{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Tailgating {{forumTopicSubject}}

Hvordan dealer I med såkaldte ''Tailgaters'', som man siger på Engelsk. Altså folk der kører lige i røven på en og presser en. Jeg bliver personligt stresset af det, men har i nogle gode metoder til hvordan man kan håndtere det?



Kommentarer på:  Tailgating
  • #1   28. dec 2017 Sætter farten ned til 70 km/t

  • #2   28. dec 2017 Hvis folk mener de har så travlt at de skal ligge 2 cm fra min bagkofanger, så sætter jeg farten ned til det tilladte. Og begynder de at fægte med arme og ben, samt at en finger pludselig stritter mærkeligt fra dem, så vinker jeg pænt til og smiler sødt.
    Det stresser mig ikke, det provoker mig og jeg øger ganske enkelt afstanden til dem foran mig så tumperne bagved ikke masser mig op i foran kærende ved et uheld, jeg synes det er afstumpet adfærd og der er ingen undskyldning for det.


  • #3   28. dec 2017 Tailgaters er sgu da dem der sidder på klappen af deres V8'er pickup's og bunder budweisers??

  • #5   28. dec 2017 Jeg får typisk en trang til at bruge en masse sprinklervæske, når folk skal ligge tæt på, en masse små strint hele tiden, så det snasker forruden godt til på den der kører bagved.
    Alt efter vejret selvfølgeligt
    Det er jo ligegyldigt i regnvejr.
    Oftest gør jeg intet, og lader dem presse alt det de vil.



  • #6   28. dec 2017 Jeg giver dem en tommelfinger op, for at ønske dem tillykke med at de kan følge med

  • #7   28. dec 2017 Ikke at jeg skal forsvare tailgating men mine egne erfaringer siger mig, at det bunder i folks manglende evne til at holde til højre. Der er rigtig mange billister på de danske veje, som ikke kender til begreberne højrekørsel og sidespejle. Ofte man kan jo sagtens køre bag dem i flere minutter, før de opdager deres side- eller bakspejl og trækker ind i en ledig inderbane.

  • #8   28. dec 2017 Tak for alle jeres input!

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 680
    #9   28. dec 2017 Kig i den retning du kører... Problem solved,

  • #10   28. dec 2017 tager farten af og trækker så langt til højre som muligt,
    så de kan kommer forbi

    men der er sjænldent nogen nogen køre så tæt på,
    jeg køre nok forstærkt til de gider!


  • #12   28. dec 2017 jeg får altid sådan en lyst til at jokke hårdt på bremsen når de ligger lige oppe i røven af en ikke at jeg endnu har gjort det.

  • #13   28. dec 2017 Slipper speederen. Så kan de overhæle eller køre 50. Vil de bøvle kan de få med dækjernet. Om idioten får skylden eller ej, vil ikke finde mig i andre sætter mine børns helbred på spil, bare for at være idiot. Og ja, jeg kører det jeg må, ikke mere, ikke mindre.

  • #15   28. dec 2017 #14 Som regl decellererer fjolset jo proportionelt med mig, og skal vedkommende køre ind i mig, foretrækker jeg 50 over 80.

  • #17   28. dec 2017 Garfield! -skal du til at være seriøs på Bilgalleri?

  • #18   28. dec 2017 Jeg gør det samme som MorsDreng; slipper speederen. Det er en ringe trøst, at ham bagved får skylden, når det er ham, der bliver påkørt bagfra, der ofte kommer mest til skade.

    Så ja - slip speederen med koblingen nede, til farten er tilpasset afstanden. Ofte accelererer jeg så igen, og hvis de så følger efter, får de samme tur igen og igen, til de har fattet det.


  • #20   28. dec 2017 Alene i bilen så klodser jeg bremsen. Vi har mange rådyr her på Sydsjælland og det giver ny bagende hver gang på hans forsikring...

  • #22   28. dec 2017 Gør det samme som Volvo Benny, dog rører jeg kun lige bremsepedalen til og starte med, nok til at bremselyset lige tænder, reagere de ikke på det så klodser jeg bremsen! Så må vi se om de når og stoppe!
    Her i Jylland er der også mange rådyr der krydser vejene!


  • #23   28. dec 2017 som de fleste skriver så sænk farten lidt og lad dem overhale, hvis de vil. LAD vær med at klodse bremsen og derved fremkalde en farlig situation . det kommer der ikke noget godt ud af

  • #24   28. dec 2017 Først sprinkler, så sætte farten ned hjælper det ikke har jeg en Mathilde kakao mælk som der nemt klemmes ud med åbent vindue.
    Giver lidt grisseri på taget men bilen bagved bliver helt smurt ind.


