{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån til bolig
  • #1   8. jun 2017 Samt hvad mener i om Sydbank?

  • #2   8. jun 2017 Følger li med smiley

  • #3   8. jun 2017 Har lige selv lånt til hus der fik jeg en obligations rente på 2.5% og en banklånsrente på 4%
    Lånet fik jeg til kurs 99.7

    Hvad angår Sydbank kan jeg ikke udtale mig om men Sys lånet lyder attrativt. Bare sørg få at få så høj en kurs som muligt


  • #4   8. jun 2017 Du får den ik meget billigere.. alternativet er at spare de 20% op

  • #5   8. jun 2017 det lyder meget fornuftigt.

  • #6   9. jun 2017 Det lyder ikke helt galt. Ud over vores hus har vi lige købt en lejlighed vi lejer ud. Vores banklån i den er vist på 6,45% med afdrag løbetid 10 år

  • #7   9. jun 2017 Det er umuligt at sige ret meget klogt om uden at kende din økonomi. Renten afhænger i høj grad af, hvordan din økonomi ser ud.

    Satsen indikerer dog, at I ikke har nogen specielt dårlig økonomi, vil jeg mene smiley

    Vi har et 2 % obligationslån taget hjem i kurs 100,2 og en boligkredit med en rente på 0,75 %. Lige på det punkt er det ikke så ringe at arbejde i en bank smiley


  • #8   9. jun 2017 har selv lige taget hus lån hjem med de samme renter ca. så det bare kursen du skal holde øje med så tæt på 100 som muligt:)

  • #9   9. jun 2017 Vores økonomi er ganske fin.
    Kan man ikke afbetsle det dure lån først også det store efterfølgende. Altså boliglånet på 4.95


  • #10   9. jun 2017 Jo, det kan man godt, men det er langt fra altid en fordel, fordi bidragssatsen så er højere og obligationerne bag lånet dårligere. Men du kan prøve at få din bank til at lave en beregning for dig - hvis de da vil lade dig gøre det smiley

  • #11   9. jun 2017 Aha. Hvad er normal antal år Tager til boliglånet samt obligatorisk lån ?

  • #12   9. jun 2017 Det er forskelligt fra bank til bank. Jeg vil skyde på, at boliglån i snit laves med en løbetid på 20 år, hvis jeg skulle gætte.

    Vi har en kredit i stedet, så vi selv kan bestemme.


  • #13   9. jun 2017 Vi sad til møde igår hvor de forslog 30 år for obligatorisk lån og 20 for boliglånet.

  • #14   9. jun 2017 Det er som sagt også det, jeg ville gætte på, der er mest normalt. Personligt ville jeg nok køre den ned på 10-15 år, hvis pengene er til det, men det skal I selvfølgeligt selv afgøre smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #15   9. jun 2017 Hos jyske bank er dit "bolig lån" = din kassekredit hvilket vil sige du noget hurtigere kommer i bund (da man jo også har sin lønkonto på denne). Så de penge man har stående er "afdraget" på lånet. Modsat seperat lån ved siden af med fast ydelse

    Vores er vist 5,85% før skat hos dem, med løbetid på 10år. Vi var i bund efter 2½ år fra oprettelsen, men købte så ny bil på kortet, så nu går der lige et års tid igen før den er i 0 smiley

    Er sikkert også andre banker der bruger dette princip, og er sku rart med en kassekredit på 2-400.000 til at gøre godt med, så man ikke skal spørge dem om lov for at f.eks. at låne 50.000 til noget.


  • #16   9. jun 2017 Jeg har det ligesom Søren. Jeg synes også, det er rart med en kredit i stedet. Vores er også betalt af, men det er rart at kunne købe en bil eller lignende, uden at skulle "spørge først".

    Det kræver dog en højere kreditværdighed at få lov til, så man kan ikke pr. automatik regne med, at man kan få lov. Nogle gange er det også lidt dyrere. Hvordan Sydbank ser på det, ved jeg ikke.


Kommentér på:
Lån til bolig

Annonce