{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Bil stiger og falder i varme {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Sagen er den at min seat toledo 1,9 tdi har problemer med at holde temperaturen. Jeg har lige skifte termostat og kompresionbeholder. Men idag med trailer blev den varm når den trækkede omkring de 100/110 grader. i højre side der bilen foran kom der kølervæske ud fra kompresionsbeholderen. Ved ikke om det kan være vandpumpen der ikke giver nok vand. Fordi da jeg kørte ude trailer kom den kun over de 90 grader 2 gange på omkring 100 km. Og den manglede ikke rigtig noget vand efterfølgende.

Så hvad kan det eventuelt værer. Mvh johnas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil stiger og falder i varme
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   3. nov 2018 Toppakning

  • #2   3. nov 2018 Men den mangler ikke vand efter en alimidelig tur hvor jeg ikke beslater den med en anhænger. Og med hænger stiger den kun ved landevejskørsel. Men i by bliver den på de 90.


  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #3   3. nov 2018 Kompression test den.

  • #4   3. nov 2018 Der er tryk på når jeg skruer låget af kompresdionsbeholderen

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #5   3. nov 2018 Ja men syntes du skal få lavet en alligevel. Tager ikke lang tid og koster ikke det vilde.

  • #6   3. nov 2018 Lidt hurtigt at dømme toppakningen ude er det ikke?
    Den beholder du snakker om må være ekspansionsbeholderen, hvis den ikke bruger vand så start med at kontroller at din blæser virker.


  • #7   3. nov 2018 Blæserne kørte også fint idag da jeg slukkede bilen, da jeg havde kørt en tur.

  • #8   3. nov 2018 Men det jeg ikke forstår er at den holder drifttempraturen uden trailer med med stiger den indenfor 5-10 km hvor termostaten svinger lidt frem og tilbage.


  • #9   3. nov 2018 Jeg oplevede det samme med min Honda. Der var det blæserne, der var blevet slidte og derfor ikke kørte så stærkt som de burde. ?

  • #10   3. nov 2018 Har haft en 1.9 tdi engang hvor en mikroskopisk revne lå mellem en kølekanal og cylinder. den brugte ikke vand. men når man trykkede til den skød den kompression over i kølvandet og lavede luftlommer omkring vandpumpe der gjorde vandet stod stille og den begyndte at koge.

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #11   3. nov 2018 Lige netop niller. Samme har jeg oplevet.

  • #12   3. nov 2018 Hvordan kan man eventuelt se om det er toppakningen?


  • #13   3. nov 2018 Skriver du ik der er meget tryk i ekspansionsbeholder? kunne måske godt være et tegn. den jeg skiftede tog vi chancen da vi havde tjekket alt andet var iorden

  • #14   3. nov 2018 der er tryk i den efter den har kørt. Vandstanden stiger også når jeg skruer låget af.

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #15   3. nov 2018 Ja og du skriver selv at når den presses kommer der vand ud af ekspansions beholderen som er forbeholdt overtryk.

  • #16   3. nov 2018 hvis du er tvivl så må du nok køre den til en mekaniker og få ham til at fejlfinde på den ??

  • #17   3. nov 2018 Hvad med varme inde i bilen nu når bilen er godt varm. varmen den så fint i varmeapparater inde i bilen. eller kommer og går det som det har lyst . prøv at give den noget gas og så når du slipper pedalen så prøv at mærke om varmen forsvinder. det nemlig tit det er et tegn på motoren har en dårlig toppakning eller top på de tdi maskiner. har selv prøvet og set Det en del gange.Du kan også være heldig det er en dårlig vandpumpe. men det sjælden det er det. men altid vær at tjekke også. eller en dårlig køler. der evt er lidt stoppet til.

  • #18   4. nov 2018 nu så jeg emnet i går og jeg tænker stadig om den er udluftet ordentligt

    ville i hvertfald ikke turde køre i den med de temperaturer du skriver især på en diesel som nærmest ikke kan bevæge sig over driftstemperatur


  • #19   4. nov 2018 Må nok indse at den skaber for neget tryk. Så noget en toppakning der er gået. Hvis man skruer låget af induktionsbeholderen falder den hurtigt i temperatur igen

Kommentér på:
Bil stiger og falder i varme

Annonce