{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.051 visninger | Oprettet:

andrei s
andrei s
Tilmeldt:
9. maj 2009
Emner: 10 Svar: 15

Teoriprøve {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Jeg har været så heldig at få betinget frakendelse af kørekort. (1km/t fra ubetinget)
Så det sådan, at jeg har et forsøg for at bestå teoriprøven og køreprøven første gang, ellers skal jeg tage hele kørekort forløbet om igen.
Jeg kan huske for 10 år siden, at teoriprøven ikke var særlig svært, men har en del vanskeligheder lige pt. med at få det til at give mening.

Jeg har taget 3 billedet af nogle eksempler på hvad jeg vil mene er langt ud i skoven: https://imgur.com/a/j1ilr

Billedet 1: Man skal åbenbart ikke være opmærksom på færdselstavlen, men alligevel køre ligeud? Hvis man ikke er opmærksom på tavlen, hvordan kan man så vide at man må køre den vej eller ej?

Billedet 2: Lastbilen er meget tæt bagved, så derfor skal jeg sænke farten ydligere? Hvor dumt er det lige? Og køre ind i rabatten for at lade lastbilen overhale dig? Hold nu op.....

Billedet 3: Jeg ved udmærket at jeg har højre vigepligt, men jeg er stort set forbi krydset da jeg kører 40-45 km/t og der stå at bilen fra højre side kører langtsomt fremad. Det ser jeg som et unødvenligt stop, da jeg stort set var kørt forbi.

Synes generalt 80% af de spørgsmål er helt åndsvage og har intet med virkeligheden at gøre, men er bare trick spørgsmål. Nogen der har nogle gode råd til hvad man skal holde øje ved disse spørgsmål?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teoriprøve
  • #2   1. jan 2018 mange års kørsel har lært mig.at det eneste man skal være særligt opmærksom på er foto vogne smiley

  • #3   1. jan 2018 sidst jeg var til en teoriprøve, var da jeg tog hænge kort (CE)

    men det er en del år siden,

    jeg tror også jeg ville have svært ved og klare en teoriprøve lige pt


  • #4   1. jan 2018 de er meget svingene teori prøverne man får i dag, jeg var oppe 3 gange fordi 2 af dem nåede jeg i land og skulle op dagen efter. og der var så meget forskel på de 3 prøver at man fik ondt i hoved. endte med en prøve der var den samme som min far var oppe til. første generation af den nye prøve form, den er fyldt med opel cadetter og golf mk1 ??.

  • #5   1. jan 2018 Du kan kun være særligt opmærksom på en ting og det er ikke en ikke gældende skilt samt rigtig meget andet smiley

    3 selvfølgelig har du højre vigepligt og skal stoppe for vedkommende uanset om du kører 5 eller 500 sådan er det bare, det gælder også til køreprøven

    2 er fjollet og gir ikke mening

    Men mon ikke du lærer det til de obligatoriske teori og køretime? smiley


  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #6   1. jan 2018 #2 haha, det netop rigtigt! smiley men desværre har politiet uppet deres game, så de holder med deres fotovogne skjult ind på en sidevej og har et måleapparat som de placer ud på vejen som er umuligt at spotte.

    #5 Ja præcis, har efterhånden lært at man kun skal være opmærksom på tavler eller biler som har en betydning for mig. Jeg skal ikke til teori undervisning, skal bare til selve teoriprøven + køreprøve. Ville dog mene, at på billedet 1. ville de fleste bilister der vil køre ind ad den vej, nok være opmærksome, når de ser en tavle hvor det forbudt at køre for biler/motocykler mellem et bestemt tidsrum. Med mindre man selvfølgelig kender tavlen på forhånd.

