{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Prøve plader {{forumTopicSubject}}

Halløj BG jeg har lidt brug for hjælp angående prøve plader for aner ingenting om hvordan og hvorledes

Jeg skal ha flyttet min bil fra henne st by. til Århus er det lovligt og gøre på prøve plader og hvad er reglerne for sådan noget??? Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøve plader
  • #1   16. jul 2018 Teknisk set er det ikke lovligt at gøre - den skal på et fejeblad.

    Men er det en bil med Dansk Afgift på som bare står uden plader, så havde jeg da gjort det uden at blinke. Du kan evt. høre en mekaniker i den by du flytter til om han vil stå inde for at du er på vej til ham hvis det skulle gå galt. smiley

    Er den uden afgift ville jeg ikke turde gøre det.


  • #2   16. jul 2018 Ja okay den har stået længe i det ene værksted hvor jeg har gået og pusle lidt rundt med den og den er køre klar og det hele men mener ikke der er afgift på

    Så lige et andet spørgesmål er der ikke noget der hedder et prøve skilt ????


  • #3   16. jul 2018 Thomas, hvad mener du forskellen er, ved at flytte en bil med og uden afgift til mekanikeren?
    En bil uden afgift kan da også have brug for mekanikeren før den er klar til toldsyn. Og prøveplader til den ene tur bør da ikke udløse bøde og afgift hvis det er det du er bange for. Køber du der imod prøveplader til den samme bil gentagne gange så er man jo klart ude på at snyde, og så er det bare at betale ved kasse et...!!


  • #4   16. jul 2018 Hvad må prøveskilte anvendes til?
    Prøveskilte må bruges til kørsel med uregistreret køretøj af en type, der skal registreres.

    Prøveskilte må kun bruges til midlertidig eller lejlighedsvis kørsel til følgende formål:

    1: Afprøvning og indstilling af et nyt køretøj, men ikke til tilkørsel af køretøjet.

    2: Kørsel i forbindelse med import eller eksport af et køretøj til/fra det sted her i landet, hvor importøren/eksportøren har adresse.

    3: Kørselsprøve i anledning af reparation af et køretøj, men ikke til tilkørsel af et istandsat køretøj.

    4: Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.

    5: Kørsel, der er nødvendig i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.

    6: Overførsel af et køretøj til anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager. Et demonstrationssted, der ikke henhører under færdselslovens område, hvor køretøjet præsenteres for publikum i salgsøjemed, f.eks. en væddeløbsbane eller dyrskueplads, sidestilles med et udstillingssted.

    7: Demonstration af et køretøj for en forhandler eller dennes personale.

    8: Demonstration eller prøve af et køretøj i anledning af salg. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.

    9: Optagelse af fotografier eller film af et køretøj. Kørslen må kun foretages af en fabrikant eller importør af køretøjer, og alene for at fremstille reklamemateriale for køretøjet.

    10: Kortvarig kørsel her i landet i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til velgørende eller almennyttige formål, eller i forbindelse med en lokal børnehjælpsdag, dyrskue eller lignende arrangementer. Kørslen må kun ske efter tilladelse fra politiet i hvert enkelt tilfælde.

    https://skat.dk/skat.aspx?oid=1965854


  • #5   16. jul 2018 "Thomas, hvad mener du forskellen er, ved at flytte en bil med og uden afgift til mekanikeren? "
    -Det jeg mener er at straffen for at møde den forkerte betjent/skattemand i en bil uden afgift er langt værre økonomisk kontra med afgift.

    Nu læser jeg det som om at han skal flytte, altså ikke at bilen skal til mekaniker. Skal den til mekaniker er snakken jo en helt anden.


  • #6   16. jul 2018 Der kommer da ingen straf på fordi du gør det en gang, det er da netop derfor man har prøveplader........!!
    Det er da også fuldstændig ligegyldig om han skal til mekanikeren, det kan også være med salg for øje hvis nu hans bopæl i Aarhus er langt mere central og eksponeret end den nuværende....!!
    Mulighederne er uendelige, men ligegyldig hvad så koster det ikke bøde og afgift at flytte en bil fra A til B når reglerne følges...!!


  • #7   16. jul 2018 Så læs reglerne efter igen og du vil forstå.
    - Når man har en bekendt der blev knaldet med flere hundrede tusinder kr. til følge, bliver man lidt mere påpasselig for biler uden afgift..

