{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carglass tekniker. Løn niveau?
  • #1   31. jan 2019 Hvis man søger lidt rundt på nettet ser det ud til at være 160-180 i timen alt efter geografi.

• #2   31. jan 2019 Ja jeg får 163 nu som mekaniker samme sted efter 2 år nu. Det er sku for lidt.
    Ja jeg kunne bare kun finde cirka løn på forums skrevet for 5-8 år siden. Så var bare lige lidt nysgerrig

• #3   31. jan 2019 163 er en fin løn hvis man ikke er mere værd for sin virksomhed. Det er jo ikke nødvendigvis svært at finde en ny mekaniker som erstatning for dig.

At blive montor i bilrudebranchen er jeg ikke sikker på er noget for dig, det er jo en branche der konstant også bliver presset på priser og fleksibilitet. Der er ikke guldrandede lønmuligheder i nær fremtid.

• #4   31. jan 2019 Nej det er rigtigt. Ellers er min chef bare en skovl smiley Ingen overenskomst, ingen pension = Idiot der ikke burde have virksomhed med mekanikere ansatte.
    Derfor jeg tænkte jeg, at jeg ville prøve noget andet.

I dagens Danmark er 160kr fandme en lav løn ligegyldigt hvad folk siger. Det er vel og mærke UDEN pension eller tillæg ved overarbejde.

• #5   31. jan 2019 "Nej det er rigtigt. Ellers er min chef bare en skovl Ingen overenskomst, ingen pension = Idiot der ikke burde have virksomhed med mekanikere ansatte. "
    -Du har måske tildels ret, men du sagde vel selv ja til at være en idiot under de vilkår? Jeg har selv arbejdet steder uden overenskomst og det fik jeg mere i løn ud af og bedre vilkår - så man skal ikke altid tro at "ordnede forhold" er toppen.
    Du har jo igennem de sidste par år søgt videre fra netop din branche, men du er der stadig - så det kan jo også tænkes at din dømmekraft overfor din chef er farvet.

160 i timen er ikke en lav løn. Der findes masser af mennesker som gør rent, laver ufaglært arbejde til 130-140 i timen. Der findes butikschefer i butikker der knokler 50-60 timer i ugen for 160 i timen, og regner man deres løn ud i timer er den nok nærmere de 120 i timen - men de gør det for at blive anerkendt og komme videre til en stilling der giver mere i posen, men samtidig mere frihed.

Det er f.eks. sådan jeg har det nu. Har slidt min røv i laser fra jeg var 13 til 31 år på arbejde og i skole og endelig står jeg nu med et velbetalt lederjob hvor jeg styrer min tid til fulde selv og der er stadig mulighed for at komme endnu højere op.

Prøv måske at ændre din indgangsvinkel. Hvis du er på en arbejdsplads der er træls burde din indgangsvinkel ikke være at komme til et sted hvor du bare kan tjene mere - det er vigtigere at du i din situation kommer et sted hen hvor du kan sprudle socialt og arbejdsmæssigt.

• #6   31. jan 2019 Helt enig. Og undskyld mit sure opstød før smiley Fik lige at vide at han regnede med jeg arbejdede over igen i dag, og det kan jeg sku blive godt muggen over når jeg ikke får de tillæg der skal til ved overarbejde.

Jeg skifter selvfølgelig ikke bare til hvad som helst. jeg skal finde et sted hvor jeg kan udvikle mig og hvor der er fremtid i at være. Og det er der desværre ikke på et alm autoværksted .
    Jeg er 32 år nu og har været udlært siden februar 2011. Startede på 130kr i timen som Svend i 2011 og er nu på 163. Er nok bare træt af at arbejde flere timer end alle jeg kender, og stadig få den laveste løn af dem alle smiley

• #8   31. jan 2019 Mekaniker er bare lavt lønnet.. Og om man får 200/220 på sjælland, kan måske være godt, men det er også dyrere og bo der,

• #9   31. jan 2019 Der er jo flere ting der afgør hvad folk får i løn.
    Om det er Vestjylland eller KBH
    Overenskomst går ikke nødvendigvis at du får en højere løn.
    Der kan være forskellige personale goder
    Den ansatte kan ganske enkelt ikke være mere værd, er han selvstændig, kan han løse problemer selv, sidder han med hans mobil dagen lang, er han villig til at gøre lidt ekstra feks overarbejde uden alt meget brok.

