver lavet et så det må respekteres.

Så det er lidt udelukket jeg kan dog koble den til hjemme ved den gamle (Dog ikke der jeg laver bil særlig ofte) der er kraftstik. Men ville helst blive i 230V afdelingen smiley

• #9   7. maj 2017 Den sandblæser jeg har er opgivet til at bruge 180L/min ved 6 bar, går ud fra det bliver højere forbrug ved mere tryk?

Ligeledes bruger den luftnøgle jeg bruger 184L/min ved 6 bar.

Luftskralder er også deromkring.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt på G&G og DBA, men alle dem der er tilsalg kommer enten ikke i nærheden af hvad den fra Biltema er "listet" til at kunne, eller også er de alt for dyre og med kraftstik

• #10   8. maj 2017 Ingen forslag til andre komressorer der er "bedre" og som kun skal bruge 230volt?

Kommentér på:
Kompressor til hobby værksted

Annonce