{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Skillevæg - gibs {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nogen med erfaringer i skillevægge?
Vil bygge den op på stålprofiler 70mm og gibsplader ... Er dog i tvivl om hvilke skruer jeg skal bruge ... Skal bruge nogle selvskærende skruer til stål profilerne, og nogle til gibspladerne....

Nogen der vil være flinke og linke til de skruer jeg skal bruge smiley er en lille væg på 3,25x2,35...

Andre gode tips og tricks modtages med kyshånd ..

God aften derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skillevæg - gibs
  • #2   29. aug 2018 til samling af stål reglarne skal du bruge en fixertang. da profilerne ikke bliver skruet sammen men "klemt" sammen.

og til pladerne køber du gipsskruer til stål skelet. det står på parken.

alternativ er et træ skelet. evt taglægter da de er tættest på dine ønskede 70mm men havde nok selv brugt reglar 95mm.

• #3   29. aug 2018 Du kan sagtens skrue stålprofiler med fladhovedet skruer, det er nemt og kan ikke ses i gipsen

• #5   29. aug 2018 Spærtræ er meget dyrere og slet ikke nemmere at arbejde med, jeg bruger stålprofiler og en osb plade med gips udenpå, hurtig og nemt at arbejde med og du har noget du kan skrue hylder ordentlig fast i, men der er mange forskellige løsninger, det er smag og behag smiley

• #6   29. aug 2018 Stål kan jeg godt leve med men når jeg skal igang med det hus jeg er ved at købe kommer der fermacell på væggene da det kan hilde til noget selv i en 12mm plade det gips er bare noget pis at hænge noget op i og efterlader store huller vis man flytter noget

• #7   29. aug 2018 Igen smag og behag, men fermacell er tungt og træls at skrue smiley

• #9   29. aug 2018 Easy

Er du da tømrer

• #11   29. aug 2018 Nej det er jeg ikke

Men så burde du også vide at der ikke er noget der hedder skillerums regel som du skriver

En skillerumslægte er 38x57
    En T1 taglægte 38x73
    En regel er 45x 45/70/95/120/145/170/195 og så vider
    Og spærtræ samme dimensioner som regler bare en anden klassificering/styrkeklasse

• #15   30. aug 2018 Kommer der også emne op om hvordan man maler en gips væg? Som spartel, sætte strimler på gips samlinger, filt på osv? smiley

• #18   30. aug 2018 Vi bliver sur selvfølgelig hvis skruerne stikker alt for meget ude.. Det er irriterende at spartle dem væk

• #20   30. aug 2018 Vi skal sku ikke skrue noget efter tømrerne det er jeres job at gøre det ordenligt første gang. Hvis vi kommer til at ødelægge noget så er det os der har ansvaret for det, så det er klart at malere ringere til jer så i kan rette op for jeres fejl.. smiley

• #21   30. aug 2018 Nogle skruer sidder løs altså de har slet ikke ramt skinnerne bag gipsen fuuuck jeg bliver sur så grr...

• #22   30. aug 2018 Tak for svarene .... Melander - nogen grund til du ville vælge en 95mm istedet for 70 mm, udover bedre lydisolering ?

Vil jeg kunne nøjes med 2 længde skruer eller skal jeg have 3 ? Regner med 2 lag gibsplader så skal bruge til skelettet først ( korte ), derefter første og så anden gibs plade .... Kan jeg bruge samme længde til de 2 gibsplader eller bliver isoleringen for bøvlet efterfølgende ?

• #23   30. aug 2018 95mm er mere stabile + lidt mere isolering også har jeg bare en forkærlighed for reglar (kald det en fetich hvis du vil he he

skruerne køber du bare til 1-2-3 lags gips det står på parkerne, skruer til stål reglar har jeg aldrig brugt, har altid "kun" klipset dem sammen, men er så heller ikke professionel tømrer eller noget, så om de kan skrues sammen til et holdbart resultat vil jeg være usagt.

Kommentér på:
Skillevæg - gibs

Annonce