    Må jeg høre hvor mange af jer kan bestå sådan gratis teoriprøve smiley
    https://prove.dk/free-test


  • #7   1. jan 2018 Er du 100 på du ikke skal have undervisning? smiley

  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #8   1. jan 2018 Ja, fordi det er betinget frakendelse. Til gengæld, hvis jeg dumper hverken teori eller køreprøven, så skal jeg igennem det hele helt forfra, ink. førstehjælp kursus. Og det overi den bøde på 6000,- kr. som jeg fik smiley


  • #9   1. jan 2018 Ja okay, min mor blev også betinget (3 klip) men den gang skulle hun til X antal timer smiley

  • #12   1. jan 2018 Dumpede med 6 fejl. smiley men også 35år siden så er vel blevet lidt rustne smiley

  • #13   1. jan 2018 1
    SÆRLIGT opmærksom.. du skal være opmærksom på rigtig mange ting, men kun særligt opmærksom på de ting der får dig til at reagere -og det er så ikke at fortsætte forbi dette skilt, men det ville det have været hvis du IKKE måtte køre den vej..
    2
    Du må jo ikke køre for hurtigt bare fordi du bliver presset, så selvfølgelig skal du have lastbilen udenom dig..
    3
    Højrevigepligt er højrevigepligt..

    Det er nok sjældent du vil køre sådan i virkeligheden, men det gælder om at tænke i de samme baner som prøverne og reglerne, så skal det nok lykkes smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   1. jan 2018 man skal kun være særlig opmærksom på de ting som har direkte indflydelse på kørslen og da forbuddet ikke gælder pågældende dag skal du ikke være særlig opmærksom

  • #15   1. jan 2018 Der i mine øjne ikke noget specielt i de spørgsmål, undtagen det med lastbilen, nu virker det som om at selvom du kører i tættere bebygget område, så der stadig 80 km/t hastighedsbegrænsning.
    Og hvis du køre 50 km/t så du jo til gene for trafikken, også skal du give plads til andre køretøjer hvis du har muligheden.
    Og der er en fin grus plads at holde ind på.

    De andre spørgsmål er der lige til højrebenet, især højrevigepligt som der egentlig er mange som har "glemt" i tidensløb.


  • #16   1. jan 2018 Billede 1: Tog lastbilkørekort for 1 år siden. Vi fik at vide at man ALTID skal være opmærksom på skiltning ... med de 100 prøver vi har været igennem var det ALTID sådan. Hvis jeg kommer kørende og ser det skilt så skal jeg være opmærksom på skiltet især fordi jeg skal se om der står en linie med parenteser og/eller en linie med røde bogstaver ... og det vil fortælle om jeg må køre ind eller ej.

    Billede 2: Jeg har aldrig hørt at man skal sænke farten for at en anden kan komme forbi. Jeg fik jævnligt skæld ud af kørelæreren fordi jeg kørte 5 kmh for langsomt. I øvrigt er der UMULIGT plads til at en 2,55m bred lastbil kan komme forbi den spærrelinie med mindre du kører 100% ud i rabatten.

    Billede 3: Giver sig selv.


  • #17   1. jan 2018 I den gratis teoriprøve som der blev linket til fik jeg fejl i nr. 14. Så kun 1 fejl men ellers syntes jeg nr. 7 var lidt tricky.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #18   1. jan 2018 16 er selv ved at tage lastvogns kort og ja du skal være opmærksom på alle skilte men kun særlig opmærksom på den som har indflydelse på din fortsatte kørsel der findes jo de skilte hvor det viser i snevejr er vejen farlig men det betyder jo ikke noget når der er blade på træerne og har dermed ikke indflydelse på din kørsel altså du skal ikke være særlig opmærksom på skiltet

  • #19   1. jan 2018 Enig med Rene L, vi fik fortalt at man kan være særlig opmærksom på én ting og opmærksom på 3-5 ting afhængig af erfaring og evner som bilist smiley

  • #20   1. jan 2018 ellers skriv en privat besked jeg har turteori liggende du godt må låne ??

  • #21   1. jan 2018 Hvis du er oprettet på dit lokale bibliotek kan du tage teori online, hedder turteori vistnok. Vil mene at de har opgraderet deres spørgsmål i dag til teoriprøven, så der ikke er "snydespørgsmål" den dag i dag.



  • #22   1. jan 2018 Tog MC kørekort for nyligt, kæmpede også en del med logikken i de online tests man kan tage.
    Generelt: antag faremoment, og vælg defensivt. F.eks. vigepligt. der er ikke noget i teori bogen som hedder, det kan jeg godt nå.
    Jeg havde en del sure opstød omkring forskellige billeder.
    En af de feje, er skal du være obs på hastigheds skilt, svar skal være nej, for der kommer et andet skilt først...
    De kan være meget tænkte. Syntes at billederne til selve teori prøven var bedre, og sværere at misforstå. Og så var der et pænt billede af en E30 som et af de første.
    Ps blev selv lidt nervøs til prøven, jeg havde fejl i test spørgsmålet. Men endte med 3 fejl inkl den i testspørgsmålet (som ikke tæller),
    Uden teori og online tests, havde jeg ikke bestået første gang. Det er 110% sikkert, netop fordi meget er forståelse baseret. Man burde have ultra korte film sekvenser, for de giver bedre forståelse end et alm billede. Det er trods alt en moderne verden vi lever i. Testene er 20-30 år gamle.


