{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas med til grænsekoisker?
  • #1   5. jul 2018 Ja

  • #2   5. jul 2018 I teorien ja.. Jeg har dog ikke haft mit med de sidste mange gange og er blevet hevet ind til siden de 2 af gangene. De smilte blot af det - havde selvfølgelig kørekort med.

    Der står nogle hjemmeværns-wannabees der hiver de fede biler ind til siden for at janteloven kan plejes, men de som ender med at skulle tjekke gider tydeligvis ikke at stå der og lader det slippe - så kør i bare smiley


  • #3   5. jul 2018 reelt set er det eu lov at man skal kunne bevise sit statsborgerskab og det kan man jo stort set kun gøre med sit pas, så derfor skal man altid medbringe passet.
    MEN tror squ ikke der sker alverden ved det, når i kun lige skal over grænsen.

    jeg er over grænsen et par gange om mdr og tror det er 10 år siden jeg sidst har vist mit pas


  • #4   5. jul 2018 Tak for svarene. Vi satser på der ikke bliver bøvl og prøver lykken.
    Går det galt, giver jeg besked bagefter. smiley


  • #5   5. jul 2018 min tante endte med et stop ved grænsen på små 7 timer mens hun blev undersøgt grundet manglende pas. men kig på google maps trafik og se hvor der er kø, så kan du se, hvor der er kontrol..

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   5. jul 2018 Ja, det skal man og de tjekker ALT hvis det mangler. Så forbered jeg på alko og narkotest, at få bilen splittet ad, og så selvfølgelig bøden.

  • #7   5. jul 2018 jeg kører fast tyskland og har aldrig pas med. du skal dog bevise hvem du/ i er ved hjælp af gyldig billedid og dermed rækker dit kørekort og er fordi dk er en del af schengensamarbejdet..

  • #8   5. jul 2018 "Ja, det skal man og de tjekker ALT hvis det mangler. Så forbered jeg på alko og narkotest, at få bilen splittet ad, og så selvfølgelig bøden. "

    Løgn og latin. Intet andet.

    Du skal ikke forberede dig på noget som du ikke forvejen skulle selvom du havde pas med.


  • #9   5. jul 2018 "jeg kører fast tyskland og har aldrig pas med. du skal dog bevise hvem du/ i er ved hjælp af gyldig billedid og dermed rækker dit kørekort og er fordi dk er en del af schengensamarbejdet.. "

    Problemet er bare at vi lige nu har grænsekontrol i DK, så det er der problemet er. En dansk betjent kunne i teorien gøre din dag rigtig lang uden pas. Schengen er ifølge grænsevagter ikke aktuel ved den "tilstand" DK er i nu.


  • #10   5. jul 2018 Kørekort er ikke godkendt som gyldig id i forbindelse med grænsekontrol.

    https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Pas/Regler-om-pas
    Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas:

    Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

    Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit gyldige pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden.


  • #11   5. jul 2018 Kommer til at tænke på dengang jeg blev stoppet i både Puttgarden OG Rødby i en firmabil som var proppet med øl og sprut til firmaets julefrokost. Tolderne gider åbenbart ikke kigge efter når bilens varerum stinker af gris. smiley smiley smiley
    Der havde jeg forresten heller ikke pas med.


  • #13   5. jul 2018 "Det er de tyske betjente i Tyskland, de tilbageholder bare en indtil de finder ud af hvem man er! Kan godt tage 5-7 timer hvis man er uheldig. "

    De gange jeg er blevet stoppet i tyskland uden at have pas med, eller hvor en kammerat har glemt det har det taget 10 min max. Oftest har de bare grint af det.

    Men igen - det handler også om hvordan man griber det an. Selvfølgelig er det altid bedst at have sit pas med. smiley


  • #15   5. jul 2018 ellers få da lige en derhjemme til at sende et billede af passet. værre er det vel ikke

  • #16   5. jul 2018 ved et par af mine kammerater kørte til grænsen de havde ikke pas med, ikke en eneste de fik bare at vide at huske det næste gang de nøjes med kørekortet

  • #17   5. jul 2018 Har også hentet varer i grænsekiosken et utal af gange, flere gange uden medbragt pas, sågar i gulpladet firmabil med 2 kammerater om aftenen i weekenden. Vi havde købt dagsbevis hos SKAT, så papirerne var i orden. Men jeg har aldrig oplevet de mindste problemer, hverken på den tyske eller den danske side af grænsen. Min opfattelse er, at de går efter suspekte østeuropæiske biler, og lader de grænsehandlende danskere være i fred smiley

  • #18   5. jul 2018 Vi smuttede lige igennem. Ingen is på koen. smiley
    Men, det med hvor meget man må læsse i bilen have jeg ikke helt styr på. Kan det passe en Q5 3.0 TDI må læsse 580kg? Det var lidt indviklet...


  • #19   5. jul 2018 Kørekort er fint

  • #20   7. jul 2018 Min makker er strisser og har blandandet stået ved grænsen og ifølge ham er kørekort ok

  • #21   7. jul 2018 Det er det bare ikke i følge reglerne.

  • #22   7. jul 2018 Nu vender diskutionen til at har han ikk bedre for XD

Kommentér på:
Pas med til grænsekoisker?

Annonce