{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Jobsøgning {{forumTopicSubject}}

Hej bg, jeg står i den situation at jeg er udlært klejnsmed her til september, og har tænkt at begynde at søge nogle jobs nu her.
Men mit spørgsmål går på, når jeg noget på de forskellige jobopslag står der typisk en e-mail man skal sende ansøgning og CV til, men hvad fortrækker en arbejdsgiver mest?
En e-mail med ansøgning og CV eller en der møder op på virksomheden og afleverer ansøgning og CV?
Mvh Niklas illum??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsøgning
  • #1   11. jul 2017 Det kan både være godt og skidt - ikke alle arbejdsgivere bryder sig om at alle ansøgerne dukker op.. Ellers så ring til kontaktpersonen på ansøgningen og spørg til stillingen og kom hen til, om du skal kigge forbi med ansøgningen...

• #2   11. jul 2017 havde det været for 10 år siden ville jeg have sagt du skulle kører ud til dem men hvem ved idag tror det er bedst med email det er jo lidt det samme idag ingen vil tage tlf vis man ringer der er rigtig mange der ikke tør snakke igennem den mere

• #3   11. jul 2017 Hvis der er mulighed for ansøgning, via mail, eller anden elektronisk løsning. Foretrækker arbejdsgivere som regel dette.

Hvis ikke skal den afleveres på firmaets adresse, meget simpelt ikke?

• #4   11. jul 2017 Jeg plejer at møde op, på den måde husker de dig også bedre en hvis du sender en mail. Og det virker også lidt mere overskuds agtigt at bare komme og banke på og sige godmorgen her er jeg

• #6   11. jul 2017 Jeg sidder med ansøgninger af og til - og jeg vil ikke råde dig til at møde op. Ikke i år 2017, selvom jeg selv er fan af oldschool. Men der er ikke noget mere irriterende end at en person møder op med en ansøgning op forventer 5 min´s taletid i en evt. travl dag.
    -Især ikke når der netop på opslaget står at det foregår elektronisk. Dermed viser du allerede inden du er ansat at du ikke forstår dig på en "ordre/retningslinje". Dumt.

Til gengæld er det, i mine øjne og med min erfaring, smart at ringe til stedet et par dage efter annoncen er oppe. Lige for at sige hej, og for at høre ad om jobbet er besat da du syntes det lige præcis er dig de skal bruge. Der kan du være heldig at få en lille sludder hvor de netop bliver interesseret og holder øje med dit navn i bunken af ansøgninger. Men ring kun hvis du er god til at formulere dig og snakke pænt i telefonen. Gud hvor mister mange chancen på deres måde at formulere sig på når jeg tænker mig om. smiley

Håber du kan bruge det! smiley

• #8   11. jul 2017 Send E-mail hvis de skriver det!
    -hvis du søger uopfordret kan du sagtens møde op personligt med en ansøgning, det har jeg altid brugt.

Held og lykke med jobsøgningen smiley

• #9   11. jul 2017 Ansøg samme sted flere gange.. Til sidst giver de op og ansætter dig smiley hvis de virkelig kan se du vil arbejde

• #10   12. jul 2017 Langt fra enig Ipek..

• #11   12. jul 2017 #9 #10

Det har jeg faktisk prøvet 1 gang.. Det var så et fuldtidsjob i mit sabbat år for nogle år tilbage. smiley

Jeg havde søgt, kom til samtale, men det blev afsat til anden side (internt sagde de). 14 dage senere søgte de igen, så søgte jeg jo også bare igen....

Så kom jeg til samtale igen.. Der fik jeg også at vide, at jeg var ihærdig og så fik jeg jobbet smiley

Men at sende samme ansøgning flere gange på samme jobopslag er måske lige overkill nok smiley

• #12   12. jul 2017 Sådan smiley synes ikke man skal give op fordi de afviser

• #13   12. jul 2017 Det kommer også an på hvilket job vi taler om. Snakker vi produktion, ufaglært osv. hvor der ikke er de store krav er det fint nok at søge flere gange. Men at f.eks. søge større stillinger gang på gang ved samme virksomhed virker ikke særlig optimalt. Med mindre man har fået noget betydende erfaring i mellemtiden. smiley

• #14   12. jul 2017 Man kommer næsten helt til at savne tiden før finanskrisen. Dengang man kunne komme ind fra gaden og sige at man gerne ville arbejde her og virksomheden bare svarede med et "hvornår kan du starte?".

smiley

• #15   12. jul 2017 Kommer dælme an på størrelsen af virksomheden.
    Jeg har altid vadet ind med træskoene på og bedt dem om at ansætte mig, eller i det mindste tage imod min ansøgning. Men flere og flere steder foretrækker at man sender en mail.
    Har selv haft success med at gå derind, og når de har bedt om at tilsende den på mail, sendt den fra telefonen foran næsen på dem. Tror dog det er de færreste der kan se det sjove i det.

Kommentér på:
Jobsøgning

Annonce