  • #23   1. jan 2018 #22

    giver dig helt ret, det er meget gammeldags, med billeder

    for man ved ikke havd der er sket lige før og hvad der kommer efter sådan et øjebliks billede

    så det med en kort film sekvens ville være bedre,

    så har man haft lidt tid, til at lægge mærke til havd der sker. samt omgivelser,
    og kan reager ud fra alt det.

    tænker folk med mange års erfaring, lægge mere mærke til små ting, da meget bil kørsel jo bliver rutine

    eks. gearskift,
    jeg kan huske jeg rodede meget rundt i hvilke gear jeg var i og hviklet jeg skulle skife til næste gang

    i dag med efter 20 år med kørekort. så tænker jeg slet ikke over hvilket gear man er,
    man skifter jo bare, for det er rutine og køre bil
    og det man skal tage hensyn til er alt det der sker rundt om bilen man køre i


  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #24   1. jan 2018 Hold nu op, hvis det er så nogle billeder jeg får til prøven, så kan jeg ligeså godt aflevere nummerpladerne. Man har da ikke en chance for at vide hvor hurtigt den bagfra kommende billist kører her, som i min vudering er ca. 50 m bagud. Desuden, hvorfor kører jeg 35 km/t hvor jeg burde køre 50? Det ville give mere mening at sætte farten op til 50, istedet for at være en ulempe for de andre bilister jeg tvinger til at overhale mig. smiley

    profilbillede
  • #25   1. jan 2018 Forsigtigheds princip. Er du i tvivl, så vælg det mest defensive du kan finde

  • #26   1. jan 2018 Der skal man nok se på hans placering, han ligger jo helt ude til venstre i banen og man må jo ikke sætte farten op når man er ved at blive overhalet..
    men vil nu også sige den er helt åndssvag den der, han kan jo alligevel ikke lave en forsvarlig overhaling når der er modkørende og som du siger giver det ingen mening at du kører kun 35


  • #27   1. jan 2018 og hvem ville kun køre 35 kmt lige der,
    med mindre der er forhold uden for billedet, der gjorde man nedsatte hastighedden



  • #28   1. jan 2018 Kun en bilist der ikke vidste at man måtte køre 50. smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #29   2. jan 2018 Jeg har netop taget mit kørekort og bestod teori med en fejl. Det jeg hele tiden sagde til mig selv, var at, som andre siger, at det altid er den defensive mulighed, der er bedst. Samtidig skal du lægge din erfaring fra gaden på hylden. Teoriprøver tager ikke højde for erfaring og sædvane i trafikken, men kun de kolde facts fra færdselsloven - og det kan man udnytte til at bestå. F.eks. billedet med vigepligten - der er vigepligt og det er det billede vil teste dig i.

    Held og lykke!


  • #30   2. jan 2018 Selvom man syntes at mange spørgsmål i en teoriprøve er opstillede, underlige, usandsynlige osv.

    Så er prøven jo sat op for at teste en i forståelsen af færdselsloven, og alle gode ideer med det kan jeg nå, klare osv hjælper ikke.
    Desuden ville det jo heller ikke være nødvendigt med en test eller færdselspoliti hvis alle 100% forstod og overholdt loven smiley

    Så som der skrives af andre, så det med og være defensiv, men måske lige så meget fordi man har huller i sin viden eller forståelse om/af færdselsloven smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #31   2. jan 2018 det er lige så meget en retorik prøve man skal høre rigtig godt efter når man er til prøven

  • KoyrFo T
    KoyrFo T Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #32   21. feb 2018 Hej smiley Prøv eventuelt www.BeståTeori.dk smiley Kunne være en ide at prøve andre prøver... Men de billeder du har lagt op er rigtige nok smiley Hilsen en kørelærer smiley

Kommentér på:
Teoriprøve

Annonce