Overstående er ikke ment på dig, men generelt.

Hvis man mener at chefen er idiot, ens løn er latterlig og alt andet er skod så er det altså tid til at komme videre eller få fundet en løsning med chefen. Det kan være man skal finde en ny branche.

• #10   31. jan 2019 Ja mekaniker er lavt lønnet kontra andre håndværk.
    Har været på 3 forskellige værksteder på Fyn. Startede på 130 som Svend ved automester. Næste sted var 140 og nu er jeg på 163 på et værksted hvor vi udelukkende laver busser og minibusser.

Nej rudemontør er ikke et drømmejob, jeg var som sådan bare nysgerrig fordi de søger medarbejder tæt på hvor jeg bor.

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #11   31. jan 2019 #0 - Det lyder mere som om, du har det skidt på arbejdspladsen, og dermed samtidig har mistet lysten til selve arbejdet???

Hvis dette er rigtigt, bør du ikke lade en chef eller et par evt. medarbejdende asociale klaphatte ødelægge din fremtid!. Især ikke - hvis du selv mener, du stadigvæk har evnerne for branchen/arbejdet smiley

Du bør i stedet for søge samme eller evt. højere stilling (om muligt/findes) indenfor branchen andetsteds. Når man føler, at man ligger ubehageligt lavt og alt for varmt i sengen - vender man sku da bare dynen - not hehe..

Som #9 skriver, er det vist på tide, at du udvikler dig i stedet for, at låse dig mere eller mindre inde i en "låst" boks med relativ lav løn - muligvis i forhold til dine faktiske evner!

Jeg er selv gammel chef for over 5000 ansatte (nu igang med pensionering) så jeg ved, at mange pga. tvivl om egen "markedsværdi" ofte ender ud med, at skrue sig selv ned i et/en arbejdsform, der slet ikke viser/kundgør deres faktiske evner - hvilket jo hverken er overordnet godt for hverken dem selv - eller "arbejdsmarkedets" behov for kompetente deltagere smiley

Du vil - Du kan - Jeg ved du kan smiley

• #12   31. jan 2019 Haha. Ja du har sku nok ret. Det nager da helt vildt inden i når man ikke får hvad man Skal have. Tillæg for overarbejde osv, og ja det gør selvfølgelig man mister lysten indenfor det fag jeg er i.

Jeg søger skam også alt hvad jeg finder spændende uden for automekaniker området. Men ikke mange leder efter mekanikere uden anden erfaring, ikke dem jeg har søgt ved i hvertfald smiley

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

#13   31. jan 2019 Well - det lyder jo som om, du ikke selv er i tvivl om dine kvalifikationer - og dermed ønsket om højere løn.

Hvor lang tid har du været ansat?

Har du taget evt. kurser udover de faktiske for ansættelsen i aktuelle arbejde?

Alt besværliggøres selvf. pga. evt. manglende behov for mekanikere, hvilket altid vil holde lønnen nede på dette område.

