3.176 visninger
|
Oprettet:
Dunlop autolift {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg ønsker en 2-søjlet lift til hobby brug og parkering i "to etager". Jeg har set på denne lift, solgt af Stenhøj; http://www.stenhojdk.dk/produkt/dunlop-2-soejlet-dl240-3-med-bundramme-4t-380v
Er der nogen der har erfaring med den?
På forhånd tak,
Steen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg ser ikke så meget på mærket, men mere om der kan leveres reservedele i fremtiden da man aldrig kan være helt sikker på at noget ikke går i stykker.
Grunden til at jeg ikke er så meget til mærkevarer er nok mere, at jeg har købt ting fra producenter der er anerkendt, men har oplevet indimellem at de ikke kan levere original dele til udstyret, og så kan det jo egentligt være ligegyldigt hvad man køber idag, da man åbenbart ikke satser på at kunne levere dele i fremtiden, og derfor mit valg.
Men det er jo nok bare udbud og efterspørgslen der gør det, og der er danske leverandører nok bare desværre hurtige til at smide håndklædet i ringen og finde et nyere produkt.
Men prisen er jo også en afgørende faktor.
maj 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
DL204he 2-søjlet autolift – 12.796,-
10L hydraulikolie – 439,20
Forsendelse – 1150,-
Montering – 2.796,-
Pris ekskl. moms = 17.181,2
Pris inkl. moms = 21.476,50
aug 2008
Og hvis man ikke vil lave noget selv.
Har du undersøgt hvad deres krav er angående montering.
Fo da jeg modtog min lift i 2012 som jeg selv monterede kunne jeg se at de havde forskellige krav hvis montøren skulle montere.
Det var bla. Klargøring af strøm og løfteudstyr osv. som jo kom oveni.
Jeg slap dog for de udgifter da jeg selv monterede.
Olie og bolte fik jeg også fra firmaet imod betaling, men mit gulv kunne ikke holde liften på plads i gulvet med deres bolte, så jeg måtte nedstøbe andre.
Men hvis de monterer for dig, bliver det jo også deres ansvar.
Hvis der skulle være noget efterfølgende.
apr 2005
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 74
aug 2008
Hvad er det precis du har fortrudt...?
Han linker til en hydraulisk lift, og det er jo også det Jema bla. har.
Hvordan definerer du et anerkendt mærke,, (anerkendt af hvem ? )
Hvorfor skal man give mere og så forvente at det er kvalitet, for i min verden hænger kvalitet og pris desværre ikke sammen.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Har godt nok kun en sakselift fra Dunlop, men bruger billigt kinamodel i stedet, da man bliver sindssyg af alle Dunlops bip-bip-bip lyde og andre, i min optik ret overdrevne sikkerhedsforanstaltninger. Den virker for langsomt til mig. Men den er ret solidt lavet...
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Jeg har 2 af dem, og ja det er Kina lifter som 85%, af den andre lifte på markedet. Det er lifte vi bruge fuld tid hver dag. Jeg må sige der er ikke meget Kina over dem. De gør arbejdet uden problemer, og de andre værksteder jeg kender. Der også har dem, har helle ikke haft problemer med dem.
apr 2005
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 74
Og med anerkendt mener jeg bare at man kender mere til dunlops "værksteds kvalitet" da de f.eks har lavet nogen fantastiske sporreapperater igennem mange år, siger dog ikke at deres lifte ikk kan være ringe kvalitet, men havde stadig valgt dem hvis prisen er nogen lunde den samme
Og nej siger heller ikke at pris og kvalitet altid hænger sammen, deler bare ud af min erfaring, kan os være jeg bare har været uheldig
aug 2008
Ja det kan være at du har været uheldig.
Selv tog jeg chancen sidst og bestilte ved Jema lift, og ja deres stumper er dyre, det samme ved Nima, og sikkert også ved Dunlup.
