{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Nürburgring - hyggetur / leje af bil. {{forumTopicSubject}}

Hey guys & race-chicks

Brormand fylder rundt, og har får en hyggetur/weekend til Nürburgring til sommer.

Hotelværelse m. balkon, på ringen, fredag - søndag samt en tur rundt på Nordschleifen med M3 Ring-taxi er bestilt, men vi skulle også gerne selv en tur rundt....

...så, dilemmaet er - hvor skal man smide dollar-bundet efter en lejebil.
Der er flere udbydere/udlejere af track biler og udvalget er fint, fra Clio RS til Ferrari 488 osv., og priserne er selvfølgelig derefter.

Umiddelbart kunne valget falde på en Scirocco (spændt op til fræk) - 6 (2x3) omgange på ringen, all-inclusive for 730,- euro.

Men, selvrisikoen på trackcars er dælmemig godt nok heftig - eksempelvis 10.000 euro på Sciroccoen (kan blive 5.000 euro, hvis man betaler 500 euro for lavere selvrisiko)

Jeg tænker, at der er andre muligheder - der er mange muligheder for leje at sports/prestigecars i Tyskland.

Eks., en 375hk Boxster S, Cayman, 911, kan lejes i 2 døgn inkl. 400km for ca. 700 euro, med en selvrisiko på 2.000 euro (og så dækker indboforsikringen endda...)
Jeg er dog helt med på, at udlejningsselskaberne, ikke tilhørende events på Ringen, IKKE ønsker deres biler brugt til banekørsel, så vilkårene nok er stramme i tilfælde af skade PÅ Ringen - så der er selvfølgelig en risiko at løbe....

Nogen, som har prøvet noget lignende ???

På forhånd tak for respons.

Håndslag fra Thomas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nürburgring - hyggetur / leje af bil.
  • #1   18. feb 2018 Gør det rigtige, betal 1230 euro og kør lovligt på banen, og så æd de 5000 euro hvis i smadrer bilen...!!
    Bruger du en udlejningsbil og smadrer den på banen så bliver regningen hurtigt 10 doblet...!!


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   18. feb 2018 Selvrisikoen er så høj, fordi banen flår jer for meget mere end 10000 euro ved et uheld uden den forsikring.

  • #3   18. feb 2018 Det er satme ikke billigt at køre galt på den bane smiley

  • #4   18. feb 2018 Man betaler vel også for opretning af autoværn

  • #5   18. feb 2018 Hey Myg & KK

    Tak for input - overvejelser mht hvor stor regningen KAN blive, er jo lagt med ind i +/- ved hhv. den ene og anden model... smiley

    Men, hvis nogle havde prøvet det ene eller andet, kunne det være fedt at høre et lille resumé


  • #6   18. feb 2018 Et råd: glem alt om Ferrari 488, Porsche 911, osv. Den vigtigste regel ved ringen er at det er sjovere at køre en langsom bil hurtigt, end at køre en hurtig bil langsom. Lej en Suzuki Swift hos Rent 4 Ring. De er sat op til ringen, i undervogn og bremser og er strippet indvendig. Suverænt bedste oplevelse for pengene. Er selv kommet nede på ringen siden 2012 og har lejet forskellige biler i årenes løb, og Swiften er klart det bedste valg. Billig, hurtig og tæske sjov
    :):)


  • #7   18. feb 2018 I har tilvalgt taxi turen. Den er altså særlig.
    Tog med en 911... vi overhalede 19 biler på en omgang.... en efter en. Kan godt være at chaufføren vsr gammel men for dælen han kørte stærkt.
    Og hotellet er rigtigt godt. God morgenmad og gå en tur op på taget. Der er en super udsigt.
    Rigtig god tur


  • #8   18. feb 2018 Glem alt om biler med ekstreme HK. Det kan ikke udnyttes på ringen som nybegynder. Men i kan godt glæde jer! Det er paradis på jorden det sted!
    Vil klart anbefale Apex Nürburg når i skal leje bil. De er utrolig venlige, og er næsten lige startet op. En af dem der arbejder der har en youtube kanal. Jeg har selv boet på et af deres værelser man kan booke. Men HUSK, ringen er altså ikke en bane der giver dig chancer, den er nådesløs. Så kør nu ikke en bil i smadr.


  • #9   18. feb 2018 Simon - FEDT input, tak skal du have ??
    Jeg er helt med på den gamle device - hellere lille og kvik end stor og pisse hurtig... ...eller hvordan er det nu lige det er... ??
    Gas - jeg har kørt en del ræs gennem tiden, så jeg købt en aktie i dén filosofi, for lang tid siden smiley
    Jeg kunne aldrig drømme om, at smide penge efter en af de dyreste track-cars - både pga prisen, men også pga frygten for både bilen og banen.
    Hvis det bliver en track-bil, er det helt klart i 150-220hk klassen, der bliver valgt... ...tanken om en lejet gade-911'er var pga. flere perspektiver, i og med at det er en gave.
    Min kære broder er ikke den "friske" billist, og vil under alle omstændigheder køre konservativt på ringen - så følelsen af en sportsvogn mellem hænderne i 2 døgn, et par omgange på ringen og ellers udenfor, frem for en time i en ilter gokart på ringen, giver lidt tankespil...

    Tanken om selvrisikoen, er heller ikke helt uvæsentlig, på trods af...
    Men, jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg tør løbe den "juridiske" risiko, på vi begges vegne, ved at smide en udlejnings porsche på banen, så valget af track-car ligger umiddelbart 70/30 tungest på vægtskålen.

    Tak for din reference på Swiften ved Rent 4 Ring - det vil jeg absolut give et nærmere kig, thanx !!


