{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Hvad siger loven? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg...

Har lige købt mig en golf 2'er da jeg snart får kortet, det er jo fedt:D
Men kom så til at tænke på, hvis man bliver snuppet i bilen uden kørekort, hva sker der så? og er der forskel på at blive taget hvis man har bestået teoriprøven og hvis man ikk har?

Håber i kan hjælpe mig
//Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger loven?
  • #1   23. okt 2006
    ja så er du pænt meget på den he he la da skidtet stå nu hvor du er ved og ta kortet...

• #2   23. okt 2006 Jaaah.. men det er utrooolig fristende...:) og der går alligevel 2 måneder før jeg får kortet... så hun skal bare stå og vente

• #3   23. okt 2006 hvis det er første gang får du nok kun en bøde.

nej det er jo ikke mere lovligt af køre bil, fordi du kan bestå en teori prøve.

men lade dog være overhovedet af tænke i de baner med af køre uden kortet. det er sku for dumt, vent til du har pappet, selvom det kribler i fingerne. dre er ingen forsikring der dækker hvis du kører galt, i værste fald gør skade på andre. så hold dig fra vejene hvis du ikke har pappet.

lød, ihvertfald som om du havede overvejet af køre inden du fik kortet.

• #4   23. okt 2006 Henrik S

Du køre bil når du har et kørekort, den er ikke så svær at regne ud.
    Bliver du snuppet uden kørekort, osse selv om du er midt i at tage det, risikere du at få det udsat i nogle år, så vidt mig bekendt.

Desuden er det jo bare almidelig dumt at køre uden?

• #5   23. okt 2006 ja ja.. det er rigtigt... men var ikk klar over hvordan loven præcist er.... altså var godt klar over at det nok ikk kunne betale sig...
    Ja, det er mega hamrende fristende...

• #6   23. okt 2006 Henrik S

Hvis du virkelig er så " dum " og køre i den, på offentlig vej inden du har kørekort, så håber jeg sq næsten lidt at du køre galt, eller at du bliver knuppet og får udsat dit kørekort til 2012, da du som det ser ud lige nu ik er voksen nok til overhovedet at have en 30 knallert.
    Tænk dig dog om, der er sq en grund til at kørekortet først kan fås efter 18 år.

TB

• #7   23. okt 2006 ja ja rooolig nu.. altså har jo kun lige været ude og trille på en lille landevej... altså skal ikk have noget ud og flyve...

• #8   23. okt 2006 Henrik S

Ja ok.
    Det er ik noget imod dig personligt, men jeg havde engang en makker, som blev frontalt påkørt i sin bil, af en klam snotunge, som lige mente at han skulle spille smart i fars bil, uden kørekort. Tja min makker døde, og ham den idiot der lavede det nummer, tja han lever ved stadig. Derfor kan jeg virkelig flippe ud over de indlæg som det her, da det 100% er for dumt, og det ved du også godt selv. HVis du endelig vil køre inden du er 18, så gør det på egen grund, eller kør en lille tur ud af en landevej, hvor der ik kommer mange andre biler.
    Men self ville jeg nok anbefale dig og holde det ud til om 2 mdr, da du kan få dit kort udsat i flere år, hvis du endelig skulle blive taget + bøde på 5000 mener jeg.
    TB

• #9   23. okt 2006 Du får en bøde på 5000,- - det er det eneste der sker hvis det er 1. gang og du ikke laver ulykker...

Og ja det ER dumt, men forstår dig godt :o)

• #10   23. okt 2006 nej nej, ved godt at den ikk var rettet mod mig personligt... altså havde under ingen omstændigheder planer om at køre rundt som om jeg havde kortet... det var sådan set mest for at vide hva der ville ske hvis jeg var så uheldig at blive snuppet på den meget meget lille lanevej jeg bor på...

• #11   23. okt 2006 har forresten også et andet lille problem... den vil gerne tage lidt vand ind bag ved passagersædet.... er det noget man sådan lige kan lave?

• #12   23. okt 2006 Løft bundmåtten og kig efter rust, eller det er måske en af dine gummilister som er ved at være kede af det...

• #13   23. okt 2006 Henrik S, ser du overhovedet ikke nyhederne?

Hvad nu hvis du overser en højre-vige-pligt og kører en ned på grund af manglende viden og erfaring, der er en grund til at man skal til køreprøve og godkendes, jeg forstår slet ikke at du overvejer at køre i bilen, det gør mig lidt harm at høre at man overhovedet kan overveje det, og jeg havde selv en bil 4 mdr før jeg fik mit kort, men jeg kunne godt vente, det er lidt sjovere at kører i bilen når man må det.

Og husk, hvis der er en som kører ind i dig og du er uden skyld, så får du hele skylden for ulykken og så siger forsikringen at du selv må dække en stor andel af skaderne som kan løbe op i rigtig mange penge.

Kort sagt så kan det ikke svarer sig at være på den forkerte siden af loven.

• #14   23. okt 2006 Michael C - Okay... blev fandme træt af det da jeg så det.. det er mega træls...

• #15   23. okt 2006 Skulle tro det var en katolsk kirke det her...

• #16   23. okt 2006 Henrik S

Nåe ok hehe.

Mht dit problem, så tror jeg også at det er din gummeliste der er ked af det, som micheal siger.

TB

• #17   23. okt 2006 Altså en gummiliste i døren eller? det er i sandheden træls.. men det er så det gode v ikk at have kortet endnu.. har tid til at lave alle de småting heeh...

• #18   23. okt 2006 The Chicken 031 3

Det har da ik noget med en kirke at gøre mester.
    Hvis du bliver kørt ned, eller noget i den retning, af en "idiot" som kører i bil uden at have kørekort, så tror jeg sq ik du ser sådan på det mere.
    Vi har da allesammen været under 18 engang, og vi har også nok allesammen haft lyst til at trille en tur i fars bil, eller evt i vores egen til dem der selv havde bil flere mdr før de fik kortet, men derfra og til at gøre det, der er sq en forskel.

TB

• #19   23. okt 2006 Henrik S

JA i døren, eller den liste der sidder oppe langs dine sider. Det kan være mange forskellige ting der gør at der kommer vand ind. Er ik så meget inde i golf, men kan huske at en kollega engang havde samme problem, og det var fordi der var et lille slidhul i gummiet smiley

TB

• #20   23. okt 2006 Torben T --> Tak for det... må hellere lige se på det engang når jg lige får tid... det er så træls med vand inde i bilen:D

• #21   23. okt 2006 Altså.. da jeg tog kørekort for 1½ år, siden var bøden det halve af den opridelige bøde på 5000, hvis man er ved at tage kørekort..

• #22   23. okt 2006 sandie --> okay... og får den jo halvveret alligevel når jeg er studerende.. meeen, v nu ikk lige om det er det værd

• #23   23. okt 2006 vent du hellere de to måneder.. men har du et stykke privatvej eller noget i den stil kan du køre lidt der.

• #24   23. okt 2006 vis du ikke har lavet ulykker får du en bøde på 5k,,, men lad dog bilen stå ! ! ! 2 måneder,, de går sku hurtig !!!

Kommentér på:
Hvad siger loven?

Annonce