Selve mekaniker udfordringen ligger vel også i, at der nu samt - indenfor en "nærmere" fremtid, vil blive langt færre/mindre behov - både indenfor benzin samt dieselbiler i forhold til el/andet/biler hvilket konstant vil presse - især de nuværende mekanikere, der ikke er så "ændringsparate/lystne" (muligvis pga. alder/nedslidning - andet)

Så du må gøre op med dig selv - hvorvidt du vil tage kurser, der kan føre dig videre, eller satse alt på en anden branche - der jo også vil kræve langt flere kurser! smiley

Bare lige hvad jeg kan se ud fra givne oplysninger smiley

Best luck for you - mon ami smiley

• #15   31. jan 2019 163 er ikke en dårlig løn i forhold til mange andre fag. Findes der mekanikere der tjener mere? Ja. Hvem sammenligner du dig egentlig med? Det afhænger også meget af hvor god du er til at forhandle din løn. Du har jo selv accepteret den da du blev ansat. Det kan godt betale sig at være flabet på det punkt.

• #16   31. jan 2019 Vi laver kun vores egen vognpark som består af 50-60 rute/turist busser samt cirka 40 mercedes sprinter liftbusser. Der hvor jeg var før tog vi 530 inkl moms mener jeg. Der gik jeg til 140 i timen OGSÅ uden pension smiley

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

#17   31. jan 2019 #15 - Det kan godt betale sig at være flabet på det punkt.

Nej - absolut ikke før #0 selv ved, at der er et så stort behov for lige HANS evner/arbejdskraft - hvilket vist ikke kommer på tale her!. Han vil blive fyret hurtigst muligt med den indstilling/udtalelse!

Der er absolut ikke mangel på alm. mekanikere!

• #19   31. jan 2019 Jeg har skam været flabet. Det stikker selvfølgelig også dybere. For et år siden fik jeg tilbudt andet job til mere løn og tillæg.
    Sagde jeg ville have det samme eller skiftede jeg.
    Han tilbød mig kontor stilling som kørselsdisponent med mere fremtid og løn. Her et år efter er jeg stadig mekaniker til samme løn, og det andet job er jo for længst væk.

Men ja jeg burde bare ha vidst bedre og ikke sagt ja. Men det gjorde jeg jo selvfølgelig pga der måske kunne åbne andre muligheder som kørselsleder/kørselsdisponent.

• #21   31. jan 2019 130 kr i timen er en fornærmelse mod alle mekaniker svende med bare lidt erfaring.
    Det er en fin start, for en nyudlært.
    Jeg kunne hurtigt finde noget andet at lave, hvis det var hvad jeg kunne få.

• #22   31. jan 2019 Det var som sagt lige nyudlært at jeg fik 130. Men for 2 år siden fik jeg 140. Nej der er ikke mange løn forhøjelser der er kommet til mig.

Startede som Svend på 130 i 6 måneder. Så rejste jeg til Asien i 6 måneder. Kom hjem og startede på 140 uden pension. Og så skiftede jeg til hvor jeg er nu. Her har jeg været i 2 år til april og får 163

• #23   31. jan 2019 Personligt skal jeg have min. 170 i timen. Det mener jeg at jeg som minimum er værd.

• #24   31. jan 2019 Hmm det sjovt at folk går så meget op i løn, og vil ikke arbejde for minimum sådan og sådan.
    Og alle ens venner tjener sådan og sådan.

Når den gennemsnitlige års indtægt over hele dk, ligger på ca 310000 +/- 20000.
    Men ens indtægt er jo altid et kilden område, for tænk nu hvis naboen fik ti kroner mere i timen.

• #25   31. jan 2019 jeg vil heller går for mindre og have et godt sted og arbejde.

jeg har fra arbejdet som rejsemontør. og haft en fed løn.
    men med skod arbejdstider. og med knokkel arbejde.

så heller som nu. med fast løn. og mere frihed.

