{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Regning 1år efter dødsfald {{forumTopicSubject}}

Hej,
Tryg forsikring har sendt en regning på 3000kr på en forsikring i afdødes navn.. vel og mærke 1år senere.
Boet er lukket og alt.

Den oprindelige regning er betalt (der hvor forsikringen var "gyldig").

Har talt med dem og de vil have jeg sender dem Boatesten (eller hvad den nu hedder)

Men kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal bruge tid på deres fejl??
De truer med at sende den i inkasso, men det kan de vel ikke når regningen er ugyldig eller ligefrem ulovlig

Er det overhoved lovligt det de laver??
+ de har vel fået besked i statstidende samt proklamafristen er for længst udløbet

Det er en indbo forsikring

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regning 1år efter dødsfald
  • #1   27. jun 2018 Jeg tænker at du da bare lader dem trække afdøde i retten? Hvem vil de hive pengene ud af så? Det er vel ikke dig der har haft forsikringen og hæfter for den?

• #2   27. jun 2018 Det er hendes forsikring som har stået i hendes navn, hvor jeg så også muligvis har været dækket af den.

Men det er stadig hendes forsikring, som jeg ikke har haft nogen magt over.
    De kan vel ikke uden videre sætte forsikringen i mit navn, uden og bekræfte mig.

Kan de sende boet til inkasso? på trods af det er over et år siden hun døde.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #3   27. jun 2018 er det en bilforsikring ? i det øjeblik bilen afmeldes stopper forsikring,hvis det er tilfældet at den er afmeldt så sig det til dem. hvis ikke og den kører rundt har du et problem.. selv om du har stået som bruger, hæfter du ikke.. med mindre du har kørt videre....

• #5   27. jun 2018 Hvis du ved hvor bo attesten er så er det vel bare at tage et billede/kopi og så sende det til dem, så er den sag ude af verden.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #6   27. jun 2018 Du har vel ikke ringet til deres kundeservice endnu? Prøv lige det før du bare ignorerer det eller maler fanden på væggen.
    Det selvfølgelig tragisk men nogle systemer er desværre så automatisk at de gør den slags.

• #7   27. jun 2018 Har ringet til dem flere gange.
    De vil have jeg sender dem bo attesten, før de vil gøre noget.

Ja, jeg kunne godt lede 200 sider papirer igennem og sende dem den skide attest.
    Men mener simpelthen ikke det kan være rigtigt, at de som det første er blevet informeret via statstidende (her reagerer de ved at sende en regning som jeg betaler).
    men at de så fortsætter forsikringen, for så at kræve en bo attest 1år efter boet er lukket.. her hopper min kæde af.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #8   27. jun 2018 du kan henvise til skifteretten...

• #9   27. jun 2018 Altså hvis han nu bare ignorerer deres lort, hvad kan de så gøre? De kan jo ikke ligefrem trække afdøde i retten tænker jeg?

• #10   28. jun 2018 jeg tror der er lidt kuk i deres system for jeg har også fået en regning i sidste måned på 2000 for en forsikring der er opsagt for ca 4 år siden den kom dog på pbs så jeg valgte bare at afvise den og har ikke hørt noget for det

• #11   28. jun 2018 Smid lortet ud og lad dem bruge energien på ingenting smiley

• #12   28. jun 2018 Der har vel været indrykket Proklama og har de ikke anmeldt krav inden de 8 uger - så er det bare ærgerligt for dem

Kommentér på:
Regning 1år efter dødsfald

Annonce