Jeg gav 26.000 for min to søjlede til 4 tons, og den har fungeret upåklageligt, der har været lidt med ledningsføringen, men den tillægger jeg en fejl 40, da ledninger til magnetlåsene blev udsat for at blive klemt, men i deres tegninger til montering var der dengang i 2012 noget mangelfuld.
Jeg skifter selv olien en gang om året, og liften kører hver dag, til personbiler, 4 hjulstrækker og ladbiler.
Har dog lige skiftet løftepuderne da jeg syntes de var blevet noget slidt i gummiet, og jeg kunne vælge at købe dem ved Jema eller Nima, men valgte at bestille dem fra kina, hvor jeg fik 4 stk. til under prisen af hvad de herhjemme skulle have for en af dem, men syntes at kan man få dele til sit udstyr lang tid frem er det jo win win, og at det koster, ja det er en ulempe, men det gøre det helt sikkert også ved stenhøj, da de i forvejen ikke er billige.
Kort tid efter at jeg købte min i 2012 kunne jeg se at bla. bilteme solgte en identisk lift til omkring 16.000,-kr, og jeg har studeres den mange gange, og den var nøjagtig mangen til Jemas dengang, og bare tanken om at jeg dengang kunne have sparet 10.000,-kr ved at vente lidt irriterer mig da stadig.
På mit gamle værksted jeg havde lejet havde jeg en et søjlet og en 4 søjlet af mærket stenhøj, og det var godt nok bekosteligt at få serviceret på, så fordi det hedder stenhøj behøver det jo ikke at være lykken.
Mine overvejelser dengang var også på at købe en stenhøj 2 søjlet enten ny eller brugt med spindel, men den ide blev godt nok forkastet, bla. pga. udgifterne til reservedele, og at så mange havde problemer med spindlen og lejebøsningerne.
Selvfølgelig har vedligehold af ens udstyr også meget at sige, alt kan jo være sandt med modifikationer når folk fortæller om deres erfaringer.
Lidt i stil om bla. T Hansen osv.
Men rigtig mange varer vi køber idag, kommer jo fra kina, og mange har fordomme, i mine yngre dage var der jo også sætninger som Made in Korea, ligesom Made in Polen osv.
Men tvivler da heller ikke på at du har haft problemer med din lift fra Jema, men man kan jo have problemer med alt.
Var lige inde og se på deres side og en to søjlet med mekaniske sikkerheds udløsere, og sådan ville jeg bla. holde mig fra.
Ligesom TS der vil bruge den til dobbelt parkering, som jo er et ok valg, da der er en anden sikkerhed idag, men det kan fejle på den ene eller den anden måde, og det syntes jeg kan være problemetisk.
Nu har jeg også hørt rigtig mange historier med værkesteder der har kørt alle kundebiler ind om natten, og under liften og på liften for at kunne konstatere at næsten morgen stod en af bilerne på liften oven på taget af to andre biler.
Det samme med den der betjener lifte forkert, eller tilsidesætter sikkerheds anordningerne for bedre at kunne komme til at arbejde.
Men tit er det jo ikke liftens skyld med en simpel fejl 40...
aug 2008
Lige lidt info...
Har du tjekket op med Stenhøj om kravene til monteringen, som jeg nævnte.
Som jeg skrev så har Jema bla. noget der giver ekstraudgifter, se nederst i linket hvad kravene er, selv om deres monterings priser er dyrer end stenhøje bud du har fået.
Jema krav her,
http://jemaservice.dk/da/side/prisliste
Stenhøj monteringskrav her.
http://www.stenhojdk.dk/Files/Images/pdf/GENERELLE%20MONTAGEKONDITIONER_juli2018.pdf
Som i regelen er de samme..
Mere så du ikke regner med at alt er klaret med den pris du har fået på 2796,-kr... for montering.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
har købt denne, og har haft den i et års tid nu, og den er jeg super tilfreds med.
endte med at give 16000 for lift,bolte og olie.
Dunlop autolift