{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Arbejdsmoral {{forumTopicSubject}}

Go´morgen

Blev vækket af mobilen da jeg lå og sov. Chefens stedfortræder imens han er på ferie spurgte om jeg ikke kunne møde på arbejde nu, men skal i forvejen møde senere, så har lagt planer for dagen, så det kunne jeg ikke.

Som trold af en æske bliver han helt vild sur og siger surt: Det er bare HVER gang!. Har ikke tidligere sagt nej til vagter, så ved jeg ikke hvor han har fra. Selvfølgelig skal man være flexibel i forhold til sit arbejde, men når man kun har to dage i ugen hvor man møder sent ind, er de da selvfølgelig booket med andre aktiviteter. Så fik jeg lige en sviner over at han ikke kunne finde nogle andre om gad. Er jo ikke et spørgsmål om jeg gider eller ej, hvis jeg ikke har tid.

Hvad synes i om at man får en ordenlig sviner hvis man ikke tager ekstra vagter selv om man har faste arbejdstider??, og så smider idioten bare røret på når han har svinet en tilpasseligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdsmoral
  • #1   10. okt 2006 lyder da som en magtliderlig stedfortræder, det er sku ikke iorden, han kan lokke dig med nogle frønse goder eller noget, man han kan sku ikke tillade sig og svine dig til. fordi du siger du ikke har tid og slet ikke någer du skal arb. senere den dag

skidt arbejdsmoral.

• #2   10. okt 2006 lige meget hvad skal han da ikke brokke sig om det så var fordi du ikke gad ... når du har fri har du da fri ...

• #3   10. okt 2006 Thomas Holm> jeg mener det er iorden han er sur hvis jeg fik løn for at gå og vente derhjemme på den slags, og var indforstået i at det kunne ske at jeg pludselig skulle afsted. Men det er bare ikke tilfældet.

• #4   10. okt 2006 Som leder har man altid et problem når man mangler folk og din leder vælger så lige at hælde lidt galde ud over dig fordi du ik vil redde hans røv når han er på den....det er sgu ik rart men meget normalt at sådan noget frustration lige skal hældes ud over den person, han lige har ringet til....se det som frustration over at han har et problem med sit arb og ikke personlig kritik af din manglende mulighed for at hjælpe ham. Du har rigtig nok fri og det SKAL han respekterer når han ringer i sidste øjeblik.

• #5   10. okt 2006 hmm.... selvfølgelig er det surt hvis han lige havde håbet på du ville tjene lidt ekstra.... men ka godt forstå dig hvis du allerede havde planer.... arbejder selv ca. 20 timer om ugen.... + 35 timer i skolen..... og alligevel ringer de altid og spørg mig om jeg ka ta lidt mer først..... er gode penge at tjene.... men fandme os hårdt i længden.....

• #6   10. okt 2006 Og ja, situationen ville være en ganske anden hvis du var betalt som i en vagtordning for at stå standby som tilkalde....

• #7   10. okt 2006 Anders T> tager det skam ikke så hårdt. Havde bare lige brug for at komme af med lidt krudt. Synes man som chefens stedfortræder bør sige til sigselv at ikke alle som har fri har tid til at tage en vagt istedet for at blive sur, og opføre sig på en barnlig måde. Jeg er langt fra den eneste han kunne kontakte.

• #8   10. okt 2006 ja selvfølgeligt var det noget andet hvis du fik løn for at stå standby ...

• #9   10. okt 2006 Sig det til din chef når han kommer hjem fra ferie, kunne han sikkert godt tænke sig at høre

• #10   10. okt 2006 Anders> tror en af grundene til at han er godt gnaven er pga folk siger deres arbejde op på stribe for tiden pga vi er underbetalte. Men sørgeligt at det skal vises sådan.

• #11   10. okt 2006 Det er da klart de siger deres arbejde op, hvis det er tonen overfor medarbejderne...

• #12   10. okt 2006 Sandie G> tjae altså kender til flere ansatte i virksomheden som ganske enkelt slukker telefonen pga de ikke gider den slags pis når de har fri.

• #13   10. okt 2006 Kenneth>> Det er en anden måde at løse problemet på, jeg bruger det selv engang imellem når jeg ik vil svare spørgsmål om alt fra min skostørrelse til hvornår mine kolleger må gå hjem smiley
    Men ideelt set burde firmaet have en regel om hvornår man må ringe og hvad en gyldig grund til at ringe er, men det er sjældent at chefer holder sig til den slags.

• Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #14   10. okt 2006 Lige meget hvor meget "på røven" han er, kan man stille spørgsmål ved hans kompetencer ved at være leder når han opfører sig sådan. Det er en ærlig sag at spørge om en medarbejder kan møde på arbejde, men man må ubetinget acceptere et evt. nej, sådan er det!

• #15   10. okt 2006 Kommer li'som også an på hvad arbejde man har. Der er noget arbejde der er nemmere at sige nej til end andet.....altså uventet overarbejde.

Læger siger nok ikke lige nej til at komme ind, selvom de ikke har vagt. Vagten kan jo også blive forhindret o.s.v o.s.v....

Så har man en vigtig position må man også tage det ekstra ansvar selvom det kan være røv surt.

• #16   10. okt 2006 Hej Kenneth.

Nej, en arbejdsgiver kan ikke tillade sig at blive sur over, at man ikke kan arbejde - slet ikke når man har faste arbejdstider, og man f.eks. hver fredag møder kl 10 el.l.

Jeg synes at du skal sige til ham, din chefs stedfortræder, at du ikke synes at han kan være bekendt at blive sur over det - mon ikke han forstår det og godt kan se at han gik over gevind ? Hvis ikke synes jeg at du skal kontakte din chef efter ferien og fortælle om hændelsen, og spørge om han evt. kan tage en snak med ham, stedfortræderen.

Hilsen Pil.

• #17   10. okt 2006 infamous < Der er forskel på om det drejer sig om arbejde på en Shell tank og så f.eks. stå i kontroltårnet i lufthavnen og dirigere flytrafik.... smiley

Derfor kommer det sgu an på ens funktion....

• #18   10. okt 2006 Jeg arbejder som Lastbil chauffør, vi har 13 biler, og 50 ansatte, så tvivler stadig lidt at ingen andre gad at køre turen. Hvis det virkelig er tilfældet. Så har han bare taget mere arbejde ind end vi har folk til at håndtere, længere er den ikke. Men taler med ham senere idag så må vi se hvad han har at sige til det.

• #19   10. okt 2006 Takker ihvertfald alle her i forumet som bakkede min holdning op, rart at se at man ikke er alene når det kommer til sådan noget.

• #20   10. okt 2006 Jeg syntes at du skal sige at du godt vil snakke med ham. Også sige at du ikke kan li at han taler sådan til dig. Også må du ta det med chefen når han kommer hjem hvis i ikke bliver enige.

For jeg tror sådan set ikke han prøver at svine dig til. Han er nok bare sur over at han ikke kan finde en anden. Så da du har sagt at du ikke har tid. Så kan det være at han har sagt "Det sker sq hver gang". Måske mener han at han ikke kan få fat i nogle.

Det er så let at misforstå hinanden så ta en snak med ham. Eller så går i bare og bliver sure på hinanden.

Kommentér på:
Arbejdsmoral

Annonce