  • #26   28. dec 2017 Sænker bare farten lge så stille, først 70, så 50... ja nogen gange er vi helt nede og rode ved 30.. gider ikke smadre mine bagdøre på transporteren på at klodse bremsen

  • #27   28. dec 2017 Gør det ved folk der liige mente de kunne nå at komme ud fra t-krydset, da der jo står i loven at jeg ikke skal bremse sjovt nok er det ofte minibiler

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 680
    #28   28. dec 2017 Forstår virkelig ikke problemet... Hvis du kører farten du må, så må dem bagved jo bare overhale dig hvis de vil køre mere end hvad nu fartzonen tillader.. Er i dårlige bilister siden i lader jer blive presset? Eller triller i normalt med 60 på landevejen?

    Kig da fremad istedet, så i ikke kører ind noget


  • #29   29. dec 2017 Så længe jeg er på fartpiloten (næsten altid) er jeg bedøvende ligeglad, så må de komme lige så tæt på de vil, men hvis ikke allerede jeg er i det højre spor kan jeg sagtens give den et vip på speederen og trække ind så snart det er muligt også selvom jeg kører for stærkt i forvejen

    Min bedste ven har en gammel twingo , hvor bagviskeren er brækket af, fra starten af 90'erne, hans far er kloak mester og har monteret en ekstra beholder med pumpe på... Den bliver fyldt med en dejlig velduftende væske som ellers kan skydes ca en 4 meter bagud når man holder stille ved at aktivere bagsprinkleren PS de fleste er ikke glade for at få hele fronten samt indsugningen til kabinen luften fyldt med kloak/lorte vand...


  • #30   29. dec 2017 Jeg kører altid det jeg må. Ikke en 1 km/t for lidt eller for meget. Oplever dagligt rigtig mange bilister, der ligger lige oppe i min bagkofanger. Jeg ved godt, jeg er den der kører rigtigt, men det stresser mig alligevel.

  • #31   29. dec 2017 Håber du kører efter GPS, for ellers ligger du jo kun og køre 75..

  • #32   29. dec 2017 Vores kan køre speedo udover de 220 også selvom dens topfart kun er opgivet til 210, har ikke fumlet med min telefon med de hastigheder men der var mere tilbage og tvivler på den løber ret meget mere end det den er opgivet til

  • #33   29. dec 2017 Vippet spejlet så det nedblænder og forstår de det stadig ikke tænder jeg tågelyset bagpå og forstår de det stadig ikke begynder jeg at zig zagge svagt... Gider ikke bruge samme trick som andre med at træde på bremsen, er jo ikke ude efter et uheld men spejl, tågelys, zig zag så falder de stille og roligt tilbage..

  • #34   29. dec 2017 Ja jeg kører efter gps

  • #35   29. dec 2017 #31 fordi det er den normale lovbestemte afvigelse på speedometer. Jeg kører heller ikke med GPS, og jeg er fløjtende med om andre gør. Min nål er på 80. Der er lovbestemt 2 sekunders afstand, og sidder man og sveder over 2-3 km/t for lidt, er man ikke voksen nok til at have kørekort.

  • #36   29. dec 2017 Morsdreng

    Lovbestemte afvigelse ligefrem? Har du et link til sådan en lovtekst? Eller snakker du bare lort?
    Lovbestemt 2 sekunders afstand? Hvor står der 2 sek i færdselsloven?

    Og du sidder der og fortæller hvem skal og ikke skal have kørekortet??

    Og jeg ville elske ligge i røven på dig med min Scania vogntog. Og jeg er fløjtende ligeglad med hvad du synes om det.


  • #37   29. dec 2017 #36
    Jeg ved ikke, om det lige er 2 sekunders afstand. Men det er rigtigt nok, at der skal holdes en vis "tids" afstand til forankørende. Denne tid fremgår mig bekendt ikke af færdselsloven, men er dannet gennem retspraksis i stedet. Så hvis du skal se dokumentation for det, er du nok nødt til at læse gamle domme osv. i stedet for at slå op i Færdselsloven.

    Det andet med afvigelser på speedometeret må være for MorsDrengs egen regning. Den regel kender jeg ikke. Dermed ikke sagt, at jeg påstår, den ikke findes.


  • #38   29. dec 2017 #36 Du har selvfølgelig ret i det ikke er lovbestemt to sekunder. Det er en tommelfingerregel, men er det som politiet anbefaler - se evt færdselsloven §15 stk. 3.

