{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.270 visninger | Oprettet:

Larm i hovedet (tinnitus). {{forumTopicSubject}}

Hej. Hvad gør i når i har tinnitus? Jeg har nu haft det i flere dage, og før. Det kommer og går væk også kommer det igen efter noget tid (måned(er). Det er som om jeg sidder i et fly lige ved siden af motoren. Jeg har selvfølgelig taget til lægen med det før hvor hun anbefaler jeg skal se tv eller høre musik så jeg ikke tænker på det, men jeg synes ikke rigtig det hjælper alligevel. Det er mest irriterende når jeg ligger og prøver at sove, så er der RIGTIG meget larm, især hvis jeg står op om natten, så kan jeg ikke falde i søvn igen (svært at falde i søvn). Lægen har også anbefalet mig høreapparat, men den er jeg ikke varm på smiley

- Hvad gøre i andre? ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Larm i hovedet (tinnitus).
  • #1   29. maj 2018 Har en lille smule tinnitus hele tiden, og har haft det de sidste 10-12 år. Jeg har lært at leve med det, men jeg tror heller ikke at mit er lige så voldsomt som dit. Det er bare en lille konstant hyletone i baggrunden/i hovedet.

• #2   29. maj 2018 det er bil relateret gruppe ik øre

• #4   29. maj 2018 det nok dine boose ørehører der defekt

• #5   29. maj 2018 #1 jeg synes det er svært at leve med det når det er som om der er en motor i tomgang der køre rundt hele tiden især når man ligger stille der hjem :s

- henrik: så er det godt man kan oprette off topic på bilgalleri. Så skriiiy liiy med daii og leg med din a6 smiley

• #7   29. maj 2018 #6 fortææææl ham easy... Jeg elsker dig nu. Henrik uuuuddd ikke ødelæg mit tråd

• #8   29. maj 2018 har været i bg siden 2006 smiley easy boy

• #10   29. maj 2018 det bare for dril ham smiley ser hans face hverdag ??

• lars s
    lars s Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #12   29. maj 2018 Jeg syntes du skal tage til lægen igen og få afklaret hvorfor det er kommet, eller i hvert fald få bekræftet at der ikke er andet galt som f.eks menieres sygdom.
    Har selv lidt af meget kraftig tinnitus på det ene øre i 25 år og det er ikke specielt sjovt, dog vil du lære at håndtere det med tiden hvis det ikke går i sig selv igen.

• #13   29. maj 2018 #11 han laver trykrør og turbo hverdag.

#12 jeg tog til samme læge hver gang siden jeg var yngre, for jeg tænker hun kender mig godt og hvad jeg fejler, men jeg synes ikke rigtig hun undersøger mig som sådan, kun kig i ørene med lys og rensning hvergang :s

- Måske skulle jeg prøve en anden læge?

• #15   29. maj 2018 Jaa gid jeg vidste også hvorfor jeg har det? :s

• #16   29. maj 2018 Har haft tinnitus i form af en høj skinger tone siden jeg var 12. Er 32 i dag. Og man lærer at leve med det. Men vil altid være en gene.

Men bliv undersøgt grundigt for kan også være symptom på anden sygdom. Eks forhøjet blodtryk.

• #17   29. maj 2018 #16 puuha det var dælme i mange år du har haft det. Men jeg bestiller tid hos min egen læge og en ørelæge i morgen.. Tak for rådet.

• #18   29. maj 2018 #17
    Det var slemt at vende sig til det første år. I dag er det ikke noget jeg tænker over særlig tit.

Men kan jo sagtens være dit driver over smiley

• #19   29. maj 2018 #18 altså som sagt min kommer og går.. Jeg har haft det 2 gange før og det kom tilbage nu igen for ca 1 uge siden og jeg ved så ikke om den bliver der eller går igen. Så det er svært at vane sig til det når den ikke er der hele tiden :s

• #20   29. maj 2018 det er desværre ikke noget der går væk igen smiley
    Men siden dit kommer og går kan vi krydse fingre for at det er noget andet

• #21   29. maj 2018 efter jeg var med i en bil ulykke for den del år siden. Der har jeg også haft det tinnitus det normal ikke slemt. men de få gange det har været så jeg ikke kunne sove. har jeg startet en blæser jeg har til varme dage. Det støj har gjort jo kunne sove igen. men har kun gjort det når det var slemt. da jeg nødig skulle vænne mig til at skulle høre på den for at skulle sove. men ja det ikke sjov når det står på.

