{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.924 visninger | Oprettet:

Kildemoes VS THansen {{forumTopicSubject}}

Ja. Som overskriften siger.
En cykel til fruen. Skal kun benyttes 10-30 gange i løbet af året. Små ture osv.

Jeg søger nogen der har erfaring med de nyere t Hansen cykler. Da de også har shimano nexus 7 gear og alu stel osv. Som de kildemoes til det dobbelte.
Altså for 5-10 år siden var det nok bæ ja. Men er de det endnu? Tænker at t Hansen køber så mange cykler at de presser prisen kontra lokal cykelforretning.?

God dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kildemoes VS THansen
  • #1   10. dec 2018 Havde en harald Nyborg Greenfield full suspension mountainbike,. (den orange) da jeg var ung det nok den bedste cykel jeg har haft. Den fik sygt mange tæsk, man er vel fra generationen der efter lignede Jack ass,
    Har siden købt end dyr Felt, det var ikke et hit. Har nu en HOBO som Jeg ikke har fået brugt endnu. Skulle jeg ud og havde end NY cykel så ville det enten blive end Thansen eller en Harald Nyborg... Hvis ikke du skal tonse skovene tyndt eller piske rundt i byen eller landevejen og det ikke skal være et primært køretøj så bare køb en billig cykel. Man skal være bidt af en gal cykel før man kan mærke forskel

• #2   10. dec 2018 Hvis du er i tvivl, så gå en tur forbi den nærmeste DSB-station og kig på alle de parkerede cykler og du vil hurtigt kunne se hvorfor en Kildemoes koster det dobbelte. En X-zite skal ikke stå ude ret længe før den begynder at få rødbrune løbere.

Det kan godt være at Thansen køber stort ind og derfor kan presse prisen. Men de ER også i en ringere kvalitet. Hjul, lejer, bolte og andet som du ikke umiddelbart kan se producenten på, er steder hvor der spares.

Jeg vil se sådan her på det: Er fruen god til at vedligeholde sin cykel? En cykel skal vedligeholdes med vask og service, ligesom en bil skal.
    Hvis hun er god til den slags, så skal hun have en Kildemoes og hun kan have en fin cykel de næste 20 år. Er hun ikke, så skal hun have en X-zite og må forvente at den skal skiftes ud hvert 2-3 år.

• #3   10. dec 2018 Min eks sled sin kildemoes op på lidt over to år (5.000 kr på bud) Blev brugt i alt slags vejr. Derefter købte vi en greenfield i Harald Nyborg til 995,slidt op på et år. Samme pleje som kildemoes.
    Gav hende en raleigh, for 3 år siden, er aldrig blevet plejet, spiller stadig som var den ny (bortset fra lidt rust ved cykelkurv og bagagebærer.) kører også selv raleigh på 5 år, minimal pleje, eneste fejl er at forlygten knækkede, men det er jo ikke cyklens skyld at den væltede. Pris 3.500 på tilbud.
    Min nuværende kæreste ønsker sig en cykel i julegave, og må erkende jeg overvejer at stikke hende en raleigh også, da da det er den cykel jeg i nyere tid har haft, som har holdt bedst til prisen.

• #4   10. dec 2018 Som cykekmekaniker ved jeg anbefale en Kildemoes. Xzite er kun delvis samlet. Og dem der sælger dem aner intet om cykler. Og ALT på cyklen er bare noget billig pis. Det kan godt være begge er Nexus 7 men 2 forskellige udgaver.

• #5   10. dec 2018 Kig brugt evt. Fandt i sommers en mtb til knægten 2 år gl, kun brugt som nr to cykel. Nypris 5500. Brugtpris 500 incl skærme og lygter.

• #6   10. dec 2018 Kører Kildemoes på 5 år nu, aldrig vasket eller plejet.. Den bliver brugt dagligt.. køn er den ikke, men så bliver den heller ikke nuppet smiley

• #7   10. dec 2018 Nu inden der går for meget snobberi i det, jeg har en X-zite MTB, den har været brugt flittigt de sidste 3-4 år uden problemer.
    Gear system er shimano og det samme som sidder på Kildemoes( uanset hvad der ellers bliver påstået). Der hvor den bliver billig er skruer og bolte der ruster, fælge/dæk og forgaffel er i en tvivlsom kvalitet og så er de en smule tungere end de dyre cykler. Men som skrevet længere oppe alt hvad der ikke er navn på er af tvivlsom kvalitet.

Den der cykel mekaniker historie om at Shimano har to udgaver af samme model er lidt søgt, har haft præsenteret en cykelmekaniker for en "thansen" model og en "rigtig" model, der kunne han ikke argumenter for hvad der var hvad, men jeg har nok bare været heldig.

Jeg ville ikke have problemer med at købe en igen til det jeg bruger den til.

• #8   10. dec 2018 Har købte sidste efterår en mtb hos thansen.. 3500 med skærme osv..

Inden da havde jeg prøvet en anden cykel i fri bike shop som kostede 6600... samme model hydrauliske bremse kalibere fra shimano.. samme shimano gear vælgere.. et andet sæt tandhjul for og bag men stadig shimano..

Og så havde den dyre bredere dæk..

Jeg skulle bruge en cykel til job og lidt ture til fitness og lidt andre hyggeture.. og der rakte den billige altså helt fint

De fejl jeg har haft på den:
    Bremser for og bag begyndte at hyle helt vildt.. prøvede og rense og pudse og lige meget hjalp det.. nye klodser og renser af skiver og den holdt op smiley
    Lejer i pedaler er gået til.. har ik gjort noget ved det smiley

• #9   10. dec 2018 For en ti elleve år siden købte jeg en Raleigh, som har fragtet mig til og fra arbejde alle årene. Ud over dæk, bremseklodser, kæde og lidt olie til gear og bremsekabel, er der kun skiftet en lås, et par pedaler, en stødtefod og en bagagebære(knækkede fjedre). Den har ikke fået anden vedligehold. Den har klart flere år i sig endnu.

• #10   11. dec 2018 Tak for svar folk. Jeg fornemmer at det er lidt plus og minus med tante Hansens cykler.
    Raleigh cykler virker i til gengæld glade for. De er faktisk billigere end kildemoes. Måske det skulle være sådan en. Sys ikke det er særligt imponerende af finere brugte cykler på dba eller gul og gratis.
    Og hvis der endelig er en vil vedkommende ha 3800,- smiley

• #11   3. jan 2019 Man kan bestemt finde rigtig flotte og gode cykler brugte på dba. Har købt 4 cykler brugte til ungerne. De stod så godt som nye. Fx har jeg lige købt en 20 tommer Everton til min datter. Gav 400 kr. Afmonterede styr, bagagebærer og cykelkurv og gav det en omgang god sort spraymaling og pudsede cyklen. Stod snor lige bagefter. Sådan en cykel koster ca 2000 kr fra ny af.

Kommentér på:
Kildemoes VS THansen

Annonce