{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Ny mobil!! Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Har prøvet og Googleet i flere dage, men uden held!!
Spørgsmålet/ problemer er at :
Min gamle telefon var en Samsung galaxy s8 med sd kort.
Den nye er en huawei mate 20 pro med et nm kort istedet for et sd!
Kan man ikke eksportere billederne fra sd kortet tilbage til Samsung telefonen? Der er masser af plads!
Derefter kan man vel lave en Phone clone med appen?
Håber at der er nogen der kan hjælpe!!

Kommentarer på:  Ny mobil!! Hjælp!
  • #1   4. feb Jo der er ingen problemer i at flytte billederne fra SD til telefon. Du kan også sætte din Samsung til en PC og overføre dem dertil. Eller som noget helt tredje kan du sætte kortet i en kortlæser til en PC og overføre dem direkte uden telefon.

Så mulighederne er mange. Det er lidt en temperamentssag, hvad man synes, der er lettest.

• #2   4. feb Flyt dem til en PC.
    Tilslut din mobil til en PC.
    Overfør dem den vej.

Overvej en Xiaomi Mi Max 3 næste gang.

• #3   4. feb Kan man fører fra pc til telefon?
    Har overført billederne fra telefon til pc som back up inden jeg begyndte at rode med noget!
    Ved I hvordan eller hvor man eksportere på Samsung s8'eren til sd?

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #4   4. feb Du skal da bare oprette en google konto og sætte den til at synkronisere til nettet.
    så ligger ALT oppe i skygen (inkl. sms, opkalds hist. kontakter, apps, billeder, ALT).

det eneste du skulle have gjort på din nye tlf, var logge ind på din google konto og sætte synkronisering til. BUM alt er overført til din nye tlf efter noget tid.

derudover ligger dine billeder også altid på google photos.

Prøv at gå ind på: https://photos.google.com og se om de ikke allerede ligger der.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 308
    #5   4. feb Som Lars skriver, - sådan har jeg altid gjort.
    Det eneste der kiksede første gang var, at Samsung har en egen kalenderapp, som ligner Googles til forveksling og det havde jeg ikke opdaget og da jeg ikke havde sikkerhedskopieret til Samsung var kalenderoplysninger tabt. På den næste hentede jeg Googles kalender
    Det er så nemt, så man næsten tror det er løgn.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#6   4. feb #3
    ja, det kan du.
    Det nemmeste er at forbinde tlf. til pc med USB-kabel og så åbne stifinderen på både pc og tlf.
    Så trækker du bare filerne fra pc-stifinderen og over i den rigtige mappe i tlf-stifinder.
    Har din pc en sd-kortlæser, så sæt kortet i den og åben stifinder derfra. Det er endnu nemmere, når nu "skaden" er sket.

• #8   5. feb 1000 tak for svarene!
    Må lige prøve om jeg kan få det til at virke!!

• #9   5. feb Min Google?
    Er det under den der hedder Google+?

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#10   5. feb Du skal ikke bruge G+ til noget - den app bliver iøvrigt lukket ned meget snart.
    Hvad er det du vil udover at flytte billederne?
    Ved du ikke om du har en Google konto eller har du glemt evt. kode?
    Hvis ja, så gå ind på denne side og gør som du bliver anvist - på den måde kan du se, om du har en konto og du kan få ny adgangskode.

https://support.google.com/accounts/answer/40560?hl=da

• #11   5. feb Det er kun billederne jeg vil ha flyttet over på telefonen!
    Har set på Google photos og alle billeder, film osv er der som i sagde!
    Men hvor siger du at jeg synkronisere tingene henne så?

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#12   5. feb Lige et spørgsmål. Er der nogen helt speciel grund til at du vil have dem liggende på din telefon?
    Hvis du henter appen Google photos og du vil se dine billeder på din telefon, så vil du ikke opdage nogen forskel på, om billederne ligger i "skyen" eller de ligger på din telefon.
    Den eneste forskel er, at du bruger af telefonens lagerplads.
    Det koster jo ikke noget at have dem liggende hos Google og så er de altid tilstede - også selv om du mister din telefon eller den bryder sammen.
    Når de ligger hos Google kan du også se dine billeder uafhængig af din telefon - f.eks. på en pc eller tablet.

• #13   5. feb Har fundet min Googlekonto.
    Men hvor siger du at man synkroniserer henne?
    Men jeg skal vil slette den nye telefon så jeg starter forfra?

• #14   5. feb Kan du selvfølgelig ha ret i!!

Vidste faktisk ikke at de lagde derinde i Google!!
    1000tak for hjælpen!!

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#15   5. feb Nu ved jeg ikke, hvor meget du har rodet med din nye Huawei og hvad det egentlig er du nu vil, men jeg gætter på, at du gerne vil have alle dine apps, indhold og billeder ind på den nye. Da du tilsyneladende ikke har sagt ja til at få alt ind på den nye, da du satte simkortet i, så har du nok forpasset denne mulighed.
    Uden at vide det med 100% sikkerhed, så vil jeg tro at du kan få en ny chance ved at gøre følgende:
    Forbind Huawei til dit WiFi netværk og tag så simkortet ud af telefonen og lad det ligge på bordet. Find valgmuligheden "reset til fabriksindstillinger" eller noget lignende i "Indstillinger". Når det er sket, så gå ind på din G-konto på en pc, her klikker du på "sikkerhed" i venstre side - her vil du nu kunne se, hvilke af dine enheder, der er oprettet hos Google. Du bør kunne se din Samsung og evt. din pc og måske din Huawei.
    Hvis din Huawei er vist, så klik på "Administrer enheder" - klik på Huawei og derefter på "Fjern"
    Efter du har fjernet den/eller hvis den ikke bliver vist i oversigten, så sætter du simkortet i Huawei igen - så vil jeg tro, at du får en melding om at G kan se at du har fået en ny enhed og valgmuligheden for at sige ja til at få apps og indhold ind på den nye enhed.
    Det skal dog siges, at jeg ikke har prøvet denne fremgangsmåde i praksis, da jeg altid bare straks har sagt ja, når valget dukker op efter isættelse af simkort.
    Husk det næste gang du får ny Android

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#17   6. feb Enhver sin lyst, men hvorfor i alverden bruge en tredjepartsapplikation, når telefonen selv kan klare det samme uden ekstra installationer på en pc.

• #18   6. feb onedrive

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#19   6. feb Hvorfor dog i himlens navn bruge et microsoftprodukt som onedrive - det er jo nærmest dømt til at gå galt
    Det flytter man heller ikke apps, men specifikt indholdsmapper, som f.eks. billeder, med. Da de jo allerede ligger på G-drev, ser jeg ingen grund at flytte dem en gang ekstra

Kommentér på:
Ny mobil!! Hjælp!