• #22   29. maj 2018 Som jeg kan se udfra i skriver så er der ikke noget at gøre udover at vane sig til den lorte lyd som ikke eksisterer :s

- det er pisse irriterende at ørelæger har først tid ca om en måneds tid. Også selvom man siger jeg har det meget slemt osv så skal man vente så lang tid smiley

- bonus spørgsmål: kan tinnitus give svimmelhed også?? smiley altså det føles som tung i hovedet og den drejer lidt rundt. Jeg har det sådan nogen gang

• #23   29. maj 2018 Det har jeg ikke oplevet....

• #24   29. maj 2018 Jeg er 33 - har haft det on/off siden jeg var 12-13 år, og fast siden jeg var omkring de 18 år.

20 år med musik sætter sit præg - men jeg ville ikke undvære det.

Du kan søge så meget læge du har lyst til, men chancen for at du finder hjælp er tæt på 1%. Der skal selvfølgelig udelukkes nogle ting, men det er en af de få ting i livet som der endnu ikke helt er fundet kur på.

Mit råd til dig: Get used to it. Det er muligt det er en lyd, og en træls af slagsen - men det hele handler om det psykiske i din fokus på problemet - eller mangel på samme. Jeg kan sagtens gemme min lyd væk, lige med undtagelse af dagen efter et spillejob hvor den brager igennem.

At skulle falde i søvn med TV osv. er måske fint hvis du er alene, men en dårlig vane hvis man ender i et forhold. Jeg har dog en tablet med headset jeg bruger når jeg har lyst.

Tinnitus er noget pis, men jeg vil langt hellere have det end gigt, sukkersyge, astma eller lignende. Du kan blokere det psykisk - det er ren og skær træning. De gange hvor du pludselig har glemt lyden - husk de gange, for du skal tilbage i det stadie din hjerne befandt sig i.

• #25   29. maj 2018 Tænker måske angst? Jeg har angst derfor

• #26   29. maj 2018 "bonus spørgsmål: kan tinnitus give svimmelhed også??"

Svimmelhed - ikke direkte. Men du kan sagtens blive påvirket mentalt på en angst måde, som kan gøre dig "svimmel" eller blot utilpas. Jeg gætter det er fordi du er i det stadie hvor du ikke kan lide hvad der foregår, fordi du er hjælpeløs. -Meget normalt. smiley

• #27   29. maj 2018 Man vænner sig til det. Jeg har haft det på begge ører konstant i mere end 15 år. I starten generede det mig, men i dag er det bare en del af hverdagen.
    Der er et par ting der kan gøre lidt forskel. Bla hygiejne i øregangen. Skyl ørene jævnligt og smid vatpindene langt væk.
    Høje lyde og larm er selvfølgelig forbudt. Brug høreværn eller ørepropper så snart der er støj omkring dig. Hvil ørene så meget du kan.
    For rigtig mange kan stress og træthed (både fysisk og især psykisk) være en forværrende faktor. Jeg kan selv mærke tydelig forskel hvis jeg har haft en træls dag på arbejde eller der er lidt knas med familien.

• lars s
    lars s Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #28   29. maj 2018 Som jeg skrev kan det være menieres sygdom som bla. også kan give svimmelhed.

Få bestilt en tid hos ørelæge og tag den derfra. De almindelige praktiserende læger er desværre fuldstændigt ubrugelige, du er nødt til selv at have en ide om diagnosen og / eller kræve en henvisning til speciallæge.

