{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Ny dansk udviklet platform til biler {{forumTopicSubject}}

Tænk hvis du kunne tale med din bil på samme måde som Michael gør med KITT i 80'er TV-serien Knight Rider?
Ved hjælp af AutoPi kan alle biler få øjne, ører og en stemme.

Den Aalborgensiske opstartsvirksomhed AutoPi.io har i denne uge lanceret deres Internet-of-Things platform til biler. Det er den første udvidbar "maker" platform til biler, bygget på mini-computeren Raspberry Pi.

På under 24 timer har deres kampagne på Kickstarter indsamlet 100.000kr: https://www.kickstarter.com/projects/autopi/autopiio-the-first-extendable-iot-platform-for-you

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny dansk udviklet platform til biler
  • #1   1. sep 2017 Jeg vil gerne have at bilerne bare var som i 90'erne og 80'erne

• #3   1. sep 2017 De fleste features findes vel allerede i de fleste nye biler, gør de ikke? Jeg har da stemmestyring i begge biler, men bruger det aldrig.

Det er smart nok at man selv kan lave små scripts, men der er ikke nok "ekstra" funktioner i dette produkt, ift. hvad mine biler allerede kan, til at jeg vil bruge penge på det.

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #4   1. sep 2017 Vil jeg kunne bygge en "drive assist" funktion til min 2016 avensis?
    (det kan man PT ikke få til den)

Den har alle sensorer til at holde øje med striberne på vejen og bremseassistent hvor den kigger fremad + den har fartpilot.

så den burde have alle nødvendige sensorer til at funktionen kan tage advarselssignalerne og bruge dem som input til styring af rat og bremse

??

• #7   2. sep 2017 Hvor mange påkørsler bagfra ville ikke være forhindret, hvis alle biler havde automatisk nødopbremsning? Mange har jo mere travlt med at glo på deres mobil end trafikken foran dem.

Da ABS kom, var mange også imod det, men det er nok, udover sikkerhedsselen, det der har reddet flest menneskeliv.

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #8   2. sep 2017 #5

Det er rart selv at kunne vælge hvornår man vil køre bilen eller være lidt mere passiv.

Du skulle tage at prøve det, det er enormt afslappende at køre med drive assist, hvis man hver dag kører 2-3 timers pendlerkørsel er man væsentlig mere frisk når man kommer frem.

Jeg er glad for min bremseassistent, med små børn i bilen kan man hurtigt nok blive distraheret af skrig og skrål.

• #10   3. sep 2017 Daniel,

Personligt er jeg glad for, at den mor der kører bag mig i sin store SUV, med øjnene rettet mod de tre skrigende unger i bag, har bremse assist, så bilen bremser hvis hun overser at trafikken er stoppet.

Det er muligt at du, jeg og alle andre på BG er fantastiske billister, men der er mange derude i trafikken som ikke er det. Og jeg har ikke lyst til at blive påkørt bagfra af en 3 tons tung SUV, når jeg har datteren siddende i autostolen i bilen, bare fordi der er en anden billist som er uopmærksom.

Vi kan i høj grad selv forebygge egne ulykker, men at forhindre at andre påkører os, er langt vanskeligere. Medmindre bilerne har systemer der advarer og griber ind.

• #12   4. sep 2017 Den illustrere dims til obd stikket kommer til at sidde meget i vejen på de fleste biler.

Der ud over ser jeg ikke et behov for mere elektronik. Laneassist. Osv er da en fin nok ting men pil alt det touch baserede lort ud. Ud med stemmestyring. Ud med skærmen og hold det hele efter et KIS system(Keep It Simpel) en bil behøves ikke 200knapper. Den skal havde et dreje hjul til temperatur. En til blæser. Er par til forskellige blæser indstillinger. En let og overskurlig radio. Alt skal være simpelt og ergonomisk pladseret solbriller holder i loftet og så en ordenlig kob holder der ikke er i vejen men samtid kan holde en fuld 0.5l sodavand i sving med mere end 0.1G
    Er på linie med #1 lav biler simple og fokuser på køreglæde og kvalitet

• #13   4. sep 2017 Sø-Propel,

Touch screen er da netop genial fordi man med den netop ikke har brug for knapper. Jeg har to knapper i Tesla'en, en til katastrofeblink, og en til handskerummet. Resten styres fra skærmen, og jeg ser kun knapper som er relevante.

• #14   5. sep 2017 Syntes touch er noget fanden har skabt. Det fint til en smartphone og til en tablet. Men i en bil skal der være knapper eller drejehjul.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #15   5. sep 2017 Sådan siger min farmor også om telefoner smiley

Kommentér på:
Ny dansk udviklet platform til biler

Annonce