  • #10   18. feb 2018 Thomas - 1000 tak for dit input, fedt med en god historie dernede fra, og thumbs-up på hotellet.
    Der er tilsyneladende "Rock am Ring" i præcis den weekend, hvor vi er der, så værelsespriserne var lige fyret op til det dobbelte, men sådan er det åbenbart og vi får så til gengæld en omgang musak med i prisen, så tak, det bliver en god weekend, no matter what smiley


  • #11   18. feb 2018 No Problem. Håber I får en fed tur! smiley

  • #12   18. feb 2018 Thomas - 1000 tak for dit input, fedt med en god historie dernede fra, og thumbs-up på hotellet.
    Der er tilsyneladende "Rock am Ring" i præcis den weekend, hvor vi er der, så værelsespriserne var lige fyret op til det dobbelte, men sådan er det åbenbart og vi får så til gengæld en omgang musak med i prisen, så tak, det bliver en god weekend, no matter what smiley


  • #13   18. feb 2018 Helt sikkert mit yndlingssted i HELE verden. Ved, at Apex har en fed GT86'er med bur og det hele man kan leje. Den er ikke for voldsom men stadig mega sjov!

  • #14   18. feb 2018 Lauge - tak for input kammerat, og ref til Apex, det vil jeg helt klart også kigge nærmere på, fedt med konkrete forslag smiley
    Jeg har KÆMPE respekt for dén bane - det er ikke for sjov, at det er den mest frygtede, af alle proff kørere i verden, den ER nådesløs !!

    Ahhhh - en gl. GT86 (coupéen) er jo en ikonisk vogn med fantastisk balance !!


  • #16   19. feb 2018 Mener en ny model Toyota GT86, ikke en AE86 smiley De har også en Polo GTi osv.

  • #17   19. feb 2018 Det lyder som noget der kunne blive en fed tur!

    Jeg vil sige mht. risiko. Hvis det er sådan, at du/i vil skulle betale evt. 5000EUR i forbindelse med et evt. uheld, så SØRG FOR at have de penge klar på jeres konte, låst til det formål. Better safe than sorry! Og når de så med 99.9% sikkerhed ikke bliver brugt, så tag ud af drik nogle bajere - når i er HELT færdige med at køre smiley


  • #18   19. feb 2018 Glem ALT om superbiler på den bane.. og hvis i aldrig har kørt på bane før så er en Suzuki Swift Sport HELT i orden...

    jeg har kørt mange omgange dernede, og en swift er faktisk en af de biler der gør sig bedst dernede, Ferrarierne er en joke.. Porsche kørerne kan dog godt finde ud af at køre...

    og ja sørg for at i har pengene på jeres konto.. det er afregning ved kasse 1 med dankort... been there done that

    https://www.youtube.com/watch?v=7Mtk1SlvNWI


  • #19   19. feb 2018 Jeg har KÆMPE respekt for dén bane - det er ikke for sjov, at det er den mest frygtede, af alle proff kørere i verden, den ER nådesløs !!

    Det er en fed racerbane helt sikkert og pisse farlig.. men bybaner er det vildeste at køre på tro mig.. asfalten er ca ligeså dårlig som på nurburgring og der er kun beton vægge..

    Jeg har kørt i både århus classic race og copenhagen grand prix.. og de får nurburgring til at virke som en tur i parken på en søndag..

    Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det må være at køre på Macau smiley


  • #20   19. feb 2018 Mirza A*
    Jeg har selv en Integra, og efter jeg har set den video er der en ting der undre mig.
    Hvordan helvede fik du den til bare at smadre sidelæns så voldsomt uden noget?
    Og hvorfor blev bilen hentet af autohjælp når du ikke ramte en skid? smiley


  • #21   19. feb 2018 hehe ja det ser underligt ud, jeg kunne heller ikke forstå det.. indtil jeg gik ud af bilen så kunne jeg se at der lå olie under bilen.

    lang historie kort, motoren er tunet og kører med +9200omdrejninger, det kunne generator remmen ikke holde til, så den sprang og ramte slangen til servopumpen, det i sig selv er ikke noget problem, men olien løb ned i venstre side, og venstre baghjul var badet i olie.. og lige da jeg drejer skrider den, jeg kontrastyrede og trak i håndbremsen og reddede den lige akkurat fra at ramme autorværnet.. det kostede så 1000euro i oprydning af olie


  • #22   19. feb 2018 Haha shit, det er satme også uheldigt smiley
    Men det er sku heldigt reddet at du ikke ramte autoværnet, der har kun lige været et kussehår imellem smiley
    Skal derned til sommer med min bror og onkel, så jeg tager integraen, og de tager motorcyklerne. smiley


  • #23   19. feb 2018 hehe ja, men det var godt det ikke skete dagen efter på SPA, nede igennem Eau Rouge med knap 200km/t smiley

    fedt nok, det er bare en fed bane, ved dog ikke om jeg gad køre en tur flat out på motorcykel hehe


  • #24   19. feb 2018 Hvis den lavede det samme med 200km/t igennem Eau Rouge, så var det nok blevet en grim oplevelse smiley
    Jeg må ærligt sige, at jeg bestemt ikke har lyst til at køre flatout på en motorcykel på Nürburgring smiley
    Så jeg har det HELT FINT med bare at høvle afsted i Hondaen


  • #25   19. feb 2018 200hk i en let bil som integra er det bedste på nurburgring.. den kører godt, den er nem at køre og er tilpas hurtig... man kan sagtens køre lave 8min BTG tider i sådan en.. og det er hurtigt nok uden bur og HANS...

Kommentér på:
Nürburgring - hyggetur / leje af bil.

Annonce