{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.023 visninger | Oprettet:

Havetraktor???? 10-13000 {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Har læst og søgt på div. havetraktorer!!
Har ingen erfaring med havetraktor'er men har brug for en til ca 1000m2 plæne!
Er ikke interesseret i en robotplæneklipper!!
Har kig på en stiga estate 2084 men er det noget der virker?? Min have en meget kvardratisk med en jævn stigning!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havetraktor???? 10-13000
  • #1   14. jul 2017 Ja.... Jeg har lige brugt rigtig mange timer på nettet og kigget en del i butikker også. Vi har et sommerhus med en grund på godt 3500 kvm, hvor de 2000 kvm er græs. Oprindelig var tanken en god brugt, men en brugt med dårlige knive, rustne skjolde og måske defekt batteri koster 5-6000 kr. En ny Mtd var min næste tanke, men de billige af dem er små og virker lidt klejn i mange funktioner.
    Mit Valg blev en ny Husqvarna TS 138 købt på tilbud i foråret. Den er jeg glad ved, og perfekt til en sommerhushave hvor man kører med lidt runde hjørner ved træer og buske.
    Hvis det er en fin have med skarpe kanter du har, vil jeg vælge en traktor med frontmonteret klipper, ellers bliver der alt for meget efterslåning med en almindelig plæneklipper. Så kommer den lidt over budget, men kan holde i mange år med god vedligeholdelse.

https://www.midtdjurstraktorlager.dk/husqvarna-r112c5.html

Kunne være en god mulighed smiley

• #2   14. jul 2017 jeg har haft diverse havetraktorer til mine 3000m2 græs, og en frontklipper er bare det bedste, uanset havetype, efter min mening

jeg kan kun anbefale dig at finde den nyeste husqvarna med frontklipper du kan få til de penge du har.

Husqvarna holder bare bedre og er bare mere kram end fx stiga

• #5   14. jul 2017 2 gange husqvarna!!
    Mange tak for svarene!!
    Synes bare at det er vildt mange penge 20k for en havetraktor!!
    Det tager idag 2 timer om uge at slå Plænen!!
    Synes bare efterhånden at det er dødens pølse hver er gang den skal slås!!

• #10   14. jul 2017 Min er vist en husqvarna rider 13 med hydrostatgear fra 2006-7'ish, som jeg gav 6000 for sidste år. En gammel svend, men den klipper bare super godt.

PS hvis du vil forkæle dig selv så find en med hydrostatgear, så slipper du for at skifte gear hele tiden smiley så er der kun èn pedal for fremad, og èn for tilbage. Ren luksus

• #12   14. jul 2017 Jeg har købt en meget gammel Stiga - jeg fik at vide (efter køb) af mekaniker, den nok er fra ca. 1995 smiley

Stiga frontklipper. 6000 i indkøb og 3000 i rep, nye knive, nyt batteri osv.
    Kører ski'e godt, men regner med en 12-15000 (maks.) næste gang, på en brugt.

Mange penge for en brugt maskine, men næste gang ved vi mere om det, så er vi jo erfarne smiley :D hehe

• #13   15. jul 2017 Efter mange år med diverse knæk styrede maskiner fik jeg for en 5 år siden købt mig en zero turn maskine (brugt) - fantastisk værktøj.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #16   15. jul 2017 Jeg købte en brugt Craftsman 16hk for 3 år siden, og den har både klippet græsset og kørt mange tons brænde og træpiller ind med trailer efter. Den har aldrig slået en prut forkert, og 2 nye knive koster 250kr

• #17   15. jul 2017 Tak for de mange input!! Det sætter jo lige tankerne igang om man skal have en frontklipper istedet!! Synes bare at mange at de klippere der er til salg på bla DBA har fået skiftet toppakning motor osv selvom de ikke ser så gamle ud- er det normalt? Har også læst at det er bedst med manuelt gear kontra hydrostatisk når terrænet ikke er vandret??

• #18   15. jul 2017 Hvilket mærke har ry for at være det mest driftssikre navn?
    Min gamle honda plæneklipper køre jo bare videre og videre efter 11 år.. Starter første gang man trækker i snoren efter en lang vinter!!

• #20   15. jul 2017 Kan da anbefale at få klippeskjoldet varm galvaniseret, så holder de meget længere.

• Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #21   13. sep 2017 Jeg fandt min havetraktor her https://testmagasinet.dk/diverse/havetraktor-test.html Valget faldt på Jonsered LT 2217 A og det er bestemt ikke blevet fortrudt siden. Nu er det pludselig ikke så slemt at tage sig af græsslåningen mere. smiley

Jeg elsker min havetraktor smiley

• #22   15. sep 2017 Har også kigget på En magen til din!! Er det bare kvalitet?? Har også kigget på En Husqvarna!!

• Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #23   15. sep 2017 Jeg har hvertfald intet at udsætte på den, kun gode ord herfra. Har ikke haft et eneste problem med den.

Kommentér på:
Havetraktor???? 10-13000

Annonce