Emmegi CNC upgrade ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er for 8 mdr. Siden startet som CNC operatør og har stødt på irritation med Cnc'ens Computer som jeg syntes er meget langsom, og er man lidt for hurtig på musen kan job nemt fryse/bryde ned og så skal programmet startes op igen.
De 2 CNC kollega'er siger at det ikke er muligt at opgradere maskinerne som er omkring 15år gamle, de har undersøgt sagen....Men det har jeg sq svært ved at forstå at de ikke kan, det kan bare ikke passe.
Nogen der har affaring og kendskab til dette vil jeg gerne vide noget om det og hvordan det kan gøres...
Tænker bare det er som en gammel iMac jeg havde der var meget langsom, smed en SSD i og fik en ny computer med masser af fart.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Jeg blev fortalt at en opgradering af softwaren fra DOS til Windows var en MEGET dyr og stor investering med mange års afskrivning
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
jan 2016
Følger: 11 Følgere: 4 Emner: 58 Svar: 119
Evt. En extern via USB
CNC EMMEGI
Windows XP Embedded
V.2002 service pack 2
Computer intel(R) celeron
Processor 800MHz
799MHz 248mb RAM
Når vi makker lidt med programmer i hvad der på maskinen heder JOB og det store filer eller det går for stærkt kan det til tider gøre at JOB bryder ned, og man skal starte programmet op igen, derefter starte forfra med det man var ved.
Det vel RAM der spiller ind her ikke ?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jan 2016
Følger: 11 Følgere: 4 Emner: 58 Svar: 119
Emmegi CNC upgrade ?