{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hest vs. Bil {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kom til at se basta tidligere på aftenen. Så fortæller de at hvis man kører på motorvejen og der er en hest som er sluppet ud af sin fold, og hopper ud foran en, så bilen bliver skadet og hesten dør, så skal BILLISTEN SELV betale for rep af bil. Og ikke nok med det, så skal man også ERSTATTE hesten økonomisk.

Er jeg den eneste der ikke lige kan se logikken i det...??Burde det ikke være såen at det så var lovpligtig at have en ansvarsforsikring på hesten, ligesom med hunde og andre dyr.

Er jeg den eneste der synes det er Fucked Up... :-S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest vs. Bil
  • #1   12. sep 2006 Er enig.
    Det er for lamt, og det er jo hestens ejers skyld, at den er sluppet ud.

• #2   12. sep 2006 ja. total lamt. burde sådan set være hesten´s ejer man der skulle betale !

• #3   12. sep 2006 det er ejerns skyld de ikke er lukket godt nok inde .. det burde være ham der skulle betale hele møjet ..

• #5   12. sep 2006 Lasse. ja sådan kan man os se. men sådan kan man forsætte ;P

men så burde der være forsikring på

• #6   12. sep 2006 Ja, det er jo ejeren der ikke har sørget for ordentlig indhegning. Men det er jo os altid billistens skyld, det er det samme med cykelryttere der cykler på vejen, selvom der er en cykelsti LIGE VED SIDEN AF...!!! Hvis man kommer til at kører såen en ned, er det jo os billistens skyld, fordi man ikke har været opmærksom nok, og fordi de er bløde traffikanter. Og fodgænger der krydser vejen 10m før er fodgængerfelt. Hvis der er noget der kan give mig lange kogler og bringe mit pis i kog, så er det satme såen noget. ALTID BILLISTENS SKYLD og min bare røv..!!

• #7   12. sep 2006 Hvis hegnet er i orden og højt nok stikker de vel ikke af ;o)

• #8   12. sep 2006 Lasse J

så er hegnet ikke godt nok. ellers må der en lænke til.
    og ja ansvars forsikring burde da være lovpligtigt.

• #9   12. sep 2006 Lasse J: Selvfølgelig er hesten os skyld i det, men så må man sætte en lov for hvor højt hegnet skal være, hvor tæt, hvor kraftig og hvor langt fra jorden der skal være. Eller en ansvarsforsikring på som på køretøjer

• #11   12. sep 2006 min bror kørte ind i en hest. hesten løb lige ud i ham. hestens ejers forsikring ville ikke dække bilen. åndsvage regler

• #12   12. sep 2006 Lasse J: Den kan jo ikk smadre hegnet, hvis det er krafitg nok. Det burde man sQ da kunne lave, hvis man kan flyve til månen og retur og lave jordskælvssikre huse osv. Men igen, hvis hesteejer ikke kan gå med til den løsning, så på med en ansvarsforsikring

• #13   12. sep 2006 Vi har faktisk slet ikke rigtig noget at bruge heste til, lad os forbyde de modbydelige kræ!

De er møgfarlige! Det er jo nærmest krokodiller på meget lange ben, og så er de flere og syge i skallen!

Bare se deres syyyyge tænder!

Væk med dem!

I øvrigt er ridning den farligste sport af alle, og det slår små piger ihjel, som en dag ville være blevet voksne og lækre!

De lugter!

Fylder!

og er rigtig grimme!
    Bvadr!

De kan faktisk ikke andet end vralte rundt på deres lange skæve spasserben, mens de prøver at slå os ihjel på den ene eller anden måde!

Ud med dem!

• #14   12. sep 2006 Øhh

• #15   12. sep 2006 jeg har kun brug for deres kræfter

også syntes jeg at det latterligt at man selv skal betale hvis man smadrer en hest

• #16   12. sep 2006 Døøøøøøøø lede krikker!!!!

• #17   13. sep 2006 HØRT CHICKEN!!

• #18   13. sep 2006 i snakker som i har forstand til ang heste. også lige en ting mere,der er regler om hvor højt et hegn skal være.

• rikke s
    rikke s Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #19   13. sep 2006 Nu bliver jeg lige nødt til at blande mig lidt - som hestemenneske vil jeg på ingen måde forsvare hesten og den ejer, for ja - en hest bør ikke rende løs rundt.

Men en hest er som et hvert andet dyr ( og menneske ) levende, medd egen vilje og lyst. Den er et dyr der flygter og flygter derfor hvis der sker noget. Derfor vil det ske at den løber væk - og loven siger at man aldrig må køre forbi en hest med et tempo der ikke kan nåes at stoppe. Også på motorvejen. At det så kan være svært at overholde ser jeg tydeligt, jeg overholder det heller ikke selv.
    Men i skal tænke på, en hest står ikke altid på marken, rytteren kan også være faldet af, hesten kan være stukket af osv.
    Derfor skal det kun dække hvis den har været hegnet uforsvarligt inde.

• Charlotte D
    Charlotte D Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #20   15. sep 2006 Tja, jeg bliver også nødt til at blande mig lidt.

Der er allerede andre hestemennesker der har skrevet nogle af mine meninger, så derfor vil jeg undlade at skrive dem igen.

Men skulle jeg ikke have ansvaret hvis jeres barn lige pludselig løb ud foran bilen? Tja det vil jeg mene. Jeg skal altså køre efter forholdene hvis jeg ser et barn der leger på fortorvet med mulighed for at komme ud på kørebanen.

Men hvis jeg skal have ansvaret for jeres barn, så skal I også have for mit barn (= hest). Så længe jeg overholder reglerne mht til hegnet. Og i sørger vel for at opdrage jeres børn.

Kommentér på:
Hest vs. Bil

Annonce