{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

(Grin bare (dyrerelateret)), fremmede børn i vores have, {{forumTopicSubject}}

Ja ja, jeg forventer ikke at alle holder sig helt til emnet.. men da jeg har jeres alder (32) tænker jeg i er oplagte..
Jeg kommer idag kørende forbi min egen bopæl og af en eller anden grund ser jeg personer være i vores have..
jeg bliver jo selvfølgelig straks "bekymret/ vred og irriteret" og får straks vendt om og kører ind mod min bolig. Da jeg nærmer mig, uden egenligt at være tæt på, sætter de i løb. jeg afskærer deres rute i bilen og forventet vender de så om- men forsætter "flugten".
Jeg ser imidlertid, at vores kaningård er helt raceret, burene er væltet og skilt ad, ingen synlige kaniner og deres ene grav/ hul er stampet til.

Jeg kommer ud af bilen i raseri og må jo følge efter. De løber ind på den nærliggende skole, og jeg opgiver at lede efter dem her, istedet går jeg direkte på kontoret.
Her går det lidt stærkt, og er jo nok lidt kort for hovedet. men de ansatte virker egentligt fine og ved så "tilfældigvis" straks hvem det er..
de har nemlig "tilfældigvis" tidligere på dagen "fundet" 1 kanin på skolen (åbenbart vores ene)
De er hegnet ind i en stor løbegård, hvor de ikke kan springe over eller grave sig under. Der er ydermere et par hundrede meter til skolen og adskillige haver.
Nu viser det sig så, at det er "problem børn" der åbenbart ikke må få skæld ud eller på anden måde egentligt stå til "ansvar".
De måtte tilgengæld fortælle en helt usammenhængende historie om hvordan de "fandt kaninen" på skolen, at de var i min have for, at tjekke om jeg manglede en? At det hele er splittet, siger dem ikke noget? Grunden til de stak af, var fordi de var bange for min hund- som desværre ikke var ude.
Jeg må indrømme at jeg er målløs, ved dog heller ikke lige hvad jeg forventede. Men nu har jeg da et projekt med at få det samlet igen, og ikke mindst få dem tamme igen.
Den ene sidder helt sært inde i et hjørne og vil ingenting.
Ja, det er bare kaniner- havde det været min hund, ville det være endt rigtig grimt.
Hvad tænker i? Hvad ville i evt gøre?
Håber faktisk lige, at få nogle ærlige tanker fra andre der har sine dyr og privatliv kært


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Grin bare (dyrerelateret)), fremmede børn i vores have,
  • #1   12. mar 2019 Det så latterligt det der med problembørn der ikke må få skæld ud. Det sgu det eneste der virker. Kunne du ikke få afvide hvor deres forældre bor? Det jo ikke nissen der har ødelagt dit bur. De skal da have afvide hvad de har lavet og evt erstatte det der er i stykker.

  • #2   12. mar 2019 Ville helt sikkert have lyst til at give de møgunger den opdragelse som deres sørgelige forældre åbenbart ikke selv magter, men omvendt ville jeg også selv gå fuldkommen agurk hvis nogen rørte mine egne unger.. -så ville i stedet tage den med møgungernes dumme forældre (som jo formodentlig desværre mener at deres lorteunger er hævet over alle os andre dødelige og ikke kan se problemet) og håbe på de ville tage en seriøs snak med de børn og selvfølgelig kompensere for hvad de måtte have raseret..


  • #3   12. mar 2019 Kaninerne gemmer du inde, men får nogle kunstige kaniner der ser ægte ud, så smider du et elefant hegn til trådnettet i kaninburet smiley

  • #4   12. mar 2019 Tak for jeres svar???? Jeg er sgu godt nok i vildrede.. jeg synes også at forældrene som minimum burde inddrages- skolen sagde de ville (nævne) det i første omgang.
    Jeg er dog også bange for, at det er i samme dur? Den ene er i plejefamilie- men de burde sgu da, at kunne forstå problemet..
    Jeg synes måske bare i og med, at de også har taget den ene med væk og så er gået tilbage- at der er vi ude i det utænkelige?
    Og Henrik, jeg kan 100% følge dig med "MINE børn"- der fremhæver jeg jo så bare MIN(e) hund/dyr og der er ingen der skal gøre sådan noget! Havde det været hunden, havde problemerne nok været hos mig- det vil jeg slet ikke kunne acceptere- børn, andres børn eller ej>:(??
    Sådan er vi så forskellige.. smiley
    Jeg vil bare høre hvad der er rigtigt/forkert her, for min "fornuft" er skubbet langt til side idag.

    Der er forresten sket andre underlige ting ude ved kaninerne på det sidste- så mystiske ting, at et jagtkamera blev indkøbt, men ikke monteret desværre


  • #5   12. mar 2019 Man er uskyldig til andet er bevist, og så havde jeg nok bare ædt kaninerne og fået en rigtig hobby smiley

  • #6   12. mar 2019 Tak til myggen- men du plejer nu da ellers at hjælpe?? Så dit indlæg overlever jeg nok.. jeg tror lige selv vi styrer hvorfor vi har dem??
    Og hvis man er tæt på kaninerne- er man utrolig tæt på alt andet vi har kært, bla vores privatliv, biler og værktøj etc


  • #7   12. mar 2019 Hvorfor kørte du forbi din egen bopæl....?

