{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der snart nok reklamer herinde?
  • #2   4. maj 2018 tja det er der vel alle steder Foreksempel Facebook ikke til at blive fri for men de tjener jo kassen ver gang man klikker på en annonce

• #5   4. maj 2018 Og blogs med alt muligt lort der intet har med biler at gøre...

• #8   4. maj 2018 Android + Root = Adaway smiley

• #18   4. maj 2018 Jeg smadret min iPhone SE for et år siden. Skiftede så ud til en Samsung Galaxy s8 for at give android en chance efter et par års pause.
    Jeg synes simpelthen ikke om android. Jeg prøvede i næsten et år, men overgav til Apple igen for 2 måneder siden. Dejligt at være hjemme. smiley
    Jeg købte dig ikke en iPhone 10. Den er simpelthen for dyr. smiley

• #26   4. maj 2018 #22 > så var der da lige en mere der tydeligvis også selv har beholdt skyklapperne på smiley smiley

• #28   4. maj 2018 Jo jo, min først var en Macintosh LC II (Pizza Box).

• #30   4. maj 2018 Jeg har ikke noget problem. Det er jo ikke mig der sidder med skyklapper og glorificerer et system frem for et andet. smiley

Og så formoder jeg også at der må være mange reklamer, da siden lader til at loade ret langsom.

• #32   4. maj 2018 Undskyld, jeg skulle nok have skrevet.
    Siden loader ret langsom i forhold til andre sider.

• #33   4. maj 2018 Apple er faktisk ret fint... De bruger jo også kun technologi alle andre har testet de sidste 3-4 år før Apple smider det i deres telefoner... Iphones er f.eks. altid 2-3 år bagud i forhold til Android... Og ja så har Apple brugere da lidt færre problemer med Iphones... Det er klart... Apples desktop computere er jo også lavet til laveste fællesnævner... jeg mener: en mus med kun 1 knap... Fordi flere knapper ville være at kræve for meget af apple brugerne...

Forskellen på Apples produkter og andres er at der går sjældnere noget galt... men når det så går galt er man totalt fucked...

Android til dem der gerne vil være først med den nye teknologi... Apple er til dem der foretrækker lidt mere stabile produkter, der dog er forældede allerede første dag de udkommer... Windows Phones er til dem der tro at bare fordi win10 fungere på en PC så fungerer det også på en telefon... (Det gør det ikke)

• #34   4. maj 2018 Kommer Android auto snart til DK? Jeg har nu brugt Apple CarPlay i min bil i over 2 år, men mine venner med Android kan stadig ikke benytte CarPlay ved mindre de jailbreaker deres Android eller har den sat op til engelsk... smiley
    Min snart 5 år 5S (har smadret min iPhone X) kører 11.3.1 som er nyeste iOS, hvor mange promille af Android telefoner kører på nyeste OS? smiley

• #35   4. maj 2018 Det skal siges at jeg smadrede min X ved at tabe den fra en lift små 18 meter oppe, det var den desværre ikke glad for pt har humac den men tvivler på den bliver telefon igen smiley

• #36   4. maj 2018 google har valgt at droppe det danske marked angående android auto da vores love er for strenge. Så der er ingen anden udvej end at installere via en .apk

• #37   4. maj 2018 Har du et link på det? Iflg mobilsiden så jeg den anden dag at det var lige på trapperne smiley

• #38   4. maj 2018 Nope. Har det fra en pålidelig kilde som har snakket frem og tilbage med google i forbindelse med arbejde

• #39   5. maj 2018 Ja, jeg har desværre ikke råd til hverken Samsung mobiler eller Windows PC. Jeg må nøjes med det øverste fra Apple's hylder, det andet ville blive for dyrt for mig.

• #40   5. maj 2018 Jailbreak er vist noget der hører Apple-enheder til. smiley

• #41   5. maj 2018 Hej
    Installer AdBlocker og du er det snalder kvit.
    MVH KP

• #42   5. maj 2018 Apple car play mig i r...... hvis jeg ville have min musik i dårligste kvalitet så valgte jeg apple og deres carplay møg... Enhver med sans for lydkvalitet holder sig fra det lort...

• #43   5. maj 2018 Hvis man går op i lyd sidder man vel alligevel ikke i bilen og lytter til musik.