• #29   30. maj 2018 jeg har også en let konstant tinitus,

jeg høre lydbog, når jeg skal falde i søvn, det hjælper for mig,

og hvis jeg vågner om natten,,og ikke kan falde til ro/i søvn igen, så lytter jeg til lydbog,
    så læggeran ikke mærke til tinitussen

• #30   30. maj 2018 Jeg plejer at bede fruen om at gå ind i rummet ved siden af. smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #31   30. maj 2018 Vi har alle nogle små "sten" otolitter i det indre øre. De kan i sjældne tilfælde sætte sig fast og dét kan give både svimmelhed OG tinnitus. Man kan få otolitterne i god gænge igen ved hjælp af præcise bevægelser med hovedet - ørelægen bør kunne tjekke, om det er sådan noget, der generer Dig OG vise Dig, hvordan Du skal gøre for at afhjælpe ubehaget.

Jeg har flere venner/familie der er blevet hjulpet godt på denne måde, så jeg håber Du også kan få det meget bedre!

Hvis ikke det er sådan noget, der er i vejen, kan man lave "modlyd", der neutraliserer tinnitus'en. Nogen synes det hjælper godt, andre ikke - det afhænger sikkert af hvor meget omhu fagpersonen, der designer Din modlyd ofrer på Dig... - Det er noget HELT andet, ed at skrue op for musikken for at overdøve Dine indre lyde!

De allerbedste hilsener

• #32   30. maj 2018 Udover tinitus har du der også forskel på hvor godt du hører på hvert øre?
    Hvis ja synes jeg du skal tage til en rigtig øre, næse - halslæge, da ikke lyder som om du bliver taget seriøst.

Det er rigtigt nok som lægen gør at du kan få tinnitus af man har for meget ørevoks eller noget der skaber en unødig kontakt derinde.

Desværre kan vi jo kun gisne om hvad der kan være galt, der MR skannes dog en del folk med samme problematik som din for at se om der skulle være noget der trykker på nerven

• #34   30. maj 2018 hvad arbejder du med til dagligt,

jeg har selv arbejdet i meget støjende arbejdes miljø på sav værk,
    hvor når jeg gik i seng kunne jeg stadig høre støjen, samt fysisk mærke den,
    dengang kunne jeg have en form for tinnitus, hvor i pauserne kom der en skarp høj hylen i ørne, der overdøvet alt, det skal så siges jeg har "stress" på øregangene siger lægerne, samt det kan også komme som bare støj, som et tv der bare står og larmer uden at have signal, alt dette gik først over da jeg stoppet med at arbejde der, der gik så ca yderlige et år, før jeg slap af med hylen, eller støjen i ørne, jeg har det stadig måske en enkelt gang om ugen, i stedet for hverdag hele dagen

• #35   31. maj 2018 har du ømme skulder nakke så kan det komme der fra har selv haft tinitus og kunne læse mig frem til at nakke smerter kunne være problemet gik til massær 2 gange og nu har jeg ikke noget mere

• #36   31. maj 2018 sorry jeg har været lidt væk her ind..

- men ret mærkeligt, da jeg stod op igår om morgenen så var min tinnitus HELT væk. det er virkelig mærkeligt at jeg får tinnitus ca hver anden måned. Jeg er lige pt på dagpenge, så jeg arbejder ikke med noget det vil sige jeg er ikke et sted hvor der er meget støj til hverdag. så hvis jeg nu tager til lægen så ved jeg heller ikke om de kan se hvad jeg fejler når min tinnitus er væk?

- jeg har heller ikke ømme skulder eller nakke kelevra smiley kun min baghoved der føles lidt øm engang i mellem

• #37   1. jun 2018 baghoved er vel også nakke det er svært at beskrive men det er sådan en trækken fra skulderen og op i nakken op over ørene

• #39   1. jun 2018 ohhh....

Tak fordi i mindet mig om den lorte skinger tone jeg kan høre hele tiden.

Tip: altid befind dig steder med baggrundsstøj.. såsom en radio / tv / ventilator / ja alt der afgiver en lyd.

Kommentér på:
Larm i hovedet (tinnitus).

Annonce