  • #8   12. mar 2019 Gør jeg sku også tit hvis jeg skal næsten den vej og det kun er en kort omvej... smiley

  • #9   12. mar 2019 Ud til deres forældre/plejeforældre og brok dig det havde jeg sku gjort

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   12. mar 2019 æd kaninerne problem solved

  • #11   12. mar 2019 Egentligt tilfældigt.. jeg kom kørende på landevejen fra den ene by mod den næste, på landevejen kan jeg skimte( der er skov/læhegn imellem) mit hus og have.. den ene har en ret iøjnefaldende farve jakke på- og tænker at det gør udfaldet..

  • #12   12. mar 2019 Det lyder som en start for en psykopat , hvis de ville gøre ondt med dyr?

    Er det en "Normal" folkeskole eller sådan noget for vanskelige børn?


  • #13   12. mar 2019 #6 Det var nu også kun gazzzzz smiley

  • #14   12. mar 2019 Du får skole til betale, hvis de bor på skolen-ellers forældrene, har de ikke pengene så kræv pengene af kommunen.. hvis ingen konsekvens sker det bare igen.

  • #15   12. mar 2019 Der må være en konsekvens!

  • #16   12. mar 2019 Tusind tak for reelle og ærlige svar.. smiley jeg ville bare lige få en føler ud, om hvor lang snor de skal have..
    det er Bare en normal lidt ude-på-landet skole, men med nogle pavilloner ved siden- til disse problembørn.
    Børnene bor der derfor heller ikke...


  • #17   12. mar 2019 Læg en fælde til næste gang. Det må være det mest effektive. Uha alle de idéer smiley

  • #18   13. mar 2019 Det er ikke utænkeligt at denne her kan afhjælpe problemet smiley


    profilbillede
  • #20   13. mar 2019 smiley smiley

  • #21   13. mar 2019 Min kæreste er lidt ude i det samme.. men de er jo trods alt kun 13, og de valgte "rigtigt" ved at tage kaninerne- hunden fx var jeg blevet ond.
    Må lige høre om der er nogen form for tilbagemelding.


  • #22   13. mar 2019 Det er sq bare at kræve erstatning af forældre eller hvad nu end myndigheder der holder hånden over det elendige knep-affald der.

  • #23   13. mar 2019 Om de "ikke må stå til ansvar" eller ej, havde gjort kort process og anmeldt dem for hærværk, tyveri samt dyremishandling. Det mest umiddelbare ville være en gang flade og en olfert så de kunne smage hvad de fik at spise i går ... men det må man jo ikke.
    De bliver jo ikke mindre problembørn af de blot slipper afsted med den slags, endda uden skæld ud eller ansvar? ja man er måløs.


  • #24   13. mar 2019 Ja man undre sig sq ikke over at der er så mange curling børn når man bare kan opføre sig som det passer en og ikke forvente nogen konsekvens for det, det er jo totalt tåbelig.

    Hvad så når de bliver gamle nok til at kunne retsforfølges?
    Så er det direkte fra "nååårrh lille ven det er os' synd for dig, det er ikke din skyld"
    Året senere når de er blevet 15 "direkte i fængsel med dig din fucking vandal"

    Det må sq være en brat opvågning for sådan en unge


  • #25   13. mar 2019 Jeg har nu været på skolen igen.. jeg har fortalt at der er flere ødelagte ting, og vist billeder heraf. Jeg har fortalt at den ene kanin ikke rører på sig, og sidder og trykker sig i et hjørne.. plus, at mit bremserens og dieseladd, er fundet i hækken bare så de er OBS på det, og at jeg ikke kommer bagefter og liiige har set/ observeret elller lign.
    Jeg skal sende kvitteringer til skolen, hvem der så ender med at betale, klarer de selv/indbyrdes..
    tak for hjælpen, var itvivl hvilket ben jeg skulle stå på>:(??


  • #27   13. mar 2019 PSA

    Jeg tror du skal regne med at forældrene til den slags børn er lige så langt uden for pædagogisk rækkevidde som deres afkom


  • #28   13. mar 2019 #carsten

    Lige præcis, og det siger skolelederen faktisk også.. han er ikke sikker på forældrene vil anerkende det- selvom jeg nu tog dem i det, så dem, fulgte efter dem og fandt dem..
    men de slipper for videre tiltale fra min side denne gang.. jeg orker det ikke- men hvor bliver man da harm.. og ja, nu når de bliver 16 eller 18, så skal de da nok blive en større belastning- også for hele samfundet smiley


  • #29   13. mar 2019 Havde meldt det til politiet uanset hvad, det bliver næppe sidste gang de unger lige kigger forbi.

  • #31   13. mar 2019 Jeg havde også meldt dem, det er helt sikkert.

  • #32   13. mar 2019 Skolen skal reagere. Det er teknisk set hærværk mens skolen har haft ansvaret for poderne. Da det er et forstadie til større problemer bør de reagere. Kan desværre ikke lige flowet men mener bestemt der er et.
    Vi havde en lignende tur der var det bare børnehavens kaniner der blev trampet ihjel af en af ungerne.
    Og ja det er et hyggeligt samfund vi bor i.
    Men kedelig oplevelse


Kommentér på:
(Grin bare (dyrerelateret)), fremmede børn i vores have,

Annonce