• #45   5. maj 2018 Vi havde B&O i vores Q7, det kostede over 100.000 kr og det spillede vanvittigt godt, men synes nu ikke det var pengene værd... Selvfølgelig spiller det meget bedre end Peugeoten meeeen ikke noget jeg ville bruge hverken 50 eller 100k på andet jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle bruge pengene til smiley Kunne dog godt overveje at smide 5-8k i Peugeoten til lyddæmpning og evt en mindre opgradering af lyden så det lyder anstændigt men bestemt ikke mange penge

Har også hørt et sæt Beolab 90 i den der ligger på 58th/5 ave ved siden af Apple butikken og de spillede fantastisk men bestemt ikke noget jeg ville bruge en halv million på... Hellere ikke selvom det er nogle store tunge satanere smiley

• #46   5. maj 2018 Gad vide hvad man kan få hvis man smed 100.000 kr hos den lokale lydmand? Tænker at de selvfølgelig ikke kan justere lyden så godt som B&Os ingeniører men de må sku kunne sætte noget velspillende sammen alligevel også til en del mindre end hvad det koster hos Audi

• #47   6. maj 2018 100.000,- hos en Bilstereo forhandler, der kan du få grej der langt langt slår hvad end B&O kan stoppe i Audi... F.eks. håndbyggede Højttalere og forstærkere fra Italienske Sinfoni...

• #48   6. maj 2018 Jeg ville langt hellere bruge 100.000 kr. på audio til hjemmet, og på at indrette et godt lytterum. Jeg har tidligere arbejdet i branchen, og kan sagtens værdsætte god lyd - men i bilen bruger jeg kun anlæg til "baggrundsstøj".

I biler er gode køreegenskaber det vigtigste for mig. Alt andet er rart, men ikke nødvendigt.

• #49   7. maj 2018 #48

Vi har alle forskellige prioriteter...

Jeg tilbringer selv 3 timer om dagen i bilen grundet lang transport til arbejdet... der er middelmådig lyd bare ikke godt nok... Eller elendig lyd som er tilfældet i 95% af alle biler...

Jeg opholder mig for lidt i min stue til at det giver mening at lave et stort lækkert anlæg der...

Så meget muligt du kun bruger anlæg i bilen som baggrundsstøj... Men andre prioriterer anderledes... Derfor er det idioti at argumentere imod andres prioriteter... Så ja DU vil hellere bruge dine penge på den måde du gør...

men sætninger som: "Hvis man går op i lyd sidder man vel alligevel ikke i bilen og lytter til musik. " Viser desværre du intet ved om lyd...

• #51   7. maj 2018 Ja, vi har alle forskellige prioriteringer. Skulle jeg bruge 3 timer hver dag i bilen, havde jeg ihvertfald prioriteret bilen højest. Men sådan er vi så forskellige.

Jeg har arbejdet en del år med lyd, med alt fra studiolyd, til udvikling og produkttræning internationalt. Dog aldrig med bil audio.

• #58   7. maj 2018 Claus G
    Hvilken radiostation har du været radiovært?

• #59   8. maj 2018 Min interesse for lyd startede da jeg brugte konfirmationspengene på et anlæg, derfra til at blive DJ med eget mobildisko med en kammerat, lave lokalradio, opsætning af lyd i studier, startede virksomhed som udviklede audio systemer, arbejdede for EU's største højttaler producent som både produktchef og udvikler, arbejdet freelance på nogle lydprojekter og så kørte jeg træt i lyd, og fokuserede istedet 100% på software.

Jeg har Bang & Olufsen i Audi'en fordi det er standard, det er ikke noget jeg har tilvalgt. Jeg vil hellere høre V8'eren arbejde, end bilens anlæg. Jeg kører ofte med anlægget slukket, især når jeg kører bilen hårdt. Men det er jo som nævnt smag og behag hvad man er til.

• #61   8. maj 2018 #51

Nu har jeg så primært haft med Bilstereo at gøre fordi det bare tilbyder et væld af muligheder og især udfordringer...

F.eks. du kan kan aldrig sidde midt i bilen... (Medmindre der er tale om en speciel Superbil) Altså skal du vælge om det skal være et EGO setup eller det skal være et kompromis for at alle har god lyd...

Der er et uhyggeligt tal overflader der reflekterer lyden... Du har vejstøj, plastpaneler, diverse, metaldele osv osv... Du har overflader der enten absorberer eller reflekterer lyd... der er Mange flere og mere interessante udfordringer inden for bilstereo end i hjemmet eller med PA... (Har selv sat diskoteker op også)

Og som en dB-drag deltager sagde engang: "Hvis du skal spille virkelig højt... Så kan du ikke gøre det i dit hus eller på et stadion... Men i en Bil kan du spille højere end noget andet sted." Og han har ret...

Og snakker vi lydkvalitet er det meget sjovere at begive sig ud i udfordringerne i bilen end i hjemmet...

Men ja sådan en V8 lyder lækkert... i en Muskelbil fra 60 - 70'erne... Men I en Audi? Så hellere Noget lækkert musik da...

Men igen... Prioriteringer... Jeg ved godt det er svært for en type der har penge hængene ud af røven og kører audi og Tesla at forstå at nok ville man gerne have en bedre bil... men vi andre har ikke 2 milioner vi kan bruge på biler... Vi bor i Danmark... Så må vi sørge for at den bil vi har er til at holde ud at køre i... (Og man kan satme komme langt for 10.000,- til anlæg... ja også for mindre...)