    Nu hvor du har kørekort til lastbil, er du jo også klar over, at du skal holde ekstra lang afstand, så andre billister kan overhale.

    Men når jeg kører 80, så indhenter du mig ikke, for du må jo kun køre 70.

    Kan ikke finde det med at afvigelsen er lovbestemt, det fik vi af vide da jeg tog lastbilkortet. Dog kan jeg se at det konsekvent er sådan på alle biler, hvorfor man må forvente at der er en smule forskel i hastigheden, selvom alle kører 80 på deres speedometer.


  • #39   29. dec 2017 Tjah man må køre 60 km/t over den gamle bro til Jylland... Hvis den foran kørende køre 40-45km/t ja så "tailgater" jeg for vildt!.
    og sænker den forand køren bil farten endnu mere. jamen så får bililsten det lange lys og det bliver fortsat tæt... Hvis det så ender med vi holde helt stile. Jeg er fucking lige glad. MAN MÅ KØRE 60km/t OVER BROEN!!!!!!!!!!!.


  • #40   29. dec 2017 Jeg synes bare, at der er alt for meget "jeg er pisse ligeglad med alle andre", "hvad tror du selv du er" og "det hele drejer sig om mig" i den danske trafik. Folk bliver vildt ophidsede af de andres mindste afvigelse fra "normen" og samtidig er fløjtende ligeglade om de andre bliver ophidsede over deres egen egocentreret kørsel.

    Tænk, at flere herinde sidder og stolt fortæller, hvordan de selv vil skabe (eller har skabt) en decideret livsfarlig situation ved at stå på bremsen og fremprovokere en påkørsel bagfra, blot fordi de har hørt, at hvis der hopper et rådyr ud på vejen, kan de få ridset bagenden på bilen!? Seriøst??

    "Du gør det måske farligt for mig, så derfor gør jeg det farligt for dig, mig og de andre lige nu"?!

    Fatter I ikke, at det er 1000 gange farligere at lave denne opbremsningsmanøvre? Dem bagved risikerer at miste herredømmet og brage sammen med uskyldige modkørende med fatale konsekvenser til følge.

    Sidde der og klappe i sine små hænder over at have brugt sin egen sprinklervæske på sin egen rude, kun for at ham bagved også får lidt drys...?! Jøsses, en børnehave...

    Alt jeres "mig mig mig" er så meget til at brække sig over...


  • #41   29. dec 2017 De fleste fortæller blot, at de slipper speederen og ikke at de bremser op. Der er nok ikke mange, der laver en decideret opbremsning.

  • #42   29. dec 2017 Fortsætter med uændret hastighed og lader dem ligge. Hvis de overhæle slipper jeg gassen til de er forbi og ellers så fokusere jeg på at kigge frem ad og skal jeg dreje ned af en side vej blinker jeg I god tid og træder let på bremsen inden bremsningennrigtogt gå igang.

  • #43   29. dec 2017 Nå ja, Bay... Din kommentar studsede jeg da også lidt over...

    "hvis de så følger efter, får de samme tur igen og igen, til de har fattet det"

    Til de HAR FATTET DET?!

    Du hidser dem bare mere og mere op... Hvor stor er lige chancen for, at de sådan lige pludselig, efter du har provokeret dem igen og igen, falder til ro og holder en kvalificeret afstand til dig?

    Provokere hinanden i trafikken... Ja, det er åbenbart trafikkulturen i DK.


  • #44   29. dec 2017 Synes at #28 er bare den fedeste kommentar.
    Ja, bare kig fremad, i stedet for at slippe speederen, træde på bremsen, koble ud, sidde der og sprøjte jeres egen rude med unødvendig mængde af sprinklervæske, smide kakao ud af soltaget og stirre i bakspejlet for at se deres reaktion...

    Kør bil, når I kører bil


  • #45   29. dec 2017 Ja en dag ender det med uagtsomt manddrab, fordi man lige vil give vedkommende en lærestreg og lave kraftige ombremsninger. Ikke alle er lige vågne i trafikken og så har vi balladen med at en bagfra kommer med fuld hammer.

  • #46   29. dec 2017 "Og jeg ville elske ligge i røven på dig med min Scania vogntog. Og jeg er fløjtende ligeglad med hvad du synes om det. "

    hmm hvem skrev dette.. ?????

    hvis alle bare kører som (MIG) så ville der aldrig ske uheld.. (JEG) kører nemlig perfekt...

    niks ingen kører perfekt, men alle tror de gør..





