{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.632 visninger | Oprettet:

Vw passat der ruster mere end mercedes fra 90'erne :O {{forumTopicSubject}}

er det bare mig eller hvad fanden sker der for at en passat fra 2008 ruster så meget der? hele bagklappen var ligeså grim at se på.

har haft gamle franske biler der ikke havde 1 gram rust, har de bare brugt gammelt rustet metal til dem eller hvad fanden. er stadig i chok.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vw passat der ruster mere end mercedes fra 90'erne :O
  • #1   17. apr 2018

profilbillede
  • #2   17. apr 2018 Sådan er det bare at køre VW.; )

• #4   17. apr 2018 Der var super mange rust problemer på mange VW'er fra dengang. Bare se mange af de Golf 5'er der kører rundt, omkring døre og skærme. De er vel dårligt galvaniseret. Der var jo mange der fik lavet alt muligt på garantien, men det var der jo også meget ballade med. Det var vist i sær dengang det hed SMC-Biler. Er der ikke 12 års rust garanti på dem?

• #5   17. apr 2018 amen. synes fandme det flovt at køre rundt i sådan en rustbunke. vil helt klart hellere køre en citroen saxo fra 1999 uden rust. smiley .
    og ja Anders har selv haft en G5 den havde rust ved dørene, fik den tilgengæld for ingen penge, men solgte den da jeg ikke kunne se på det :D..

• #7   17. apr 2018 haha, skal du virkelig begynde at skrive sådan noget sludder på mit opslag? jeg kan i princippet være ligeglad hvad andre mennesker køre. synes bare det er sindssygt at en passat fra 2008 er mere rusten end en gammel e class fra 90'erne. synes du ikke det er chokerende?

• #8   17. apr 2018 så fordi andre har en anden mening så skal de bare skride? hahaha under hvilken sten lever du min ven

• #9   17. apr 2018 Golf V og 3C modellerne er jo kendt for at ruste og have mange elfejl? Men oftes er de godt udstyret og kører godt smiley Generelt er VW fra 05-> af ret dårligt kvalitet med elfejl, kæde/motor problemer og dsg der brokker sig, de har dog løst problemerne i modellerne golf vi og den næste model Passat så vidt jeg ved smiley Dog er deres nye 2,0 BTDI motorer ikke holdbare smiley

• #10   17. apr 2018 de køre sikkert godt. men det er sku trist

• #11   17. apr 2018 Nu er det ikke fordi jeg påstår at de Passater er rustfrie, for det ved jeg skam godt at de ikke er. Men lige den der, ligner da et særtilfælde? Jeg mener... Man ser da ikke ret mange der er SÅ slemme.
    Det ligner næsten at der er en som har brugt en skruetrækker til at pille listerne af på et tidspunkt og så har smadret lakken omkring dem. Det er da også lidt underligt at den er så hårdt angrebet ved listerne, men stortset ikke i skærmkanterne hvor de ellers altid rådner?

• #12   17. apr 2018 Ja for skærmene og bagklappen samt panelet bag fordækket plejer at være hårdeste ramt smiley

Men nu kører der ikke mange Passat R rundt smiley

• #13   17. apr 2018 bagklappen var ligeså slem, og det var kun lige hvad jeg kunne se udfra et hurtigt kig. den er sikkert ikke bedre på den anden side.

• #14   17. apr 2018 selv under dørehåndtaget bagved er der rust bobler det jo sygt

• #15   17. apr 2018 Rustne bagklapper har jo været VW's kendetegn siden 80'erne... Det er der ikke noget særligt i. smiley

Men jeg tror helt ærligt at det rust på siden er kommet af en form for skade eller lignende.

• #17   17. apr 2018 det jo ligefør han bare burde lave den om til rat style! så er der idet mindste en mening med alt rusten hahaha

• #19   17. apr 2018 enig

• #20   17. apr 2018 det er mærkeligt, for svigerfar havde en passat magen til den på billedet, den havde da gået 400.000 og der var stort set ingen rust i den ? mener lige der var lidt der ved den plastik fidus ved panelet, men det var også det smiley

så man må kunne være heldig ind imellem smiley

• #21   17. apr 2018 ja man kan være heldig smiley

• #22   17. apr 2018 Det kunne jo også være det var en person der bor tæt på standen/havet. har set flere biler hvor folk bor fortæt ved saltvand. De kan bare ruste. og det alle mærker biler der kan det. nu har jeg en passat på 02 rustfri så det handler meget om hvordan de er passet og hvor de holder. men ja det er sku godt nok rusten af en nyere bil smiley

• #23   17. apr 2018 det havde jeg ikke lige tænkt over, det kan jo godt være det plus kombination af at de ikke er godt nok galvaniseret fra fabrikken/ dårligt metal. bilen holdte lige udenfor Slagelse, 5 km fra vandet , det kan da godt være han bor ude i nogen af husene jeg ved der er helt ved vandet , ved Bildsø, stillinge, osv.

• #25   17. apr 2018 Tror ikke man skal finde grunden til rusten i dårligt metal.

Tror nærmere at det er meget små tolerancer mellem dør/lister/håndtag/bagrude osv. Der gør at det er sværere for en vaskehal eller vaskebørste at fjerne saltrester og sandkorn der gnaver hul i lakken.

Prøv at se pyntelisterne på sådan en passat. Vil skyde på at der er under 1mm mellemrum mellem liste og dør.

Jeg ser rigtig mange kunders biler der nærmest ikke bliver vasket i vinterhalvåret, fordi de ikke mener det kan svare sig. Men hvis den passat havde fået en vask hver 14 dag, samt med højtrykrenseren rundt om lister og ved bagklap i ny og næ, så havde den ikke set sådan ud.