• #62   8. maj 2018 Hvis thansen er god lyd, så kommer man rigtig langt for 10.000 kr...

• #64   8. maj 2018 Hvad fanden har I gjort ved min tråd!? smiley

• #65   8. maj 2018 Vi har dræbt den smiley

• #67   9. maj 2018 #62

Thansen? Du skal vidst i gang med at se hvad grej man faktisk kan få for pengene hos de danske forhandlere... smiley For du har vidst no clue...

• #68   9. maj 2018 #63 lodret forkert, en god højtaler kan spille alt musik

• #70   9. maj 2018 En højtaler skal kunne vider formidle lyd uden af tillægge eller fjerne noget (det kan ingen ) og dem der kommer tættes på, kan spille alt musik = god højtaler.

• #72   9. maj 2018 #71 du behøver ikke belær mig om højtalerkonstruktioner eller enheders opbygning, har været hifi entusiast siden 1982 (eller der omkring)
    Hvad er forkert i det jeg skrev ?
    Det er sætninger som "Den kan måske være fantastisk til klassisk musik, men omvendt ikke kunne afspille metal eller pop." der er lodret forkerte.

• #74   9. maj 2018 #73 er vi ikke enige om at en højtaler skal vider formidle lyden uden at tillægge eller fjerne noget ? Nu ved du jo intet om hvad jeg har af uddannelse eller praktisk erfaring.
    Men nu er du jo også med speciale i B&O smiley

• #76   9. maj 2018 #75
    Så bør du muligvis forklare hvad en højttaler så skal... Fordi en højttaler skal gengive kilde materialet så korrekt som muligt... Personlig smag har ingen indvirkning overhovedet... kan en højttaler ikke gengive et piano så det lyder som et piano, så er det en pænt dårlig højttaler... Så jo en højttaler bør kunne gengive lyden så korrekt som muligt uanset genre af musik... Ellers må du lige forklare hvorfor du mener at
    Lyngdorf: "All Lyngdorf Audio products exist for one purpose: to provide sound systems that render audio exactly as the musician and sound engineer intended, with nothing added or taken away through the process of recording and replay."

Og

Dynaudio: "Sound is our number one priority
    We have no needs for superfluous design or trendy symbols to beautify our speakers. Our mission is to create the best sound possible. This means to reproduce music and sound as close as possible to the natural experience.

We always strive to be authentic
    We want the sound of our loudspeakers to be as effortless and natural as the musical instrument would be playing in your room."

tydeligvis tager helt fejl, og åbenbart laver deres ting ud fra helt forkerte principper... Den må du godt lige forklare... (Og nej dette skal ikke blive til en eller anden "flamewar"... Jeg går ud fra du har saglige argumenter for det du påstår.

• #77   9. maj 2018 Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvis ikke en højtalers fornemmeste opgave er at gengive lyd så precis som muligt og med den oprindelige dynamik så ved jeg åbenbart ikke noget og det gør en stor del af verdens high-end konstruktør åbenbart heller ikke.

Men jeg ved da så meget at de højtaler der kommer tæt på kan spille alt musik om det er klassisk, metal, pop eller rock kommer ud på et.

• #79   9. maj 2018 jeg har været lydmand for pink floyd siden 1968..
    så i kommer bare..

• #80   9. maj 2018 #79 har du så også indtaget lige så store mængder LSD som resten af gruppen smiley

• #81   9. maj 2018 Tror du mangle at høre hvad ægte hifi kan, og ja der er begrænsninger som ved alt andet..

Desuden er opstilling og lytterum typisk glemt hos de fleste hvilket er vigtig.

Men en god højtaler (hjemmebrug) kan spille alle gener.

Der er vel i øvrigt ingen her der påstår at en 18" bas kan klare hele frekvensområdet eller at vi siger at PA horn kan, men der findes mange eksempler på at horn sagtens kan det.
    https://www.youtube.com/watch?v=fmDBZgfZsp8

• #84   9. maj 2018 #78

Hov... Se nu blander du jo tingene sammen... En højttaler bør kunne spille rock og klassisk lige godt... En højttaler bør være så neutral som muligt, og altså gengive lyden af instrumentet så tæt på kilden som overhovedet muligt...

En højttaler ENHED, skal gengive sit frekvensområde så korrekt som muligt... Og så begynder det at blive interessant, fordi så kommer man til DIN pointe med at hver enhed til sin ting... Men husk nu vi andre sagde "En Højttaler"... Og en god højttaler KAN spille alt musik godt...

bare så vi er enige: Dette er en højttaler:

profilbillede
  • #85   9. maj 2018 Dette er en højttaler ENHED: (Teknisk set en 6.5" kickbas/mellemtone)

profilbillede
  • #86   9. maj 2018 Og når forskellige typer af Højttaler enheder kombineres, Så har du en Højttaler.