  • #47   29. dec 2017 Henrik

    For nogle år siden, på Holbæk motorvejen i Kbh, var der en, som bremsede på denne måde... Ham bagved skred ud, ramte autoværnet og han kæresten, som sad ved siden af blev dræbt på stedet. Så det er sket før og sker desværre igen...


  • #48   29. dec 2017 fisker

    Har du nogensinde hørt om ordet "ironi"?


  • #49   29. dec 2017 ja det har jeg.. men en i enden hjælper lidt på forståelsen af det skrevne så..

  • #50   29. dec 2017 lidt svært at læse hvad folk mener uden at kunne se deres ansigt...
    resten var ikke kun til dig men til alle der læser med..


  • #51   29. dec 2017 Jeg er komplet ligeglad med, om de hidser sig op eller tænker "Nå ja, det er måske mig, den er gal med". Bare de ikke ligger oppe i røven af mig til fare for mig selv og mine passagerer.

    Havde det reelt været lige meget for mig, og kunne det kun gå ud over dem selv, ville jeg også være ligeglad. Det er bare ikke tilfældet.

    Jeg synes næsten, det er skræmmende, at så mange andre til gengæld bare kan være ligeglade.


  • #52   29. dec 2017 Det er jo ikke et spørgsmål om at være ligeglad, ikke om jeg vil være med at tumpen bagved skubber mig op i ham foran i tilfælde af en opbremsning, derfor laver en passende større afstand til forankørende når tåber absolut skal presse.
    Alt det der pjat med at lave brensetest, sprøjte kakao sprinklervæske og en nævner kloakvand det er sku primitivt i min verden.


  • #53   29. dec 2017 Det er bare ikke nemt at lave større afstand, hvis man i forvejen kører, hvad man må. Derfor synes jeg, det er en fin løsning at tilpasse hastigheden til den afstand, han ny synes, han skal holde.

  • #54   29. dec 2017 jeg er typen der normalt holder en fornuftig afstand til forankørende på motorvejen, men hvis jeg vil overhale viser jeg det også ved at accelerere tættere på forankørende. hvis de stadig ik fatter det, så får de 2 blink, så hjælper det. udover dem der selvf bliver pisse sure og kører helt op bagved mig med det lange lys tændt fordi man blinkede 2 gange af dem. det sørgeligt

  • #55   29. dec 2017 Det eneste der hjælper på sådan nogen er at tage en snak med dem.

  • #56   29. dec 2017 Nok nærmere politiet der skal have en samtale med dem der gnubber kofangere.
    Gør man det som privatperson, så ender det nok nærmere i vejvrede.


  • #57   29. dec 2017 Politiet er da pisseligeglade, jeg siger heller ikke at man skal banke ham, bare fortælle ham at andre vil, så han skal være taknemmelig for at du advarer ham om konsekvensen for sin opførsel, det er et hit at slutte af med at sige at det var synd for ham når nu han lige havde fået sin latterlige bil op i fart.

  • #58   29. dec 2017 Politiet er da ikke ligeglade, hvis de fanger episoden på hjul. Det andet aggressive pis, det er direkte tåbeligt og kun med til at skabe en konflikt. Tror du selv på at sådan en person ville respektere at få en irettesættelse af en privatperson? Når man allerede er der hvor man mener at alle skal fjerne sig og vige, så er man i forvejen uden for pædagogisk rækkevidde, og næppe modtagelig for en advarsel fra en tilfældig civil person.

  • #59   29. dec 2017 Men det er egentlig imponerende mange mennesker, der ikke fatter, at de ikke kommer hurtigere frem, ved at køre tæt.

  • #60   29. dec 2017 Det er jo så faktisk løgn, Rasmus. De kommer ca. 0,2 sek hurtigere frem ved at køre helt oppe i røven af én

  • #61   29. dec 2017 Og de 0,2 sekunder kan være alt afgørende

  • #62   29. dec 2017 Det mest åndssvage er dem der presser når man ikke kan komme frem... Men når det sker er det sjovt lige at trække den 2 sekunder med at give gas og så lukke 400 nm afsted hvor de færreste følger med

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 680
    #63   29. dec 2017 400nm er vist meget normalt i konebilerne idag..

  • #64   29. dec 2017 Haha men konen bruger dem så ikke

  • Klavs C
    Klavs C Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 66
  • #68   30. dec 2017 Jeg er ikke klar over, om det er noget de slår ned på.
    Tvivler på de bare smadre en. De be'r nok bare om at det bli'r fjernet.


  • #69   30. dec 2017 60# Ja det tror de da

  • #70   1. jan Jeg plejer blot at sænke farten og tænde tågebaglyset.

