{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Frank P
Frank P
Tilmeldt:
24. maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35

Elbiler/trailere ? {{forumTopicSubject}}

Undrer lidt om den udfasning af ikke El biler også ender med en udfasning af hele privat trailer tiden, f.eks købte jeg sidste år en Toyota Yaris, ville gerne have haft en Hybrid, men det var ikke muligt da anhængertræk er et must for mig,og det er den ikke godkendt til , sælgeren påstod at el biler og trailere var et no go generelt, Så udfasning af ikke el biler ,betyder slut med trailere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elbiler/trailere ?
  • #1   6. okt 2018 Elbiler og hybrid kan altså godt findes så de kan trække en trailer smiley

    Der er bare få på markedet som må trække nogle kg, og særligt hvis også prisen er en faktor

    Men hvis vi ser på den udvikling der er sket indenfor de seneste 5 år, mon så ikke også issue med træk er løst indenfor de næste 12 år

    Toyota har kun rav4 hybrid der for alvor må trække nogle kg, og vist kun i 4x4 modellen smiley

    Søg på Tesla x og campingvogn på youtube hvis du vil se elbil med 2000 kg på krogen


  • #4   6. okt 2018 Lexus RX hybrid må trække end del og en Auris hybrid må trække 375kg hvilket ville kunne dække mine behov. Men generelt er der alt for få biler der må trække noget. Uden et træk til at fragte min motocross maskine rundt er en bil ubrugelig. Håber den nye corolla bliver bedre og prisen bliver rimelig

  • Frank P
    Frank P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35
    #5   6. okt 2018 # 4 ,jo på papiret må den måske bære 375 kg, men jeg fik at vide at jeg godt kunne sætte træk på ,men der måtte kun sættes holder til cykler/barmevogn mm på, Toyota ville ikke garantere jeg kunne bruge en trailer.

  • #6   6. okt 2018 #5 dem jeg har snakket med så siger de trailer ikke er et problem. Men vogne med påløbsbremse er et problem.

  • #8   6. okt 2018 Hvis man ser ud over Danmarks grænser, er det så ikke sjældent man ser private folk køre rundt med en trailer?

  • #9   6. okt 2018 Min Optima Plug-in kører ca. 50km på en opladning strøm og må trække 1500 på krogen, Kia Niro plug-in tager 1300 på krogen. Så det er bare Toyota der er håbløst bagefter, hybrid og trailer/campingvogn fungere fint sammen.
    Når de store mærker (Mercedes, VAG, PSA) kommer rigtigt igang med rene el biler skal de nok kunne trække det de skal.
    Vi skal huske at producenterne laver de biler der er efterspørgsel på smiley


  • #11   6. okt 2018 Hvis man ser på det forslag der er på bordet skal alle nye biler i 2030 være hybrid, el eller andet

    I 2050 skal alle nye biler kører uden fossile brændstoffer, det er altså om 32 år

    Prøv og gå 32 år tilbage, og se udviklingen af bilerne. Der er altså sket meget siden golf 2 kom på markedet.

    Hvis man ellers opnår europæisk enighed om reglerne, er det et kæmpestort marked hvor der er en del krav til bilerne. Derfor vil de fleste nok også forsøge og indordne sig for og kunne sælge biler

    Men i bund og grund kan Danmark ikke stå alene og have andre og skarpere krav, da markedet simpelthen er for lille


  • #12   6. okt 2018 #8
    alle i min svigerfamilie har trailere og campingvogne, de er alle tyskere.. men det er så også kun 25 ud af knap 100 millioner mennesker… smiley


  • #13   6. okt 2018 Jeg har tidligere kørt en del rundt i Europa, og synes bare ikke man ser så mange trailere syd for grænsen.

    Jeg har efter flere år i USA endnu ikke set en personbil med en alm. privat trailer.


  • #15   6. okt 2018 det er nu ønskeligt at de kan og må trække 3500 kg ellers er de ubrugelige for en del mennesker, ellers må jeg investere i en lastbil... smiley

    Men hvorfor skulle Mercedes, BMW eller Audi lave biler efter "danskernes" (politikernes) ønsker, vi er en så forsvindende lille del af købere til deres produkter...


  • #16   6. okt 2018 Nu bor jeg i "trailerland" og med alt respekt for ideer om hvad en bil skal kunne trække er det altså få jeg møder der trækker meget over 2000 kg

    De fleste store 4x4 jeg ser kører nærmest aldrig med trailer, og dem jeg møder med trailer er da sjældent med store maskiner og 3500 kg på krogen

    Men der findes da mennesker der har behovet


Kommentér på:
Elbiler/trailere ?

Annonce