    Hvis manden skal flytte er det netop overtrædelse af reglerne for prøveskilte. Det kan vel ikke være svært at forstå?


  • #8   16. jul 2018 Hvor står der at manden skal flytte????

    Og hvis din makker er blevet knaldet så har han helt sikkert overtrådt reglerne, men det er IKKE en overtrædelse at flytte den til en mekaniker eller et udsalgssted.

    4: Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.
    Eller:
    6: Overførsel af et køretøj til andet udstillingssted.


  • #9   16. jul 2018 Hvem siger han skal flytte?
    Det handler blot om BILEN der skal flyttes, fra ét værksted, til et andet.
    Eksempelvis fra pladeværkstedet til malerværkstedet, eller sadelmageren og hjem mv.
    Køb blot klistermærker, der kan du højest få klippet dem i stykker, medmindre i sidder 4 gutter med habitter på, på vej fra gallafest med høj musik og en brænder smiley
    Jeg kører OFTE med faste og af og til med klistermærker og er faktisk aldrig blevet stoppet med nogle af dem dog.


  • #10   16. jul 2018 Hvis en bil skal flyttes til en anden lokation/opbevaringssted, så er det nr. 6 hvor der står overførsel til andet lager. Og det er der ikke noget ulovligt i at gøre. Når man henter prøvemærkerne hos SKATs motorcentre skal man jo netop opgive årsagen til at købe prøvemærkerne og når man siger, at bilen skal flyttes fra et sted til et andet, så er det nr. 6 de vælger. Førhen skulle de endda også vide hvilke adresser bilen skulle køre fra og til, men de er nu blevet mere lempelige smiley

  • #11   16. jul 2018 "Hvor står der at manden skal flytte???? "

    -Hvor står der at bilen skal til et andet værksted? Ingen steder.

    "Og hvis din makker er blevet knaldet så har han helt sikkert overtrådt reglerne, men det er IKKE en overtrædelse at flytte den til en mekaniker eller et udsalgssted. "

    Min makker overtrådte reglerne med sikkerhed. Men kun fordi det modsatte ikke kunne bevises blev han dømt til betaling. Men han kunne lige så godt have været igang med at flytte bilen fra A til B.

    "Det handler blot om BILEN der skal flyttes, fra ét værksted, til et andet."

    Det står der altså ikke.

    Men lad det ligge - der er mangel på oplysninger som gør at vi kan snakke fra øst til vest.


  • #12   16. jul 2018 Thomas vi mangler lige at høre om det var en søndag med duftevand I håret og volumen på maks igennem gågaden, med en isvaffel I hånden, eller han kørte med kedeldragt og beskidte fingre ene mand på motorvejen i en delvist adskilt bil, eller hvordan situationen var smiley
    Der er også stor forskel på om det er faste prøveskilte i metal, eller det er klistermærker.


  • #13   16. jul 2018 Hvis du er i tvivl Thomas, så læs mit tidligere indlæg! Det er underordnet om den skal flyttes fra et værksted eller opmaksineringssted, begge dele er lovligt. Så sent som for 14 dage siden købte og kørte jeg en BMW 740 hjem fra Fyn med prøveskilte på. Da jeg skulle købe prøveskiltene ved SKATs motorkontor i Aalborg fortæller jeg tingene som de er, og i det sekund, at sælger og jeg har handlet bilen, så har jeg en bil, der står et andet sted, end hvor jeg vil have den, derved kan jeg fuldt lovligt bruge prøveskiltene til at flytte min bil til den ønskede lokation.

  • #14   16. jul 2018 Det er bedøvende ligemeget om den er registreret eller ej. Jeg har utallige gange været på SKATs fysiske kontor for at købe prøveplader til mine udenlandske (tyske) køretøjer og har herved fremlagt den tyske regattest og angivet den der med flytning fra lager til lager. De stillede ikke spørgsmål til noget som helst. Hvis SKAT mener det er ulovligt med et uindregistreret køretøj, så burde de have stoppet mig på kontoret.

  • #15   16. jul 2018 Da jeg i sin tid købte min Calibra var den importeret fra Schweiz og endnu ikke betalt afgift. Der fik jeg da også uden problemer prøveplader/klistermærker til at montere da den skulle forbi mekanikeren før den skulle toldsynes...!!

Kommentér på:
Prøve plader

Annonce