    Fatter de det stadig ikke så makkerer jeg med 3 hårde opbremsninger


  • #71   1. jan Vincemtz

    Så du prøver først at blænde de andre trafikanter og bagefter forsøger at få dem til at køre op i dig?


  • #72   1. jan Der er ingenting der hjælper på de aber.
    Ignorer det og håb på du ikke for brug for at katastrofebremse.


  • #73   1. jan En håndfuld pinocchio kugler kunne sikkert hjælpe

  • #74   2. jan oplever det ikke ret tit, tror jeg har oplevet det en gang i 2017... jeg tændte tågelyset, det blev han godt irriteret af for jeg fik det lange lys da han skulle dreje 2 km senere, så beskeden var modtaget, han var bare for dum og for stolt..

  • #75   2. jan Har lige været en tur i Holsted og hente sommerdæk til bilen. Alene på motorvejen havde jeg et par stykker helt tæt på bagkofangeren, hvor den ene var en UP med en ung snothvalp bag rattet.
    På trods af jeg var ved at overhale en konvoj med 4 lastbiler og jeg havde en anden bil ca 20-25m foran mig, så skulle tumpen ligge og blinke med det lange lys og lave fagter med armene.
    Sådan en som ham i hans lille langsomme foliebakke, som ligger og provokerer og presser andre trafikanter, han er årsagen til at folk gør dumme ting og det nogle gange ender galt.
    Sådan en som ham, og jeg vil gætte på at han kun lige havde fået kørekort for nyligt, kunne jeg godt unde at han fik sig en lærestreg og gjorde det med de forkerte personer en dag.


  • #76   2. jan Claus G
    Hvis du selv ligger kun 20-25 m bag en forankørende på en motorvej, så er du vist ikke meget bedre selv, med mindre du har kørt MEGET langsomt.


  • #77   2. jan Vi er enige om at 25m (et estimeret gæt, da jeg ikke har afstandsmåler i bilen) er bedre end 80-100cm? Hvem tror du har størst chance for at nå at reagere på katastrofebremsning. Jeg synes regnestykket fortæller det hele og er ganske oplagt.
    Min fart var afstemt til ca 90 km/t da en af lastbilerne havde foretaget overhaling, og forankørende var ved at accelerere op til de lovlige 110.


  • #78   2. jan Ja, og hvis du mener, at bagfrakommende har været under 1 m fra dig, så kan jeg også se, det er afstandsbedømmelsen og ikke din kørsel, den er gal med Det er jeg sådan set meget tryg ved at få konstateret.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 680
    #79   2. jan 25m med 90km/t er 1sek reaktionstid

  • #80   4. jan Jeg har selv prøvet at få smadret bagenden på bilen, grundet en bil der kørte alt for tæt på, og så en der kørte ud foran. Jeg nåede at bremse og holde stille - det gjorde ham bagved bare ikke. Heldigvis kun materiel skade, men pisse træls på en bil der ellers var perfekt og jeg var glad for. Det bliver bare aldrig det samme, selvom den er lavet.

    Det har gjort at jeg nærmest ALTID holder øje med spejlene når jeg bremser. Jeg er sku begyndt at tage farten af i meget bedre tid end før, for at være sikker på at idioten der kører alt for tæt bagved har set bremselyset.

    I foråret var der en der kørte op bag i mig også, ved køkørsel på motorvejen ved Århus en Onsdag morgen. Ung herre der ikke havde lært det med afstand - det er sku også træls når ham foran faktisk har gode dæk og bremser

    Jeg er sku blevet lidt nazi med det med at holde afstand, efter jeg 2 gange på et år har oplevet en bil der kører på bagi - og en lille håndfuld situationer hvor det har været tæt på. Jeg markerer med bremselyset hvis der er en der kører for tæt på. Jeg skal IKKE! risikere flere skader pga en bagvedkørende idiot.

    Jeg har haft kørekort i snart 5 år. Har 3 skader, og har ikke selv været skyld i en eneste, så det er heldigvis ikke noget der har kostet mig noget ud over ærgrelser.

    Kører du for tæt på mig, så får du det af vide, på en eller anden måde.
    - og ja, jeg kører det jeg må. Oftest en smule over. Så hellig er jeg heller ikke


  • #81   4. jan #75
    Når du så trækker ind og fjolset kommer op på siden af dig, så hold ham der mens du giver tegn til at han skal træde på speederen, han vil blive flov over sin latterlige undskyldning af en bil


Kommentér på:
Tailgating