{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  BETALER FOR MEGET I REGISTRERINGSAFGIFT
  • Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

Svar: 15
    #1   12. maj https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfls=false&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger

Du skal bare finde din faktura frem på bilen, og finde betalt registreringsafgift og så se hvad den egentlig afgift er, som står på skat.dk

Jeg er snydt for 10.000kr

• #2   12. maj men det virker da ikke hvis bilen er importeret efter som min er i 05 og den er fra 97

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#3   12. maj Det handler om faktura beløb og det indbetalte reg.afgift beløb til skat.dk

Kender ikke forhold om importerede biler, for der er du måske ikke den 1. ejer osv, samme med brugte biler. Det er vel kun den oprindelige ejer som betalte afgift som er påvirket. Altså den ejer, hvor faktura forklarer en registreringsafgift er indbetalt til skat.dk.

• #4   12. maj sikkert det var bare jeg har alle papir os de tyske kvitteringer m.m men kan intet se der inde der næsten intet udfyldt omkring bilen ikke engang det en Quattro

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#5   12. maj Samme på min bil men registreringsafgiften er dog der smiley

• #6   12. maj jo jo det er den os her i 05 smiley

• #7   12. maj Men hvor kan man se præcis hvor meget jeg har betalt i afgift på min bil ? Altså inde på skat ?

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#8   12. maj #7 På den link jeg har lagt, taster du Registreringsnummer eller stelnummer ind, så kommer bil detaljer frem, og længst til højre står beløbet som er betalt i afgift fra forhandleren.
    Så ser du på din faktura om dette beløb også er det samme som forhandleren har skrevet du skal betale i Registreringsafgift ,
    her er det kæden hopper af for forhandler, og du måske har betalt en del mere til dem.
    Jeg har personligt kigget på ældre biler jeg har købt, og der matcher faktura og skat.dk, så det er ikke noget forhandler kan undskylde sig med.

• #9   12. maj Du kan det godt være jeg blander noget andet sammen.
    Men nu er det ikke fordi du har læst at flere bilejere har betalt for meget i registreringsafgift?

Det gælder kun for nye biler købt i andet halvår af 2017 eller i begyndelsen af 2018

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#10   12. maj #9 Hvorfor mener du at faktura og skat.dk beløb må være forskellige før 2017? (Tænker du WLTP, så er det ikke samme årsag)
    Har man betalt mere, så er det vel forhandleren som har snydt, som FDM også har skrevet flere gange i artikler på deres side?

• #11   12. maj Hvis trådstarter kun har læst nyheder i overskrifter smiley

Måske denne

https://fdm.dk/nyheder/medlemsnyt/2018-10-er-du-ogsa-blevet-snydt-registreringsafgift

Citat "Vil nemlig gerne se om jeg er en af dem der har betalt for meget ."

Det var derfor

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#12   12. maj #11 Ok, der kan være flere grunde til at checke sin faktura smiley Min personlige oplevelse er uoverensstemmelse mellem faktura og skat.dk.

Der har nok været mange tilfælde som forhandlere har kunne udnytte, og købere kunne snydes og de kunne smide besparelsen i lommen hos forhandleren.

• #13   12. maj #12
    Det, du har erfaret, at du har betalt for meget... Har du så fået det udbetalt? Eller er det bare ærgerligt?

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#14   12. maj #13 Har først erfaret det efter at FDM skrev om det i en artikel her nu, så det må tiden vise, det lyder som fusk, så mon ikke forhandleren burde have kontaktet mig, når de erfarede at jeg ikke skulle betale så meget i afgift som de havde beregnet smiley

• #15   12. maj Jeg er også mest bare interesseret i, om man har en chance for at få det tilbage, hvis det er smiley

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#16   12. maj #15 Samme her, FDM henviser dog til emnet, som det sket over flere år, så hvis tilfældet er som mit, så kan sådan en fejl i regnskabet vel tilbagebetales selv efter 3-4 år? Det er jo ikke en reklamation men en regnskabsfejl eller direkte fusk.

• Lucas J
    Lucas J Online Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 5 Følgere: 69 Emner: 108 Svar: 668
    #17   12. maj Hvorfor brokker du dig så meget over at betale for meget i regafgift? Hvis du har betalt for meget går det bare til den danske velfærd, klima og fremtidige generationer. Er du da egoist og tænker kun på dig selv? smiley

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#18   12. maj #17 LOL

(Glemte du at pengene går til forhandleren, og IKKE skat? eller?)