• #26   31. jan 2019 "Hmm det sjovt at folk går så meget op i løn, og vil ikke arbejde for minimum sådan og sådan.
    Og alle ens venner tjener sådan og sådan. "

Der er også rigtig mange der ikke forstår at snakke løn. Nogle tror at netto beløbet på kontoen er lønnen, andre tror at brutto er det samme. smiley

• #27   1. feb 2019 Evt. tror jeg der er god mulighed for at finde job indenfor forskellige Industrivirksomheder.
    Jeg er selv udlært mekaniker, men arbejder med produktion i rustfrit stål i en Industrivirksomhed.
    Jeg får ca. 170 kr. i timen + pension, og 6. ferieuge + vi får penge indsat på en fritvalgskonto som vi selv kan bestemme om vi vil holde fri for eller have udbetalt. Det giver ca. 10.000 ekstra udbetalt hvert år, hvis man altså ikke bruger pengene på at holde fri:)
    Derudover arbejder jeg om natten, så det giver jo lidt ekstra smiley

• Sorte Slyngel™
    Sorte Slyngel™ Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Svar: 25
    #28   1. feb 2019 Overvej noget mere uddannelse. Der er en maskinmesterskole i både Svendborg og Fredericia. Så er du efterfølgende rimelig sikker på en bred vifte af jobmuligheder, og en væsentlig højere løn.

https://www.mmf.dk/publikationer-top/lonstatistik

• #29   1. feb 2019 Det har jeg skam kigget på 100 gange:) Var også til åbent hus på maskinmester skole i Fredericia, og det ser mega spændende ud.
    Men 4 år på SU holder mig tilbage, samt at jeg er elendig til matematik. Og det skal du lige klare først på B eller A niveau

• Sorte Slyngel™
    Sorte Slyngel™ Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Svar: 25
    #30   1. feb 2019 Adgangskravet er B niveau såvidt jeg husker. Matematikken under uddannelsen er ikke et problem. Du får undervisning i det du skal bruge, og så bruges der i stor stil computerprogrammer til beregning. Ydermere er det kun 3 år plus et 1/2 års gymnasialt forberedelseskursus. Jeg kender mange håndværkere der har læst videre, og ingen af dem har fortrudt i dag.

• #31   1. feb 2019 Jeg ville absolut heller ikke fortryde det. Maskinmester er toppen af poppen i mine øjne.

Jeg er godt klar over man lære det matematik man skal bruge. Men 6 måneder adgangskursus for 3-4 fag på B niveau. Så er der altså smæk på undervisningen for at skulle kunne gennemføre de fag på kun 6 måneder.

Men jeg overvejer det skam også. Har bare lige en kæreste på SU indtil slut 2020, så det må vente indtil hun er færdig.
    Men så er jeg næsten 34 inden udd. start og 37-38 inden jeg er færdig med maskinmester. Så er det sku næsten for sent i livet til en lang udd. på SU.
    Tænker mht børn, bolig osv.

• #33   1. feb 2019 Pudsigt. Det fik jeg at vide fra fagforening for et år siden jeg skulle kigge lidt på

• #34   1. feb 2019 Det er aldrig for sent at uddanne dig til noget andet!
    Jeg er 36 nu og blev udlært for to år siden.

• #35   1. feb 2019 Jeg har gået på uddannelse med folk over 50. Det er aldrig for sent

• #36   1. feb 2019 Nej det er fuldstændig rigtigt. Vi må se hvad fremtiden bringer med jobs eller uddannelse når min kæreste er færdig med sin uddannelse i slut 2020.

• #38   1. feb 2019 Jeg er selv lige blevet færdig med min maskinmester-uddannelse for 3 uger siden, og jeg kan kun anbefale den. Det er hårdt, men spændende!

Jeg havde job inden endt uddannelse, og jeg får 400.000 om året + 8 % pension og fritvalgskonto. Dog går der så 4% af min årsløn til eget pensionsbidrag.

• #39   1. feb 2019 Hvor gammel er du og hvor tog du den? Jeg har kigget på skolen i Fredericia.
    Hvor arbejder du hvis man må spørge, til søs eller indlands?

• #40   1. feb 2019 Jeg er lige fyldt 26, og jeg tog uddannelsen i Aarhus. Jeg arbejder i en større produktionsvirksomhed i Jylland smiley

En del af de studerende på min årgang var 30+ og 35+, så det er slet ikke for sent!

