{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Philips hue
  • #1   10. dec 2017 Jeg har det, men ved ikke hvilken generation jeg har af det, men det fungere super godt, og du kan køre op til 10 pærer pr. controller. Vi har så godt nok kun 2 over spisebordet smiley Men der er vist nogle af dem som kører over WiFi, men dem vi har kører over den controller der følger med ?? Altså uden WiFi

• #2   10. dec 2017 Har 2. generation bridge, det fungerer fint, der er alverdens ting man kan indstille på, så er der funktioner som timer, wake up light, comming/away home lys, men det er en god ide at købe begge fjernbetjeninger, så er det nemmere i forhold til de forskellige indstillinger man vil have, har pt. kun hue tap switch

• #3   10. dec 2017 Min kollega(B&O sælger) har det i sit hjem og siger det er utroligt godt. Med hensyn til 1 og 2 generation siger han, at man skal vælge 2 da det har flere muligheder mht. app og kan f.eks styres udefra. Der skulle 1 have nogen begrænsninger.
    Mvh. Gert

• #4   10. dec 2017 Jeg har Gen.2 og det virker super fedt! Jeg er totalt fan af det. vi har dog kun starter sættet pt. så vi har kun monteret det i stuen, over spisebordet og en i en gulvlampe.

vi har dog ikke købt et startsæt med fjernbetjening men et sæt med 3 pære også med farve.

mega lækkert når man er doven og sidder i sofaen og det begynder at blive mørkt så det bare lige at finde app'en på telefonen også er der gang i det smiley

det eneste minus er at kæresten er svær at vende til at bruge appen istedet for lyskontakterne på vægen. (da så nulstiller pærens farve til en standard) så jeg har sat en timer i appen så det tænder når kæresten står op og slukke 10min efter det tid vi plejer at forlade hjemmet smiley

ekstra bonus er at man kan hente div. app's der har andre settings end den "orginale" app fra philips så man kan få lyset til at blinke i takt med musiken når der skal være rigtig disko stemning smiley haha

• #5   10. dec 2017 IKEA Trådfri er et udemærket alternativ. Isæt hvis man har iPhone så man kan køre det gennem homekit istedet for IKEA’s egen app. Det samme gør sig gældende med Philips hue 2. Gen.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #6   10. dec 2017 Vores herhjemme var mest købt for sjov.. En 5 år siden, men er dejligt det selv slukker tænder via timer, selv dimmer ned når vi skal se tv(har Phillips ambilight tv i stue) og dimmer op igen når man pauser film f.eks.
    Vores kører via bridge på WiFi og mobil app, vi har både farvet og et par almindelige hvide pærer.. Planen var at udvide med led strips rundt om i huset.
    Af det bare var en for sjov gimmick, kom kæresten utrolig hurtig ind i det, og hun har koblet op så det dimmer op når alarmen begynder om morgenen på tlf osv smiley

• #7   10. dec 2017 Vil kigge på 2.generation med løs fjernbetjening så smiley

• #8   10. dec 2017 Jeg har Hue i hele hjemmet. Virker fantastisk. Især med IPhone. Så kan jeg blot trykke på homeknappen og give kommandoer med stemmestyring. Der er mange funktioner man kan indstille og så kan det også styres over nettet så man kan sidde og styre lyset derhjemme når man er kørt på arbejde (hvis man glemte at skulle inden man kørte)

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #9   10. dec 2017 nu vores er så gammelt, kommer jeg da til at undre mig.. vi har altid kunne styre vores væk fra huset (via app og portforwarding i router til bridge..)

Så hvad kan gen. 2 egentlig, som gen. 1 ikke kan? (går da ud fra vores er det, da det er købt for så længe siden).
    Vores er fuldt integreret på tv, telefoner (med alarmer, vækur osv), også med leaving home (når enheden forlader wifi/gps fjernt fra)..
    Er jeg gået glip af noget med gadgets :D?

• #10   10. dec 2017 Har philips laves en hue?

• #11   10. dec 2017 Noget man skal være opmærksom på er at lyskvaliteten nok er på højde med en pære fra jen & fix pære, her tænker jeg på RA værdi som vist ligger på omkring 80, dvs de er ikke egnede til lys i køkken, badeværelse og over spisebord, da forskellige farver ikke vil fremstå “ægte” solens lys er RA 100, så hvis du tager en lækker rød bøf vil den se kedelig ud, ifht en pære med RA 92-95 - men er ikke noget Phillips skriver eller reklamere med - og gør man ikke det på produktet er det tegn på at RA værdi er dårlig smiley

• #12   10. dec 2017 jeg har en helt alm puma strikhue i sort og så letter jeg mig fra sofaen når lyset skal tændes el slukkes og går den lange vej(2½ mtr) hen til kontakten.

• #13   10. dec 2017 Søren 1 #9 > det er kun Hue Bridge 2 gen. der supportere Apple HomeKit.

• #15   11. dec 2017 Købte et startsæt og 2 ekstra pære og sensor og kontakter. Syntes nu hurtig man lærer ikke at bruge kontakterne i huset. Har selv sat det til at slukke det hele når jeg forlader huset og tænder bestemte lamper når jeg kommer hjem.

Er super glad for det. Med IFTTT kan det snakke sammen med mine overvågningskameraer inde og ude. Så man feks kan sætte lampen til at skifte til rød hvis den ser en person eller bil.

Det inddørs kamera kan også sætte en bestemt lys scene når den genkender en bestemt person.

• #16   12. dec 2017 Nogen der ved om den dimmer switch kontakt man kan købe kan tænde og slukke pære flere forskellige steder fx over spisebord og gang?

• #17   12. dec 2017 Den kan ikke styre dem seperat. Men den kan godt tænde flere rum på samme tid. Alt efter hvordan du sætter det op.

• #18   13. dec 2017 På hue tap switch er der 4 knapper man kan indstille, der har jeg valgt, at de første 3 knapper har hvert sit rum den kan tænde lyset i, den 4 knap bruger jeg så til at slukke i alle 3 rum på en gang, det har været fint.

Har også en motion sensor, hvor den tænder lyset efter hvor du bevæger dig hen, har ikke fået den rigtig brugt, da jeg er i tvivl om hvor den skal stå smiley

Kommentér på:
Philips hue

Annonce