{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Ulf Broholm R
Ulf Broholm R
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 40

Sälen Sverige erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Er der nogen af Jer som har været på skiferie oppe i Sälen området?
Hvad er jeres erfaringer?
Er det nemt at komme rundt mellem de forskellige områder eller skal man starte bilen op for at komme rundt?(For så skal jeg have fat i en tagboks)
Ellers do's and don'ts...
Vi er to voksne og to børn (12 og 14 År)
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sälen Sverige erfaringer?
  • #1   5. jan 2018 Fordelen ved Sverige og Norge er at hytterne ofte ligger midt i skiområderne, og at man dermed ikke behøver bruge sin bil.

Det giver også en større frihed ifm at alle kan komme og gå som det passer, og at man ikke nødvendigvis skal følges ad.

• #2   5. jan 2018 Jeg var i Sälen for nogle år siden. Områderne hænger sammen 2 og 2, og der er slæbelift i mellem. Altså skal du have startet bilen, hvis du vil besøge andre steder end det sted som slæbeliften fører hen til. Den længste nedfart er meget kort, så du bruger meget tid i liften. Jeg vil anbefale Trysil, Hafjell eller Hemsedal i Norge, der får du væsentligt mere tid på ski, og pisterne er meget længere.

• #3   5. jan 2018 Simon, Sälen som område dækker over adskillige skicentre.

- Lindvallen
    - Högfjälet
    - Hundfjälet
    - Tandådalen
    - Stöten
    - Kläppen

og sikkert mange flere

• #4   5. jan 2018 Simon: Hvilket område var Du i? Har ikke selv været opmærksom på de korte løjper, tak.
    Det er bare så frygteligt dyrt i Norge. Men ved godt det er en anden kvalitet.

• #5   5. jan 2018 Ulf, prøv at kig på Kläppen. Det er et godt familie område, og er stykket ret godt sammen

Ellers er Hundfjälet også ret godt, det er forbundet med en slæbelift til Tandådalen

• #6   5. jan 2018 Vi var i Kläppen for to år siden. Ingen af os var så imponeret. Vi har været glade for at feriere i Idre.
    Vi havde tænkt os at leje hytte i Tandådalen smiley
    Kan se at 6-8 dags liftkort giver én dag i Trysil.
    Måske det er pengene værd at investere i og medbringe en skiboks.

• #7   5. jan 2018 Jeg boede i Hundfjället, hvor der som Søren skriver, er en slæbelift hen til området der hedder Tandådalen :-). Desuden var det latterligt koldt da jeg var der, -20 grader om dagen, og en nat var vi nede på -38. Dét er koldt!

• #8   5. jan 2018 Ok, jeg synes Kläppen er et godt område smiley

Der er ikke nogen af områderne i Sälen der kan matche Idre.

Så skal du tage til Trysil!

• #9   5. jan 2018 Trysil er også rigtig lækkert, og priserne er ikke helt i skoven hvis du undgår uge 7 og 14. Desuden har de rigtig meget sne allerede, knap 120 cm på toppen.

• #10   5. jan 2018 Kan godt se at prisforskellen ikke er et argument, bortset fra leje af hytte/lejlighed. Trysil er bare godt...

• #11   5. jan 2018 Men er nok lidt sent ude (uge 6) der er ikke meget at få i Trysil....

• #12   5. jan 2018 Søren *TT ABT* og Simon N: Tak for jeres tid og info. Skal i på ski i år?

• #13   5. jan 2018 Ja, jeg tager til Kläppen i uge 7

• #14   5. jan 2018 God sne...

• #15   5. jan 2018 Hvorfor vil du gerne til Sverige/Norge fremfor Frankrig eller Østrig? smiley

• #16   5. jan 2018 Jeg skal til Hafjell i uge 4 smiley

• #17   5. jan 2018 Kasper, det tager 6-7 timer at køre til Sverige, og når det primære er familiehygge er det glimrende.

• #18   5. jan 2018 Ja okay der er alligevel 1400 km til der hvor vi plejer at være og det tager mellem 9 og 10 timer og det inkludere at køre op ad bjerget, sådan kører man forhåbentligt ikke med sine børn og så tager det nok nogle timer ekstra og så bliver det en meget lang tur smiley

• #19   7. jan 2018 Var på skiferie i Sälen med min efterskole for 5-6 år siden, rigtig godt område for nybegyndere og familier. Som tidligere nævnt er der en slæbelift imellem de forskellige områder så der er rig mulighed for at prøve lidt forskellige pister.

Men hvis i er rutinerede skiløbere så er det kedeligt i længden deroppe.
    Kan anbefale Østrig istedet, har flere gange været i Saalbach, enormt område med over 200 km pister som hænger rigtig godt sammen med lifte og pister der fører til de forskellige områder så man ikke bruger for lang tid på de langsomme slæbelifter. smiley

Det er også børnevenligt der og de har vist fået rigtig meget sne lige på det sidste.

Kommentér på:
Sälen Sverige erfaringer?

Annonce