21.924 visninger
|
Oprettet:
Kildemoes VS THansen {{forumTopicSubject}}
Ja. Som overskriften siger.
En cykel til fruen. Skal kun benyttes 10-30 gange i løbet af året. Små ture osv.
Jeg søger nogen der har erfaring med de nyere t Hansen cykler. Da de også har shimano nexus 7 gear og alu stel osv. Som de kildemoes til det dobbelte.
Altså for 5-10 år siden var det nok bæ ja. Men er de det endnu? Tænker at t Hansen køber så mange cykler at de presser prisen kontra lokal cykelforretning.?
God dag
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Har siden købt end dyr Felt, det var ikke et hit. Har nu en HOBO som Jeg ikke har fået brugt endnu. Skulle jeg ud og havde end NY cykel så ville det enten blive end Thansen eller en Harald Nyborg... Hvis ikke du skal tonse skovene tyndt eller piske rundt i byen eller landevejen og det ikke skal være et primært køretøj så bare køb en billig cykel. Man skal være bidt af en gal cykel før man kan mærke forskel
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Det kan godt være at Thansen køber stort ind og derfor kan presse prisen. Men de ER også i en ringere kvalitet. Hjul, lejer, bolte og andet som du ikke umiddelbart kan se producenten på, er steder hvor der spares.
Jeg vil se sådan her på det: Er fruen god til at vedligeholde sin cykel? En cykel skal vedligeholdes med vask og service, ligesom en bil skal.
Hvis hun er god til den slags, så skal hun have en Kildemoes og hun kan have en fin cykel de næste 20 år. Er hun ikke, så skal hun have en X-zite og må forvente at den skal skiftes ud hvert 2-3 år.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Gav hende en raleigh, for 3 år siden, er aldrig blevet plejet, spiller stadig som var den ny (bortset fra lidt rust ved cykelkurv og bagagebærer.) kører også selv raleigh på 5 år, minimal pleje, eneste fejl er at forlygten knækkede, men det er jo ikke cyklens skyld at den væltede. Pris 3.500 på tilbud.
Min nuværende kæreste ønsker sig en cykel i julegave, og må erkende jeg overvejer at stikke hende en raleigh også, da da det er den cykel jeg i nyere tid har haft, som har holdt bedst til prisen.
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 810
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
okt 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 10
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Gear system er shimano og det samme som sidder på Kildemoes( uanset hvad der ellers bliver påstået). Der hvor den bliver billig er skruer og bolte der ruster, fælge/dæk og forgaffel er i en tvivlsom kvalitet og så er de en smule tungere end de dyre cykler. Men som skrevet længere oppe alt hvad der ikke er navn på er af tvivlsom kvalitet.
Den der cykel mekaniker historie om at Shimano har to udgaver af samme model er lidt søgt, har haft præsenteret en cykelmekaniker for en "thansen" model og en "rigtig" model, der kunne han ikke argumenter for hvad der var hvad, men jeg har nok bare været heldig.
Jeg ville ikke have problemer med at købe en igen til det jeg bruger den til.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
Inden da havde jeg prøvet en anden cykel i fri bike shop som kostede 6600... samme model hydrauliske bremse kalibere fra shimano.. samme shimano gear vælgere.. et andet sæt tandhjul for og bag men stadig shimano..
Og så havde den dyre bredere dæk..
Jeg skulle bruge en cykel til job og lidt ture til fitness og lidt andre hyggeture.. og der rakte den billige altså helt fint
De fejl jeg har haft på den:
Bremser for og bag begyndte at hyle helt vildt.. prøvede og rense og pudse og lige meget hjalp det.. nye klodser og renser af skiver og den holdt op
Lejer i pedaler er gået til.. har ik gjort noget ved det
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 105
Raleigh cykler virker i til gengæld glade for. De er faktisk billigere end kildemoes. Måske det skulle være sådan en. Sys ikke det er særligt imponerende af finere brugte cykler på dba eller gul og gratis.
Og hvis der endelig er en vil vedkommende ha 3800,-
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 997
Kildemoes VS THansen