• #41   1. feb 2019 #37 Nu skal det ikke lyde som om at jeg opfinder argumenter ud af den blå luft, men det er sjovt du lige præcis nævner styrt dykket indlærings evne. Jeg gik i klasse med et par stykker over 50. Tror gennemsnits alderen i den klasse var midt 30'erne. Jeg var selv 25. Der var en fyr i start 50'erne der var på morfin dagligt pga en arbejds skade i ryggen gjorde at han måtte finde noget andet at lave. Han endte med det højeste snit for samtlige elever i de 2 år vi var der, og her snakker vi 300-400 elever hvor største delen var start/midt tyverne. Han var oppe og modtage en pris for det (i sit støvede gamle jakkesæt fra 80'erne) da der var afslutning.

• #42   1. feb 2019 40# Fedt klaret At være færdig som 26 årig. Så kommer du kun til at stige i graderne herfra. Respekt smiley

Tog du den gymnasielle vej eller med håndværksmæssig baggrund?

• #43   1. feb 2019 Enig, Anders. Da jeg gik på universitetet var der også nogle stykker godt op i årene, og de klarede sig fint. Jeg tror at man tager det lidt mere alvorligt, og har en lidt anden tilgang til det når man kommer op i årene, og det ikke er tøser og bajere der fylder 75% af ens hjerne smiley

Jeg er selv 43 år og mit job er i princippet at lære nye teknologier lynhurtigt og formidle dem til (typisk yngre) udviklere. Jeg føler ikke (ihvertfald ikke endnu) at min alder er en hindring for min indlæringsevne på nogen måde.

• #44   1. feb 2019 Jeg må også indrømme at jeg nok ville ha lært mere og bedre i min uddannelse hvis jeg startede på den i dag, end da jeg startede på den i 2007. Jeg vil hellere lærer nyt og mere nu end jeg ville for 10 år siden.

• #46   1. feb 2019 Jeg blev student i 2012, og så arbejdede jeg i halvandet år inden jeg startede i skole igen. En maskinmester med et sort svendebrev er meget eftertragtet mange steder, så det er bestemt ikke en dårlig ting at have. Hvis EUX havde været en mulighed dengang jeg startede på gymnasiet, så ville jeg have taget en EUX på Teknisk Gymnasium med et svendebrev som elektriker.

Synes ikke at jeg haltede bagefter på studiet, og jeg kan faktisk også søge min el-autorisation nu, hvis jeg har lyst, selvom jeg ikke er uddannet elektriker.

• #47   1. feb 2019 Rocketman:
    Tager det ikke flere år at blive køletekniker?
    Kan ikke finde noget med 9 uger.

• #48   1. feb 2019 Hvad mener du med sort svendebrev? Med håndværksmæssig baggrund eller hvad?

• #49   2. feb 2019 Simon N

Vil du ikke forklare mig hvordan du kan få autorisation hvis du ikke er elektriker og ikke har bestået (gætter jeg) el installatør delen på maskinmester skolen?

• #51   2. feb 2019 Er det amu kurser ?

• #52   2. feb 2019 Som Rocketman siger, et svendebrev som mekaniker, smed osv.

Og til Kent: jeg har selvfølgelig bestået min el-installatør eksamen, du bliver ikke maskinmester uden :-). Reglerne blev lavet om sidste år, så du skal ikke længere kunne dokumentere 2 års praktisk arbejde med el for at få din autorisation. Men når du først har den, så skal du bevise at du arbejder x-antal timer pr. år med el-arbejde, for at "vedligeholde" din autorisation.

• #53   2. feb 2019 Det lyder mega spændende og var helt imponeret da jeg var til åbent hus i Fredericia.

