{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Off Topic : Hvor meget må en førtidspensionist arbejde ? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt det noget Off Topic, men det støder mine principper når en bekendt både kan hæve sin førtidspension og samtidig i perioder arbejde 40-50 timer om ugen som lastvognschauffør .

Jeg ved ikke hvordan der bliver afregnet, men jeg formoder at det ( i hvertfald delvist ) er sort , men selvom der bliver betalt skat af pengene, kan det så være korrekt at man er i stand til at arbejde så mange timer, jeg mener jo at man får tilkendt førtidspension fordi man netop ikke er i stand til at arbejde ?

Vedkommende skjuler det ikke en gang på sin facebook profil ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Off Topic : Hvor meget må en førtidspensionist arbejde ?
  • #1   22. aug 2017 Hvis du slår det op så må man afhængig af tilkendelsestidspunktet tjene 156200kr hvis han er gift...
    Så du behøver ikke have ondt i røven pga. han arbejder lidt

• #3   22. aug 2017 Jeg synes det er dejligt at have et lille job
    så må man jo finde sig i at det bliver beskattet.
    (86 år)

• #4   22. aug 2017 Meld ham til myndighederne, så skal de nok kigge på om der er overtrædelser.
    Men at hæve førtidspension og arbejde 40-50 timer i ugen ved siden af, syntes jeg ikke er i orden. For så kunne han jo sagtens opretholde et normalt arbejde.

• #5   22. aug 2017 Spørgsmålet er jo så bare om TS har nogen begreb om hvor mange timer vedkommende faktisk arbejder (lyder som rent gætværk)
    Og gætter samtidigt på at ingen her i tråden har lavet noget de enligt skulle have betalt skat af, bare uden at gøre det ?

• #6   22. aug 2017 En af de værste beklædningsgenstande er for små sko.

• #7   22. aug 2017 Siden det er en bekendt, så må man vel regne med trådstarter kender personen rimeligt godt.

Men som svar på spørgsmål, så er det alt efter hvornår man er tilkendt sin førtidspension, reglerne er som alt andet strammet meget op de seneste årtier.

Og hvis du mener der er noget ulovligt i det, og du har nosser og hjerte til det, kan du jo altid kontakte kommunen og bede dem kigge på sagen.
    Så løser det sig nok.

• #9   25. aug 2017 Føj, med den slags venner og bekendte behøver man sgu ikke fjender.. Stik piben ind og pas dine egne ting..

Og hvordan hænger det her indlæg lige sammen med det du skriver her :
    "Bilnørden

Bilnørden
    #12 12. jul
    Jeg hader regelrytteri og jeg hader især selvudnævnte politibetjente #11"

( skrevet i en tråd om prisen på en gammel Polo )

Kommentér på:
Off Topic : Hvor meget må en førtidspensionist arbejde ?

Annonce