• #26   17. apr 2018 glemte lige at sige intet ruster mere end en Mercedes fra 90er hehe har selv haft et par stykker 190er og 300. Det var kun malingen der holdt sammen på de biler fuck de forsvandt. glemmer aldrig da jeg tog lister og sæder ud af min 190 for at se hvor rusten den var. Det skulle jeg aldrig have gjort .

• #27   17. apr 2018 ja det er sandt nok, det var en dårlig tid for Mercedes. men idet mindste har de forbedret det. har selv haft en 2007 c class, med 0 gram rust , har en 2012 nu uden noget.

• #28   17. apr 2018 Det kunne også kun gå op af der fra. men før 90 rusten de nu også min den gamle har haft ca 10 123 er både -8er og de nyer. da jeg var helt lille så det en del år siden. og de lavet rigtig meget rust i dem dengang kan huske de skiftet komplette vanger og meget anden på dem. Det var mest 200 og 220er han hade. men det var nu stadig fede biler nu når de var lavet totalt op og lakeret og selvfølig med automatgear det skal en diesel merser have. mener dem han hade var fra midt i 70 af.

• #29   17. apr 2018 men ville gerne selv have en Mercedes 123er 200 eller 220 fra 70er det må også gerne være en -8er . men de er svære at finde i gode udgaver uden jeg skal til at skiftet meget pga af rust. men jeg skal nok få en engang.

• #31   17. apr 2018 Du startede med at snakke pænt, men så gik der barnlighed i din næste kommentar. skulle du være 53 år? du sidder og keder dig og skriver de barnligste ting på forum, det ikke første gang jeg ser dig gøre det . du burde slet ikke spørge om jeg overhovedet er 23 , når du opfører dig som en lille dreng over internettet .

HVEM ER DU TIL AT FORTÆLLE MIG HVAD? ER DU MIN FAR???????

• #32   17. apr 2018 Alle andre herinde har været ''voksne'' nok i deres kommentar, og er sikker på uden at skulle kigge på deres profiler at de er yngre end dig. måske er det dig den er gal med. hvad er det for en plat bemærkning du kommer med og spørger om det min bil? sådan en kommentar vil ikke få dig langt i livet det ved du nok selv.

• #34   17. apr 2018 hahahahhahahhaha smiley god griner tak for det

• #35   18. apr 2018 Sgu ikke noget at sige til at folk springer fra det her børnegalleri. Jeg mindes ingen andre forums, hverken danske eller internationale, hvor en tråd ikke kan have mere end 10 indlæg uden ballade af en slags smiley

• #36   23. apr 2018 Jeg tror jeg gik glip af balladen desværre smiley

Har VAG biler ikke altid rustet som om de fik penge for det?

• #37   23. apr 2018 Har du været på ferie Carsten? Jeg har den sidste uges tid ventet på en tråd fra din side, nu hvor Porsche også har haft lidt knas i rækkerne. smiley

• #38   23. apr 2018 LilleDan

Det havde jeg slet ikke læst smiley
    Men det undre mig ikke smiley

• #39   23. apr 2018 Desuden kan folks sarte følelser jo ikke tåle at høre sandheden smiley

• #40   23. apr 2018 sjov at de fleste emner altid går i hat og briller. som mange også siger sådan er det ikke de fleste andre steder. og kan heller ikke forstå folk ikke kan tage kritik af deres biler. Det rager mig en høst blomst. vis der er nogen der siger at de mærker jeg køre i er noget lort. Det da bare en bil en død ting der bare skal køre og helst hver dag smiley . og det rager også mig hvad andre køre i. og vis jeg syns de har en flot fed bil skriver jeg det også. og ikke som mange andre hvor man skal kritisere bilen bare fordi den er fed eller er holdt godt. syns da kun det er fedt vis folk køber den dyre bil som de drømmer om. eller billige bil. og der er da mange der har biler jeg ikke har råd til. men vil da aldrig blive sur og ned tale den. men der er vi alle så forskellige.

• #41   23. apr 2018 Freeway jeg er enig med dig, det var dog ikke en kritik af VW, der var målet med mit opslag, bare et chokerende øjeblik jeg lige ville dele. men ja nogen folk er sku sarte og følsomme men hvad fanden.

• «Christian»
    «Christian» Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #42   9. sep 2018 Heysa, er der nogle af jer der ved om de nyere Passat'er fra 2015 og frem stadig ruster som et ondt år?

• #43   10. sep 2018 Det er mest 3C modellerne, de nye gør vist ikke ihvertfald ikke udbredt endnu smiley

• #44   10. sep 2018 Der er langt imellem man ser en der er så slem som den du har mødt. Jeg undrer mig over at folk ikke har mere interesse i at imødekomme det når der kommer noget rust.

Har ikke selv haft nogen bil der er rustet, men har flere gange valgt at få malet en del (kofanger, skærm, fronthjelm ell.) pga stenslag, ridser mm netop for at undgå at det skulle udvikle sig til rust.

Da jeg havde min Tiguan var der en plet med galvanisk opkog i lakken på bagsmækken, og der var forklaringen at VW ifm finanskrisen valgte at justere ned på spændingen ifm galvanisering af bilerne, og at det havde medført at de ikke blev jævnt galvaniseret og at man i stedet havde oplevet problemer med opkog og rustpletter.

Om det er korrekt eller ej ved jeg ikke. Mit problem blev fikset uden diskussion.

Kommentér på:
Vw passat der ruster mere end mercedes fra 90'erne :O

Annonce