Men den matematik og fysik del, det tror jeg sku ikke på jeg kan gennemføre. Har ikke været i skole siden 2011 og aldrig arbejder med matematik osv

• #54   2. feb 2019 Simon N

Jeg læste det som om du ikke var færdig endnu.
    Men ja det ved jeg godt, har selv taget den for knap ti år siden.

Det da mange år siden de startede det praktiske kursus i fredericia, for at få at kunne være ansvarlig.
    Du får jo ikke en personlig længere, den er jo virksomheds tilknyttet.

• #55   2. feb 2019 Blev færdig i sidste måned, så blækket på mit eksamensbevis er næsten ikke tørt endnu smiley

David N: Jeg havde selv matematik på C-niveau i gymnasiet, og det har aldrig interesseret mig særlig meget. Men på maskinmesterskolen har matematikken et formål, det er ikke bare "matematik for matematikkens skyld" (i hvert fald ikke på selve uddannelsen). Dem der har gået på adgangskursus siger at det er hårdt, men de er til gengæld også helt oppe i gear når de starter på det første teorisemester, fordi de har al matematikken og fysikken i frisk erindring.

• #56   2. feb 2019 Man kan så også sige at vælger man sådan en uddannelse i dag, så er det fordi man VIL det og gider lære det. Dengang jeg valgte mekaniker var det bare fordi jeg skulle vælge et eller andet, og må nok indrømme jeg valgte forkert dengang jeg valgte mekaniker uddannelsen.

• #57   2. feb 2019 Og jeg har kun haft folkeskole matematik, og så det fysik/kemi og matematik der skal til for at klare mekaniker uddannelse. Men det er vel næsten det samme som folkeskole fag smiley

• #58   2. feb 2019 Jeg havde kun 9 klasse også et svendebrev som traktormekaniker.
    Det bare og klemme på og komme igang.

• #59   2. feb 2019 Fedt. Har du arbejdet som maskinmester lige siden så?

• #60   2. feb 2019 Ja som sejlende.

• #61   2. feb 2019 Kent R: hvilket rederi arbejder du i, og hvad er din position? smiley

• #62   2. feb 2019 Mærsks tank afdeling.
    Jeg er maskinchef.

• #63   2. feb 2019 Spændende! Tog selv STCW valgfaget, og overvejer stadig om jeg skal prøve at arbejde til søs.

• #64   2. feb 2019 Ville være fedt at sejle rundt om i verden, men jeg bliver så utrolig nemt dårlig når jeg sejler. Så jeg nå nøjes med at være til lands hvis det. endelig er smiley

• #65   2. feb 2019 Det jo bare og springe ud i det smiley

Tja har sejlet de sidste mange år her i Nordeuropa, så det ikke så eksotisk smiley

Men hyren er da okay smiley

• #66   2. feb 2019 Nej men det er alligevel oplevelser samtidig med du arbejder. Plus du sikkert sagtens ville kunne finde a
    andet hvor du kom længere væk, hvis du ville smiley

Må man spørge hvad sådan en maskinmester på skib, som dig, hvad han cirka tjener?

Jeg må se om der er dukket andet fedt job op inden min kæreste er færdig på uddannelse, ellers kunne det da godt være man skulle overveje det seriøst. Kunne selvfølgelig tage noget matematik på aftenhold indtil hun er færdig, så.man lige som er klar til uddannelsen når hun er færdig

• #67   2. feb 2019 Jeg har skam været ude og længere væk, Kina, Asien, nord og Sydamerika smiley

Ja det må du da, det står sikkert osse i løn statistikken.
    Men får 38500 ud om måneden.

Første mester og 3. eller 4. mester får ca
    32500, 27000 og 20000 (24 eller 25 efter to års ansættelse)

• #68   2. feb 2019 Jeg blev selv udlært for snart 2 år siden, og jeg får 161,- som ungsvend, og en bonus ordning på 5000,- i kvartalet hvis vi når nogen nøgle tal som er til at nå. Men nu har jeg arbejdet som svend i 2 år og jeg må også sige at jeg leder efter noget andet. Bl.a. Pga en skade i min højre hånd jeg fik under min lærertid. Men jeg kan heldigvis tage en Akademi uddannelse samtidige med jobbet da 85% af min løn bliver dækket.

