{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Co2 flaske ''brandslukker'' og regulator utæt mm hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg ha har for nyligt købt mig et ældre esab svejse anlæg hvor der skal kobles co2 på maskinen. Jeg havde et manometet ligene i forvejen og fandt en gammel 6kg co2 brandslukker og koblede det på. Efter jeg har svejs et lille stykke tid frøs manometeret/regulatoren og blev derefter utæt. Jeg købte så derefter en anden brugt regulator og fik samme problem med den blev utæt... er jeg bare uheldig og have 2 manometere/regulator itræk der ikke dur eller kan der være noget andet galt? Kan jeg skrue op for meget på flasken eller har det noget at sige at det er en gammel brandslukker med co2 er der noget anderledes i indholdet iforhold til en alm flaske man køber/lejer

Det mit første co2 svejseværk så har aldig været vand til at arbejde med flaske og regulator og har ikke meget kendskab til det. Håber nogen kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Co2 flaske ''brandslukker'' og regulator utæt mm hjælp
  • jan P
    jan P Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #1   3. apr 2018 prøv at vende flasken på hovet når du bruger den der er nået med der er et rør der går ned i bunden fa flasken på nogle flasker ved man kan få co2 flasker med og uden rør i

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #3   3. apr 2018 1
    hvad skulle det have af betydning det er en gas ikke en væske
    Tino B
    jeg har selv brugt en brandslukker til svejs uden problemer nyt manometer og du er kørende igen

• #4   3. apr 2018 Ahh ok. Det der er galt så. Jeg har prøvet at vende på hovedet og synes ikke det gav noget resultat. Jeg har en alm 15 kg flaske der er tom som der har været co2 i før som ikke har det rør. Vil jeg kunne tilkoble den fyldte 6kg brandslukker til min 15 kg tomme flaske via en regulator på vær flaske og en slange imellem og derved fylde indholdet over i 15 kg flasken ?

• #5   3. apr 2018 Ja, det skulle der ikke være noget i vejen for.

• #6   3. apr 2018 Rene kan det ikke værer fordi at den brandslukker du har haft til det har røret været pillet ud?

• #7   3. apr 2018 Mener de laver noget ved dem for at bruge dem.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   3. apr 2018 det var en gammel svend jeg brugt for en hel del år siden

• #9   3. apr 2018 Jeg bruger også en gammel brandslukker uden problemer.

• #10   4. apr 2018 Jeg bruger også en gammel slukker, ingen problemer, dog sidder der dykrør i som flere skiriver så skal der arbejdes meget bliver den vendt rundt det er ikke ideelt at få flydende CO2 ud i din regulator det er den ikke beregnet til, men hvor er den utæt?
    Det der med at fylde fra flaske til flaske, der skal du lige være sikker på at slange og afgangssiden på regulatoren kan klare trykket det er ikke ufarligt at lege med.

Kommentér på:
Co2 flaske ''brandslukker'' og regulator utæt mm hjælp

Annonce