• #19   12. maj Du kan nok godt risikere, at den falder for 3 års forældelse som simpel fordring, hvis forhandleren har held til at godtgøre, det ikke er fusk eller lignende. Men jeg håber for dig, det ikke er tilfældet smiley

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#20   12. maj #19 Eksempler på FDM er heldigvis af nyere dato, min sag er 2år+ , så lidt mere udsat så det må vi jo se på og tage den derfra. Det lyder dog som FDM mener man har en sag, når de nævner det er foregået i flere år men det kan jo være gæt.

• #21   12. maj Er det ikke lige gyldig om du betaler for meget de går jo til SKAT så du klare dig jo nok uden dem alligevel når de nu er betalt.

• #22   12. maj De går jo netop ikke til SKAT, men til forhandleren.

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#23   12. maj #21 Læs hvad der står, forhandler indbetaler MINDRE end hvad min faktura siger, så forhandleren scorer forskellen, ikke skat smiley

• #24   12. maj Det er sku lige meget hvem der får de penge

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#25   12. maj #24 Vrøvl! Er der fejl, så skal man da have sine penge tilbage.
    Hvorfor skal forhandler score dine penge? Betaler du ikke nok for dine biler, hvis du ikke synes, så giv dog dine penge til nogle bedre formål end en bilforhandler, hvis det er penge du bare vil give væk og ikke går op i.

• #26   12. maj Cayenne-->>
    Måske jeg bare misforstår alle dine indlæg i tråden

Men har du handlet en bil ved dansk forhandler med afgift, også på din slutseddel står indbetalt afgift til et højere beløb end det endelige??

Det kan også skyldes anvendelse af selvanmelder, der fraskriver du dig jo retten til at klage.

Så hvis forhandler vælger og bruge selvanmelder, indbetale 100.000 kr og den endelig vurdring bliver 90.000 kr så er pengene jo gået til en selvanmelder og ikke forhandler smiley

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#27   12. maj #26 Jeg har købt ny bil ved forhandler.
    De har fabriksbestilt den nye bil, så jeg er 1. ejer. (Jeg tyder din besked som handel med brugt bil)
    Slutseddel og faktura kan være forskellige, så den er ikke endelig dokumentation hvis de har rapporteret ændringer som skete på min tidligere købte nye bil, som har flere rettelser på skat.dk.

Faktura er udstedt på købet af min bil, og her er registreringsafgift XX kroner.
    motorregister på skat.dk skriver så, at registreringsafgift er -10k lavere, forhandler har altså betalt 10k mindre end jeg har betalt på min faktura.

FDM har bekræftet dette er forkert praksis, Ankenævnet for biler, har fastslået forhandler skal tilbagebetale forskellen.
    Jeg tror ikke jeg tager fejl, hvis altså FDM og ankenævnet for biler, er enige her.

Skal jeg tilføje at min forhandler, også er medlem af brancheforeningen bag ankenævnet for biler. Så den burde være lige til højrebenet for mig (håber jeg)

edit: Forstår jeg din selvanmelder forklaring, så er det forhandler og ikke mig som mister retten til at klage, da jeg intet har med forhandlers måde at anmelde biler på. Jeg står stadig tilbage med en faktura som er forkert imellem forhandler og mig, det er forkert.

• #28   12. maj Man anvender ikke selvanmelder på nye biler, der er det mig bekendt lagt ind i systemet så alt regnes ud ved forhandleren direkte

Men som jeg læser det er du jo også tilkendt og få de 10.000 kr tilbage, men mangler bare den egentlige betaling fra forhandleren

Selvanmelder anvender mange jo ved import, for kunderne kan få leveret bilen klargjort, synet og på plader indenfor en uges tid

Her er det ikke normalt praksis at skrive prisen på bil og afgift for sig, og her vil man helt sikkert i mange tilfælde se en forskel på afgiften selvanmelder har fået af forhandleren og det som skat vurderer bilen til.

Og der kan man naturligvis ikke kræve forhandleren tilbagebetaler forskellen fra selvanmelder til skats fastsættelse

• Cayenne
    Cayenne Tilmeldt:
    apr 2017

#29   13. maj Forhandler har afvist min faktura, og på samme grundlag lavet 2 nye,
    1 som ikke giver mening, og endnu en hvor handelsprisen for min gamle bil, og nyprisen er tilsvarende sat ned. Så man ender i sænket afgift da nypris ikke længere matcher gammel faktura, og der henvises til disse, som er udstedt på købstidspunkt siger de, hvor jeg fik den 1. faktura i hånden, og sigende skulle de 2 andre være sendt med post ????

Jeg har nu gået videre med sagen til relevante parter og får dagspressen på sagen, da det nu begynder at ligne faktura fusk.

• #30   13. maj Uden at kende hele sagen, så lyder det som om, de graver dem selv ned i et endnu dybere hul nu...

Kommentér på:
BETALER FOR MEGET I REGISTRERINGSAFGIFT