Men til trådstarter du kan læse videre til rigtig mange ting. Tag fat i Dansk metal så de kan hjælpe dig. Jeg er selv igang med at få lavet en karriereplan, så man kan komme videre. Mvh

• #69   2. feb 2019 67# tak for info.

68# Ja der kan godt være der er mere end hvad jeg lige ved. Syntes ikke der er så meget som mekaniker uddannelsen åbner op for, andet end maskinmester og selvfølgelig autoelektriker.
    Det er lige dem jeg kender til

• #70   2. feb 2019 Du kan bl.a blive elevatormekaniker eller Automatiktekniker. Automatikteknikere kan tjene KASSEN, min svoger er automatiktekniker og han får en start løn på 201,- i timen som ungsvend men nu rejser han så rundt som rejsemontør og det er stort set alle steder i verden han er, han kan sagtens når at være i 3 lande på en uge. Og han kan godt ligge på 35.000,- til 40.000,- udbetalt om måneden. Men det er også kun hvis han rejser til udlandet og arbejder.

• #71   2. feb 2019 Har faktisk søgt flere jobs i elevator/rulletrappe branchen. Dog uden held indtil videre

• #72   2. feb 2019 man må da sige du har ret. 163 i timen er sku lidt når man tænker på du er faglært og har siddet på skolebænken.
    jeg arbejder pt med et ufaglært job, hvor jeg får 180+ i timen. får ekstra tillæg ved overarbejde og aftentillæg efter 18

• #73   2. feb 2019 #72 Enig. Det er også derfor jeg selv vil søge en anden vej. Nu kan jeg også li’ Økonomi og jeg kan heldigvis tage en akademi uddannelse rettet mod det smiley

• #75   3. feb 2019 Ja det nemt og komme og sige, uha du får alt for lidt i timen.
    Nu der jo en direkte stor forskel, nemlig hvor i bor.

Du bor på Sjælland kan jeg se, og trådstarter bor på Fyn.
    Der stor forskel i lønningerne, Jylland/Fyn kontra Sjælland.

Da jeg stod i lære var en svendeløn i Jylland 130-150kr, hvor på Sjælland fik svendene dengang +220kr.
    Men de ekstra penge forsvinder jo hurtigt pga ekstra leve omkostninger, f.eks husleje.

• #77   3. feb 2019 76# Men er køletekniker en uddannelse eller kursus?

• #79   4. feb 2019 Er det som køleteknikere du snakker om der? Altså at smeden, tømreren osv arbejder som køleteknikere nu?

• #81   4. feb 2019 Lyder spændende.
    Jeg har søgt flere jobs i den branche, men da jeg ikke er uddannet eller kursist indenfor det, ja så har det selvfølgelig ikke givet pote.

Vil du foreslå uddannelse eller kursus, hvis du selv skulle vælge i dag?

• #84   4. feb 2019 mange tak. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på og ringe til fagforening senere i dag

• #85   4. feb 2019 Nogle der ved om jeg kan se nogen steder om jeg har ret til 2 eller 6 ugers kursus. Da jeg ikke har brugt kurser nogensinde, så burde jeg have sparet 6 uger op de sidste 3 år.

Men kan jeg se det nogle steder? Eller er det dansk metal og ikuf der bestemmer det?

ps. øv jeg fik lige afslag på job hos Schindler elevatorer smiley

• #87   4. feb 2019 Det skal du ikke være ked af, jeg her selv fået 2 ??

• #88   4. feb 2019 Haha også hos Schindler? Tror også det er 2-3 gange jeg har søgt hos dem.

Kommentér på:
Carglass tekniker. Løn niveau?

Annonce