Da der tydeligvis opstår misforståelser om hvad folk mener når man bare siger "en højttaler"... kunne vi jo bare bruge de korrekte termer istedet... smiley

• #88   9. maj 2018 #87

Alt for mange misforståelser opstår når folk bruger samme ord for forskellige ting... Det vil du også se på et hifi forum... og nu er denne tråd da også smadret til ukendelighed alligevel, såeh... smiley

• #89   9. maj 2018 Synes det er fedt at der kommer nogle "eksperter" ind og ligger begrundet facts på bordet fremfor der bare flyver en masse holdninger og meninger på hvad folk mener ting er rundt som måske er usande og som folk så opfatter som rigtige smiley

• #91   10. maj 2018 #90 Så må man da håbe at bas delen er bedre i den model en i deres tidliger modeller for de var da noget så elindige.

• #93   10. maj 2018 Nok fordi jeg ganske udmærket kender dem og har haft et større sæt på et tidspunkt for nogle år siden, skod højtaler

Men fine ser de da ud.. men kommer aldrig til at nå dem i #81 til sokkeholderne

• #94   10. maj 2018 Det ligner sådan en gasovn. smiley

• #95   10. maj 2018 Hvad med B&Os højtalere til en halv million? Det er satme mange penge for et sæt højtalere smiley

• #96   10. maj 2018 Har B&O nogen sinde kunne lave High-End = NEJ
    Der findes mange langt bedre alternativer til 500Tkr eller mindre

• #97   10. maj 2018 B&O er Design... Du betaler for design... ikke for lyden... Samme med deres TV... Det er enten phillips eller Samsung paneler der bruges i deres tv... Så hellere købe Samsung til 1/10 af prisen...

• #98   10. maj 2018 Har du højt til loftet så kunne dine næste højtaler måske findes her
    https://www.whathifi.com/features/11-worlds-most-expensive-loudspeakers

• #99   10. maj 2018 Vildt nok, de slår sig jo ellers op på den fantastiske lyd smiley Jeg ville aldrig giver i nærheden af 50-100.000 for et tv, udviklingen går så stærkt at jeg hellere vil have et godt OLED og skifte dem hvert 2 år når der kom noget nyt smiley
    Det er også vanvittig mange penge for højtalere og tænker at lyden aldrig vil kunne være en halv million værd

• #100   10. maj 2018 #99 nu er prisen jo heller ikke ensbetydende med bedste lyd, mindre kan gøre det.

Den tungeste effekt forstærker jeg har haft vejede 70kg
    Cd transporter ca. 28kg og en DA converter 24kg pladespiller over 30kg

• #104   10. maj 2018 Dine øre du bestemmer selv hvad der er bedst for dig -jo.
    Har aldrig hørt de B&W Nat...…
    Men har dog en ide om at deres B&W 800 er bedre. https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/bowers--wilkins-800-d3-gulvhojttaler/?gclid=Cj0KCQjw28_XBRDhARIsAEk21FhflgdlwDUsVPUrg7EViVUyPGKgRIBTL-jV6UBO0utdnFg9Qw6fH1UaAuf0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

…...Nemlig smiley

• #106   10. maj 2018 Men er selv til horn, her får man dynamik i de gode systemer som jeg aldrig har hørt fra andre systemer.

• #107   10. maj 2018 Var selv Mark Levinson (fan) men i dag produceres det meste i Kina..desværre det er ikke hvad det har været.

• #110   19. maj 2018 Har haft et sæt dyre Martin Logan Elektrostat hybrider og magen til u-dynamisk lyd og buller bas skal man da lede længe efter.

Elektrostater giver ingen bas, derfor de kombineres med en sub del, hvordan man skulle leve uden er svært at se for så har du stort set ingen output i bunden, heller ikke selv om de er på størrelse med en dør.

Horn er de højtaler jeg har hørt der kommer tættest på, nok på grund af den store dynamik som langt de fleste andre systemer mangler.

• #112   19. maj 2018 Ganske udmærket høretelefon... og nej de mangler ikke noget.
    hvad angår elektrostater så har jeg til gode at høre nogen der virkelig kan noget og har da hørt en del i tidens løb, syntes ikke de kan noget vider specielt. Men det er jo så min mening.

• #115   20. maj 2018 Nej opstillingen var nu ok, opløsning er god men det var så også det.

• #116   20. maj 2018 cerwin vega er det sygeste..

• #117   20. maj 2018 #116 Ja for dem der ikke ved bedre.

Kommentér på:
Er der snart nok reklamer herinde?

Annonce