Delkasko {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg ville lige høre hvis man nu har delkasko, og en anden person kører ind i en, f.eks hvis han/hun køre op bag i dig og han/hun 100% har skylden. Dækker forsikringen så min skade?
Hej. Jeg ville lige høre hvis man nu har delkasko, og en anden person kører ind i en, f.eks hvis han/hun køre op bag i dig og han/hun 100% har skylden. Dækker forsikringen så min skade?
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 72
sep 2015
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
der findes jo et hav af forskellige forsikringer
jeg har selv fuld kasko med glas forsikring auto hjælp osv
men nu er jeg også super duper elite billist
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
http://www.almbrand.dk/abdk/privat/Forsikring/Forsikringer/BilOgBaad/Bilforsikring/index.htm
Rul ned for at se hvad en delkasko dækker
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Den dækker feks tyveri, hærværk, brand o.lign
sep 2015
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Kører en ind i din bil (evt. holder du parkeret) så få du din bil lavet af skadvolders forsikring.
Har du istedetfor kasko, så laver DIN forsikring din bil, så hurtigt som du nu kan få den takseret osv., og finder så ud af hvor de skal hente pengen fra.
Er det eksempelvis med "forbehold" så betyder det at du har ansvar og at der ikke er enighed om hvem der har skylden og så kan det trække ud i LANG tid med at få din bil lavet, hvorimod samme skade og tvivlsspørgsmål, så er du ude og køre igen, inden i har fundet ud af hvem der har skylden.
Delkasko er som en skriver, kun ansvar, med "stilstand"ish, så det mere er for ting du ikke rigtig har indflydelse på/hændeligt uheld og ikke at du kører for hurtigt, eller holder for lidt afstand osv. men kender det ikke helt så godt, da det er ret nyt (for mig ihvertfald) da jeg blev introduceret for det for et par måneder siden, da jeg fik ny bil og sku ændre i mine forsikringer og fik det tilbudt, men havde ikke lige nogle det sku bruges på, så satte mig ikke ind i det mere end det jeg nævner
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
En delkaskoforsikring kan være en god idé, hvis du fx har en ældre bil og selv vil betale for de små skader, der sker på din bil. Delkaskoforsikringen dækker, hvis bilen bliver stjålet eller totalskadet. Hvis du kører i udlandet, har du redningshjælp via SOS (rødt kort), og der er desuden dækning for retshjælp.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Også hvis man totalskader den ved at køre i grøften?
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
Delkasko dækker ved totalskade,
4.2 Delkaskoforsikring
(Gælder kun, hvis det fremgår af forsikringsaftalen)
For delkaskoforsikringen gælder Fællesbestemmelser for delka- sko- og kaskoforsikring, se pkt. 4.4.
Forsikringen dækker
Delkaskoforsikringen dækker, hvis bilen totalskades eller ved tyveri af hele bilen samt hvis bilen findes med skade efter tyveri, bortset fra de nævnte undtagelser i pkt. 4.4.
Forsikringssummer
Forsikringen dækker i Danmark med de summer, der er fastsat i færdselsloven.
I lande, hvor der er truffet aftale om ”grønt kort-ordning” eller anden international aftale, dækker forsikringen efter det pågæl- dende lands lovgivning, dog mindst med de summer, der gælder for kørsel i Danmark. I øvrige lande dækker forsikringen med de summer, der gælder for kørsel i Danmark.
Omkostninger, du med vores accept pådrager dig ved afgørelsen af et erstatningsspørgsmål, betales af os, selv om dækningssum- merne derved overskrides. Ligeledes betales renter af idømte erstatningsbeløb, der hører under forsikringen.
Totalskade.
Der er tale om en totalskade, når skaden er så stor, at reparationsud- gifterne vil medføre, at vi skal tilbyde en kontanterstatning, efter de regler myndighederne har fastsat.
Hvordan beregnes erstatning
Erstatningen beregnes som beskrevet i Erstatning og krav til dokumentation, se pkt. 9.
Delkasko