{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Svejseværk {{forumTopicSubject}}

Hey. Skal have købt mig en svejser men da jeg er for nærrig til at ville købe gas og flaske, har jeg kigget på det her fluxtråd.
Er det noget værd?
Jeg ved at man skal slå slagger af som var det elektrodesvejsning.

Har læst mig til at jeg bare kan købe en almindelig Mig/Mag svejser og så smide det fluxtråd i og så ville det virke uden gas?? er det korrekt?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejseværk
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   7. aug 2017 Det er absolut ikke noget værd efter min mening. Jeg er også meget nærig, men jeg ville til hver en tid hellere lede efter en god brugt co2, de kan af og til findes komplet med alt, til en 4000kr

  • #2   7. aug 2017 vi har sådan et ude i marken når vi høster.. der virker det sgu fint.. også til fine svejsninger.. dog skal man lige øve sig et par gange. det er ikke som co²

  • #3   7. aug 2017 Er det bare en alm Mig /mag svejser eller er den specielt lavet til fluxtråden?
    Jeg tænker at det vel bare er spole mekanismen der skal virke før den kan benyttes som en alm svejser?


  • #4   7. aug 2017 Fluxtråd er fint til de lidt større ting hvis det er et ordentligt svejseanlæg, men til tyndplade er det helt ubrugeligt efter min mening. Jeg købte en i Tyskland til fornuftig pris, og fandt en gammel CO2 slukker istedet for den dyre flaske.

  • #5   7. aug 2017 Bjørn, vil de genopfylde en brandslukker med co2 så den kan bruges til svejsning???

  • #6   7. aug 2017 Bruger den som den er, kender en del som gør det samme og ingen problemer i det

  • #7   7. aug 2017 Giver ren CO2 ikke ret mig svejsesprøjt/stænk?

  • #8   7. aug 2017 jeg har begge to har de lille til at tage med rundt uden gas. og så har jeg en 180 mic med co2 og har kun brugt den uden gas få gange til små opgaver er den fin. men så det også sagt. syns ikke man kan sammeligne den med en rigtig svejser og ville aldrig kunne leve med kun at have den uden gas.

  • #9   7. aug 2017 Hej
    Har nylig anskaffet en Migatronic Rally Mig 161i
    Den kan også køre CO2 løs tråd (innerschield) foruden alle arter af "lodde" tråde ved CU og messing op til 1mm tråd -har ikke prøvet det endnu.
    En kanon svejser som kun kan anbefales - købt i Bauhaus med 112% prisgaranti
    MVH KP


  • #10   7. aug 2017 du skal overveje hvad du forventer at svejse, skal det være en god tråd er de noget dyre end eks biltemas , er det kun til tyndplade feks biler , så kan du faktisk godt klare dig med en fra biltema med deres egen tråd, men er du ikk godt kendt med svejsning, så lad være.
    en alm co2 er klart den nemmeste at svejse de fleste opgaver med, også for de knapt så øvede

    obs du kan altid spørge mig i privat....jeg er rustfast smed, og ganske erfaren med de mest almindelige svejsemetoder


  • #11   7. aug 2017 Per. Jeg takker. Planen er jeg skal svejse små ting i biler. og evt bagtøj.
    Plus alt det løse jeg ogaå håber på tråden kan?


  • #12   7. aug 2017 det bliver ikk tråden der forhindrer dig, men køb helst en af de gode, de er meget nemmere at svejse med, de billige kan have svært ved at varme matrialet ordentligt så du får en god hæftning under svejsning.
    hvis du skal svejse ret meget bliver gas dog hurtigt billigere i det lange løb, tjek evt priser på tråd og gas....ved godt den første flaske koster, men ret billigt at fylde den efterfølgende


  • Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 40
    #13   7. aug 2017 Når først du lige får købt flasken, så koster det ikke alt verden at få fyldt op, og en alm svejse tråd er sgu nemmere.

Kommentér på:
Svejseværk

Annonce