{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udregning af dækningsgrader
  • #1   5. jan 2007 Mener bare at du kan plusse din ønskede dækningsgrad med procent.

Eksempel

Kostpris 50 kr
    Ønsket dækningsgrad 25

50 + 25% = 62,5

Mener jeg...

• #2   5. jan 2007 og så husk at plusse momsen også, så din udsalgspris hedder:

62,5 + 25% = 78,13/80 kr.

• #4   5. jan 2007 TheMan-> Hehe...

Jäger-> Det er forkert, for en dækningsgrad på 25% er ikke det samme som at lægge 25% til kostprisen.
    Men tak for budet.

• #5   5. jan 2007 Kasper->

F.eks.
    Min kostpris er 87,50, og jeg ønsker 30 i dækningsgrad?

• #7   5. jan 2007 Sælger du f.eks CD´er til 140 kr. pr. styk (excl. moms 112,00 kr.) over internettet og reklamerer med "Ingen portoudgifter", vil dit regnestykke se sådan ud:Salgspris, excl. moms 112,00 kr.

- Købspris hos pladeselskab - 88, 00 kr.
    - Pakning og foret kuvert -1,25 kr.
    - Forsendelse -9,75 kr.
    = Dækningsbidrag 13,00 kr.

• #9   5. jan 2007 Ja, det er jeg.
    Men monsen er ligegyldig, da jeg arbejder B2B og altid oplyser priser ex. moms.

Vha. vores EDB-system kan den regne det til, at en dækning på 30 på 87,5 kr. er kr. 125,-

Men hvordan kommer den frem til det resultat? Vil gerne kunne regne det på en lommeregner også?

• #10   5. jan 2007 Skal vi ikke lige blive enige om, at man IKKE får dækningsgraden ved at gange med 1.et-eller-andet?

Så lægger du bare x-antal procent til kostprisen og det er ikke det samme som DG!

• #11   5. jan 2007 Det er ikke helt rigtigt.

Man skal fretrække ALLE omkostninger i forbindelse med hjemtagelse, lagerplads osv.

Altså din salgpris - alle omkostninger du har haft for at kunne stå med varen i hånden.

• #12   5. jan 2007 Dækningsbidrag 1
    = nettoomsætning – (materiale + direkte løn).

Dækningsbidrag 2
    = dækningsbidrag 1 – (salgsomkostninger + adm.omkostninger + produktionsomkostninger).
    Dækningsbidrag 2 (også kaldet indtjeningsbidraget) udtrykker overskud, der anvendes til at afskrive på forbruget af maskiner og bygninger, til renteomkostninger og til betaling af virksomhedens ejere.

Dækningsgrad
    Dækningsgraden er et udtryk for, hvor stor del af hver omsætningskrone, der kan bruges til at dække faste omkostninger og et eventuelt overskud.

• #13   5. jan 2007 Hmm
    Mange firmaer arbejder med en flg beregning hvor du får 30% på udsalgs prisen.
    Dvs. 87,50 / 0,70 = 125 dkk.
    Det er derfor.

Man kan godt blive lidt rundtosset når man taler om det her. Du skal bare være opmærksom på om DG er på udsalgspris eller kost.

• #14   5. jan 2007 Ricky->
    Enig, og det er vist det der er ved at ske her, men nu fandt jeg ud hvordan.

Normalt udregned dækningsgraden ved at man kender SP og KP. Så tager man SP-KPx100 / SP og får DG
    Nu kender jeg DG og KP og det stilles i formlen:
    DG=KP / 1-DG (nøjagtig det du skrev, bare formuleret på en matematisk måde).

Tak for hjælpen!

Kommentér på:
Udregning af dækningsgrader

Annonce